Szabadidőm

Diveevo az orosz egyik szent hely. Sarov az oroszországi nukleáris tudományos központ.

Sarovban nem kaphatsz külön engedély nélkül, és csak egy ellenőrző pontot fogsz látni a városban, katonák őrzik. Sarov azonban a mordoviai állami tartalék területén van, így a körülöttük lévő természet érintetlen és gyönyörű.

Egy nyáron egy hosszú útra döntöttek keleten, ahol a Diveevo kolostor szent forrásai áramlanak, és ahol a hazai pajzsa kovácsolt. Nem messze - 500 km-re van, és vissza is. De a nyári napok hosszúak, és elmentünk.

Péntek estére elhagytuk az éjszakát a Kirzhach folyón, a moszkvai és a Vladimir régió határán. A hely ismerős, nem messze az útról, de hangulatos. Amikor pénteken Vladimirka-ba megyünk, ott mindig ott állunk. És ezúttal nem ment el minket, senki sem volt ott.

Korán reggel folytatódott. Oka átkerült a Murom területén. Amikor ott voltak 3 évvel ezelőtt, Oka átszállt a híd hídján. És most, nem messze Muromtól, van egy kábeltartó híd - egy jóképű ember.

Szabadidőm

Oku-valami gyorsan mozogott, de aztán elkaptak. Ezen a napon Muromban Péter és Fevronia napját ünnepelték, és váratlanul sok ember akart belépni a fesztiválra. Két órát veszítettünk el a forgalmi dugókban. Végül mindent rendeztek valahogy, és mivel az erdők és a dalok tovább haladtak, délután 17 óráig érkeztünk Diveevo órákba.

Diveevo nagy, eléggé gazdag falu.

De a legfontosabb dolog ez természetesen Serafimo-Diveevszkij női kolostora. Három nagy magasságú uralkodója van - a Kazan-székesegyház, a Szentháromság-katedrális zöldtömege, az A. I. Rezanov építész terve szerint épült, és a hófehér átváltoztatás székesegyház.

Kazan székesegyház harangtoronya

Sokan vannak a kolostorban. Jóllehet a kolostor étkezőjében ettek. Megvizsgáltuk a templomokat és a területet. A kolostor virágokban van eltemetve, a nő keze érezhető.

És akkor mentünk az út mentén, a Szűz Csatorna mentén.

A szent groove elején

Menj mezítláb, megismételve az ima szavait. Az út hosszú, másfél mérföld. Sarov seraphim azt mondta, hogy aki átmegy, és elolvassa az egyszázszáz "Isten Anyját", akkor Afon, Jeruzsálem és Kijev. Ez a hely szentsége.

A szovjet időkben az árokot elhagyták, szemetesttel töltötték. De most megőrzik, megtisztítják, fűvel és virágokkal vannak ültetve. Kegyelem, és csak.

Ismét megvizsgáltuk a kolostor területét, és úgy döntöttünk, hogy aludni akarunk.

Szabadidőm

A kolostor közelében lévő mező, ahol megállíthatod az autót, nem tetszett, túl zsúfolt. Néhány kilométert mentünk az út mentén Sarov irányába, kikapcsoltuk, és jó helyet találtam a fáserők között. A talaj itt homokos, száraz, fiatal fenyőfák nőnek.

Diveev közelében

Másnap reggel a Sarov szerzetes Seraphim szent forrásához mentünk. És ahogy megálltunk Sarov városának bejáratánál.

Szabadidőm

A város bejáratánál a metróhoz hasonló turnstilesek vannak, közelükben bajonettkésű katonák.

Átkelés Sarov városába

Az átjáró körül egy rögtönzött piac. A tatár kereskedő vásárolt egy ló kolbászt, a mahan hívják. Az íze nem rossz. Azt mondta, hogy valóban nincs mit nézni a városban, a szokásos szovjet városban, hogy ne idegesítsenek.

Elmentünk a forráshoz, amely kiderült, egy kis tó medencékkel, de a Mordov-rezervátum közelében található, és az évszázados fák szent vizű medencébe néznek.

A Sárvári Szent Seraphim Szent Tavasza

Híd Satis fölött

A tó vizéből a Satis folyóba jut, ami a tartalékba áramlik. A forrás közelében eladni ingeket, amelyeknek meríteni kell a szent vizet. Ezt követően az eladók szerint az ing viselkedik. És ha megbetegsz, akkor tedd fel ezt az inget, gyógyítson. Hiszed, nem teheted. Ezen kívül, eladni ikonok, keresztek és hasonlók. A hely elég élénk.

Több úszómedencében úszhatsz a szent tavaszon. A víz nagyon hideg, de utána van egy belső lift és szinte öröm.

Úszás után hazamentünk. Diveevo falujában haladva újra megcsodálta a kolostort.

Szabadidőm

Útközben megálltunk Vladimirban, de nem álltunk meg - nézegettük a templomokat az autóablakról.

Az idő múlott. Ugyanakkor a Diveevo-ba való utazás hosszú, szinte a határidő alatt, amit két nap múlva meg lehet látogatni.