Mozgás havon lejtőn összefüggésben

Mozgás a batyut hó lejtők és firnovym végre attól függően, az adott helyzetben. Általában együtt két vagy három ember mozog a gleccseren, zárt hó gerincen hó párkányok, meredek havas lejtőkön.

Emelő egyenesen felfelé a havas lejtőn egy köteg két személy a következő: kémiai kötés - ugyanazon a vonalon, 1,5-2 m egymástól; biztosítja a második szám az első keresztül a jég ax; Az első szám emeljük 10-12 m, 1,5-2 m kiterjed a jobbra (balra) az útvonal jelölt, csavargó színpadi tér és a jégcsákány és szervezi fedezetet a második számot, hogy a következő lépéseket tett az első, feküdt egy szinten a és továbbra is emelkedik a fenti 10-12 m, az új domborítás szakaszban, a parttól kötél kiadott első, ami után terjed 1,5-2 m balra (jobbra), és intézkedik a biztosítási keresztül jégcsákánnyal és t. d.

Ha egyenesen felfelé emelve egy csomagban három első szám megy fel, a második és a harmadik intézkedik lefedettség (a harmadik kicsit magasabb, és az oldalán a második). A mozgás végzik viszont.

Keskeny és éles gerincek hó párkányok nélkül leküzdeni ugyanúgy, mint bármely lejtőkön.

Mozgás mentén Crest a hó párkány kell hozni a kívánt törés vonal párkány (előre meghatározott határértéket, és a hó párkány). Kell menni a számokat a parttól 8-10 méterre egymástól felváltva biztosítás.

Descent együtt két vagy három ember a hóban lejtők nekrutye vitt előre néző, vissza lejtőn egymással párhuzamosan a parttól 2-3 m. Deuce először le először a teljes hossza a kötelet, amikor a biztosítási második, majd a második, az első biztosítás. Az első három ereszkedik szobahőmérsékleten biztosítás második és harmadik, a második -, míg a harmadik és az első biztosítás. Jégcsákány tartott a kész helyzetben, hogy a zsinór.

Hibák. a leggyakrabban előforduló leküzdésében a hóban (firn) lejtők nem tartják törzs függőleges helyzetbe, ami miatt a lába alatt összeomlott szakaszban; nem kell figyelembe venni a szerkezet hó és jó támogatás nem jön létre, amikor a lábát (rossz tapossák le a lépés); ereszkedés közben csúszva ülni elveszíti az ellenőrzést és a stabilitást; ledorub megfelelően és biztonságosan rögzítve az oldalon, ha a kötél a biztosítási ledorub kinyúlik a felületen; alatt biztosítási kötélen az jégcsákány eltávolítjuk kezét ledoruba kantár (nem tartozék nyakpánt); tett lépéseket előre megy az ember elpusztult hátranyúlt.