Miért megy a svájci Riviéra

Miért a svájci utazás a francia Riviérán?

Az első válasz erre a kérdésre nyilvánvaló: a svájci Riviéra jó, nem kétséges, de ez található a tó, és nem a tenger. Ezen túlmenően, az éghajlat, Svájcban, soha nem volt különösen inspirálta sok rajongó vizes kezelések vált rendkívül szeszélyes az elmúlt években. Hamarosan ezt, és nézd, a víz svájci tavak alkalmasak csak kihűlni őket a példa után az orosz szaunázás a lyukba, miután a fürdő. És ebben az évben, tavasszal Svájcban állt ki, így barátságtalan, nehéz hibáztatni a svájci emberek, akik elmentek a dél-franciaországi abban a reményben, egy kis sütkérezik a fénysugarak, amelyek vált egy ilyen ritka látogató a saját földrajzi szélességeken.

Mint kiderült, ez nem rontja el a jelenlétét, és a francia riviérán. A rendszergazda a szálloda, ahol laktunk, boldogan mondta, hogy szerencsénk volt - az elkövetkező napokban várható egy jó és viszonylag meleg időjárás - a levegő felmelegszik 21 fok! Ez, persze, nem túl meleg, de az előző héten esett, és jó volt. Néztük egymást fürdés a tengerben aligha álmodhat. Miért csak szerzett egy bőrönd teli fürdő kiegészítők? Ma este lesz szükségünk egy tipikus ruhát túrázás a svájci Alpokban - cipő, nadrág és egy könnyű kabát. Azonban a város, hogy este, nem láttuk ellenére az időjárás ott voltak olyan sokan, hogy mi vagyunk a gyors snack a kávézóban, ahol talált egy szabad asztalt, visszavonult a szállodában.

És ott volt, hogy kaptam néhány választ arra a kérdésre: miért a svájci jön a dél-franciaországi? A szálloda bárja, valamint minden ivás létesítménynél, hogy találkoztunk. És hamarosan lesz egy szép beszélgetést három pár, akik érkezett Saint-Raphael ugyanazon a helyen, és mi - Svájc. Az ilyen mértékű felhalmozódása Swiss Hotel elmagyarázni nagyon gyorsan. Hozzánk hasonlóan, az új barátai megkísértette a különleges ajánlat népszerű cég „Aldi”, amely több mint száz éve, biztosítja lakói Svájc nemcsak az áruk és termékek, hanem szervez a szabadság nagyon versenyképes áron számukra. Meg kell tisztelegni a cég: négy csillagos szálloda LaMarina Bestwestern hálózat Saint-Raphael követelményeivel összhangban a svájci jövedelemmel átlag feletti. Nem flancos, de kényelmes, tiszta, és ami a legfontosabb, nagyon kényelmesen Mezhuyev Cannes és Saint-Tropez, ez is jó infrastruktúrával - egy nagy ingyenes parkoló, mélygarázs, uszoda, szauna.

Külföldön, svájci néhány hajlamosabbak hogy tudják az emberek, akikkel még nem ivott egy hordó bort. Elvileg ez sokkal valóságosabb, mint enni, hogy valaki egy puszit sót. Abban az időben, amikor még a gyermekek tudják, hogy a só - ez fehér halál - pontosan a lányom azt mondta, jön a következő osztályba az általános iskolában genfi ​​iskola - Swiss egyszerűen ítélve nem barátkozni. Tehát, találkozó új barátokat és négy napon át reggeli, a bárban este, vagy egyszerűen visszatérés után egy utazás, tudtam, hogy megtudja, mi vezet a svájci francia földön.

A második pár, sokkal fiatalabb, mint az első, megérkezett Franciaországban azzal a szándékkal, hogy csatlakozzon a kulturális értékeket. Ezek egyesültek egy közös szenvedély - egy szerelmi irodalomban, bár ők tanították az egyetemen tudományok. Ez volt a tanácsot már az első napon ment Menton - volt annyi, mint két múzeum: a munkálatok a Cocteau alapított múzeum alapján a gyűjtemény egy amerikai gyűjtő Severin Wunderman és az épület-bástya, amely ki van téve annak számos munkái Cocteau. Szeretem Cocteau művész, de az ő irodalmi művek ismerős nekem elég, mindig úgy tűnt, hogy nekem elég nehéz megérteni. Emlékszem, mennyire meglepődtem voltam, amikor megtudtam, hogy a lányom az első évben az egyetemen kezdett tanulni a francia kortárs irodalom a munkálatok a Cocteau. A másik esemény meglepett sokkal kisebb. Nem is olyan régen egy aukción Genfben mutatták be rajzok, kéziratok és levelek Cocteau. A kezdeti ajánlattételi árat minden, ami a nevéhez fűződik, felment tíz vagy akár több száz alkalommal. Úgy tűnik, a svájci néhány különösen áhítatos hozzáállása ehhez a hihetetlenül tehetséges ember. Cocteau nemcsak író és művész, hanem egy nagy drámaíró, tervező és a rendező a film.

Nem csak a francia szereti ezt a várost. Ő már régóta vonzott sok orosz. Ennek bizonyítéka - egy kis orosz templom Szűz Mária és Szent Miklós, 1892-ben épült Grand Duchess Anastasia, az unokája I. Miklós Van is egy kis orosz temető egy hangulatos kápolnában.

Miután ott, teljes mértékben egyetértek az érzéseit mindazoknak, akik úgy szerette Menton, ahol egy csomó olasz városokban, amelyre egy kőhajításnyira. Gyönyörű paloták, a sétány - nem rosszabb, mint a híres angol Nizzában. Régi lépcső vezet a port a templom Saint-Michel egy dombon, csodálatos kilátással. Igen, továbbra is sújtotta a rengeteg citrus. Fák lógott mandarint és narancsot karácsonyi dekorációk, adta a város utcáin extra varázsát. Kiderült, hogy a város az úgynevezett - a főváros citrom. Télen megy még citrom Fesztivál.

Meglepődtem, hogy hiányoznak a Menton tömeget, hogy töltse töltések, nem csak a Nice, Cannes és Saint-Tropez, hanem a Saint-Raphael, Saint-Maxime és más városokban a part. Hogyan magyarázza ezt? Talán egy kicsit kevésbé „felvillanyozott” a város. Vagy egy kisebb számú gazdaság szállodák és éttermek. Nem tudom. Mindenesetre, ez volt az egyetlen város a Côte d'Azur, ahonnan nem akartam elhagyni, és sétáltunk ott hosszabb ideig kívánnak. By the way, én még nem alakított ki, hogyan: Menton Menton. Két szócikk.

Tudunk nem megy, és még ugyanabban a városban, látogatás, amely «amust» olvasmány a svájci. Ez körülbelül Grasse. Ez az, ahol a cselekvés bontakozik csodálatos regénye német író Patrick Süskind a „Parfüm”. Emlékszem, hogy olvastam ezt a könyvet, azt maradt sokáig alatt benyomást. Remek ötlet, fantasztikus főszereplő, színes karakterek, fantasztikus ügyességi közvetíti az árnyalatok szagok! Aztán jött a film, de csalódást okozott: nem csak a sötét, de néhány sötét, így a rossz benyomást. De miután elolvasta a könyvet, annak ellenére, hogy a tragikus véget ért, nem volt a reménytelenség érzése, és sivár. Különben is, én tele örömmel, ahogy az gyakran előfordul egy ütközés után valami rendkívül tehetséges.

„Korai őszi reggel alpesi és hívás, hívja tömeg a közeli hegyi város. Mountain csend és a frissesség és a középkori dallamos csengése - minden ugyanaz, mint egy ezer ötszáz évvel ezelőtt, a nap lovagok, pápák, királyok, szerzetesek. És nem voltam akkoriban, bár én egész lelke tele a varázsát a régi életét, és az érzés, hogy ez része és a saját hosszú, múltja. És nem is fogok újra -, és nagyon, nagyon hamar - és a harang is fogja hívni ezer éven át az új, ismeretlen emberek, hogy nekem. "

Grass nem elbűvölt, mint Menton, de az idő töltöttünk ott sokat. Meglátogattuk két múzeum parfümök - az alapvető, a helyi és a cég Fragonard Múzeum, ahol tartózkodott sokáig, próbálja kiválasztani a parfüm a boltban a múzeumban. Legyen annyira nehéz volt, hogy az egész város átitatva rózsák illata. Egy héten belül, a város tartott egy rózsa ünnep: virágfüzérek díszítették az utcán, üzletek és kávézók voltak kádak Rózsa minden szín és árnyalat. A apoteózisa volt a látogatás a főtér, amely ezen a napon, vasárnap, a szervezett piacon, ahol eladni. Mi az? Természetesen csak rózsák. Az ilyen árnyalatok és formák különböző színek nem láttam sehol máshol. Inkább ő látta, de nem rózsák és más virágok. Svájcban Morges ünnepén tulipán.

Távoztunk késő este Grasse, amelynek szintén látogassa meg a múzeum a művész Fragonard. A tiszteletére, aki született ebben a városban, és a parfüm cég nevezték, akinek szesz is vettem magamnak. Talán nem lenne logikus, hogy vesz-e más parfüm - Chanel No. 5. Itt, Coco Chanel úgy döntött, a szag - ez volt az ötödik a gyűjtemény, amit ajánlottak - ami tetszik a nők ma. Otthagytam a fejfájás Grass, nanyuhalsya Őrülten akár bolti parfüm, vagy rózsa a piactéren.

Volt egy másik városban, ahol maradt a vártnál hosszabb ideig. De kénytelen volt tartózkodást. Ez történt, furcsa módon, Saint-Tropez. Ott voltunk, miután a harmadik pár, a legfiatalabb, lelkesen elmondta előtti napon arról, hogyan volt egy nagy idő van. Két fiatal férfi -, hogy nem is olyan régen, megnősült, és ez majdnem a nászútra - folytatta azokra a helyekre, akiknek a neve a fülébe, akik olvasni a híreket az élet a csillagok. Ők voltak a Cannes - néhány nappal ott megnyitja a fesztivál, és sok a kevésbé ismert híresség már megérkezett, és voltak öltözve örömére a közönség a Croisette. Barátaink van, hogy valaki egy viszonylag jól ismert színészek, de a nevét nem mondott nekem semmit, úgyhogy nem emlékszem. A fiatalok fognak menni a megnyitó napján a fesztivál abban a reményben, látva a kaliber a csillagok. Feltételezve az az esemény, akkor idejüket posezschaya „istentiszteletre”, a Cote d'Azur: felkereste a kaszinó Monte Carlo, ivott kávét egy luxus szálloda La Belle Epoque Nizzában, elsétált a flancos étterem „Club 55” Saint-Tropez.

A férjem és én úgy döntöttünk, hogy ez az étterem már egyértelműen nem engedheti meg magának, de a kávét inni, a Saint-Tropez jó lenne. És mentek ott vacsora után. Mi volt, hogy figyelmeztessék a tény, hogy vontatott St Tropez a soha véget nem érő patak autók több mint egy óra. Szórakoztatta az a tény, hogy a számok próbálják meghatározni, aki honfitársunk kíváncsiság. A Saint-Tropez özönlöttek a turisták egész Franciaországban, Belgiumban, Németországban, Angliában és természetesen szülőhazájában Svájcban. Amikor végre sikerült a városban, majd egy fél órát költöttek a megpróbálja megtalálni a helyét egy zsúfolt parkolóban. Törekvés, hová menjen, nem volt szükség. A parkolóban egy sűrű folyam turisták egy irányban mozduló - végig a mólón, amely sorakoznak egymás után a jachtok és csónakok. Hányszor láttam ezt a történetet dokumentációs és játékfilmek, és itt vagyok, nagyon vontatott a tömegben a sétányon, a divatos üdülőhelyen a Cote d'Azur. Eszembe jutott az összes látogatás az állatkertben: az állatok, hanem néztük jacht tulajdonosok, étkező vagy italt kortyolgatva, miközben ül az asztalnál az arany járművek. Arany, lehet, hogy nem a szó szoros értelmében vett - bár én láttam egy hajót, díszített aranyozott belső részleteket -, de természetesen képletesen, az biztos. Mi, amennyire csak lehetséges, hogy a rengeteg ember, gyorsan befejezte azt, véleményem szerint meglehetősen megalázó számunkra és jacht tulajdonosok, foglalkozás és visszatért a parkoló a határozott szándékát, hogy ki itt, és valószínűleg nem is tért vissza. De ott volt: kijutni a városból még nehezebb volt, mint megérkezni. Miután állt a dugóban az úton egy óra, megfordult és újra, és nehezen találnak parkoló, visszatért Saint-Tropez, vacsorázni, és lovagolni a fő csúcsforgalomban. Azonban, amit én nem bántam. Egy kis kis utca az óvárosban mi rábukkant az étteremben «Chez Bruno», melyet elő receptek sztárséftől Bruno Clément, amelynek hírnevét, mint a király a szarvasgomba. Én egy kicsit összerezzent, amikor az egyik főtt burgonya uzsonna hozott nekem egy szarvasgomba mártással. De be kell vallanom, hogy ez volt az egyik legerősebb az én étkezési élményt az elmúlt években.

Azt kell mondani, hogy kellemesen meglepett, nem csak, hogy elég drága étterem, de az egyszerű éttermek jártunk ezekben a napokban. Ezek eltértek a genfi ​​étterem és környékén. Egy jó módja. És a különbség az árak, azt nem mondom. Mi értelme van a vendéglátó Svájcban versenyezhet egy teljes és finom háromfogásos vacsora tizenhárom euró? És ez nem a legolcsóbb menü. Gyanítom, hogy ez a tényező, ha nem döntő, hogy a svájci utazás a francia Riviérán, és ez nem az utolsó.

Előestéjén indulás este, miután találkozott a bárban, váltottunk tapasztalatainkat svájci barátok. Férj és feleség, jött, hogy nézd meg a francia tulajdon, megtalálni az ideális szálláshely aláírt előzetes dokumentumokat és már épített egy új barkács terveket, melyeket fog élni az év egy részében, miután visszavonult. Két másik pár is elhatározták, hogy jöjjön vissza, de a nyáron, pihenni, és nem lovagol a városban, ebben az időben.

Nos, még egy bizonyítéka a banális igazság, hogy minden ember más. A férjem és én hiszem, hogy ez igaz, legalább a belátható jövőben, a francia Riviérán. Nagyon érdekes és volt egy szép három nap, de jó pihenést legtöbb üdülővárosaihoz tűnt számunkra vonzó: túl sok ember rohan. A strandok, hogy elválasztjuk a közúti és a vasúti gyalogos csak kis csík ronggyal, én nem beszélek. Amikor reflexió, én azt hiszem, értem, miért a svájci nem taszítja a tömeget, hogy megrémít egy csomó más üdülőhelyek déli partján, Franciaország. Élnek az országban, még nem ismer a túlnépesedés problémája van, néha talán még szép, hogy a tömegben a saját fajtája. Nem emlékszem, kié ez a kijelentés, de biztosan nem a svájci, „A legnagyobb luxus korunkban - ez a hiánya az emberek.”