Ahogy utaztam Dagesztánban

Írok a folytatást témaindítás Ahogy utaztam Dagesztánban. 1. rész Kaspiysk és Makhachkala.

Ebben a részben fogom leírni egy felejthetetlen utazásra a város Derbent és ismerete a legnagyobb erőd a Közel-Keleten - a Naryn-Kala. Derbent - a legrégebbi és a leginkább déli város Oroszországban.

Utazás előtt Dagesztánban, tudtam semmit arról Derbent és nevezetességeit. Hallott az előző csapat, mentek valahová, hogy valami nagy várat. Csak ők voltak az egészet szervezett - vitték, hozták autóval a katonai egység, ahol dolgoztak. Nálunk a szervezet a túra nem is szag - úgy döntött, hogy saját maguk, nagyon szeretném látni a vár és a város maga.
Az egyik hétvégén reggel jött a buszmegálló, és vettem egy jegyet Kaspiysk a buszon Derbent.

Mint a jegyet, nem láttam még:

Mi vezetett sokáig, a megállás a Izberbash és valahol máshol. A bal oldalon a busz - a Kaszpi-tenger, a jobb oldalon - a Kaukázusban. Fekvő monoton :)
Végül megérkezett a buszpályaudvar Derbent:

Azonnal elment a pénztáros - tudni, hogy mikor lesz az utolsó járat Kaspiysk. Nem akartam, hogy lássa el a helyi taxisok :)
Mi volt 7 fő srácok. Gyalog a vár, hogy menjen valami nem kívánatos, úgy döntöttünk, hogy bérel egy mikrobusz utazások minden alkalommal, hogy mi nem sikerült. Voltunk egyszer gyanakvással és megriadt :) De lehet tárgyalni két taxisok és vittek a várat. Mentünk egy muzulmán temetőben - Nagy hatással volt rám, soha nem látott. Ki láttára a Naryn-Kala várat.

Már csak lenyűgöző hatályát és a biztonságot.

A várat le a tengerbe egy vastag fal:

A lány továbbra is megtalálhatók több helyen a városban. Egyszer volt egy stratégiai helyen. Őt választották nagyon jól - egyrészt a Kaukázus, a másik - a tenger. A középső - egy keskeny földsáv. Itt a fal épült. Az egyik változat szerint. fal szolgált akadályt emelt Nagy Sándor annak érdekében, hogy a „lock up” az északi népek. Általában a Naryn-Kala - erős erődítmény. Ezen túlmenően, az ásatási eredmények (amelyek fenntartása a mai napig) a várban azt mondta, hogy az első épületek a helyszínen nyúlnak vissza 5000 évvel ezelőtt. Ezt az összeget fogadta el hivatalosan az életkor, a város Derbent. Ez teszi a legrégebbi város Oroszországban. Természetesen az orosz város vált a közelmúltban, csak 1796-ban, a támadás után Derbent orosz csapatok. És mielőtt, hogy valaki ő csak.

De mi - egy szent hely soha nem üres. Én leginkább meglepett az a tény, hogy addig nem is hallottam erről a város egy ilyen gazdag múltra nyúlik vissza, amikor az ókori Egyiptom, Görögország, és minden, azt mondták, az 5. fokozat. Akár én figyelmesen hallgatja, vagy iskolai program nem tartalmazott egy kirándulást a történelem orosz városokban. Egy érzés, szokatlan - állni a földön, amelyen járt Hérodotosz, Plinius, Tacitus és mások e fajta.

És közel volt - a szomszédban.

Nem kell kijutni a taxi és nézze meg a várost a magassága a megfigyelő platform azonnal „támadta” a helyi naplopók, gyűjtése tribute (meggyőzően koldulni) a vendégekkel.

Miután az 5 perces nudezha „Dai Dai,” úgy döntöttek, hogy adományozni nekik tíz rubelt a turizmus fejlesztése a tartomány :) Aztán megnyugodtam - mi nem számítunk, hogy olyan könnyen. Ítélve a ruhák és a kulcsokat az autó a kezében egyikük - a gyerekek nem élnek szegénységben.

Tulajdonképpen a kátrány végződik és kezdődik egy izgalmas túra a várat.

A bejáratnál a látogatók (sőt, kivéve minket nincs senki más, és nem volt :)) találkozott a zene - nagyon szép, színes és barátságos. Elhaladunk a megfigyelési platform. Mi meg az élek és. szív kihagy egy ütemet.
Molla kezd hívja a híveket imára „Allllaaaah Akbar.”. A szél hozza az illatát tenger víz, só és hűvös. "". Allllaaaah Akbar. . „Te kezded megérteni, hogy Oroszország fölött van valahol, 300 km-re északra. És ez a Közel-Keleten.

Srácok, az első alkalommal nagyon lenyűgöző.

Jobb a fényképet látható a temetőben - egyfajta sündisznó sírkövek arab feliratokat. Szinte a központban, messze (közel a ház piros tető) - egy nagy terebélyes fa. Ez ezer éves platán udvarán a Juma mecset. Az építőiparban a mecset dátumok körülbelül 733-734 g, majd ültetett platán. Lenyűgöző, nem igaz? Mellesleg, azt feltételezzük, hogy az iszlám terjedése Oroszországban ment innen. Egy másik tény mellett, hogy nagy fontosságot Derbent a világtörténelemben.

De térjünk vissza a várat :)
Bevitele hajlik egy kis ajtó a nyomvonal a nagy kapun:

Találkoztunk egy barátságos gondnok a vár, akkor neki a belépési díj 40 rubelt, és elkezd mesélni neki (még csak nem is kell kérni rá). Itt a vendégek nagyon boldogok. A bejáratnál lóg egy erőd tervet, és egy listát a hírességek, akik meglátogatták az évek során. Érezte, hogy Hérodotosz korunk haladunk az úton.

Ismerje meg a bonyolult szerkezet, ahonnan lehet inni:

A víz tiszta, és a szobor maga nagyon régi. Dobj egy pénzérmét a lyukat, ahol egyszer tartott rabok:

Ez várni néhány hónapot (már, azt hiszem, nem nyúlik) a lábad. Horror.

„Nagy számban jönnek ide.” Mint azt mondja a pofa arc Derbent Koshak:

Van még egy macska büszke pillantást lovas.

Számos látogató a vár:

Mint egy napot, de az emberek szinte nem volt. Voltak szervezett a diákok a tanár és a másik tíz ember magukat. És, hogy az embereknek a száma ezen a területen. Szabadságot a fotós!

Mindenhol érezni a leheletét az ókor - moha borított kövek, faragott díszítés.

vasalni ostromlövegek malomkő ..

A várat helyőrségek állandóan állomásozó bármilyen csapatok. Brig:

Ha nem tévedek, ez a nyugati kapu:

Valahol ott, felmászott egy kis pihi stenochku és elindult rajta :)

Eyed srác meglátott alján a kamera, és elkezdett póz :)

Itt tudja becsülni a magassága a falak, mint egy tehén alján:

Tényleg bevehetetlen erőd. By the way, hogy folyamatosan megújul és sok tégla elég modern.

Alján a feltárás a következők:

Láthatjuk a fehér bumazhechki számozott zónákat. A szabadban vannak egész malomkő és egyéb ősi leletek talált.

Tekintse a falak lenyűgöző:

Látták az új épületek, sokemeletes épületek és a tenger.

A süllyedés másik gödör fogoly (bizonytalan, még talán csak az első volt) is.

Elítéltek kell mindig egy csomó, így építettek egy nagyszabású:

Találd ki, mi ez a „húsvéti tojás”:

Bármilyen módon? Rendben. ) Ez a faragatlan Khan fürdő. Miután rohangál, akkor talál egy kis szünetet.

Talán addig mossuk, kán, de most úgy tűnik, hogy a nyilvános WC - szúrós szaga vizelet és a széklet nem sokáig ott lenni. Azokon a napokon, az erkölcs.

És itt van a kán palotáját:

Úgy tűnik, hogy van egy múzeum, de zárva volt. És érdekes lenne megnézni, mit talált ásatások során.

Kövek, falak, utak ..

Valaki grill az ősi falak belemerül néha. A Kaukázus nem kebab :)

Beauty vándorolni a végtelenségig.

Úgy gondolom, hogy több ezer évvel ezelőtt is volt:

Fáradt, de boldog, hogy elköltözött. Kísérték itt is a zene:

És mégis, a Naryn-Kala - egy nagy szerkezet!

Rövid vita után, és kérje a tanfelügyelő a vár a lehetőségét, séta a buszmegálló, úgy döntöttünk, hogy egy esélyt, és látni a régi város, a továbbra is a fal, a temető, a templomot. A gondnok megmutatta nekünk az útvonal a felső és költöztünk.

Először ment a fal mentén. Útközben nézett ki, mint egy gránátalma gyümölcs :) Az emberek azt északi, úgy gondolta, hogy ő volt a dobozok a piac növekszik és vonanokak :)

Része gyümölcs a földön fekve már ettünk is szívesen, de ne vegye rossz néven otthonunkban :)

- „Nagyszerű apák!”
- "Igen-ah-contrib ül."

És ez az, amit a datolyaszilva néz ki, vagy mandarin.

A kapu vezet a régi városfal.

Egy ilyen érzés, hogy egy idegen udvarban ment. Kisgyermekek másznak, az emberek tenni valamit a ház körül.

Elhaladt a Juma mecset (fordítása „Péntek-mecset”), az udvar nem megy (keresztények, kevés, nem akarta megbántani), platánfa nézett a távolból. Hatalmas. Ahhoz, hogy egy képet is, azt nem.

Útközben utunk feküdt egy régi örmény templom:

A polgárháború idején ott volt a székhelye Gyenyikin (a gondnok). A falakon vannak nyomai a múlt háborúi a múlt században.

Ezután ki a területen. Ki? Ez így van! Lenin! Iljics, majd kénytelen tiszteletben tartani.

Annak ellenére, hogy a 5000 éves története, Derbent - modern város :)

A háttérben az ősi falak és várak elektronikus eredményjelző fáj a szemed :)

Találkoztunk egy rendőr, és megkérdezte, hogyan lehet eljutni a temetőbe. Hülye és gondatlan kérdés, nem igaz. ) De tudta, és úgy döntött, hogy a biztonságos utat a főutcán (szovjet, úgy tűnik.).

Nem tudok mondani, a srác a kerékpár. Úgy tűnik, sok Dagestani szeretnek jelentenek a kamera, ez a harmadik :)

Csak ne kérdezd, mi volt a fejében. Mi magunk nem tisztázott. azaz - hogy van. Amikor meglátott, a kamera, elkezdett mászni minden keretben. Sőt, még én nem mindig vesszük észre. Man - a profik.

Itt úgy tűnt nekem, hogy ő volt a hátunk mögött, és úgy döntött, hogy a kép a közelmúltban megnyílt egy emlékművet arch.

Derbent "végignézi Fryazino" :)

Biztonságosan elérte az ősi muzulmán temetőben. Érdemes megjegyezni, hogy vannak a sírok negyven társult (tanú) a Mohamed prófétát. A látogatók a temetőbe kedvesen elmagyarázta, hogyan kell átadni nekik.

Valahol ott találkoztunk a miniszter sírok tanúk:

Ő nagyon boldog volt, és mi szívesen adott egy túra. Graves tanúkat területén található a zárt kerítés. Ez egy nagyon tisztelik minden muszlim szent.

Az emberek jönnek ide a remény a gyógyulásra, a kérelmek és a megtakarítás magát és szeretteit.
Szerint a számla postmaster, tanúk (kortársak) Mohammed összegének 40 ember volt képes ellenállni a nagy hadsereg az ellenség, és megvédte a Derbent.

Gondviselő - egy nagyon barátságos srác. Sok érdekes mondta gond nélkül hagyjuk, hogy fényképeket (nem kell a probléma vele, mind ortodoxia).

Továbbá a próféták halandók - buszvezetők, mozdonyvezetők.

Idézet a cikkből a honlap „Open Dagesztán”:

. „A muszlimok azt mondják: ....” Szeretné, hogy boldog legyen menni a temetőbe, szomorú - menj a temetőbe „sírkövek minden magas és vékony a lemez ikon mutatja a késő tevékenységről negyven tanú a Mohamed próféta van eltemetve, és nincs felosztás gazdag és szegény. Diesel mozdonyvezető közel van a próféta tanúk Dagesztán nem osztotta meg az embereket valamilyen néprajzi jellegzetességeit Fő - .. hogy ez volt a legmagasabb ember cím Highlander.”.

Ezen, a séta az ősi város véget ért. Meg kellett sietni a busz.

Útközben láttuk üdvözlet a távoli város Novorossiysk:

Hogy került ide? Vagy korábban, mint az érméket ki - egy emlékezetes sorozat „orosz városok”? Vagy valaki derbenttsev ajándéktárgy hozott a Fekete-tenger.

Ez maradt elmondhatatlan utolsó részében történet Dagesztánban. Ebben fogunk összpontosítani a Kaszpi-tenger és a part menti látványosságok. Ez nem lesz kevésbé érdekes :)