Törökország legdélebbi pontja

Ugyanebben az irányban a szemeim is keleti irányba fordultak, hogy egy esetleges utazás útján saját útjukat még ismeretlen helyekre tegyék. Egy ilyen helyet a török ​​tengerpart rövid áttekintése után a legdélibb város az Anamur Földközi-tengeren választotta.

A bálnavidék utazásszervezőink nem működnek együtt a szomszédos Utopia világtól keletre fekvő szállodákkal, amelyek 15 km-re fekszenek Alanyától Mersin felé. Már a közelben jártam, amikor a Mahmutlar keleti külvárosában a Klass Hotelben pihentem. És miután felmentek a Syedra ősi városába, észrevette tőle keletről csak a tengert és a határtalan banánültetvényeket.

A hálózat viszonylag kevés információval szolgált Törökország Földközi-tengerének legdélebbi pontján. Minden úgy csapódik le, hogy az a tény, hogy itt vannak a jól konzervált maradványai a régi város Anemurium és a domb tetején, amelyen ez található, jó időben látható Ciprus, az északi külvárosában mintegy 80 kilométerre.

Egyik ismerőse sem volt ezeken a részeken, támaszkodtam kíváncsiságára és vágyamra, hogy mindent látok a saját szememmel. Egy hétre a Club Hotel Koshdere-be érkezve elhatároztam, hogy rögtön meglátogatom az Anamur-i utazás lehetőségét. Alanya-ból több vállalat szállít utasokat ebben az irányban. Az Akdeniz cég alkalmazottja szerint a buszjegyet előre kell vinni. Vettem jegyet a legelső repülésre, amely Alanya-ból indul 10.00-kor. Zavarba ejtett egy meglehetősen késő indulás, de nem volt más lehetőség. A jegy ára 20 lire, és az idő Anamur felé tartva körülbelül 3 óra volt. Az Akdeniz irodában is kaptam menetrendet a visszatérő járatokról, amelyek három-öt órát tölthettek az ókori város területén azzal a feltétellel, hogy késő este visszatérnek a szállodába.

Néhány perccel az Alanya elhagyása után a steward busszal sétált, és italokat kapott. A kávé, a kávé és a sima vizet kínálták, mindez a jegyár tartalmazza. Ezenkívül az utas kérésére egy kis frissítő folyadékot lehetett leadni, amelyet a steward a keze tenyerében kínál. Korábban azt olvastam, hogy Törökországban minden nagy távolsági busz hagyománya. Különösen hasznos ez a folyadék hatása, amely a whiskyt dörzsöli, az olyan vendégek számára, akik kellemetlen érzéseket tapasztalnak a hegyi serpentineken. Első alkalommal kihasználva egy ilyen kényelmes hosszú távú busz Törökországban, megjegyeztem a tisztaságot és a szolgáltatás kultúráját, amely inkább a tisztességes légitársaságokra jellemző. Gazipasában rövid utat tettünk meg az utasok leszedésére. Ha előtte az út mindig a tenger mentén haladt, csak rövid ideig elváltak tőle a banánültetvények, majd Gazipasha után eltűnt a tenger.

D-400 autópálya Gazipasa előtt

Törökország legdélebbi pontja

A város elhagyása után egy-két kilométeres perc alatt a busz fél órára megállt a vezető és az utasok között. A kis Gazipasa buszpályaudvar minden komfortérzetet mutatott - egy nagy kávézó, egy nagyon tiszta WC és egy pár üzlet ajándékokkal és ajándékokkal. A közelben volt egy minimarket egy teljes "gentleman's set" -vel, ami jobb volt a mi hasonló üzleteinkkel, mivel nem volt dohány-sör előítélet. Tipikus vidéki táj, de a megszokott banánültetvények nélkül, miután elhagyta Alanyát. A hegyek nagyon közel álltak egymáshoz és a lejtőkön szétszórtak az egyéni vidéki házak. A banánra és az epret tartalmazó kis tálaknál egy nyilvánvalóan iskolás korú kis eladó unatkozott. Az ő párbeszédem csak az ár tisztázására szorítkozott, észrevehetően kevesebb, mint az Avsallar közelében lévő gyümölcspiacokon. Az a kísérlet, hogy megértsem, hogy ez a mini-piac mely órákban működik, nem volt sikeres a török ​​nyelv ismeretei gyengesége miatt.

Kényelmes, szép fürdőzés után a Gazipasa parkolójában

Fél óra telt el, és a tiszta mosásunk a parkolóban a kényelmes busz gyorsan elindult az utazás céljára, amelyhez még mindig két óra vezetés volt. A kígyó továbbra is a hegyekhez vezetett, és hirtelen napközben elaludtam. Csak pár órával később megértettem az "álmos hangulatom" okait. Ez a testem szokásos reakciója a közeledő esőhöz és a hozzá kapcsolódó légköri nyomáscsökkentéshez. De később - már Anamurban, ahol a hegyek mögül egy gigantikus esőfelhő jött létre, villámcsapással. És abban az időben nem volt világos, és félig ébren észrevettem, hogy a hegyvidéken áthaladnak a magányos házak, melyek nélkülözhetetlen antennatárcsákkal rendelkeznek a televíziós műsorok fogadására. Csak egy órával később az úton ismét megközelítette a tengert, de meglehetősen nagy magasságban.

Röviddel az Anamur előtti útról

Törökország legdélebbi pontja

A 16.30-os távozáskor buszra megyek, hogy megpróbáltam feltörni a varratokat, mivel nyilvánvalóvá vált, hogy később megérkeztem Anamurba, mint amire számítottam. A következő járatot 19.30-ra kellett navigálnom az Akdeniz társasággal, azzal a kockázattal, hogy későn vacsorázni lehet a szállodában. De "a játék megérte a gyertyát", ha lehetséges ezt a klasszikus kifejezést az utazás céljára alkalmazni, és olyan apróságokat, mint a "All inclusive" rendszer elpusztíthatatlan gúnyosodása. Végül, egy másik szédítő hegyi kanyar után a völgyből kinyitották a kilátást, amely óriási, könnyű takarónak tűnt, vékony szálakkal. A "takarók" az üvegházak tetőei, és a vékony szálak a város utcái. A fentiekből kiderült, hogy a város területének 90 százaléka banán-üvegház, és csak a közepén és a környéken, amely egy kicsit később modern, magas épületekkel nyitotta meg kapuit, az üvegházak nem voltak észrevehetőek.

A busz elég gyorsan leereszkedett a völgybe, és a bejáratnál, hogy a lakónegyedben c modern sokemeletes épületek, vált a fő utcán Anamur. A jobb oldalon a félsziget volt messze fölé emelkedő ősi város, fel a hegyre. Amikor a buszmegállóhoz mentünk, négy minaréta látható egy nagy mecsetből. Az én felvilágosult nézet, jóváhagyása útmutatók, hogy Manavgat, félúton található Antalya Alanya, érdemes a legnagyobb az egész déli partján, a mecset, elsápadt, amikor meglátta ezt Anamur mecset.

Anamur mecsetje a buszpályaudvar közelében

Törökország legdélebbi pontja

Bus Station Anamur nem sokkal rosszabb, hogy a méret Alanya Otogar, és a bejáratnál, hogy a házát, észrevettem a jele «Touristik információ». Arra a kérdésre, a vezető hogyan lehet eljutni az ősi város és hogy engem kielégítő választ - a középponttól a Mini busz, elmentem vásárolni egy menettérti jegy. Mint Alanya, számítógépes jegykiadó és elégedett voltam az a tény, hogy lehet kapni jegyet közvetlenül Avsallar tenni transzplantáció Alanya, csak azért, hogy késleltesse a visszatérés a szállodába késő este. A jegy ára még mindig ugyanaz a 20 líra azonos megint annyira kedves ablak mellé.

Az indulással megálmodva elmentem a turisztikai információforrásra abban a reményben, hogy kétezer évvel ezelőtt megtaláltam a leggyorsabb utat a romákhoz. Útközben a kereskedési sorok mellett, amelyek nagy része lenyűgöző méretű, banánszal áll, nyilvánvalóan nemrégiben megszöktek.

Az Anamur fő terméke

Törökország legdélebbi pontja

A turisztikai iroda, vagy bármi a neve megrakott halom irodalom és táblázatok nagy irodai berendezések, két nagyon értelmes arcú alkalmazottja úgy tűnik boldog külsőmet. A nő - egy török ​​fogott a menet a kérdéseimre, és tisztázni Elfogadható angol, hogy már nem kell Antic Város Muzeum? Úgy tűnik, hogy az utat különböző irányokban fekszenek. Aztán átnyújtott egy papírlapot világosan olvasható fénymásolatát egy kézzel írt sémáját a város, amelyen keresztül futott az utat az ősi Anemurium. Azt is kifejtette, hogy lehetséges, hogy ott minibasikom, azaz félóránként, és megy a parkolóban mögött található mecset ötven méterre.

Az információért megköszönve a mecset felé tartottam, és a sarok felé fordulva zavarban álltam. Az utca túloldalánál egy kétcsillagos hotel és egy kis piac volt mellette. Nem találom meg a minibasikov megállását, és úgy döntöttem, hogy pontosabb információt kapok az Anemuriumról a szállodában. Előcsarnoka emlékeztetett a Poirot-féle kis szállodák helyzetére. Talán ez egy hatalmas csengő hatására hatott a magas fából készült recepcióra és hangulatos fotelekre, amelyek a csarnok közepén egy alacsony asztal körül helyezkedtek el. A lakberendezést egy fából készült lépcső egészítette ki a szálloda bejárata ellenkező második emeletre. Sajnos a csengő harangja nem vezetett bárki megjelenéséhez a csarnokban. Kimentem, és megkérdeztem a csoportot, hogy valami animációval beszéljen a férfiakról, ahol a minibusz megáll az Anemáriumhoz. Konzultáltak valamivel, és néhány másodperccel később a taxis sietett hozzám. Rögtön elkezdett festeni a problémákat, hogy várjon, majd üljön a minibasikban. Nos, készen áll arra, hogy nagyon hamar eljusson a megfelelő helyre mintegy 15 lire. Van egy kis alkudozásom, emlékezve arra, hogy egy taxi Törökországban nagyon drága. De a taxis állt az árán, amelyet angolul megmondott, hogy ne legyen kétsége a szám helyességének. És mentálisan összehasonlítottam ezt a pénzt azzal az árral, amellyel a taxisofőrök könnyedén eljuthattak Sheremetyevo repülőtérre a naturális Zelenogradig. És ami volt a legfontosabb érv - nem tudtam, hogyan juthatok el az ókori városba, és az idő zökkenőmentesen délután kettőig tartott.

Panoráma az ókori Anemariumból

Törökország legdélebbi pontja

A biztonsági fülke bejáratánál, ahol 3 lire belépőjegyet vettem, a taxisok újra elkezdték festeni a tömegközlekedés nehézségeit annak érdekében, hogy visszatérjenek a buszpályaudvarra. Megkérdeztem tőle, hogy mennyi a buszom, és még azt is megkért tőlem, hogy írjak ezt az időt a jegy hátoldalán, nyilvánvalóan nem hiszem, mennyi időm van. Miután negatív választ kaptam arra a javaslatra, hogy egy taxit egy bizonyos ideig tartalékolok, kissé csalódott mosollyal szerencsét kívántam és elhajtottam.

És mélyen elindultam az ősi Anemurium területére, amely kiterjedten terjedt a magas hegy keleti lejtőin. By the way, ez a körülmény miatt nem nagyon nyereséges a fényképet délután. Jó lett volna a reggelen, de erre szükség lenne egy éjszakán át a szállodában, ami nem felel meg nekem. A török ​​és az angol nyelvű részletes feliratok, amelyek az egyes épületek fényképezését jelölték, megszabadultak attól, hogy megpróbáljak emlékezni arra, amit csinálok.

Jobban elégedett voltam azzal a lehetőséggel, hogy csodálom a tájat, és lassan felmegyek lassan az ösvényen teljes csendben, amelyet csak a madarak énekelnek. Útközben csak néhány turistát láttam, de egy motorkerékpáron a halász tenger felé vezető úton. Csak a világítótorony nem messze az út legmagasabb pontján találkoztam egy helyi lakos családjával, egy kisgyermelővel, először az ösvényen pihentem, majd egy tiszta (megértésemben) terepen költözött a köves kabinba. Elképzeléseim szerint ez a köpeny volt Törökország legdélibb szikla a Földközi-tengeren.

Törökország legdélebbi pontja

A világítótorony zárt kapujában a nyomvonal végén a láncon lévő kutya egyértelműen elmagyarázta nekem az intézmény védett státusát. Megálltam a fotózáshoz, csodáltam két látványos szemüveget. Délen a tenger feletti távolságban találta a képet, amely Ciprus szigetének értelmezhető. És az ellenkező irányba, a mennydörgések és a villámcsapások miatt, óriási felhő keletkezett a homályos szélekkel. A szürke ruhán keresztül a völgybe eső eső feltűnt.

Szörnyű virág az égen, kinyújtva a hegyek mögül

De a látvány - a látvány és a gyomor kitartóan ragaszkodott ahhoz, hogy napi kenyeret vegyen, és megterheli a hátizsákomat. Egy rövid leereszkedés a legközelebbi öbölbe, amelyet csak egy rövid ismerős megszakadt a szárazföldi teknősvel, lehetővé tette számomra, hogy gyorsan megyek, hogy megfeleljen a gyomor nyögésének.

Egy kis hangulatos öböl nagyon közel volt a fürdéshez a legtisztább nyugodt vízben, olyan meleg, mint a szálloda strandjának sekély, jól felmelegedett öblében. Őszintén szólva az az érzés, hogy Törökország legdélebbi pontján voltam, nem adott ünnepet az étkezésnek és általában az egész pillanatnak. Sokkal több, mint a lelkem, egy férfi, aki a határtalan sztyeppek között nőtt fel, elégedett volt Anamur völgyének látványával, a háttérben lévő magas hegyekkel. Az óriás banán-üvegházak határtalan tengere indokolttá tette ezt a régiót, mint banán-tőkét.

Nézd meg a modern Anamurot az ősi városból

Törökország legdélebbi pontja

Körülbelül egy órával az öböl elhagyása után eljuttam az Anamur főutcájához - a D-400 autópályához, amelyet két órával ezelőtt hajtottam. Eközben a hegyek mögül kavargó viharfelhő fokozatosan szétszóródott, és fényes homálygal borította a várost, ami enyhén megnehezítette a fényképezés körülményeit.

A város szimbólumát átadva - egy elosztószalagon elhelyezett banánpálma, láttam a buszállomás közelségének biztos jelét - a mecset minaretjeit.

Anamur szimbóluma a fővárosi utcán

Törökország legdélebbi pontja

A buszmegállóban érkeztem másfél órával a busz elhagyása előtt. Néhány banánt vásároltam egy minta miatt, mert az előző három látogatásra az Alanya régióban nem felejtette el ízlésüket. A buszállomás területén telepített urnák közül egy banánhéj támaszkodott. A kifutópálya őrségében állva, a méretének tiszteletére inspiráló módon időről időre közeledett az állványra fektetett banán halmaza, és újabb és melankolikusan evett. Mindez a kép élénken hasonlított a magvak lazításának hagyományára a kis vidéki városokban.

Hamarosan a helyi lakosok elkezdtek autózni, egyikük rokonai kíséretében megfelelő buszokba Ankara, Adana, Antalya. Az autók táskájától kezdve a helyi mezőgazdasági termékekkel, főként eperekkel, amelyek nyilvánvalóan a városi rokonok vagy ismerősök kezelésére szánták, helyhez kötött műanyag dobozokat raktak le. Több doboz frissen szedett földiepereket hoztak állományba banánnal.

Olyan gyönyörű volt a megjelenésében, hogy nem tudtam ellenállni és egy kilogrammot vásárolni, bár az előző tavaszi látogatások alkalmával Alanya tudta, hogy gyönyörűbb, mint ízletes. De ez a fajta régóta látható sérülések nélkül látható, ellentétben azzal, amit földünkön termesztenek.

Aztán láttam egy látványt, amelyet eddig még nem láttam Törökországban. Mire a következő busz megérkezik, és az emberek köszöntik és meglátják őt, egy régi, öregember jelent meg a téren, gyengén öltözve és koldusként. Kinyújtotta ezt a benyomást. Talán elmúlt években nem tudott nyugdíjat keresni, vagy más okból elveszítette a megélhetését. Ugyanakkor még mindig messze volt a részegek és a hajléktalanok irtózatos és nyomorult látványától, akik annyira ismerik határtalan hazánk városait.

Amikor a Hatay-Adana-ból érkező buszom is közeledett, kiderült, hogy ez ugyanaz, mint amilyen reggel elmentem Anamurba. A sofőr felismert engem, az egyetlen lusta turista, a helyi emberek között, akik különböző alkalmakkor utaztak, és nem egészen a lakosságot. És meghívott a buszra, így világossá téve, hogy tiszteletben tartja mindazokat, akik kifizették az utazást. A gyorsan megvastagodott sötétségbe való visszatérésnek köszönhetően egy fiatal barátom utazott, aki Antalyába ment, hogy az államvizsgákat egy felsőoktatási intézménybe vezesse. Néhány időt töltöttünk közös témákról, mert a világon a legelterjedtebb nyelvet használtuk, majd a fiatalember elolvasta a tankönyvet. Az előtér hátulján elhelyezett képernyőre mutató nézeten szórakoztattam. A képet a busz elé telepített kamera továbbította.

Amikor Avsallarba mentünk, a buszvezető pontosan azon a helyen állt le, amit a hotel közelében jelöltem. És majdnem éjfélkor elkészítettem ezt a benyomást, egy rövid utazással Törökország Földközi-tengerének legdélebbi pontján.