Kungur barlang és jeges hegyi őszi túrázás barátaival

Helló mindenki, barátok. Az ősz teljesen lendül, a sárgult lombozat csökkenni kezd, és mi nem maradtunk a városban, és két héttel a rafting után a Koiván. ahol a Kungur barlang és a Jéghegy található, gyönyörű kilátással a Sylva folyóra és a Kungur városra.

Nagyon furcsa észrevenni, hogy a Perm régió 25 éve alatt meglátogattam ezt az egyik legfontosabb látnivalót.

Néhány érdekes tény a barlangról

A Kungur Ice Cave Oroszország egyik legnagyobb karsztbarlangja. A karszt, úgy érted, olyan természetes folyamat, amikor a víz feloldja a sziklákat, és benne vannak üregek.

Egy másik Kungur barlang a világ 7. leghosszabb gipszbarlangja. Hossza 5,7 km. Ezek közül az 1,8 km-esek kifejezetten turisták számára vannak felszerelve. A fennmaradó részt fenntartják és a tudósok továbbra is kutatják.

Kungur barlang és jeges hegyi őszi túrázás barátaival

A barlang közepén egész évben ugyanaz a léghőmérséklet +5 fok és 100% páratartalom. És az elején, az első barlangokban van egy subzero hőmérséklet, és mindent jéggel borítanak, ezért kell megfelelően öltözni.

A barlang 48 grottot és 70 tavat tartalmaz, amelyek mélysége eléri a 6 métert. Vizeikben egyedülálló rákok élnek, amelyek baktériumokat és mikroorganizmusokat táplálnak. A fenntartott részen 2 fajta denevér van, amelyek néha a turisztikai zónába néznek.

Sikertelen időbe kerültünk, hogy meglátogassuk a barlangot, majd elmondom miért.

Hogyan juthat el a Kungur barlanghoz

Távolságok nagyobb városok ezt a csodálatos természeti emlék: Tyumen utazni 590 km, Ufa - 485 km, Cseljabinszk - 465 km, Jekatyerinburg - Perm 265 km - mindössze 95 km-re.

Innen kezdjük a mini-túránkat.

Utazásunk fő célja nem az volt, hogy meglátogassuk a Kungur Jégbarlangot, mindenki már régen volt benne, kivéve én és Lena. Már készen álltunk arra, hogy egy hétvégén menjenek el a természetbe barátaikkal.

A barlang Kungur külvárosában található a Filippovka faluban, a Sylva folyó jobb oldalán. Autóval vagy tömegközlekedéssel érhető el.

A térképen megjegyezte minden pontunkat:

Hogy jutottunk oda

Permről úgy döntöttünk, hogy busszal indulunk, az elektromos villamosok ritkán futnak. Kungurban a buszpályaudvar és a vasútállomás egy helyen van, és közülük a barlanghoz mintegy 3,3 km. Az állomásoktól a Filippovka felé minibusz.

A nap folyamán mindenki számára Kungur jegyet vásároltunk az interneten keresztül. A távozásnak 14:00 órakor kell lennie. Úgy gondoltuk, csak ideje van az utolsó kiránduláshoz a barlanghoz, így a vasárnapi srácok nem vártak minket.

És akkor elkezdődött ... Másnap délelőtt, amikor el kellett menni, az időjárás egyértelművé tette, hogy a legrosszabbra kellett felkészülnie. Az eső megszűnt. Ugyanez az ősz, felhős, hideg és esős időjárás. Miközben a házból a Perm buszpályaudvarhoz jutott, sikerült nedvesíteni.

Megérkeztünk az állomásra, hívjuk a többit, és kiderül, hogy senki sem érkezik a járatra. Mi vagyunk. Aztán felszólalnak a hangszóróra, hogy a buszunk le van bontva, és a járatot törölték, kérjük, hogy jegyeket adjon a pénztárosnak.

Mit tegyek? Leültek, hogy megvárják a többieket.

A folyamat során kiderül, hogy egy személy elfelejtette az útlevelet, amely nélkül az elektronikus jegyet nem lehet megváltoztatni. Hazaküldtük.

A jegypénztárnál kiderült, hogy a következő járat egy óra alatt lesz, de talán nem lesz elegendő hely, amíg mindannyian össze nem állnak. Valahogy sikeresen sikerült megvásárolnia az utolsó 6 jegyet. Nézzük az időjárás, mert nem akarta, hogy ne menjen minden, de mégis úgy döntött, hogy áztassa mindent és fagyasztva éjjel az erdőben, azt javasolták.

Mielőtt Kungur 2 óra alatt megrázta az utolsó sorokat a lebontott PAZ-ban. Elmentünk a buszállomáson.

Kungur barlang és jeges hegyi őszi túrázás barátaival

Úgy tűnik, hogy senki sem törődik, mint mindig. Minden részeg sétálgatott a barlang felé, ahogyan az élelmiszerekkel foglalkozó üzleteket kereste. Lehetőség volt a Filippovka-hoz eljutni, az összes szükséges boltban. Az eső megállt.

Ha jön Kungur messziről, hideg esős időben, vagy egyszerűen csak élvezni a kényelmet, és nem akar aludni az erdőben, kínál, közel a barlang található hotel „cseppkő”.

Nem hagyjuk véleményünket a szállodáról, mert nem használtuk szolgáltatásainkat.

Kungur barlang és jeges hegyi őszi túrázás barátaival

Csak 3,3 km-t kellett megmászni, felmászni a Jéghegyre, másik fél kilométerre az erdőn keresztül, és valahol eltörni a táborhelyet. Ennek eredményeként nagyon szép és festői helyet találtunk.

Sötét volt gyorsan. Sátrat tettünk. Kilátás az éjszaka Kungur a hegyről.

Reggel a nap kijött, nem volt több eső. Ez az a fajta sátor.

Kungur barlang és jeges hegyi őszi túrázás barátaival

By the way, nekünk a Filippovka közelében a boltba csatolt egy kutya, aki soha nem hagyott minket 2 napig. Szarvokkal és hússal etettük. Amitől nem evett, fészket tett. Furcsa volt, hogy egy szarvot húz és földbe ásta.

Miután jó aludni, már ebédidőben kirándulni mentünk a barlangba.

Túra a barlangról

A látogatás során a működés módja 10:00 és 17:00 között zajlott, és a városnézés és a lézerműsor bemutató ára 800 és 900 rubel. volt.

A helyszínen megtudtuk, hogy a lézer show teljes körű bemutatója 13:00 órakor lesz, ezúttal közeledtünk. Kiderült, hogy 30 perccel később kezdődik. A jegyeket közvetlenül a barlang bejáratánál vásárolják meg.

A bejárat közelében egy kávézó, ajándékboltok és egy kis park, különböző mesebeli szobrokból áll.

Kungur barlang és jeges hegyi őszi túrázás barátaival

Sévelhetsz, és készíthetsz egy képet.

Csak nézni az időt, majd a túra nélküled megy. Itt kezdődik ez a bejegyzés.

Útmutatóval belépsz, és be van zárva. A kimenet máshol lesz. A jobb oldalon egy térkép az egész útvonalról.

Kungur barlang és jeges hegyi őszi túrázás barátaival

Az út mentén mozgó vezető mindent elmond a barlangról. Az út fel van szerelve és könnyen átadható. Betonpadló, korlátok, világítás és a barlangok világításának különböző színei.

Mindez biztosan érdemes látni a saját szemével. Még egy karácsonyfa is valóságos, amely 15 évig képes állni, és nem romlik. Így megőrzi a barlang légkörét.

Én vagyok az első alkalom egy ilyen méretű barlangban, így minden nagyon érdekes és izgalmasnak tűnt számomra. De nem annyira hűvös, amikor ön egy zseblámpával átsétál a barlangok sötét és szörnyű barlangjain.

Megtanultuk, hogy ha összegyűjti az embercsoportot, megrendelheti egyéni kirándulást fáklyákkal és más küldetésekkel. A barlang helyszínén az előzetes kérésekre vonatkozó kirándulásokról is tájékozódhat.

Menj haza

Miután kiszálltunk a barlangból, felmászottunk a hegyre, összegyűjtött sátorokat, dolgokat, a város felé mentünk az állomásra, fotókat készítettünk a hegyről.

Kungur barlang és jeges hegyi őszi túrázás barátaival

Vissza mentünk a vonatra. Mivel vasárnap az út Kungur - Perm forgalmi dugó miatt építése az útvonal.

A kirándulás a Kungur Ice Cave-ba kiváló választás a hétvégére.

A barlang mellett a város maga is számos építészeti és történelmi műemlékkel rendelkezik. Ha az építészet nem érdekli, akkor néhány kilométerre a Kungurtól van egy másik híres barlang - Babinogorskaya. Szintén 15 km-re a várostól az Ermak kő - az egyik legszebb szikla a Sylva.