Rafting a folyó folyóján, vagy - ahogy turista-vándor lettem

Egy kis vízi körutazás emlékére az uráli Koiva folyón.

Honnan származik?

Ez az óra X. Tehát van két Belgorod: Alázatos szolgája - egy teljes nulla csónakázás, de nem új, hogy a turizmus alapvetően bizonyít még az oktató a héja; Sergey Kabelka - aki elment az én parancsot egy hegyi túrát, és a nagy - csipke, de mivel mögött két nagy vízitúrák a folyók Karélia. A csoport többi tagjától számítva 22 ember, csak ismerjük a fickót, akikkel együtt dolgozunk - Andrey Ivoylovsky, és tudjuk a feleségét. Tapasztalattal azt hisszük, hogy ez CROWD. Valószínűleg ez a tömeg összegyűjti a raftingt minden rafting-ot. Erkölcsileg erre készülünk. És arra is felkészülünk arra, hogy bár "meghívott csillagok" vagyunk, de valószínűleg a fő terhelés leszünk ebben a kampányban. Ne. Természetesen vodkát is kapunk, gondosan öntsünk egy liter éghető folyadékot műanyag tartályokba.

Díjakat. Betöltöttük a PAZik-ot, amely Kusier-Alexandrovsky faluba visz minket, ahol több elfogadható közlekedésre váltunk. Ezenkívül megragadjuk oktatónkat (később róla) és három leszerelt katamaránról. A törött földút mentén Ust-Tyrim falu felé haladunk, ami kicsit magasabb az upstream-on. Itt az eltakarítás során kirakjuk a szemétet a teherautóból. Valaki elkezdi vacsorázni. Valaki katamaránok összeszerelésével foglalkozik. Míg még mindig józan gondolkodásban és hangulatban van, így az ügy ellentmondásos. Egy óra múlva a hajók készen állnak, felszereltek, az asztalt lefektetik. Turista-gyalogosként nem vagyok olyan szokásom, hogy a vízgazdák megfizethetik magukat! Azt mondani, hogy a vacsora kielégítő volt - ne mondj semmit! Örültem, hogy ma a legénységemben leszek. Az evezéken más lesz.

Rafting a folyó folyóján, vagy - ahogy turista-vándor lettem

A katamaránokat leeresztjük a vízbe. Három legénység. Ebben az esetben valószínűleg a legmegfelelőbb és legerősebb. Először is ez azért van, mert a kapitány maga a rafting oktatója - az Ust-Koiva tábor igazgatója. ahol azt tervezzük, hogy befejezi az útvonalat, a mester sport a vízitúra, és általában ez a szám nagyon színes Nikolai Gennadievich Yachmenev, vagy egyszerűen Gennadich! A nagy eső előestéjén a Koiva folyó eléggé teljes és gyors. Gennadich azt mondja, hogy nem leszünk képesek fáradni. Én "füstöt bambusz", a hengerek között, a lustaságtól és a vad természet szemlélésétől kezdve, néha fényképet készítek. Gennadich csapdák anekdotákat, néha megszakítva rövid és pontos parancsokat a legénységnek, és időnként lemaradtak a másik két katamaránról. A késedelem oka nyilvánvaló - ideje tölteni a poharakat!))

Mi táboroztunk. Seryoga és én egyedül vannak a sátorban. Általában minden királyi. Egy másik kulturális sokk a kompakt láncfűrész egyik résztvevőjének kezében volt. Hmm! Egy ilyen erdőben ilyen fűrész tűzifa nem lesz probléma! Amíg a bíróság itt van, ideje, hogy felmelegítsem a csésze teát a fáklyára. Tea után, Gennadić mindenki számára lehetővé teszi, hogy menjen a másik partra, hogy felemelkedjen a Shaitan-hoz. Üres katamaránokon gyorsan eljutunk a másik oldalra. Megkötözünk. Tovább - gyalog az erdei bozótokon. És itt állunk egy meredek sziklán, és megcsodáljuk a tájat. Mindenki, aki nem túl lusta képeket készíteni. Olyan embert tör ki, aki nem túlságosan szerény a vodkában, álló, sziklaszirtben állva, kavicsokat dobott a tábor felé. Togo és a pillantás majd a kövek mögött repül. De ez történt.

A nézetek lenyűgözőek. Először is a kíváncsiság miatt. Mivel hegyi turista vagyok, még mindig barátságos vagyok más tájakkal - sok nyitott teret. De itt remek! A folyó, a forduló mögé rejtőzik, a folyó, a hegyi lejtők lágy vonása, erdővel borítva, mint egy hatalmas szörnyeteg hátán, és a levegő. Tiszta, tiszta levegő.

Rafting a folyó folyóján, vagy - ahogy turista-vándor lettem

Miután a Shaitan-kőből leereszkedtünk, egy kicsit felfelé haladtunk felfelé, valaki elveszett egy mentőmellénytől. Gennadich a gazdaságban hasznos lesz. Vacsorát főzünk. Míg az emberek átkoznak, háromat gondolunk Seryoga és Gennadich mellett. Seryoga úgy döntött, hogy horgászni fog, ezért otthagyta a horgászbotot vele. De az esõ után a hal nem harap. Bár azt mondják, hogy a szürkület itt jól megy. Friss hal nélkül azonban nem maradt. A bank fogott sepeldevok, amelyből kiderült, nagyon magas fül. A túrázás és a hegyi túrázás során soha nem ettem sokat, valószínűleg soha nem fogok és nem fogok. Olyan sok terméket hordoz magadon - öngyilkosság! És vodka, hány vodka. Az alkoholtartalom alapján senki sem aludhat ma este. Úgy döntöttem azonban, hogy még mindig ellenőrizzem: "Ha ugyanolyan sötét lesz!" És még mindig vártam erre a pillanatra. Reggel három órakor sötét volt, ahogy éjszaka velünk volt. Igaz, nem sokáig. Egy óra múlva megjelent a hajnal. A holnapra meglehetősen komoly átalakulást terveztek, így reggel úgy döntöttem, hogy egy pár órát veszek le egy kicsit.

A hétfő egy nehéz nap.

Az utolsó nap tapasztalatai szerint, amikor nagyon meleg volt, felvette a pólót és a nadrágot. Nem volt igaza! A reggeli felhős és hűvös kellemetlen szellő volt. Szerencsére egy óra múlva megálltunk azon a helyen, ahol a Kusya-folyó a Koivu-ba áramlott, ahol felmelegedhettük. Itt csatlakozni kellett egy kis csoporthoz Perm-be, aki kifizette a Gennadich ötvözetet.

A Kusya folyó a Koiva vízesésébe esik. E közelben megálltunk. Felöltöztem, és úgy döntöttem, hogy megmászom a dombtetőt, ahonnan jó képet készítettek a Koiva völgyéről és egy elhagyott gyémántgyárról.

Rafting a folyó folyóján, vagy - ahogy turista-vándor lettem

Miközben csodáltam a szépségeket, az időjárás a szemünk előtt javulni kezdett, és a legénységem hajózott. Kiderült, hogy a második csoport éppen az áram alatt van. Ott vetettük magunkat. Miközben katamaránokat gyűjtöttek rájuk, Gennadich megkért, hogy menjek velük tanárként. Nem hagyhatja el a csoportunkat, de van egy kíséret is. Természetesen egyetértettem. A csoport három lányból és három fickóból állt. A srácok normálisak. A városból érkeztünk pihenni. Minden rendben lenne, de pontosan ketten ivott. És mindenképpen különböző kocsikban kellett menniük. Ennek eredményeképpen állandóan közeledtünk egymáshoz, hogy újabb üvegtá válhassanak. Ez nagy lelassult a mozgalmunkban. Különben is, nem nagyon tudtam helyet foglalni, úgyhogy a lábam és a hátam nagyon szorult, amikor sorra kellett mennem. A nap forró volt, és a körülöttünk lévő természet örült a szemnek. A vacsorát a Strelna Stone csodálatos kutyáján készítették el. Gennadich azt mondta, hogy az úgynevezett Sztrelna, mert: „A övék polgári vittek a felső és a lövés, és akik minket, akik az övék, döntsd el magad!” Ez a szikla jelentősen különbözik a folyó többi helyétől. Először is, lényegesen magasabb, mint az összes többi tengerparti szikla - több mint 100 méter. Másodszor, fenyőfák nőnek a tetején, ami nagyon ritka ezeknek a helyeknek. A hely nagyon szép. Sokan azért jönnek ide, hogy pihenjen a folyón.

Ebéd után elmaradtunk a főcsoporttól. A lányok elkezdtek fáradni. Komplikálta az a tény, hogy alaposan az összes folyosó könyökét nem tudtam. Így nem tudtam megválaszolni a kérdést, hogy mennyi ideig tart az éjszakai tartózkodás? Mindazonáltal biztonságosan eljutottunk a folyóvíz mentén átnyúló óriási gödörbe, amelynek elülső oldalán a miénk telepedett le, és az a csoport, amelyik vezetett, az ellenkező szélén állt, hogy a gúnyosok ne akadályozzák meg a pihenést. Amikor partra szálltunk és összeszedtem a dolgokat, Gennadich megkérdezte: "Fáradt?" Semmi sem, csak a válasz: "Őszintén szólva - a-dol-bal-sya szép!" - Nem tudtam. A hátán fáj, a keze leesett. Gennadich azt mondta: "Csirkehús, most a folyó frissítése!" I. felfrissült. Ne mondja, hogy a víz jeges, de erősíti a keménységet. Mindazonáltal szükségem volt egy kis időre vízszintes helyzetben, amit tettem.

A többiek után felmásztak a Lothari-hegyre - a legmagasabb megfigyelési pontra a Koiva-folyón.

Rafting a folyó folyóján, vagy - ahogy turista-vándor lettem

A kollektúra legnehezebb része lelkesedése kezdett észrevehetően elhalványulni. Valaki elaludt a napfényben, valaki csendesen morgott valamilyen gúladalommal. Voltak azok is, akik szívesen keresték a lányok szomszédjait, hogy megverték. Azt mondtuk: "Menj - menj, ott megnyugodhatsz!"))) Szerencsére a srácok nagyon erősnek tűntek. Természetesen senki sem ment semmire. Mellettünk - Gennadich, én és Seryoga. Pusztán üzleti látogatással ellenőrizze, hogy minden rendben van-e. Ugyanakkor kaptak egy shish kebabot!)

Az éjszaka nyugodt és békés volt. Én is álmodtam valamit, most nem emlékszem, hogy mit is.

Reggel Gennadich azt mondta, hogy a csoport vezetés nélkül megbirkózik, ezért helyet foglaltam a hajó orrában lévő kocsiban. És itt úgy éreztem, mintha ilyen kayfovo lennék, csendesen lengetve a rohanókon, elmegyek egy megfigyelõ szikláról a másikra, élvezve a csodálatos kilátást a tengeren. A legénységünk olyan kezelhető volt, hogy könnyedén megfordulhatunk egy tekercsben, megállhatunk, és még a jelenlegi ellen is ellenkezzünk, ha akarjuk. Egy tekercs helyett egy másik. Néhány kiemelkedő kőzet azonban nem túl nagy, és az "Ust-Koiva" idegenforgalmi központban végezzük.

Rafting a folyó folyóján, vagy - ahogy turista-vándor lettem

Itt vártak egy csodálatos orosz fürdőt fenyőszalaggal, rengeteg shish kebabot, röplabdát, úszni a folyón és más örömöket.

Ebéd után a csoport bejutott a bejövő PAZ-ba, és a Sarans felé hajózott.

Milyen következtetéseket vonhat maga után ebből az utazásból? Először is tetszett nekem. Talán, ha nem lennénk erkölcsileg készen arra a tényre, hogy az egyszerű munkások egy fő célba kerülnek a vadonba - hogy a pokolba részegessenek, valószínűleg nem fogtunk volna szórakozni. És azóta készen álltak erre, általában nem kaptak különösebb kényelmetlenséget, bár ők maguk nem isznak. Másodszor, nagyon szeretnék ugyanazt az utat választani a családommal, vagy egy közeli baráti körrel. Pihenjen és szórakozzon teljes egészében. Kár, hogy a Permszki Krai távol áll tőlünk. A hétvégére, mint a Permyakák, nem fog működni, csak nyaralni. Mindegy, turisztikai hegység vagyok. )

Használt fotók Alexander Kozyrev és Andrew Ivoylovsky.