Extrém utazás a "Zaporozhets" -en ... (20 fotók), lüktetés

Látva facebook néhány kép ezt a rendkívüli utazás, nem tudtam segíteni, de emlékszem az „őrület a bátor éneklünk dicsőség! Madness A bátor - ez a bölcsesség az élet, „Valóban, nem csak a bátorság, hanem egy kicsit az őrület, hogy döntsön egy ilyen extrém utazás - három” A kozákok”, amely egy harmadik százada az ilyen helyeken, amelyek nem legyőzni minden dzsip.

Extrém utazás a

Megkérdeztem, hogy erről szóljak a szélsőséges utazás fő szervezője, Alexander Yelikov.

Általánosságban elmondható, hogy az egész történet azzal kezdődött, hogy hosszú ideig Magadanhoz akartam jutni. De a sofőr megfordult az összes szabadidejét, gördült be az automatikus utazások (csaknem két évtizede), csak valahol, hogy a modern autó már régóta megszűnt egy érdekes feladat. Boring, tudod, a "sétahajózás" és az "éghajlat" bekerítése egy közeli utakon. Hol van az adrenalin? Hol van a szélsőséges? Hol van az állandó félelem, hogy valami most elszakad? És milyen örömmel jár állandóan a hőmérséklet, a nyomás és a motor és a sebességváltó folyamatos működésének figyelése! Röviden, lassan arra a gondolatra jutott, hogy az álom megvalósításához meg kell vásárolnunk valamilyen régi és lehetőleg szovjet avtokhlamot. Előre el fogom mondani, hogy most Zaporozhets avtokhlamom nyelvem nem fordul el hívni. És, persze, a régi rom van szükség, hogy egy sor papír térképek, vászon sátor, bambusz horgászbot, kerozin tűzhely, egy régi kabátot és egy szalmakalapot. Most ez érdekes lesz!

Ennek eredményeként, Zaporozhets vásárolt Omsk 20.000 rubel. Igen, igen! A "húsz" -hoz vett egy autót, amely műszaki állapota szerint kész volt a világ végére menni. Moszkvában ugyanazon pénzért megvásárolták az ATV csörlős csörlőt, 10 000 rubelért három LUAZ gumiabroncsot vásároltak meg a megnövelt cross-country kapacitásért és egy új elemet vásároltak 2000 rubelre. Ez az egész előkészület. A Zaporozhets nagyon jó volt, és az utazás előtt elvégzett javítási munka több diagnosztikus volt.

Balról jobbra: Elkin, Dubovoy, Lapshin. És ahogy kellene - flip flop a zoknira, semmi másra! És az egyik a központban, zokni is és anélkül - szalmakalapot visel.

Extrém utazás a

Omszk mentem egyedül, és a meghajtó 650 kilométerre, minden gond nélkül jött Tyumenba ahol vártam nehéznek bizonyult expedíciók barátok - Oak Michael származó Novy Urengoy és Dmitrij Lapshin származó Nadym. Tyumen Dmitrij Kulikov, így, ami a közelmúltban elfoglalta Cape Chelyuskin hoztunk létre a „siloviki” - 40x60 négyzet cső egy platform alatt csörlő, csörlő telepítve és csatlakoztatva, és patkolt „sár” gumik a hátsó tengelyen LuAZ. A gumi ugyanolyan méretű, mint a natív Zaporozhye, de nagyon fogvédő. Gyorsan elhagyta a hálózsákok, sátrak, kanna, élelmiszer és költözött közel ezer kilométeres útvonal: Tyumen - Irbit - Nyizsnyij Tagil - Szerov - Ivdel - Éjfél.

Éjféltől, az utolsó központok civilizáció az úton, hogy a pass Dyatlov, utalt hívásokat a rokonok és végighalad a sziklás dömping a hegyekben. És az első fordulóban a Vizhay folyón, egy kavics ásásával kicsit leültek pontosan a közepén. Igaz csapágyak idő - nem ásni srácok csak tolni, és néhány másodperc múlva az autó volt a másik oldalon. Nyilvánvalóvá vált, hogy a folyó hátsó kerekein a nyomás csökkentése nélkül nem mehetünk. És volt mögötte a tapasztalat a kisnyomású gumiabroncs zaderevenevshih régi szovjet beszélt, hogy meg kell csökkenteni minden egyes alkalommal, mielőtt a komplex terület, majd szivattyúzzák egyszer, ami gumiabroncs nem ment repedt és rágni kezdte a fényképezőgépet.

A második folyó úton számos meglepetést mutatott nekünk. Először is, világossá vált, hogy a folyó, ahol mindenki mozgatja, nem tudunk mozogni. Túl mély és erős áram. Másodszor, mikor mentünk a tengerpart mentén, hogy megkeressük a kavicsokat, akkor előtte érkező Dima Lapshin átjött egy medve mellé a víz. Nos, és harmadszor, a megállapítás háromszáz méterre felfelé a többé-kevésbé alkalmas az utazásra és próbál becsempészni a szakadékba, akkor hirtelen rájött, hogy a csörlő is leállt. Igen, ilyen! Az új "Stokrat" csörlõ az elsõ terhelésnél megállt a kilátóért - belül valami rögtönzött és klinikailag csillapított. És mint szerencsére, nem rendelkezett a szükséges hexaéderrel a szerszámokban. És ez végtelen esőben és emelkedő vízszint alatt van a hegyi folyókban. És itt jött az éjszaka ...

Extrém utazás a

Aludtam mély gondolatokkal aludni. Felkeltem a srácok beszélgetéseit. Nevezetesen, mert medvét keresnek. Miközben a szemem elszakadt, eltűntek a bokrok mögött, azon a helyszínen, ahol tegnap látta a könyörtelen lányt. Megjegyzem, hogy fegyverekkel, két kést és két falfegyvert találtunk. És most valahogy azonnal megfertőztette a fosztogatásukat, és mindent egyszerre helyére került. Csavarozza a csörlő a lazításra? Működik! Tehát most visszahúzzuk a lazító kábelt azáltal, hogy megnézzük! A tegnap árok, ahol egy törött csörlővel kínoztunk magunkat, néhány perc alatt csúszott. És elkezdtünk fordulni, pocsolyogni kezdtünk.

Vízfolyások a Vizhay folyótól és Ilyich bázisáig csak egy végtelen mennyiség. A kabinban lévő víz folyamatosan a legtöbb ülés alatt volt. De mindannyiunknak volt egy pálcikája, és gyorsan alkalmazkodtunk ahhoz, hogy finoman használjuk őket, és úgy éreztük, hogy a víz szivattyúzódik ki a szalonból, mint egy jó fenékvíz-szivattyú.

Elakadt az Ushma folyó kiléptetésével.

Extrém utazás a

Tehát viccek, mondókák, valahol a motorháztető beugrik a vízbe, ahol egy kanyargós fák között, és a víz akadály körözés nyomán ATV, mi csúszott Iljics bázis és tette a kunyhó a cédrus erdőben. Az idő volt a délután, de tekintettel arra, hogy a végtelen eső, állandó árvíz az utastérben mi maradt szárazon csak mennyezeti Zaporozhets, úgy döntöttek, hogy felkelni poludnevku száraz ruhákat és hálózsák.

Csak láttam egy medvét. Úgy tűnik, hogy önmagukra nevetnek, de nem fogsz elszállítani valakit az autóból.

Reggel, szinte közvetlenül a kunyhó után, egy tőzegtálban pihentek, amit annyira megijedtünk, mielőtt elindulna. Körbejártunk. Hmm, szóval ez rendben van. Kiválasztottuk a pályát, kivágtuk a rönköket egy rutából, másutt tettük, és szinte végéig vége lett. Egy kard és szilárd talajon vagyunk. Ez az egész mocsár. Aztán megindult a Charkanur-fokozatra való felemelkedés. Az a tény, hogy a legfontosabb és legfontosabb különbség a Zaporozhts és a teljes értékű SUV között nem a kerékképződés, hanem az alacsonyabb halászeszköz hiánya. És ha az iszap, a kocsi és az út között meglepően jól utazott ez az autó, akkor nagy köveken meredeken emelkedve a túlterhelt Zaporozhetek egyszerűen nem tudtak mozogni.

Extrém utazás a

Szükséges volt a nagy motorfordulatszám elérése, majd engedje el a tengelykapcsolót, és a mozgatás után nyomja meg a gázpedált, hogy vannak erők. De gyorsan a gyökerek miatt, a rönkökből és a kövekből való kitörés miatt lehetetlen, ezért folyamatosan fel kellett szabadítani egy gázpedált, az autó egyszerre megállt és felállt. Az ilyen nagysebességű ugrásoktól a köveken kipufogó volt. A fa nagyon gyorsan megtelt a szaga égett kuplung és ordított, és a vége felé az elején a emelőfogantyúval nehezebb csúszik, amíg teljesen beszüntették a jelét. És most már egy meredek lejtőn némi platformot nézünk a kuplung helyett. És ehhez meg kell szüntetni a motort az autóból, valamint a dobozban, amely a gyűjteményben majdnem 200 kilogramm súlyú. Úgy döntöttünk, hogy egy állványt a rönkök és a blokk keresztül, hogy húzza ki a motort a kezünk.

A Nivah-i srácok általában úgy döntöttek, hogy ott maradnak mellettünk. Ahhoz, hogy mindez volt egy erős kétséges, hogy van elég benzin Dyatlov Pass és tanult róla a UAZ nekünk adták a benzin tartály, de még mindig nem szenved semmilyen kifogást srácok halmoztak nekünk egy egész hegynyi élelmiszer. Ezek az igazi Permiaks!

A következő napon egy új kuplunggal az autó sokkal érdekesebbé vált, és a meredek emelkedés véget ért. Igaz, még a benzin is adományozott nekünk valahogy a riasztóan gyors nyíl az üzemanyag szintje ment a nulla értéket. Az a tény, hogy a keveréknek a karburátorban való maximális megnöveléséhez volt szükségünk, a villáskulccsal szemben is volt ellentmondás, és a kapcsolatok közötti rést nem lehetett beállítani. És ezzel a csokorral a motor elkezdett egyszerűen lenyelni a benzint, hangosan lőtt a perehazovkah-nál.

Extrém utazás a

Aztán az ellenőrző pontból kilépve egy jármű elhajtott, a pillanatot a kerékre továbbította, de nem szedték le - tovább gyűjtötték őket. Aztán eltűnt az átvitel, kiderült, hogy a doboz elülső rögzítése megszökött. De jó vezetékünk volt, amit használtunk.

És újra elmentünk. Elvettük a naplókat az útról, levágtuk a gyökereket, és kerestek kerülőútokat. A nyírfa már megkezdõdött, az elsõ kõmaradványokat a fákon keresztül látják. Néhányszor leültek egy földes járdába, hogy húzni kellett egy csörlőre. Egy kicsit többet kijutunk ... És hirtelen a gép, amikor egyik oldala a gödörbe került és a bal oldalra erősen fekszik, hirtelen megáll. Elindítom az indítómotort - ez nem indul el. Megpróbálok újra elindulni, és megértem, hogy az akkumulátor nagyon rossz nekünk - a csörlő és a gyenge generátor elvégezték a munkájukat. Nyissa ki a fedelet - a szűrő üres. Elfogyott a benzin. Pontosabban, mindegyik balra vezetett, és az üzemanyag-felvétel megragadta a levegőt. Szórakoztató.

Jelenleg nincs akkumulátor, és nem benzines állni három vagy négy kilométerre a Dyatlov Pass, nincs senki, és a jövő héten nem valószínű, hogy, de még mindig minden kezdődik esett az ónos eső teljes a boldogság. Semmi érdekesebb nem eszünkbe, mint sétálni az emlékműhöz, csak egy kőhajításnyira van tőlünk. Gyere. Azért jöttünk, hogy egy nyitott tér, és van olyan hóvihar, hogy mielőtt az ötszáz méter, azt mondta: - Ó, Yah meg. Menjünk haza. Visszatértek Zaporozhetsbe, találtak egy üres műanyag palackot, leeresztették a benzint, és táplálták az üzemanyag palackot. Az autót egy kis akkumulátor töltéssel hajtották végre. Aztán egyenlő platformot választottak, Zaporozhetek elmentek, és elkezdték felszerelni a tábort.

Extrém utazás a

És amikor egy kicsit megtisztult, akkor ismét elment a passzba. A legérdekesebb dolog várta, hogy visszatérjünk. Kiderült, hogy a mi távollétünkért medve-kölyökkel rendelkező medve jött el hozzánk, legalábbis nem érintettünk semmit.

Meg kellene próbálni, hogy menjen vissza, de a dolog - a lemerült akkumulátort csörlő nem akar húzni még át a blokk, és megelőzve a nagy csapda, ami nélkül nem megy át a csörlő és a benzin a mi tartály liter 5-7, meddig fog elmenni. A legviccesebb dolog az, hogy az étel, még akkor is figyelembe véve, amit a Permyák adott nekünk, elkezdett véget érni. Három tagbaszakadt homlok semmittevés két napig evett szinte minden áruikat. És miután a kezdete a második a sorban az alkonyat a Hajlék az erdőből hirtelen fénnyel megvilágítva. Igen, még egy jó, LED. Az autó! Két vadember Jekatyerinburgból egy vadonatúj Toyota Hilux-szel elhatározta, hogy hétvégére indul a Djatlova átjáróra. Mint kiderült, mentek a nap összetett és igen nagyszámú lázadó Jeepers szakasz Ivdel - Dyatlov Pass - Ivdel. Farmerben, cipőben, zenével. Ez az a tapasztalat és bizalom az autóban és annak erősségeiben.
És most ezek a fickók kapnak egy benzin generátort, egy töltőt, egy benzin dobozt, egy élelmiszert dobozban egy pickup teherautótól. Ez valami volt! Mintha kifejezetten nekünk küldenének nekünk! Glatsky Artem, nagyon köszönöm! Nem csak segítene minket, megmentettél minket!

És reggel már nagyon boldogan és hangosan ütöttünk a hangtompító maradványai és hazafelé. És ismét a benzin elkezdett elpárologni a szemünk előtt. Nem fogyasztás, ez valami lyuk a tartályban, átkozott! És még egyszer egy csoda. Amint rájöttünk, hogy a benzin kifogyott, feléjük, az UAZ elhagyja a rendet. Maxim Permből, távollétében ismerkedtem vele az interneten. Minden bizonnyal habozás nélkül elkezdenek tankolni a benzin tartalékainkkal. Még meg kellett állítanom őket, különben mindent ki tudtak volna tölteni, de még mindig hazamennek. Ez az igazi Ural dzsipek ... készek voltak az utolsónak adni ezeket a koldusokat a Zaporozhetsben. És ismét rohanunk a ház oldalához. Továbbra is csak a Charkanur-vonaltól indul ki, majd általában jó úton halad. És akkor egy csapást. Jó rúgás a jobb hátsó kerékben. Az autó a kőre és az ütközőre kanyarodott. Keményen meghajlott, hogy a kerék házakká válik, a polcra támaszkodva, és kritikusan meghajlította a meghajtót.

Extrém utazás a

Nézett - sajnos nem működik a hely, ahol semmit sem tesznek. Megpróbáljuk folytatni a ravaszságot. De a csoda nem történt meg, és a tengely felbomlott. Mindenki megérkezett. Nem volt ilyen tartalék alkatrészünk. Tétovázás nélkül elhúzták a kocsit az úttól, felhúzták a csomókat, felszedték, és megtudták, milyen pótalkatrészekre van szükségünk. És miután írt egy jegyzetet, hogy elmentek a pótalkatrészekhez, gyalogosan hazamentek.

Legalábbis el kellett érnünk az Auspiya folyót, amelynek partján a teherautók, amelyek a turistákat szállítják és visszaküldik, visszafordulnak. Összesen kb. 25 kilométert és ebédidőben az udvarban jelent meg. Azért kellett sietnünk, hogy az éjszaka nem ér el minket az úton. És így elég gyorsan haladtunk át és sok erőfeszítés nélkül mentünk át. Úgy tűnt számomra, hogy itt sokkal könnyebb és gyorsabb járni. És ez annak ellenére, hogy gyalogosan nem készítettünk különösebb felkészülést, és gumicsizma nélkül mentünk, és egyikünk mocsárban végezte.