Halászat a Balti-tenger "szívében"

Régen álmom volt - meglátogatni az Aland-szigeteket. Azonban a nyelvi akadály nem engedte meg, hogy egyedül halászjak erre az országra, ezért várnom kellett a tapasztalt utazókra.

A fonás halászatához belső zúzódások vannak, amelyek alja nagyon érdekes a halászok számára, csepp mélységben a kőkorlátoktól és rétektől a mély gödrökig és üregekig. Az alandákban sokféle hal van: csuka, sügér, süllő, fehérhal, szarvas, keszeg, kagyló, kagyló, tengerimádé, lazac.

Mindez, valamint a tiszta ökológia és a haltenyésztés gondozása (évente több százezer fajta halászatot hoznak létre a vízben), az Alanda egyedülálló hely a sporthorgászat számára. Nem csoda, hogy viccek, hogy sok külföldi halászik Finnországba, és a finnek maguk mennek az Aland-szigetekre, hogy horgászni tudjanak.

Horgászat a Balti-tenger szívében

A halászatra való felkészülés nem jelent gondot: csak egy trükk volt - az Agate Northern Pike Jerk Spin (véleményem szerint ez kiváló választás kezdőknek jerkarkov számára). Az Abu Garcia Ambassadeur Revo Toro robusztus tárcsája 50 fontos drágakővel megengedte, hogy felett minden toll óriást felett. Ennek része a csali I összpontosítottak hagyományos „Buster” és „Big Bandits” a CWC Strike Pro, bemutatva a csodálatos halászat ősszel tavaly Vasil'sursk és kedvenc csalétek „Agat” cég. 1. kép.

Vettem rám, mint a kedvenc tvitchingovoe rúd Daiwa HEARTLAND-Z egy tárcsás Daiwa CERTATE-HYPER méretű 2500 és a sokoldalú sor bevált minnoshek suspender-szilárd anyag formájában (130 mm) méretű -, mivel a nagy csuka összegyűjtjük.

Csak egy útvonal van Oroszországból az Aalandba: kompok a Balti-tengeren keresztül. Menj Szentpétervárról vagy Tallinnról. Mi választottuk a második lehetőséget, hiszen Igor örömmel fogadta, hogy találkozzon velünk a Riga vonatjáról az autójába, és közvetlenül a Tallinn kikötőjébe szálljon.

Rigában találkoztunk az expedíció többi részével: Alexander Kibirev híres sportolóval és nem kevésbé ismert szamaritánus Dmitrij Luchinnal - az eredeti jerk-csalók gyártásával. Két vidám társa Smolenskből, akik még mindig ismerik a Vasilsur fesztiválokat, csatlakoztak hozzánk. Megkülönböztetett állandó optimizmus és nagy vágy, hogy megértsék a bölcsesség a halászat a buktató, mi szeretettel neveztük őket "Smolyan".

Ugyanazon a helyen ismerkedtünk meg a legénységgel, amelyet egy tapasztalt lett horgász, sportoló és TV előadó Maris Olte vezetett.

Halászat a Balti-tenger
Termékek és forró italok könnyen vásároltunk a lett szupermarketben. Szeretném megemlíteni a kiváló minőségüket, különösen a valódi Riga kenyér és tejtermékek elfogyasztott ízét.

Az út Rigából Tallinnba körülbelül 4 órát vett igénybe, és szinte észrevétlenül eljutott a közelgő halászatra. Az autó ablakának mögötti nézet ebben az időben drámaian megváltozott: ha Lettország tájképei nem különböztek a moszkvai régió szomorú tájaktól, akkor Észtországba való belépés után rögtön éreztük, hogy ez Európa.

Tallinnban a baleset nagysága miatt éreztük magunkat, amelyen át kellett menni a Balti-tengeren. 2. kép.

Biztosan tudtuk mondani: a kaland már megkezdődött, amikor 4 autóunk expedíciója felmászott a 9 emeletes hajógyár hasába. Rögtön észrevettük a kompon belül a halászhajók nagy részét, amelyet honfitársaink és a balti országok halászai magukkal vittek Alandához.

Horgászat a Balti-tenger szívében
Esténként a sok kávézóban és diszkóban komppal kezdték a tömeges ünnepséget a svédek és a finnek, amelyeken szintén hozzájárultunk. A skandinávok többségének állapota annyira részeg volt, hogy világos volt: csak "eltört" az alkoholt, amit szabadon csak Tallinnban és a Dute Free áruházban lehetett a kompon. Ahogy később láttuk, Finnországban az erős italok egyszerűen nem állnak rendelkezésre szabad értékesítésre.

Hajóink kora reggel az Aland-szigetek fővárosába - Marienhamn városa, egy hangulatos "játék" város. Ahogy találkozott velünk Oleg nevű helyi "orosz" útlevéllel (a lett útlevéllel), ez a harmadik legnagyobb kikötő Finnországban. A nevet a "Mária kikötője" -ként fordítják le, és a várost úgy nevezték el a II. Sándor felesége, Maria Alexandrovna orosz cárna tiszteletére. Általánosságban, mint kiderült, az Aland-szigetek egész története kapcsolódik Oroszországgal. Itt volt a varikánok Vikingek kereskedelmi útvonalai a görögökhöz. Aztán, a 18. században, egy fontos postai útvonal Pétervárról Stockholmba. 1809 után az Aland-szigetek Finnországgal együtt Oroszország részévé vált és 1917-ig ebben a státuszban maradtak. Itt a 19. században 20 éve építették az orosz erődöt, Bomarsundot, amely körül az első város nőtt - az orosz is. 3. és 4. fotó.

Halászat a Balti-tenger
Azóta a vicc Alanders, amelyek mindegyike fut egy csepp orosz vér Aland nyelven még élő orosz szavakat, és a fő nemzeti étel származott alapján orosz húsos.

Az Åland-szigeteket "az állam az államban" is nevezik. Végül is ez az egyetlen tartomány Finnországban, amelynek belső önkormányzata van, amely állampolgársága, parlamentje, kormánya, postai bélyege. Meglepő módon a Finnország többi része kétnyelvűségével az Åland-szigetek kivétel, és egy hivatalos nyelv - svéd.

Ebben a furcsa információban észrevétlenül elmozdítottunk néhány szigetet és megtaláltuk magunkat a szigetcsoport legnyugatibb partján - Eckero szigetén. Itt vártam egy hangulatos házat, amelyben 10 érdekes napot kellett élnünk.

Sokat hallottam a Finnországban élő halászok számára nyújtott szolgáltatások minőségéről, de ahogy azt mondják, jobb, ha egyszer látni fogják. 5. kép.

Halászat a Balti-tenger
Egy hangulatos házban, amelyben mind a 8 horgász csapatunk ketten telepedett le, 4 szoba mellett egy nagy nappali és egy konyha volt. A létesítmények tökéletesen teljesek voltak: TV, szauna, mosogatógép, hatalmas hűtőszekrény stb. A verandáról csodálatos kilátás nyílt az öbölre és a hajóállomásra. Rögtön ellenőriztük a járműveket, és elégedettek voltak a megbízható, 10 lóerős motorral felszerelt Booster hajókkal. Miután megkaptuk a vízterület részletes térképét mélység és engedély megadásával, azonnal elkezdtük a halászatra való felkészülést.

Minden jól ment. Az egyetlen dolog, ami zavarta minket az időjárás. A helyi éghajlatra súlyos tél maradt: télen csaknem egy méter jég volt (kétszer olyan vastag, mint a normál), így a tavasz késő volt.

Vissza a Marienham-i halászboltba (ahol természetesen felkérték a csalétek felfrissítését), az eladók azt mondták nekünk, hogy a víz nagyon hideg és a csuka nagyon rosszul veszi.

A kétségek kiderült, hogy helyesek. Az első napon szervezett nagy csónaknál a vízi terület megismerése során megláttuk, hogy a vízhőmérséklet nem haladja meg a 2-3 fokot. Egy csuka, az alap tulajdonosának megfelelően, csak 8-10 fokban kezd ívni!

Halászat a Balti-tenger
És azt mondta nekünk, hogy ling hizlalták tápláló étrendet - a balti hering, hering, fehér húsú, gyorsan növekszik, hogy egy tisztességes méretű, és a tavaszi mozog folytatni a versenyt belüli szigeteket az öbölben. És ez a meleg víz, amelyet keres a nádban és a ceruzákon, és ott van, ahol leginkább sikerünk lesz. Azt is kiderült, hogy a tengeri csuka nem táplálkozik az ívás során, hanem támadja a csalit, megvédve az ívóföldet. Arra a következtetésre jutottunk, hogy a csali nem lehet kicsi.

Kiutazás-kirándulási vacsora után - és a vízen vagyunk. Egy fotó 6.

Minden délután lelkesen csapott a víz, de a szerencse fordult hozzánk az arcát, és csak Szmolenszk volt az egyetlen, aki a személyzet az első napon a csuka 3 kg a „Big Bandit”. Igen, az egyszerű halászat nekünk egy ilyen kezdet nem jó.

Este elkezdtük tanulmányozni az Aland-pike ízminőségét. Kétségtelen, hogy a hús mindannyiunk számára sokkal fehérebb, zsírosabb és finomabb, mint a Volga-csuka. A teste gyönyörű és jól táplált, de a feje sokkal kisebb, mint a Volga testvéreké. E tekintetben a csuklyánk összehasonlíthatatlanul szörnyűbb.

Másnap megpróbáltunk már a reggeli órákban rohanni a csata irányába, de az úton jég volt, ami a déli szél felé vezetett. Egy fotó 7.

Halászat a Balti-tenger

Igor és én a saját veszélyünk és kockázatunk ellenére a jégen keresztül megtisztítottuk a helyeket, és egész nap őszintén kerestük a csukát. De hiába. Nem találtunk meleg vizet (5 fok felett), sőt, amikor visszatértünk, gyakorlatilag megdermedt a jégben, ezért kénytelenek voltak evezősöket felvenni, hogy visszatérjenek a bázisra. Egy fénykép 8.

A külteremből való visszatérésem során sikerült elkapnunk egy pisztrángot, melyet az Asura Rudra az O.S.P. Kiderült, hogy a Balti-tengeren ezt a halat "tengeri teknősnek" nevezik. 10 kg súlyt ér el, és sokan úgy vélik, hogy ez a taimen még finomabb, mint a lazac. Sajnálatos módon a taimenem legfeljebb 2 kg súlyú volt, de ezekben a nehéz körülmények között nagyon drága volt. Egy fotó 9.

A összegezve a második napon világossá vált, hogy egyszer dolgozott a jól ismert elvet, amely szerint az első fogás csak újoncok: egy pár csuka fogott csak a „Szmolenszk”, mindkettő már fogott a „Big Bandit”, vásárolt egy helyi boltban.

Nyilvánvalóvá vált, hogy a hideg víz és a jég, amelyek több napig blokkolták a szigetet a szigeten, nem engedné meg, hogy sikeresen halászhassunk. Az őrjöngés ügyei nagymértékben megvitatták a lehetséges eseteket a helyzetből. És az utat találtam!

Úgy döntöttünk, hogy más szigeteken (Maris angol nyelvének köszönhetően) felhívjuk a vadászokat, és megtudjuk, milyen hőmérsékletűek és hűvösek. Ha többet harapanak és a víz melegebb - ülünk az autókon és elhagyjuk a szigetcsoport bármely más végét.

Így nagy lehetőségünk nyílik arra, hogy szinte minden szigetet felfedezzünk, autóval és hajóval. Ahogy mondják, nem lenne ilyen boldogság, de a szerencsétlenség segített.