Hatalom helye

A hatalom helyére

Ez az egyik emlékezetes utazás kalandokkal, ezért írni akarok róla. Ezen a nyáron, amikor Burjáciában tartózkodott, célzottan "hatalmi helyekre" utazott. Ezek olyan helyek, amelyek a helyi hiedelmek szerint szentek, és különleges energiával rendelkeznek. Én választottam azokat, akik egy napi utazáson belül voltak, és ahol természetes források (arshans) voltak, hogy kipróbálják az ókortól ismert gyógyító tulajdonságait. Az egyik ilyen hely volt az Urda-Gol völgye.

Érdekes, hogy az ilyen helyek nincsenek egyértelműen feltüntetve bármely térképen, beleértve a műholdakat is. Ezen a nyáron meglátogattunk három arcan (Engorboy, Ulhansag és Urdatalsky). Ha megpróbálja megtalálni bármelyikük koordinátáját az interneten, akkor csalódni fog. Sem földrajz, sem útvonalak nem találja. A közlekedési jelek is hiányoznak. Ez hozzátette, hogy ezekben a helyeken találom az izgalmat. Vannak folytonosságok ebben, amikor csak a helyi emberek nyithatják meg a szent helyeket, szóbeli útmutatást és tanácsokat adva. De még ezeken a helyeken sem könnyű megtalálni ezeket a helyeket. Milyen jelek: "a sziklához közel, hogy jobbra forduljon, ott egy farmot fogsz látni" egy hegyvidéki mezőgazdasági területen!

Urda-gol (déli völgyként lefordítva) nem volt kivétel. Először megmutattunk egy utat. Nézve a Pathfinder, azt mondta, hogy ez az út rossz, de van egy jó autó, meg kell haladni. Miután megkérdeztem: "Nincs ott újabb út", kiderült, hogy létezik, de ez egy kicsit tovább. Soha nem találtuk meg az első utat, és hál 'Istennek, mert amikor elmentünk a másodikba, azt gondoltuk, hogy ha ez az út jó, akkor mi a rossz! Azok számára, akik rámpát keresnek ezen az úton, körülbelül 500 méterre van Dalahai falu előtt, hegyes irányban jobbra és vissza a főútra, a tönkrement hídon. Az út mentén lévő kerítésen egy nyílás nyílik, és egyenesen a folyóba vezethet. A folyó másik oldalán az út folytatását láthatja.

Ahogy már megértetted, még az útkeresés során sem volt könnyű követni. Meg kell jegyezni, hogy a traktor a helyi népesség fő közlekedési eszköze az ilyen utak mentén. A falubeliek, akik találkoztak velünk, abbahagyták, és kíváncsian figyelték, hogyan fogunk haladni. Járnom kellett. Minden egyes gödör megtámadta a teljes meghajtót, a hézagot és az előlapot. Hogy nagyra értékelem a varázsát, azt mondom, hogy a terepjáró átlagsebessége 15-20 km. óránként. Ezért a helyszín 25 km. több mint egy órát nyertünk. Az út folyamatosan 4-5 irányban forraltak. Hamarosan rájöttünk, hogy ha a traktorok még egy nagy gödröt is kijutnak nekik, mindenki elkezdi megkerülni, és egy másik hasonló pálya jelenik meg a fűben. Csak a helyiek tudják, hogy melyik mérőeszköz releváns. Ezenkívül egyes utak vezetettek a környező gazdaságokhoz. Szinte szórakoztatónak éreztük magunkat. A durva tere miatt az intuíciónk többet segített nekünk, mint a látásunk. Megpróbáltuk megtartani az irányt a szétesés során, és ez vezetett a célhoz.

Miután látta a házakat, nyilvánvalóan pihenésre szánták, kiáltottunk "hurrá". Miután elvesztette az éberséget, rájuk rohant az utolsó pocsolyában. De a pocsolya kiderült, hogy egy kis mocsár, ahol a SUV esett az alján. A "parkolóhely" elhagyásával azt találtuk, hogy, mint más hasonló helyeken, mi voltunk az egyetlen lakosok. A házak nem voltak zárva, így gyorsan elsajátítottuk azt, amit jobban szerettünk, és élveztük a kilátást, a levegőt és a gyógyító vizeket. Ezzel párhuzamosan találtam egy alkalmas vasdarabot, és megpróbáltam ásni a metrót a gép alatt, hogy ki tudják venni a ragadós iszapból.

Tény, hogy hálás vagyok a sorsa, hogy ez a hely így tartott minket, mert Kezdeti tervünkben felderítés és ugyanazon a napon hazatérés volt. Miután a döntést, hogy itt töltjük az éjszakát és menj könnyebb vissza holnap, amikor meghallotta a zajt, a traktorok és jóindulatú helyi szerelő húzta a kocsit a ragacsos sárban, mint egy szilánk egy puha helyet. A ház, ahol telepedtünk szinte új volt.

Az alvóhelyeken egy pár emeletes ágy található. Annak ellenére, hogy a feleségem és én jógát csinálunk, egész éjszakát töltöttünk csupasz táblákon, nem voltunk készek. Nem az anyósanyámról, sem a gyerekekről szólok, akik a cégünket alkotják. Itt kell azt mondani, hogy a helyi lakosság főként szarvasmarha tenyésztéssel foglalkozik, mert ebben a hegyvidéki éghajlatban semmi sem nő, kivéve a burgonyát. Ezért találtunk egy szénakazalat egy kis patak mögött és egy elmosódott bűntudat mellett, gondoskodva az egy takaróval rendelkező gyermekekről.

Megígértük, hogy reggel hálával adjuk vissza. Azonban később megtudtuk, hogy a tehenek nem eszik olyan széna, mint az ember, és a helyi népi mesterségek ajándékává tettük a szénát. Kérjük a tulajdonosoktól a megbocsátást, akárki is legyen. Este természetes táptalajba merült a tábor közelében a hegyi patakban, mert magukban a forrásokban nem tud úszni. A csodálatos hatás az, amikor a víz olyan jéghideg, hogy a lábak nem tudnak több mint 2 percet elviselni, de ugyanakkor nem hideg van a marokból. Nedvesen állsz, és annak ellenére, hogy a nap már eltűnt a hegyek teteje mögött, úgy érezte, hogy a test melegen tartja a meleget és a hideg energiát. Hasonló hatás érhető el, ha belépsz a gőzkabinba, miután búvárkodsz egy hóesésbe. Azt hiszem, a hideg levegő még mindig sokkal melegebb, mint a víz. Egyébként a szél hiánya miatt a meleg és hideg levegő rétegei nem keverednek, és amikor sétálsz, átszeleteljük ezt a pite-t, úgy érzed őket a test különböző részein. Nehéz leírni az érzést, amikor elhagyja a patakot, és egyedül áll a völgyben, és látja a napot. A hegyi fű és a csend szaga.

Buryatia nagy pluszjában meg kell jegyeznünk, hogy nincsenek harapós rovarok. A helyiek bűncselekményt követnek el, amikor azt mondják, hogy valami hiányzik, és persze azt mondják, hogy szúnyogok is vannak. De a Tomsk-szabványom szerint, amikor nem tudok beléptetni a taiga nyílt bőrterületekkel, azt mondom: amit én rovaroknak nevezek, nem értem. Valami apróság. amely sem harap, sem bűzös. Még a legyek is vannak finomabbak. Például ülünk a házban - eszünk. A repülők repültek néhányat. Várható volt, hogy mindenféle turisztikai finomságokra, például sűrített tejre, kolbászra stb. De a kunyhó másik oldalán lógnak, és úgy teszik, mintha egyáltalán nem érdekelnénk őket, és felszívná őket a városi ételekből. Szóval békésen aludtunk, és reggel a fül fölött senki sem buzgált.

Nem sokáig aludtam a takaróval borított szénában, nem rosszabb, mint egy ágy, és természetesen sokkal romantikusabb. Az egyetlen probléma az volt, hogy a kályha, amely könyörtelenül füstölgött a kőművességen, és kényszerített minket arra, hogy megváltoztassuk a házat, az áldásunk körülbelül 5 darab volt.

Az arcsán lévő magányunkat a helyi falusiak felderítették, akik a szokásos emberekhez hasonlóan a traktorok közé kerültek.

Úgy értem, ez a helyük a rendszeres pihenésnek. Néhányan fürdők voltak a tavaszból, speciálisan felszerelt fürdőkben, fűtött vízzel, mások vízzel gyűjtötték vizet a jövőben otthon, máglyákban főzve, csevegtek és általában örültek az életben.

Itt találtam egy másik megerősítést arról, hogy a munkanap hossza fordítottan arányos az élet örömével :) Még mindig nem értettük, amikor elkezdik és befejezik a munkanapot. Nem láttuk őket munkában. Reggel mentünk a gazdaságba, hogy tejet kapjunk, így senki sem ébredt fel.

Általában elég hűvös gazdálkodás itt. A fű növekszik a völgyekben. Természetesen senki sem növekszik, nem vizet, nem gyomlik, nem harap, nem megtermékenyíti stb. Mindez a legtermészetesebb természetes módon történik az esõ, a szél és a tehén segítségével. Amikor a fű nő, azt vágják fűnyírók csatolt traktorok és a halmozott a szénakazalban közvetlenül a völgy olyan olyan módon, hogy a fű nem rothad. Ennek megfelelően, télen ez a gyógynövény szarvasmarhát táplál. Nyáron a tehenek és a hayneki maguk megsérezik magukat, senki sem követi őket, még a farkasok időszakos veszteségei ellenére sem. Ie jobb legyen enni, de nem fogunk legelni :)

Természetesen a teheneket le kell vágni, de minden más egyszerűsödik a minimumra. Itt nem üldözi a posztokat, sem a pénzért, sem a divatos rongyokért. A jobb talicska talajon van egy pótkocsival ellátott traktor, amelyben két hordó szolárium és minden rokon a kis és a nagy között. Mindenféle szó csak zavarodottságot és szimpátiát okozhat. És azt is gondoltam, hogy a 4WD, az ESP, az ABS, a TCS stb. Mesterséges technikai csodái még nem voltak közeliek sem a közönséges gyalogosok, sem a lovak természetes átjárhatóságához.

Ami a forrásokat illeti, mint máshol, a legjobb esetben a Buryat-ban írták alá, ezért kértük őket a helyi lakosoktól.

Írok azokért, akik ide fognak jönni. Itt Urda-gol, az első kettős célú forrás. Amikor szájon át segíti a tüdőbetegséget, fürdéskor - erősíti. A második forrás segíti az emésztőrendszeri megbetegedéseket, a harmadik - a szem betegségeit gyógyítja. Mivel a pogányok ritkán kerülnek ide, és a helyi emberek tisztelik a szokásokat, a szent hely területe tiszta. A népi hiedelmek szerint tilos zajt kavarni, esküszöm, szétszakasztják az ágakat, mozognak, alkoholt fogyasztanak és megrontják a többi szégyent. Azok, akik megszegik a parancsolatokat, hamarosan meghalnak. Ezért az arany itt sem bányászik. Az az érzés, hogy a hely védett, fenntartja a megközelíthetetlenséget, az érintetlenséget és a körülötte bekerülést hegyeken.

Mindannyian nagyon szerettük a "gyomor" vizet. Nagyon kellemes, mintha édes volt. Elvitték velük a bankokra, felszabadították a tejet, és még két napig ivották örömüket. Mielőtt elhagyná a fürdõt, forrást vett. Figyelembe véve a hagyományt, füstölő fürdőben gyújtott a hegyi füvekből. Nagyon színes. A hátsó út könnyebbnek tűnt. Elismert helyek és a "helyes" út. Amikor a nap ragyog a kis felhőn, mintha látna bennünket és esik az esőben. Azt mondják, jó jel az esőben.

Meghatározta a következő felkészülést, vegye be a dobozokat, és menjen egy hétig, hogy jó egészségi hatással és bőven élvezze ezeket a helyeket. Mindenkinek ajánljuk, akik értékelik az érintetlen természet, a magány, a csend és az egészség. A Google Térképen geo-pozícióval rendelkező fotókat készítek, így azok, akik forrásokat akarnak találni, kicsit könnyebbek lesznek. A rossz helyeket egyébként sem fogadják el, de a jó emberek mindig szívesen fogadják.