Szarvasmarhafélék és fehér halak lepényképezése a pyazoer-en a tél végén

Nyáron sokszor meglátogattam az északi régiókat, de sajnos télen soha nem sikerült elhagynom az Onega-tót. És végül, tavaly minden kiderült. Egy három emberből álló kis társaság, néhány napig rohantunk a tömegben, ahol nyáron többször is volt. Több lehetőséget is figyelembe vettek, de a végén Piaozerót választották. a Kuma-tározó belépése és rendszere. Ez idő alatt Szentpétervárban több hétig, amikor a hó leereszkedett, és egy kicsit kevésbé hasonlított a jégre. Természetesen a keményvízi szezon a régióban lezárult. De a Piaozerón még maradt az a lehetőség, hogy elkapják a jeget, ezért úgy döntöttünk, hogy folytatjuk a téli szezont.

Nyáron nagyon jól tanulmányoztam azokat a helyeket, ahol el kellett mennünk, ezért mindent helyesen készítettünk. Volt néhány előzetes felkészülés és lefoglalt egy házat. A tározó körül mozogni terveztek egy motorkerékpárt velük, de hosszas viták után úgy döntöttek, hogy bérelnek egy motorkerékpárt. A Piaozero nagyon nagy tó. Hossza kb. 70 km, ami egy kicsit túl nagy a motorkerékpár számára, és még inkább a gyalogos átkelőhelyeknél. Különösen azért, mert a tervek több helyet látogattak meg, amelyek nagyon tisztességes távolságra voltak egymástól.

Miközben este jártak Szentpétervárról, és egész éjjel autóval jártak, láttuk, hogy fokozatosan vált a tavaszra a tél. Fokozatosan a helyek kezdtek megjelenni hó, és az útvonal végén és a teljes sodródás. A napfelkeltő hőmérséklet elérte a -10 ° C-ot. Az úton szerencsénk volt, hogy teljesen száraz volt, és nem adott meglepetést. Ennek eredményeképpen minden megálltunk 13 órán belül. A parton már vártak a ház tulajdonosa egy motoros kocsival. Miután betöltötte az összes szükséges dolgot, elmentünk a lakóhelyre. Sokáig úgy döntöttünk, hogy nem húzzuk ki a díjakat, és elrejtettük magunkat, nyeregeltük a motorkerékpárt, és azonnal elmentünk a fogás helyére. Mindhárman egy kocsinkra költöztünk, és egy nagy szánkót kötöttünk hozzá, amely több embert is befogadna, de az egyik nagyon kényelmes volt számukra.

Még Szentpétervárról való távozás előtt megismerkedtünk az időjárás-előrejelzéssel és úgy éreztük, hogy nagyon szerencsések vagyunk. Furcsa módon, az összes elkövetkező napokban, az időjárás előrejelzők ígért egy csendes, napos időjárás, gyenge szél, bár a nap az érkezésünk előtt, nem volt szakadó esőben, és a szerint a helyi halászok, a jég nedves volt, és puha. Amikor megérkeztünk a kocsiból, láttuk a csillogó napsütést, az erős fagyott jeget. Az előrejelzést nem becsapták, nem változott a halászat során. Éjszaka a hőmérséklet -10-12 ° C-ra csökkent, és délután nullára emelkedett. Mivel a szél nagyon gyenge volt, melegnek és kényelmesnek érezte magát.

Néhány világos információt a fogások helyéről és módjáról nem kaptak előre. Sajnos a házak bérlõinek nagy részét a hétköznapi turisták vezetik, nem pedig a horgászok. Természetesen néhány helyen voltak szem előtt tartva, de egyáltalán nem azokkal a halakkal, amelyekkel jöttünk. Az interneten még nem volt elég hasznos információ. A fórumokról jelentést készítettünk, de leginkább arról, hogy ki és hogyan pihent és mit fogott, de nem volt részlet. Beszéltem több helyi horgászattal, az elvtársaknak azt a benyomását keltették, hogy csak a hálók fogják el a halat ezen a tónál. És találkoztunk velük a tûz partján, és azok, akik a jégen találkoztak, látogatók voltak és nem igazán ismerik magukat.
És még ezek a halászok sem voltak sokak. Általában néhány kilométer sugarú körön belül egyetlen ember sem volt látható. Igaz, néhány helyen régi lyukakat találtak, és legalább valamit el lehetne távolítani a halak keresésére.

Az első dolog, amit úgy döntöttek, hogy ellenőrizni tudja az ismerős nyári horgászhelyeket. amelyekért a legjobbakat választották. A lényeg az, hogy számos kisebb szigetet és sok kukorica-kérget találtak. Mielőtt körülbelül 12 km volt, amely sík jégen 15 percre volt a motoros. Nyáron a fogás alapja egy nagy fehérhal volt. néha szürkület és sügér. És ezúttal reménykedtünk valami ilyesmiben. A sügér nem volt a tervünk középpontjában, remélhetőleg nemesebb halat - a szürkületet és a fehér halakat - fogtak be, különösen nyáron nem volt elfogott sügér. A leningrádi régióban, ha elkaphat egy ilyen halat, akkor véletlenül és kis mennyiségben.

Szarvasmarhafélék és fehér halak lepényképezése a pyazoer-en a tél végén
Piaoser számára az ilyen halak elkapása nem meglepődik bárki, bár a helyzet megszilárdulása mellett mondhatnám finomnak, de a fehér halakkal meg kell próbálnod találni. A Piaozero mesterségesen létrehozott víztározó. A vízszintet egy erõmû fenntartja, amely a Kuma folyón áll. Érkezésünk egybeesett a tavaszi kibocsátással a magas víz kezdete előtt. Meg kell jegyezni, hogy a víz kiürülése éles volt. Néhány napon belül a szint több mint egy méteres szintre esett, ennek megfelelően a jég elsüllyedt. Feltételeztük, hogy nem lenne a legjobb módszer a halakra. És végül is kiderült, mert ahol nyáron 2-2,5 m volt, most a visszaállítás után 1-1,5 m-re nőtt, ami nagymértékben megakadályozta.

A vizet éjjel leeresztették. Reggel azonban a halak mégis érzékenyek voltak. De a halászat végének napján a vizet a nap folyamán dömpingelték, és egyáltalán nem volt nyom. A tó különböző részein fogott halászokkal tartott találkozó során észrevette, hogy a szürke halászatakor a halászfelszerelésük jobban hasonlított a szagláshoz. Olyan horgászbotokat használtak, amiket nagy bólogással láttak el. A jégen tartózkodók száma nem haladja meg a tízet halászonként. A fúvóka esetében a férgeket gyakrabban használják, a verebek kevésbé gyakoriak, a mormikushoz ragaszkodnak. A halászháló átmérője nem lehet 0,2 mm-nél kisebb, mert a horgászat erős és éles, ha halászik, míg a harapás erős ütést okoz, amikor megharap.

Ez a fajta halászat miatt a kis csípések száma cégünk nem talált érdekesnek. Úgy döntöttünk, hogy megkíséreljük az ∅0,12 mm-es finomabb vonalat és a 3-3,5 mm-es sportos mormyshkákat. hozzáadásával kis medálok - zöld színű legyek.

A csaliért mindent használunk magunkban - vérférgek, férgek és varázslatok. Nem vettek észre semmilyen preferenciát a halnak, ugyanúgy vettük figyelembe az összes csalit, amilyet. A legtöbb esetben az északi víztározók csalija a fehér halak fogása sokat jelent. Vannak olyan tavak, ahol, kivéve, mint egy kis lárvákat, amelyeket ezekből a folyókból nyernek, ő nem szeretne semmit sem fogni. Mielőtt kiválasztaná a halászati ​​helyet egy fehérhal, akkor jó lesz, ha megtudja, mit kell elkapni ott.

Számunkra a Piaozerónál ez a probléma nem merült fel, a közeli Topozertől eltérően ott csak egy ilyen lárva fogott. Habár ezek a tavak egy tározó rendszerébe tartoznak, nagyon különböznek a halászat szempontjából. A szigetet és a szürést nem egy helyen találják. És itt van egy érdekes finomság. A fehér halak fogásának helyén még mindig nagy a valószínűsége annak, hogy elkapja a szürkét, majd a kemény helyeken nem látja a fehér halakat.

A Piaozerónál a szigetek közelében lévő helyeken, ahol a fehér halakat fogottuk, vödrök voltak. Nyáron ezek az ülések mélysége körülbelül 3 m. Itt a tavasz után a víz, és nem haladja meg a 2 m. Az optimális mélysége 1,5-1,7 m. Egy kicsit mélyebbre vagy finomabb, és a hal volt megfigyelhető, és ha igen, rendkívül ritka és nem masszívan. A nap folyamán egy kútból több mint két darabot nem lehetett elkapni. Nagyon kevés boldog lyuk van. Csak a sügér mentette meg a helyzetet. Bár súlya különböző volt, 20-500 g, de a halászatban számos fajta volt. Találni, hogy ki fog fogni legközelebb nem valószínű, hogy sikerül.

A szó a helyi networkerek minden fogásának fehérhúsú a hálózatban bekövetkezett mélységben 30 m. Ahhoz azonban, hogy vegyenek részt a halászat ilyen mélységben mi nem kockáztatni, és a hajtómű megfelelő kiigazítás nem volt. Grayling a szigeteken és pelerin kő gerincek mélységben kezdve nulla és 1,5 m. Mégis, a harapás már nem szívesen, hogy az egyik volt, hogy ellenőrizze poklovku 30-40 lyukak. A 80 cm-es jégvastagság miatt ez a halászat valóban munkaerő volt. Ebben az esetben, nem minden kifelé ígérő hely adott poklevki. Valójában a halászat folyamata az egyik szigetről folytatott folyamatos átkelés. Több mint két szürkület naponta egy helyen, amit nem tudtunk elkapni. És a többi horgász sem különbözött a helyzettől.

A mártogató tevékenység átmeneti jellegű. A legjobb harapást reggelente figyelték meg. 11 óra elteltével a harapások leálltak. Azonban tavasszal ezekben a részekben már 5 órakor volt könnyű, és elég volt a halászat ideje. Esténként a hal tevékenység alternatív a halakkal, napjainkban sziporkázik, holnap nem szippantani. Leggyakrabban a harapásokat 17 és 19 óra között figyelték meg. Annak érdekében, hogy a halak ne féljenek a ragyogó napsütésben, sötétedni kellett. Ebből a célból hasznosak voltak a botokból készült lemezek, amelyeket szintén magukkal vittek.

Egy nap, miután meglátogattuk a legelfogadottabb pontot reggel, úgy döntöttünk, hogy a Piaozero-ba áramló egyik nagy folyóhoz vezetünk. A jég jelenlétére számítottam, de már a szájhoz közelítéskor világossá vált, hogy kemény burkolat jelenléte esetén probléma merülne fel. A bejáratnál óriási gödrök voltak. Azonban hosszú utazás után úgy döntöttünk, hogy a legközelebbi küszöbértékhez sétálunk, hogy készítsünk egy képet, de csak abban az esetben, ha magunkkal vittük a felszerelést.

A motoros hajtóműre a végpontra nem volt lehetőség. Biztonságos helyen hagyva néhány kilométert mentünk a folyó mentén. A part mentén egy méter magas jég magasodott a víz felett, kényelmes volt járni rajta. Célunk az volt, hogy kibővítsük a folyót, amelybe több kisebb folyó és folyó futott. Meglepetésünkre egyes helyeken voltak kis karimák, amelyek bár óvatosan, de lehetett kijutni és megpróbálni elkapni.

Amit tettünk. Az elvárások nem kudarcot vallottak. Szó szerint néhány perccel később történt az első harapás. Ahogy az várható volt, a horog szürkés volt, és nem a legkisebb. 700 grammra húzódott, és mivel a fogás 1 méter mélységben zajlott, a csalás folyamata nagyon érdekes foglalkozássá vált. A grayling graftolása mindig nagyon éles, és azonnal kézzel érezhető, még akkor sem nézheti meg a bólintást. Igen, és ez a hal nagyon ellenáll.

Érdemes megjegyezni, hogy a helyszínhez közeledve észrevettük, hogy a vízből kifelé repül, vagy inkább a hóágyúkhoz csúszik, nagyon hasonló a borjúhoz. Természetesen azonnal elakadtak, és a harapások nem sokáig tartottak. Mivel csak két hely állt a halászathoz, nem volt hova mozogni. Minden harapásnak sokáig kellett várnia, de megérte.

De Mormyshki-nek meg kellett adnia a legnagyobbat, ami körülbelül 5 mm volt. A többiek egyszerűen elvitték az áramot. Igen, és ezek nagyon feltételekhez jutottak az alján, ezért minden egyes kiküldés után halászzsinórt kellett átadni. Emiatt a horgászboton lévő bárány nem volt meghúzva, és amikor megharapta, lehetett vágni a vonalat, hogy ne erőltesse a halat. A folyóba vezető út felejthetetlen benyomások és egy tucat elfogott szürke volt.

Télen a Piaozerónál a halászat nem volt olyan változatos, mint nyáron, de minden ugyanolyan volt, különösen azért, mert egyértelműen az utolsó jéghalászat volt a következő szezonban.