Szahalin jegyzetek (1. rész, 1. rész)

Az álom, hogy meglátogassa a távoli és titokzatos Sakhalint, sokáig élt bennem. És most végre valóra vált! Bármennyire ellentmondásos is lehet, úgy döntöttünk, hogy spontán módon, feleségemmel elindulunk előzetes előzetes program nélkül. Végül is a fő cél az volt, hogy a sziget északi részén élő barátainkkal - Nogliki faluban (80 fotó) maradjon.

A fő levegő átjáró a sziget, a Juzsno-Szahalinszk, mi repült Habarovszk Airlines „Aurora”. By the way, néhány szabály a fuvarozó úgy tűnt nekem nem túl kényelmes. Tehát, ha a csomagtér több mint 1 tasak második, akkor meg kell fizetni plusz: a második helyen - 2000, a harmadik és magasabbak - 6000 Ez méretétől függetlenül a dolgok, vagy a teljes poggyász súlyát .. a normák határai (23 kg a turistaosztályhoz). Ezért, hogy megtartsam az állványt és a forgatható csövet, vittem velem kézipoggyász formájában. Nos, figyelj.

Azonnal a repülőtérre, mentünk a vasútállomásra, vásárolt vonatjegyet az esti indulás előtt, és tegyen egy sétát a Juzsno-Szahalinszk. Kétszer annyira kényelmesebb volt, hogy a városban volt a vezetőnk. Ez Alexander, aki hazatért Nogliki-ba Bolshaya Shantar felé tartó expedíció után.

Tizenkét óra a vonaton észrevétlenül haladt. Szinte azonnal elaludtunk, és reggel már ott voltak.

Maxim és Natasha üdvözölték, és Sashuli házához mentünk, ahol horgonyoztak.

A platform megtekintése Noglikiről.

Tehát van információ. hogy a vezető Jakab Philip Pavlov az Okha közelében 1878-1879 telén. az egyik fűtőolaj kútban egy üveg "kerozin-vizet" vett, és az összegyűjtött olajos folyadékot az A.E. Ivanov, aki Nikolayevszk-on-Amurban szolgált.

Az olaj értékének ismeretében Ivanov petíciót küldött az Amur főparancsnokának, hogy értékesítsen több ezer dízatint az olajkutatásért. Ivanov nem várta a választ: a fellebbezést csak három évvel később küldték meg, amikor már nem élt.

Ezt követően több expedíció került a területre. 1892-ben a jól ismert hajótulajdonos, M.G. Shevelev. Felszerelte a technikus S.O. expedícióját. Malennikov a Nogliki folyón, ahol egy kútot helyeztünk, 138 méterre.

A falu neve származik a neve a folyó - mellékfolyója Tymi másodrendű. Fordítás Nivkh mint „büdös folyó” (kapcsolódó számos felszíni olaj show medencéjével, ahonnan a környező területre és építésébe kezdett a falu).

Útközben megálltunk a helyi piacon, megvettünk egy kis vörösvirág szirupot (bogarak), zöldségeket, burgonyát, zöldeket vándoroltunk. Egyébként a Nogliki növénytermesztés nem fejlett. Alapvetően mindent Yuzhno-Sakhalinsk-ból, valamint Tymovskoye faluból hoznak. Azt mondták nekünk, hogy a Tym völgyében nagyon különböző mikroklíma és a szovjet időkben időszakosan kapott rekord termés a burgonya és a zöldségek, és a Tymovskiy kerület eredetileg mezőgazdasági.

Kissé pihentek, elmentek a tengerpartra. Az emberek napbarnák, halásztak, de a tengerben senki nem fürdött. A víz jeges.

A platform megtekintése Noglikiről.