Hogyan számoljuk ki a hatékonyságot az üzleti, rusbase
A rovatban a "The Diary of Eve". Eurázsiai Venture Academy. A Rusbase meghívott előadók beszélnek tapasztalataikról, ossza esettanulmányok és tanácsok kezdőknek.
Ma a „Diary” Alexei Shabarshina, alapítója és vezérigazgatója EVE, megmagyarázza, hogy mi egység gazdaság. Az alábbiakban - hasznos tipp azoknak, akik nem erősek a gazdaságban: milyen mutatókat lehet számítani a hatékonyság, az üzleti és a költségek ügyfelek szerzése.
Ma arról fogunk beszélni, a gazdaság a fiatal cégek, hanem a gazdaság felhasználónként.
Unit-gazdaság (egység közgazdaságtan) - a nyereség vagy veszteség egy ügyfél.
Tény, hogy a válasz a kérdésre: van-e értelme a pénzügyi vállalkozás, annak mértéke, és amennyiben a társaság nullszaldó.
A jövedelem egység bevételt figyelembe veszi a gazdaság, ami átlagosan egy felhasználó. A költségek minősülnek változó költségek, amelyek szükségesek a végrehajtás egy vevői rendelés. Fix költségek nem veszik figyelembe. Ezután minden egyszerű - a kivonást erősítés változó költségek, a profit (ha szerencséd van).
Most egy közelebbi pillantást mutatók, amelyek meghatározzák, hogy mennyire jól modell:
CAC (Ügyfél beszerzés sost) vagy a CPA (Cost per beszerzése) - a költségek során egy ügyfél, aki pénzt fizet a cég. Például, ha egy kampány ügyfeleket töltött 200 ezer. Rubelt, és ez felkeltette 400 új ügyfelek, a CAC lesz 500 rubelt. Tartsuk szem előtt, hogy a vállalat legyen néhány csatorna vonzza. És mindegyik csatorna SAS más lesz. Persze, jobb, ha azokat a csatornákat, amelyek olcsóbbak.
CACPayback - a szükséges idő, hogy a nyereséget az ügyfél blokkolta a költségek való részvétele.
ARPU (átlagos bevétel per user) - az átlagos bevétel felhasználói elkötelezettség.
LTV (Élettartam érték) - a mutató, amely megmutatja, hogy mennyi jövedelmet egyik hozza az ügyfél minden alkalommal használja a terméket. Például, ha a vásárló a szolgáltatást igénybe és 3 éve minden hónapban fizet 350 rubelt, és töltesz neki 100 rubelt havonta, a LTV számítjuk 3 * 12 * (350-100) = 9000 rubel. Kiderült, hogy az ügyfél 3 évig viszi 9000 rubel.
ELÁBÉ (eladott áruk beszerzési) - változó költségek.
Miért számítások? Meg kell értenünk, hogy a munka vakon - kirívó butaság. Különösen, hogy szükség rendering modellt is, nagyon kevés időt, és az előnyöket ad elég kézzelfogható.
Tehát mielőtt a skála az üzleti, megtalálja őt, és próbálja bővíteni gazdaság profit. A gyakorlati oldalát a modell és bonyolultabb mutatói elemezzük veletek a következő cikkben.