Rejtélyes keresés - blog az utazásról - bayanaul és a tónál jasibay mesés hétvége, titkok

Másnap mentünk az első túránkra, sátorral, hálózsákokkal és hátizsákokkal. Minden a várakozásnak megfelelően. Mostantól Karagandán élünk, majd Kazahsztán külvárosában járunk. By the way, semmi sem rosszabb, mint Délkelet-Ázsia. Bizonyos mértékig, még jobb, mert új számunkra.

Tehát a pálya feküdt területén Pavlodar régió Bayanaul falu található, amely a tó partján Sabyndykol, valamint a tó Dzhasybay (Zhasybay) jellegét ezeken a helyeken lenyűgöző. 2 napos tartózkodás esetén általában elfelejtettük, hogy Kazahsztánban vagyunk. Tehát minden más ott van.

1. nap: Bayanaul-Zhasybay. Panoráma a Jasibai-tóról és egyik napról a másikra a hegyekben

Körülbelül 19.30-ig busszal Karaganda-ból érkeztünk a Bayanaul buszmegállóhoz. A falu szélén található.

A fotó még nem mutatja meg a festői terepet. De milyen táj nyílt előttünk, amikor beléptünk a védett övezetbe ... sem tündérmesében, sem tollban ... másképp nem írjuk le. Különösen a végtelen kazahsztáni sztyeppek 5 órás monoton tere után.

Voobshchem, amikor megérkeztünk a buszpályaudvarra, megtudtuk, mi a buszjárat a Karaganda felé, és hogyan jutunk innen Jasibayához (Zhasibaya). Itt a megállóból megy egy taxi a tóra. A buszmegállót lezárták, és a szélben állva vártak a taxisofőrre. Igen ... az időjárás a hétvégére nem tetszett nekünk, így nagyon boldogok vagyunk, hogy nem esett az eső.

Ahogy Max álmodott a naplementéről, valóban azt akarta, hogy legyen ideje sötétedés előtt eljutni a helyre. Megérkeztünk Bayanaulba, még mindig fényben vagyunk, de a Jasibai-tó (Zhasibai) tetején jutottunk el, amikor már sötétedés volt.

Nem igazán akarunk itt maradni. Személy szerint itt a bizonytalanság érzése volt. Először is, itt nem találtunk őrséget vagy menedzsert. Másodszor, semmi sem védte a széltől. Harmadszor, teljesen kilakolt a tóról. Negyedszer, nekünk kettőt kellett fizetnünk.

Kb. 10 percig álltunk, senki nem jött hozzánk. És vándoroltak az ösvényen a hegyek felé.

By the way, a Jasibai-tó (Zhasybay) területén való bejutáshoz, ha Max nem változtatja meg a memóriáját, személyenként 200 vagy 300 tétet kell fizetnie. Ezúttal szerencsénk volt. A taxisunk csak az ellenõrzõ pont felé intett a srácoknak. A haverja ... és leereszkedtünk a tóra, egy kanyargós serpentinre. Ahogy Max azt mondja, ha busszal utazunk, a sofőr elveszítené, és ezt az utat kellett elindulni. Egy taxisasszonnyal mentünk megállni, csodálva a fantasztikus hegyi tájat. Azt is javasolta, hogy 6000 tízesre kiránduljon (ahogy megértettük, az autó ára, nem pedig egy személyért) a három javasolt létesítmény egyike számára. De mivel budapesti turisták vagyunk, visszautasítottuk, bár megnéztem volna a Baba-Yaga sziklát és a barlangot, Aulie-tasot. De ... nem ebben az időben.

Tehát mentünk a hegyekbe. A magasabb hegymászás, egyenletesebb helyet talált, és úgy döntött, hogy megtöri a sátort. És nagyon sikeresen megálltunk! Ezt a félreeső helyet sziklák ölelték körül, és a széltől borították el. Letettük a hátizsákokat és felmászottunk a sziklákra. Ez egy panoráma! Annak ellenére, hogy szinte sötét volt, a szépséget nem lehet elrejteni. A Jasibai-tó, a szabadidős területek, strandok, kávézók ... minden olyan volt, mint a tenyerében.

Igen ... jól mentünk. És úgy tűnik, hogy semmi sem emelkedett. Max ment a kamerához, és készen álltam az éjszakára. Őszintén szólva szörnyen féltem, hogy itt találkoztam egy kígyóval. De meglepetésemre nem találkoztunk rovarokkal.

Nem tudtam egyedül sátrat gyűjteni, el kellett feszítenem az alkotót a képmáskák készítésétől. Együtt gyorsan telepítettük, szétterítettük a szőnyegeket és hálózsákokat, és elmentünk a kövekbe: hogy vacsorázzunk a természetben, és élvezzük a csillagos ég szépségét.

2. nap A Jasybay tó környéke. Szabadidős területek. Zhasibaya temetője. Bayanaul és Sabyndykol

Felébredtünk a hangoktól és az eső szagától. A sátor nedves volt belülről, és a cseppek ránk hulltak, érdemes megérinteni a falakat. Az eső felerősödött, majd megállt, majd ismét elkezdődött. De nem kétségbeesettünk, csak tíz órakor voltunk, és volt esküvői ruhánk, ezért szélsőséges körülmények között készen álltunk. Aztán hirtelen a nap kijött hozzánk örömmel.

Azonnal a hangulat felkelt, boldog és elégedett, összegyűjtöttük, reggeliztünk a sziklákon, nafotkalist és elindultunk az úton.

Miután vándoroltunk egy kicsit a kőzeteken, úgy döntöttünk, hogy lemegyünk és fedezzük fel a kikapcsolódási területeket, megtanuljuk az árakat és az életkörülményeket. Azt tervezték, hogy a tó partjától a másik oldal felé haladnak. Ahhoz, hogy jobban megértsük, hogy hol és mi, hogyan, hogyan készített egy kis térképet a jelöléssel (BO - Recreation Base).

Miután az egyik oldalon lepakoltuk az összes többi területet, és elértük Samala-t, a part mentén haladtunk a nyírfalva felé. Ott álltunk meg egy füstszünetet. És ezzel egyidejűleg beszélgettek egy nagymamával, aki megkérdezte, hogy lehetséges-e, hogy elérje a Bayanaulot gyalog és hogyan találja meg az utat. Mindent részletesen megmutatott nekünk, és elmondta nekünk. Tőlük megtudtuk, hogy az út csak a Zhasibaya-i patkány sírján halad át - e helyek egyik legvonzóbb vonzereje. A kazah-dzungári harcos hősének neve a tó. Számos gyönyörű legenda kapcsolódik ezekhez a helyekhez, és úgy tűnik, hogy minden egyes centiméter a tó közelében van saját egyedi története.

A "Birch Grove" -től mentünk az aszfaltozott úton, elértük a "Zhasibai" rekreációs területet, majd láttam egy pavilonot a kövek tetején.

Egy lépcső vezetett erre a helyre, amikor láttuk ezt, úgy döntöttünk, hogy felkelünk.

Gyönyörű kilátást nyújt Zhasibaya teljes területére, valamint Samal rózsaszín épületére.

Ettől a ponttól látni lehet a szeretet szigetét és a béka csúcsát.

Fantasztikus panorámát élvezve a "Nyír" rekreációs terület felé költöztünk. Számos kávézó található ugyanazon a helyen. Minden kávézóban a shish kebab ára ugyanaz volt.

Az egyikben úgy döntöttünk, hogy megállunk és vacsorázunk.

By the way, itt bérelhető kerékpár 800 tíz óránként.

Mivel fanatikusabbak vagyunk a csirkével kapcsolatban, elrendeltük az egész lábat. Részeink nagyon meglepődtek. És a kenyér, a ketchup és a hagymát a shish kebab ára tartalmazza. Igen, és a vízesnő megengedte nekünk, hogy inni igyunk, még szemüveget is hozott nekünk. Kivettük a mártásokat, pita-kenyeret és finoman és zamatosan kóstoltunk. A hús egy kicsit nem sütött, de ahogy azt mondják, a forró nedvesség nem megy.

Életemben először ettem annyit, hogy elhagytam a kávézót. Nos, evett, ivott ... előttünk hosszú utat vártunk. Nem mentünk a "Crystal" rekreációs területre. Azonnal fordult ugyanabba az ösvénybe, amely Bayanaul falujához vezet a Zhasibaya sírja sírján keresztül.

Elejétől a nyomvonalat a sírba Zhasybaya mintegy 1,4 km, de a hátizsák a hegyekben a sziklákon tűnik, hogy mind a 3.

Itt, végül, és a Zhasibai nagyon sírja, ahol minden látogató törekszik.

A sírból a faluba, egy egyenesen, egyenes úton haladva 5,5 km-t sétáltunk.

A teljes távolság Bayanaul az autópályán 14 km, de ha megy gyalog, a távolság a felére csökken - mindössze 7 km-re található.

7 órakor este elértük a tavat és Bayanaul Sabyndykol hol és úgy döntött, hogy sátrat és tölteni az éjszakát újra.

A strandon a tó és a falu között egy éjszakai szállást rendeztek, lefedték az elszámolást és ünnepeltek egy sikeres hétvégét.

3. nap. A Bayanaul község. Vissza Karaganda

A második éjszaka hidegen volt, mint az első. Nagyon hideg vagyunk. Valószínűleg miért gyűltünk össze 15 percen belül. 6 órakor már elindultunk a buszpályaudvar felé, ahová a helyi 2 km-re megyünk.

Nagyon meglepte a mecset jelenléte, és nem kis,

valamint számos üzlet, műemlék és kormányzati intézmény.

Pontosan 7 órakor visszatértünk Karagandára. Szörnyű hétvége. Kazahsztán nem hagy leállni. A benyomások és érzelmek tömege ... egyre többet akarnak.

Arról, hogy hogyan lehet eljutni Karagandy a Bayanaul, hogy mennyi van a jegyeket, busz menetrend és egyéb technikai kérdéseket, úgy döntött, hogy csatlakozik egy külön cikkben - Lake Dzhasybay - egy hely, ahol kipihenheti magát olcsón + mennyibe kerül, és hogyan juthatunk el oda. Remélem, hogy ez az információ hasznos lesz azok számára, akik a Jasibai-tónál fognak pihenni.