Ufától 200 kilométerre megyünk a tündér zilima partjaihoz

Tiszta, áttetsző folyó, amelynek a vizes felületén, mint egy tükörben, tükröződik a fenséges sziklák, barlangok és fényes zöld növényzet ... Valódi paradicsom a Földön. Egy mesés hely, ahol újra és újra vissza akar térni. Mindez Zilimről szól.

A folyóhoz való megérkezés nem olyan nehéz. A legegyszerűbb módja, hogy eljussunk a községbe, a Tolparovoba, a Baszkortosztán Gafuri kerületébe, hogy átsétáljunk a hídon - és itt van Zilim minden dicsőségében. Az Ufától Tolparováig tartó távolság kb. 200 km, kb. 2,5-3 óra.

Ahhoz, hogy eljussunk Tolparovóhoz, meg kell haladnunk az Ufa-Sterlitamak autópályán és Tolbazov környékén balra. Ezután kövesse a jelzéseket a "Krasnousolsky" üdülőhelyen. Ezután forduljon a Tashla faluhoz vezető kavicsos úton, ne forduljon soha, menjen Mendim faluba, és onnan egyenesen Tolparovóba. A Mendimtól Tolparováig vezető útszakasz a legnehezebb. Az út szélén a gerincen halad, majd egy keskeny szalagba ér. A sebességhatár 30 km / óra. Ennek következtében a Krasnousolsky-tolparovo-i útvonal körülbelül egy órát vesz igénybe. De megéri. Végtére is, a helyek csodálatosan csodálatosak.

Ufától 200 kilométerre megyünk a tündér zilima partjaihoz

A Zilim folyó Beloretsk kerületben található, a Zirmerdak hegység lejtőin. A legteljesebb folyó a Gafur régióban található. Ugyanakkor a folyó áramlása nem túl erős, néha még az is érzést kelt, hogy a folyó áll. Nem nehéz úszni vele, de számtalan gyönyörű hely van körülötte. Ezért Zilim kedvelt hely a vízi turisták számára. A folyón át az egyik legkedveltebb ötvözet útvonal.

Az elmúlt hétvégén az egyik útvonalon mentünk. Ufától reggel kilenc órakor elmentünk. A tizenkettő már Tolparovóban volt. Az autó a falu szélén maradt a felszerelt turisztikai park mellett és egy ló tollal. Egy evezővel, egy szivattyúval, egy ivóvízellátással, egy száraz táplálékkal vették a hajót, és felfelé mentek a híres Mambet és Kuzganak sziklákhoz.

A Mambet kilenc kilométerre fekszik Tolparovótól.

Ufától 200 kilométerre megyünk a tündér zilima partjaihoz

Ez a 200 méteres szikla egy kilométerre fekszik Zilim partján, mint egy hatalmas kőfal. Ellenkezőleg, a turisták szeretnek abbahagyni. Több felszerelt parkoló is van.

Ahhoz, hogy eljutjak Kuzganakba, meg kell menni egy újabb kilométerre három folyó mentén. Ez a szikla kb. 80 méter magas és kb. 300 méter hosszú. Valami emlékeztet a Kalim-uscan sziklára. amely a község közelében Makarovo Ishimbay kerületben a Bashkortostán. Azonban a lenyűgöző méret ellenére a szikla Kuzganak nagyon keskeny. Az egyik oldalon a szélei fejlődő zászló vagy vitorla formájában szakadnak meg.

Úgy döntöttünk, hogy sétálunk Mambet és Kuzganak felé. Azonban azok számára, akik nem akarnak vagy nem tudnak sokat járni, a "UAZ" és más off-road autók híres kőzetekre való szállítását szervezik. Érdemes megérezni a csoportból mintegy négy-öt ezer rubelt.

Sokan jönnek a sziklák a személygépkocsik. Zilim mellett egy nagyon sziklás út. Azonban a nehézség abban rejlik, hogy a Mambet felé vezető úton körülbelül tíz fordon kell átkelnie. És a vízszint különbözik, nagyon mély helyek vannak. Számunkon egy ember a "Field" -on nem kockáztatta, hogy egyiküket a legmélyebbek közé költözzék, attól félt, hogy az autó tönkremenne. Bár az út mentén találkoztunk egy bátor emberrel a "tizenkettővel", egy szakadt lökhárítóval és egy lógó kipufogócsővel.

Ha Mambetbe és Kuzganakba gyalog indul, győződjön meg róla, hogy magával viszi a gumilapjait, hogy átkeljen Zilim forden. Alkalmas még a legelterjedtebb palánk vagy a "vietnami". Végül is csúszós kövekre kell menned. És a legjobb, ha rövidnadrágot viselnek - a folyó vízzel teli vizet, a nadrág nedves lesz.

Összességében Tolparovótól Kuzganakig tartó utazás körülbelül négy órát vett igénybe. Rengeteg időt vesztegett. Mindig meg kellett változtatnom a cipőmet. Összesen egy folyópartról 12-re kellett átköltözni.

Természetesen, ha egy szivattyúval rendelkező hajó formájában szálltunk volna rakomány nélkül, akkor gyorsabban meg tudtunk birkózni. De hát vissza kell járnia. Így sikerült ötvözni a séta az ötvözetet.

Ufától 200 kilométerre megyünk a tündér zilima partjaihoz

Amikor Kuzganakhoz közelítettünk, a turisták nagy csoportja volt a parton. A sziklaig a "UAZ" teherautó szállította őket. Azt mondták, hogy a Mambet sziklára mentek - öt kilométerre a folyó mentén. Érdekes, hogy az egész csoportnak csak egy tutaján volt (nagy felfújható csónak). Két felnőtt és öt gyermeke lebegett. A többiek úgy döntöttek, hogy felfújják a felfújható matracokat.

Rendes dupla felfújható csónak voltunk. Könnyű úszni rajta. Azokon a helyeken azonban, ahol sekély víz vagy nagy sziklák voltak, ki kellett kijutnunk a hajóból, és húzni kellett. Furcsának tűnt.

Általában úszni Zilimben - öröm. A tengerparton olyan sok festői sziklák, barlangok, erdős hegyek vannak, amelyeket mindent el akartam képezni! Szintén szerencsés az időjárás. A nap fényesen ragyogott, az égen nem volt felhő. Útközben napozhat és fürödhet a tiszta meleg vízben.

Ufától 200 kilométerre megyünk a tündér zilima partjaihoz

A jelenlegi folyó közelében nem volt erős, egyes helyeken felgyorsult, helyeken, éppen ellenkezőleg, lelassult. Útközben több kis sikló is volt, amellyel a hajónk könnyen kezelhető.

Nincs sok mély hely a folyón. Az alsó rész mindenütt látható. Láthatsz minden kőt. Itt és ott a folyó tele van a csülökkel és a vízi liliomokkal.

Útközben több halász is találkozott a horgászbotokkal.

Ufától 200 kilométerre megyünk a tündér zilima partjaihoz

Úgy tűnik, a folyó tele van halakkal. Bár nem láttuk a nagyot. De a kicsi tele van. Ha lábait leengedi a vízbe, akkor kaphat egy ingyenes peelinget - a halak elfogyasztják az elhalt bőrterületeket, pihentető masszázst.

Amikor hajóval hajóztak Mambet mellett, a lélek már izgalmas volt. A szikla egy egyenletes falon elhagyja a vizet. Úgy érzi, hogy úszott az erőd mentén.

A szikla tetején egy fadarab alakú megfigyelő fedél van felszerelve. Nyilvánvalóan odaérhetsz a sziklához, és áthalad az erdőn. Mumbai másik partján a folyó tele volt. A turisták befedték a fürdőt, főzött ételeket a téten.

Ufától 200 kilométerre megyünk a tündér zilima partjaihoz

Mambet után a folyó üres volt. Kilencöt kilométerre nem találkoztunk egyetlen turistával. A teljes pihenés a nyugalom és a nyugalom.

Öt kilométerre Tolparovótól van egy üdülőközpont.

Zilim partján található, Karamala kőzetével szemben.

Ufától 200 kilométerre megyünk a tündér zilima partjaihoz

Amikor múltba vittünk, sok turista volt, egy egész táborhely. Az emberek fürdött a folyón, napozás a parton. A leginkább kétségbeesett lazali a sziklán - fel lehet mászni egy kötélhídra és egy fából készült lépcsőre.

A fennmaradó öt kilométer Tolparovóra, ismét egyedül szálltunk. Már volt este. Sok turista elhagyta a terepjárókat. Nem volt lélek körül. Csak a falu közelében találkoztunk egy helyi traktoros vezetővel egy kutyával.

Összesen 15 kilométert vitorláztunk. Mire az ötvözet 3,5 órát vett igénybe. Tolparovótól 20.30-ra indulunk. Napnyugta találkozott a hegyekben.

Ufától 200 kilométerre megyünk a tündér zilima partjaihoz

Természetesen ez őrületesen szép! De elhagyja a falut még mindig megéri. Végtére is, a sárkányrepülés az alkonyon meglehetősen veszélyes. 23-kor érkezünk az Ufába.

Ha hibát észlel a cikkben, jelentse azt a szerkesztőnek, ha hibaüzenettel kiemeli a szót, és megnyomja a Ctrl + Enter billentyűt. Segítségünk az anyagok javításában felbecsülhetetlen értékű!

Sok év telt el azóta, hogy üzleti útra mentem ezekre a helyekre. De Tolparovótól a GAZ-66-ig vezetünk a Zirikly faluig. Még a falvakat is nehéz megnevezni. A part mentén utaztak, néha Zilim csatorna mentén. A faluban meglepődtem, hogy a gyerek nem jár iskolába. És hogyan kell sétálni, nincs GAZ-66. Többé-kevésbé élt egy nyugdíjas. Volt egy katonai generátor, egy kút a házban. De a helyek gyönyörűek. Az erdőt ellopták, süket helyeken voltak, nem voltak más emberek bevételei.