Pilseni út

Hogyan tudtam meg a várost? Most tényleg nem tudok válaszolni erre a kérdésre. Még akkor sem próbálhat visszajelzést találni, sem említést nem találni erről a városról. Nem fog megtalálni (legalábbis az interneten ...) Most, miközben a történetet írta, a keresőmotorba beírta a hely nevét, nem találtam visszajelzést erről a városról. Valahogy véletlenül láttam egy képet a Stříbro városházáról

Nagyon szép épület. Rögtön elmentem a mapy.cz webhelyre. ez a nélkülözhetetlen asszisztens a Cseh Köztársaságba való utazáshoz (amelyről itt beszéltem). És ott is, elment a helyszínre a város, amely megmutatja az összes látnivaló ebben a városban. És miután alaposan tanulmányoztam ezeket a látnivalókat, rájöttem, hogy Strishro-ban van valami látnivaló. Nagyon furcsa, de még a térképen sem jelenik meg a város összes látnivalója.
Hát akkor. Ez volt az utazás hatodik napja. Az idő csodálatos volt ma. 8.05-kor elhagytam a Plze-t a prágai-Cheb útvonalon közlekedő vonaton. Ezen a napon a legkisebb problémát a transzplantációval, a hosszú elvárásokkal és más "élvezetekkel" nem érintette, amelyekkel ilyen utazásokat kísértek. Így a mai napi utazással minden meglepő módon nagyon egyszerűen kiderült: a vonat Cheb mellé szállt; Stribroba ment, megvizsgálta a várost; és ismét ugyanazt a vonatot vonta be Prága-Chebbe.
By the way ... Figyeld meg, hogy írtam a város nevét. Először írtam "Strishbro" -t, majd írtam "Stribro" -ot .... És valójában latinul olvasva ott nincs "SH" ... És általában nem tetszik ez a név? Valószínűleg eddig semmi sem emlékezteti ... És vegyük fel a címről még egy levelet ... - a "T" betűt. És most nem emlékeztet valamire? Nos, nem emlékszel a "Zlato, serebro" -re? Igen, pontosan ez a hely neve - ezüst. Vicces mégis ezek a nyelvek hasonlóságai és különbségei. Igen, vegye be ugyanannak a "T" betű "kalandjait". Az "ezüst" szónak nem volt helye ... De a másikban szó szerint ez a levél sikeresen letelepedett, és csehül nem. Ez a "üveg" szó, és a cseh "sklo". Vicces? De ha egy kicsit feszülsz a memóriádon, emlékezünk a hasonló szóra (már ez a "T" nélkül) ... A szó egy "üveg". Nos, rendben. Annyira ... egy kis lírai dimenzió. Mivel Csehországban élvezem, örömmel keresem ezeket a hasonlóságokat és különbségeket nyelveken.
És ismét visszatérek Stribróba (hívom ezt) ... Egyszer régen ... régen ezüstt bányásztak itt, innen a név ment. Stribro első említése 1183-ra utal, és 1263-tól Stribro megkapta a város státuszát.
8.30-kor leeresztettem a vonatot, és a történelmi központ felé indult

Az első vonzás, amely találkozik az úton egy híd az Mge folyón átjáró torony (a legtöbb mostní brána), az 1555-1560-as években épült

Ügyeljen arra, hogy a gyülekezet nevét a cseh nyelven írja le. Szüksége van egy tolmácsra, hogy megértsük, mi lett írva? Ez számomra személyesen - ez csak egy "dal" és az egyik oka annak, hogy imádom a Cseh Köztársaságot. Oké ... ez egy másik lírai dimenzió. Maga a templom már lezárult, de még mindig látható a belső dekoráció. Néhány templomban (nem minden ...) a külső és a belső ajtók közötti előcsarnokban léphet be

Pilseni út

Valójában, ha eltávolítod ezeket a huszárokat, akkor Stribro karjai lesznek. A múzeum vizsgálata szigorúan üléseken történik, és egy múzeumi alkalmazott kíséretében. A munkamenetem 10 órakor kezdődött. A pénztárnál megkérdeztem az All Saints templom tornyáról. Azt mondták nekem, hogy a torony látogatása is szigorúan időben van, és az "én" idő 11 óra. Abban az időben voltam az egyetlen látogató, és a múzeumot mindössze 25 perc alatt láttam. A múzeum kiállításának legfontosabb része geológiai témákkal foglalkozik - ásványok, ércek ... Ez nem meglepő. Egyszerre itt bányászták az ezüstöt, és később az ólomérc bányászata itt volt. És Stribro nagyjából mindig a bányászok városa volt. A múzeum mellett a városban van egy bányászati ​​múzeum a szabadban. A múzeum különböző technikákat és eszközöket mutat be a bányászati ​​iparban. Ezenkívül itt megnézheti ezeket a galériákat. És ezeknek a galériáknak a hossza nem sok vagy sem - 700 méter. A múzeum helyszínén virtuális túrákat szerveznek ezeken a galériákon. Őszintén szólva a látvány nem az elhomályosodott emberek számára ... én magam nem voltam ebben a múzeumban, és őszintén szólva nem értettem, hogy működik. És kétlem is valamit, még akkor is, ha ebben az időben dolgozott, hogy velem együtt valaki átmegy a rajzokon. Bár talán tévedek. Nem tudom, nem fogom kitalálni ... Mint mondtam, 25 perc múlva vizsgáltam a múzeumot, és mielőtt meglátogattam a tornyot, még egy kicsit több mint fél órája maradtam. Ez idő alatt volt időm arra, hogy némi parkot nézzek a múzeum közelében, és egy kis pohár sört iszak a legközelebbi pubban (még mindig ... a tér közelében). 11 órakor visszamentem a múzeum jegyirodahoz, és együtt mentünk a toronyba egy múzeumi alkalmazottal. Együtt mentünk a megfigyelő fedélzetre. Valahogy híresen emelkedett fel az emeleten, rám "egy nyelv a brachiumon lógott" a toronyból való felemelésről. Mint ahogy a hasonló megtekintési platformokon is megtörténik - megkerülhető egy körben (pontosabban egy négyzeten ...). A tetején egy nagyon érdekes kilátás nyílik a városra és a környező környékre. De valami, amiért a csehek túl okosak voltak - mindkét oldalról meglehetősen kis lépést húztak. Én természetesen fényképeztem, de ... még mindig nem kell ezeket a képeket rács nélkül használni. Sajnos ... Valójában ezen a városon a főbb látnivalók megtekintése és véget ért. Talán a Stribro csendes utcáin sétálgattak ...
A központi téren az emberek jöttek és jöttek

Ez a huszita bástya (Husitská bašta). És ha közelebbről megnézzük az épület homlokzatát, maga az épület mellett látható a város ősi erődfalának töredéke is. Van egy kis töredéke ennek a falnak az úton. Egyszerre 17 ilyen bástya volt, amelyből csak egy torony maradt fenn a mai napig. Csak el lehet képzelni, mennyire erősített ez a város a középkorban.
Erre a csodálatos városra vonatkozó vizsgálatom véget ért. Jó pillantást vetettem erre a szép kisvárosra, a nap már egy kicsit megmozdult, és a város minden dicsőségében megjelent

Pilseni út

Ezek a cseh vasút nagysebességű vonatai (kijelölés - SC), kissé nevetséges az orosz nyelvhez - "Pendolino". Kényelmes vonat. Wi-Fi-n keresztül internetkapcsolat van. Itt van egy érdekes pillanat ... A Cseh Köztársaságban alkalmazott viteldíj nem függ a vonat típusától (függetlenül attól, hogy Os, Sp, R vagy SC), ez csak az autó osztályától (1. vagy 2. osztály) és a kilométeres útvonaltól függ. Ugyanabban a Szlovéniában, mint a "Pendolino" vonatok, sokkal többet költ, mint a közönséges vonatokon. 45 perc múlva már Chebben voltam.

Cheb (Cseh Cheb)
Az állomás tér környékén egy modern város látta. Ez a vasútállomás épülete

Pilseni út

A városközpontba vezető út nagyon rövid volt

Rögtön éreztem valamit ... "nem a cseh aurát". Nem volt olyan "cseh légkör", amelyből a Cseh Köztársaságban vad örömmel éreztem magam. Cheb nem úgy néz ki, mint egy cseh város. Ráadásul Chebben láttam embereket, hogy enyhén szólva, nem cseh megjelenésből. Sajnálatos, hogy ez a fertőzés, a "globalizáció" fokozatosan behatol a Cseh Köztársaságba. Nyilvánvaló, hogy a Cheb Németországból érkező tényező "kéz a kézben" van. Személy szerint nagyon keserű volt számomra, hogy mindezt láttam. Kár. És azt hiszem, hogy egy idő után a Cseh Köztársaság ugyanazt a dolgot várja, mint most Németországban és Franciaországban. Chebben nagyon nyilvánvaló, hogy a Cseh Köztársaságban is "a folyamat elment". Isten ne tiltson valamiféle nacionalizmust. De számomra normális, hogy Törökországot, a marokkói marokkóiakat stb. Láthatják Törökországot, és az emberek és kultúrák keveredése személyesen nem okoz együttérzést és örömet. És őszintén sajnálom, hogy végül Kelet-Európa "megfordul" ugyanannak a Franciaországnak és Németországnak ...
És az a tény, hogy Chebben még egy másik "aura" (nem cseh ...) is látható ebben a fotón

Pilseni út

Ez inkább "gondtalan" Franciaország (vagy Németország). Nézd ezt az embert a jobb sarokban ... Személy szerint látom, hogy itt ül (vagy ül ...) legalább egy órára, legalább két órára. Ez jellemző Németország esetében (Franciaország, stb.). Már sokat utaztam a Cseh Köztársaság körül, és azt mondom, hogy ez nem jellemző a Cseh Köztársaságban. Nem mindent elmondok: jó vagy rossz. Nem vagyok isten vagy bíró. Csak egy tényt mondok - Cheb nem úgy néz ki, mint egy cseh város ... gyanítom, hogy ez az idős ember a fényképen valószínűleg német. Ebben az évben a harmadik csehországi út során a feleségem és én hasonló jelenséget tapasztaltunk. Egy kis határvárosba szálltunk Németországgal, ahol semmi sem néz. Az idő csak vacsora volt. Elmentünk egy étterembe, amely meglepő módon szinte teljesen zsúfolt a látogatókkal. "Meglepő módon" - ez azért van, mert az utcán majdnem lélek. Tehát ezek a látogatók mind németek ... Nyilván ott álltak csak vacsorázni ... a "fillérekért" ...

A közepén sétáltam ezen az úton, ahonnan nem éreztem a legcsekélyebb érzést, amit gyakran éreztem a Cseh Köztársaság más városaiban

Az épület egy óra egy városháza épült 1738-ban.
Közvetlenül a központi tér után a Cheb kastély (Hrad Cheb) felé tartottam. A hebszkij kastélyt a XII. Században építették, és védelmi funkciót hajtottak végre. A kastély ellenőrzése önállóan és bármikor kötelezően megy végbe. Minden olyan, mint egy rendes múzeumban - jegyet veszel és magadat nézed. A kastély udvarán látható a vulkáni tufból épült fekete torony. A fekete torony látható akkor is, ha közeledik az erődhöz

Pilseni út

Úgy gondolom, hogy a Chebszkij kastély helyesen erődnek nevezhető, nem várat. A középkori várból csak a Fekete torony és Szent Erhard és Ursula kápolna

és ..................... És valójában mindent. Nos, néhány bástyához mentem, rájuk nézve a városba ... És nem volt több, hogy megnézhessem. Ennek eredményeként nem sokáig voltam az erődben. Nem volt benyomásom rám. És ez a fanatizmusom a kastélyokkal és erődökkel kapcsolatban! Először (az utazás előtt) a folyó túlsó oldalára akartam menni, hogy megnézzem az erődöt. De valami olyasmi, amivel minden érdeklődésem és vágyam elhalványult ... Teljesen érdektelen erődítmény. De előre, tervem szerint látogatást tettem Szent Miklós és Erzsébet múzeumához és templomához (és ami a legfontosabb - a templom megtekintési platformja). Tehát az erőd után egyenesen a templom felé tartottam. Maga az egyház nem volt fényképezett (normális, ha képeket készít) ... túlságosan szoros az épület körül. Bár nem vagyok teljesen rendben ... Lehetett volna fényképezett a parkolóról. Nos, Isten legyen vele ... sokkal jobban érdekelt a megfigyelő fedélzeten az egyik toronyban.
Felkerestem a templomot, mert ezekről a szobrokról a templom közelében állítottam le a képeket

Pilseni út

By the way, ez a kép mutatja a nagyon parkoló, ahonnan képet készíthet a templomról. De azt hiszem, hogy miért nem készítettem róla képeket - ezen az oldalon a templom mind árnyékban volt ... És most járok a bejárathoz, hogy felmásszanak a megfigyelő fedélzetre. És akkor ... egy bummer vár. A bejáratnál egy forgóvillás gép van, amelyben el kell hagyni a 20 krónikust és csak valamit ... Igen, igen ... "Mindegyik ...". De szerencséjére szinte az összes érmét töltöttem. Utazás közben ilyen zavaros dolog van - a pénztárca azonnal apró dolgokkal van tele, amit akkor megpróbálsz leállni. Így sikerült megszabadulni szinte minden apró dologtól, amint kiderült - nem időben. Én futottam az egyházhoz. Az ajtók nyitva voltak. Jött - nézett. De valahogy már nem volt a templom. A katolikus templom mint templom ... A bejárathoz rohant a kísérőhöz. Megkapta a számlát, és: Változás, pliz! Majdnem mint Kisa Vorobyaninov ... A munkás megértett, és érthető: cseh - szláv. De nem tudtam segíteni. És a németek (a németek tele, beleértve a templomot is ...) homályos szemmel nézik, és nem értik. Már írtam nekik 50 = 20 + 20 + 10-et ... Igen, és megértitek az "érmét" szinte minden európai nyelven ... Nem értenek semmit! Ahogy Zadornov mondja: Nos, hülye.
Ennek eredményeként még mindig találtam "a kosarakban" szerencsétlen 20 koronát. Meglátogattam ezt a megfigyelő platformot: Hurrá - "a várost veszik"!

Aztán elmentem a múzeumba. Nagyon közel van a fő tér végén. És itt elképedtem. Nagy múzeum! Nagyon érdekes kiállítás. És maga a múzeum, ahogy mondtam - "fanatizmus nélkül". Ez abban az értelemben, hogy 40 percbe telt, hogy megvizsgálja a múzeumot. Láttam képeket a lelátókon ... nézek és olvasni kezdte: az összes Eger, Eger igen ... De tudom jól, hogy Eger - város Magyarországon (és ott volt, és a film a gyerekkoromból emlékszem a magyar „Egri csillagok). Lassan elkezdem kitalálni, hogy Eger - Cheb. Egy időben egy idős ember jött hozzám - a múzeum alkalmazottja és beszélt nekem. Itt "szeretem" nekem a múzeumi munkásokat (miért? Fogalmam sincs ...) És a beszélgetés során megkérdeztem: Eger - Cheb? Megerősítette a találgatásomat, és azt mondta, hogy Cheb egy német város volt, és Egernek hívták.
Miután nagy örömmel nézte ezt a múzeumot, és miután elvégezte az összes tervemet, az állomás felé tartottam. És 16.34-kor vontattam Pilsenbe.
Mit mondhatok a mai nap eredményeiről? Nem voltam elégedett Chebvel. De a múzeum egyszerűen gyönyörű! Elképesztő. A cseh normák szerint meglehetősen nagy város, de nem volt "saját" nyílás. Nem a páncélszekrényben, nevetséges még beszélni róla. Csak az, hogy ... nem cseh. Bár természetesen a város saját módján nem nagyon rossz. De nagyon örülök, hogy meglátogattam Stribro-t. Elég eredeti város, saját "zendje" van. By the way, a gyűjteményemet a napokról a Stribro sraffozta feltöltette. Ilyenek a csodák ... És nagyon furcsa számomra, hogy sehol sehol ez a szép város idegenforgalmi tárgyaként említi.