A fővárosban, a testvérek szlávok (Pozsony, Szlovákia)

Miután tartózkodik Bécsben két napig mentünk Pozsonyba. A legcsodálatosabb dolog az volt, hogy már csak 80 km-re Ausztria fővárosa a szlovák fővárosban a vasút, amely a vonatok át körülbelül egy óra. Csak egy óra, és te egy másik országban! Egy másik nem csak a térképen, de egy másik nyelvet a különböző emberek, különböző hagyományok és más áron, körülbelül három-négy alkalommal, hogy az osztrák, annál jobb.

Valójában azonban ez nem volt mindig. 1945-ig, a lakosság fele Pozsony németek voltak. Tudták évszázadokon e várost, Pressburg. Ezen túlmenően, a török ​​hódoltság idején a dunai területek a 16. században, a magyarok használják ezt a saját tőke, a koronát a királyok, és az úgynevezett városi Pozsoni. A fordulat a 20. században élt mintegy 60 ezer lakosa van, akik többségükben németek, magyarok, zsidók, plusz egy kis roma és szlovák. Csak 1918-ban, amikor Csehszlovákia megalakulása a szlovákok telepedtek le nagy számban, és a várost átnevezték Bratislava tiszteletére Brastislava - az utolsó uralkodója a Nagy Szláv földeket. Azóta a lakosok száma a szlovák fővárosban nőtt több mint hétszer, és elérte a 450.000, Pozsony lett a legnagyobb város az országban.

Elmentünk Pozsony egy nap, hogy menjen az esti vonattal Prágába. Mi már sokat hallottam, amit Szlovákia fővárosa, nem éri meg, hogy kiad egy csomó időt, de azt gondoltam, hogy ha neki ismerős előtt, hogy a szépség, Prága, akkor nem tűnik olyan haszontalan város. És én valami igaza volt.

Azonban utunk nem volt szerencséje a reggel. Kinézett az ablakon, láttam az eső. Sőt, az ilyen, ahol menni, mint mondják, nem egy esernyő, vagy esernyő nélkül - szemerkélt, több mint a köd, mint az eső. Tovább kellemetlen szempont volt, hogy a Déli pályaudvar bécsi zárva volt a javítás, és Danya minden dolog kellett húzni az ideiglenes állomás volt található nem a metró, mint hogy a vonat is megáll a távolsági állomások, ahol van egy metró, már nem veszi figyelembe. Úgy tűnik, a tudás az orosz hagyomány annyira meggyökeresedett az elme vonatok szomszédos régiókkal, és különösen az ország csak a központi pályaudvar, bármiféle köztes megálló nélkül a külvárosban.

De a végén, van Pozsonyba. És annak ellenére, hogy Szlovákia, Ausztriával közösen már csatlakozott az Európai Unióhoz, és az összes határok a két ország között eltávolítjuk, akkor egyszer belépett a szlovák területen, azonnal érezni a különbséget. Vasúti állványok itt sokkal egyszerűbb, anélkül, hogy okos felvonók; érdemes egy kis hajtás le őket, mint a kert kezdődött kertek, amelyek sokkal nyaralók, hanem valami több, mint istállókat; Úgy tűnt, hogy a világos szürke körülfogó Betonkerítések pontosan, mi van tele, teljesen izrisoval graffiti.

Általában a táj unalmas volt, és csak a hegy - Kis-Kárpátok utalt arra, hogy nem vagyunk a haza, és a természeti szépsége nem is olyan kicsi.

Ugyanez kín vár minket érkezéskor a vasútállomástól Pozsony. Összehasonlítva más európai volt néhány régi és ápolatlan, a gyenge megvilágítás és erős gyorsétel értékesített közvetlenül a központban, a nagyterem és a sűrűn tele van emberekkel. Azt hogy a dolgokat egy szekrény és elment felfedezni a várost.

A központ kellett menni villamossal. És itt van az első alkalom, elégedett az ár. Ehelyett bécsi 1,80 euró utazási minden földi szállítás, jegyet a villamoson Pozsonyban kerül csak 50 cent. És csakúgy, mint a bécsi, ahol meg lehet vásárolni egy csomó különböző lehetőségek utazás, beleértve a napi összes közlekedési mód.

Egy másik kellemes és váratlan (vagy pontosabban kell várni, de azt a fajta megfeledkeztem róla) pont nyelve volt - tudtuk szinte mindent, ami a szlovákok mondta, és ők megértették velünk, amikor beszéltünk oroszul. És nem banális dolog, de meglehetősen bonyolult, mégis hétköznapi. Például egy étteremben, ahol mentünk vacsorázni, kinyílt az ajtó, ahol a szél fújt, és azt javasolta, hogy Anton menjen egy másik asztalhoz. „Vannak fúj!” - mondtam. A beszélgetés hallatszott a tulajdonos, kimentem, és becsuktam az ajtót. Általában minden teljesen világos. Talán, szlovák - ez az egyik leginkább közérthető nyelven, hogy én valaha is találkoztam. Még kedvenc lengyel képest vele, nekem úgy tűnt, sokkal nehezebb.

De Pozsony továbbra is meglepő. Csak mielőtt a központ a jól ápolt tereprendezés és az utcákon hagyott sok kívánnivalót maga után. Körös-körül volt néhány kopott sokemeletes otthona furcsa, nem csak mint egy másik szovjet tervek, akik közül sokan szenvedtek Kelet-Európában. Helyek találkoznak törött járdán, néha szeméttelepek, és én egyre gyakrabban felmerül a kérdés: hogyan Szlovákia sikerült belépni az Európai Unió, és miért van egy kis valamit, hogy megfeleljen a többi fejlettebb európai országokban?

De mindig találkoztunk propagandát plakátok utáni pozsonyi polgármester arcokat jelöltek. Számos fiatal volt önmagára, még az elektronikus poszterek képpel, úgy tűnik, egy nagyon jó barátom, feltéve pénzt.

Ezek a srácok láttunk az este, amikor már sötét volt, és fizii jelölt úgy izzott neon lámpák. Hogy őszinte legyek, az összes a tömegek, akit láttunk, a jelöltek egyike sem nem vetett bizalmat bennünk. De talán tévedünk, és Pozsonyban fogja választani, amelyik vezet a város annak érdekében.

Általában már beállította, hogy egész nap látni fogjuk, egy szürke és komor város, végül megérkeztünk a Pozsony központjában.

Az volt a tervünk, hogy vizsgálja meg az Old Town. Ő Bratislava kicsi, és mivel ezt a szakadatlan eső mi is boldogok. „Meglátjuk, és zasyadu bármilyen kávézó felmelegedni!” - úgy döntöttünk. Ezekkel a gondolatokkal, mentünk a Tourinform Iroda, ahol felkapott egy térképet a város, tette meg az útvonalat, és útnak.

És ahogy mi tartjuk a főtéren, amely a közelében található a régi Városháza és a palota Primatsialny. Elvileg ez a két hely nagyon érdemes. Városháza szolgálja a célra, mint 500 éves, és még mindig úgy néz ki, nagyon szép - egy meredek tető és magas tornyot. Kezdetben a 14. században, ez egy ház az öregek és később bővült, és ez vezetett a törzsfőnök ült önkormányzat, hogy bírósághoz hozott magas rangú vendégeket.

Primatsialny a palota épült a helyi érsek. Ő állt itt a 14. század óta, de ez egy emelt épület négy évszázaddal később. By the way, ez nem csak élt az érsek, az épületet értjük például, hogy megkapja a királyok. És mégis itt írták alá a híres Pressburgsky világ csata után Austerlitz. Általában Primatsialny Palace minősül kincslelet klasszikus építészet Szlovákiában, de őszintén szólva, ránk néz, ő nem tett mély benyomást.

Azt mondják, hogy benne sokkal érdekesebb. Például, van egy nagyon erős tükrözött terem, ahol tartott koronázási golyó. És a nagy angol selyemkárpit a 17. században. És ahogy jöttek Angliából Pozsonyban, így továbbra is senki sem tudja. Ők találtak elrejtve a tapéta 1903, amikor az érsek a város eladta a palotát, és elkezdte újjáépíteni. Tekintettel arra, hogy a kárpitok voltak egész idő alatt a sötétben, ők az eredeti színek megmaradnak tökéletesen. De, sajnos, még nem láttam, mivel sikerült a palotába.

De mentünk a főtér és az eső ellenére, lelkünk gyorsan emelkedett. Mert kibontakozott Karácsonyi Vásár.

A következő napirendi pont a mi program Lakatos utca - keskeny, fedett macskakő vezető meredeken felfelé az úton találtunk egy ferences templom és kolostor.

Azonban a kolostor is, mi nem különösebben észre, és a templom homlokzata volt olyan rossz állapotban, hogy még mi meglepődtünk, hogy miért a város központjában, senki sem tudja, hogy ez rendben van. A templom belsejében volt elég szép és jól ápolt.

És az utcán Lakatos fokozatosan jött a kapuhoz Michalski. Az ötlet az, hogy velük együtt tervezik elindítani a vizsgálat Pozsony, de ez csak azért történt, hogy a villamos megszabadított minket egy kicsit a másik része a város, és láttuk a kapu most. Érdekelt Mihály kapu, mert egyrészt ők ősi bejáratánál a régi város, másrészt, voltak az egyetlenek, ahol megkülönböztetik más területein a határon. Más helyeken, hogy ezeket a dolgokat már nem lehetséges, mert a határ törlődik. Önmagukban, a kapu is nagyon figyelemre méltó, fölöttük emelkedik a hófehér torony, amely fel lehet mászni, és csodálja meg a tető, a régi város.

És alatta láttunk valamit, mint egy nulla kilométeres - fém kör fénymutatót oldalán a középső és a város, valamint a hozzá mérföld egy körbe.

Mégis már este megtaláltuk a nevezetesség kijutni a csatorna vízvezeték-szerelő, ami a fajta, hogyan Pozsonyban volt az első szinte az összes testvérek vízvezeték-szerelők telepített majd világszerte.

Közben az eső felerősödött, és hárman jó érzés csak Danya - meleg gyermekkocsi, lógott vízálló tető. Mi Anton elkezdett nedves és fagyasztva, és az első még mindig Hrad Bratislava - vár, amely nélkül megyünk innen pontosan nem tudott.

Hrad található egy magas hegy, koy viszont el van választva az Óváros hatalmas autópálya elemzi Staromestska utcán. Persze, ez nem mindig volt ez az út kikövezve szocializmus széllökések lerombolja a régi és egyenesen egy újat. Általában kiderült az ördögök, hogy mivel két részre oszlik, a történelmi központjában, a város autópályák, ezzel teljesen tönkretéve az egyik legrégebbi kerülete, szükséges kezelni. De ez mi ez.

És fáj, persze, a zsidó negyed, ami most csak egy kis darab maradt meg a hegy lábánál a Hradom. Általában tekintettel a zsidók, először rendezik Pozsonyban a 13. században. Többször kizárták a városban, amíg el nem állandó alig Hradom. De most a zsidók Szlovákiában nagyon kicsi. Tól 95.000, aki itt élt a második világháború előtt, csak háromezer maradt. Nagyon sok zsidót deportáltak Auschwitzba, ahol valójában csak kettő sikerült elmenekülnie. De furcsa, Szlovákia összehasonlítva más európai országokban is tekinthető egyfajta színfalak mögött „melegágya antisimetizma”. Itt például, amennyiben megértjük, vannak olyan egyének, akik támogatják a politikai elvtárs Tiso a zsidókkal szemben, koyu megmutatta a háború alatt, valamint időről időre vannak kitéve vandalizmus zsidó temetők és sírok. Bár, persze, szeretném azt hinni, hogy az ilyen esetek ritkák, és lehet tekinteni, mint a huliganizmus.
Felmegyünk a várat úgy döntöttünk, hogy kezdődik csak a darab a zsidó negyed, ami itt maradt - nevezetesen, Beblavého utcán.

Ez az utca, bélelt macskakő, azonnal vette fel meredeken, és rakjuk a sok erőfeszítés, hogy húzza a babakocsi Danya.

Most, valamint az utcák hangulatos kis egy- és kétszintes kunyhók tarkított kávézók és éttermek zsidó, és a korábbi, még az első felében a 20. század Beblavého volt az egyik leghíresebb vörös lámpás negyedben. Most, persze, addigra eltűnt. Bár. soha nem lehet tudni, mert az éjszaka ott voltunk nem volt. )

Nos, mi továbbra is megy fel, rendszeresen megfigyelését fulladt esőben ködben panoráma a Duna-híd SNP vagy az új híd - meglehetősen szép, véleményem szerint, az építkezés, de sokan úgy vélik, ellentmondásos.

És végül, elértük a kapuk Zsigmond - bejárati kapu a vár.
Általában Hrad emelt a 15. században tette ezt Luxemburgi Zsigmond király, mert félt a támadás a husziták. Aztán egy ideig nem volt tartózkodási a Habsburgok, de 1811-ben leégett részegen a saját osztrák katonák. A szovjet időkben a vár helyreállítását. És most, nem számítva a hatalmas erődítmények körül, ez egy óriási, négy sarkán épület egy udvar és négy torony a sarkoknál. Sokan hasonlítják a fejjel lábát az asztalra, de nem fogom. ) És benne van most a történelmi múzeum.

Általában megnéztük a várat, sétált egy kicsit a parkban, a területén ismét megnézte nem kapott ki a pára, a Duna és tiszta lelkiismerettel ment a kávéházba, hogy felmelegedjen.

És itt, a szlovák étel, szlovák kávézók és éttermek, azt hiszem, tudok énekelni az egész óda, annak ellenére, hogy megnéztük, csak kettő. De mindketten lenyűgözött minket leginkább a gyomorban, és ez az edalni és ivás intézmények - a fő célja a létezés. )

Az elsőt cseppentünk Bablaveho amikor már felmászott a Hradu. Ez volt az úgynevezett „az ördög”. és ítélve még a külső kíséret, utalva arra, hogy ez nem egy rossz dolog. Bár, talán valaki, mint. De szeretném, tudod, mindenféle helyen, egy csavar, nem pop a belső és néhány eredeti szerkezet, hogy nem olyan, mint a többiek. Ez amellett, hogy a konyha, természetesen. Általában „az ördög” volt, csak úgy. Twilight, szikla (nem különösebben hangos mellesleg - Danilka nem ébred fel), és jön ki a falak az ördög mindenütt: az egyik a kidülledő szemek, a másik - a polcon egy kalap tollakkal, és a harmadik - kiszállt a fal, a negyedik - egy kosárban közül a mák és a kannabisz az ötödik - általában a mennyezetre egy csupasz seggét. Nos, ha nem varázsát. ))

Azonban azonnal felhívják a figyelmet a helyzet, azt nem vette észre, hogy azok Piwnica, kocsma, azaz, és az étel nem szolgálnak fel. Tehát melegítjük „az ördög” szlovák Becherovka, mentünk tovább élelmet keresve.

Azonban edalni helyen Pozsonyban nem kell keresni sokáig. Itt vannak minden lépésnél. Csak ki akartam próbálni valami nem csak ízletes, hanem a nemzeti. Ezért a régi város volt csomagolva egy hangulatos hely, amely az úgynevezett „Slovenska reštaurácia”. azaz a „szlovák étterem”. Az ételeket otthon, mi szolgált a tulajdonos - egy éves férfi is, és a minősége is volt, persze, nem kétséges. Eleinte voltunk szolgált leves. Antoshiku - csirke. És én - bab ország stílusban. Az én bab, kivéve a babot, bőségesen lebegő darab házi kolbász és tészta.

Én ugyanolyan étel neve „csirkemell” Vernar. „Breast volt sonkával, sajttal és darabokra vágjuk, és eljött a krumpli, két polovnichka főtt rizs, káposzta, apróra vágott zöldségeket. RATED része? Én még nem sajátította a fele, Anton volt, hogy csatlakozzanak.
És én véget ért a vacsora főtt bor. Amennyiben csinálni nélküle. )