Az útvonal hossza: 2.084 km

A Novoszibirszk régióról semmi új nem mondható el, ott vannak kitűnő helyszínek, ott fizetnek. Általában a 4-ku-os út 5-pontos skálán.

Megdöbbentette a 90. kilométeres "Partner", a 92. öbölben lévő tankolás képét, rájöttem, hogy feladtam, miután nem öltöztem fel a város szemgolyóihoz. A fiú nem volt hajlandó felmenni a triviális diákhoz, "csengett" ujjaival, felrobbantva a szétszóródásban. Szükséges volt a 98. sorrend kitöltése. Figyelembe véve a sodrát, az egész újabb út csak a 95-ös évvel volt elárasztva.

Egy külön bekezdést szeretne szentelni a folyosón Kemerovo. Az az ügy az, hogy az M-53 útvonal háromféle változatot kínál a városon átvezetve. És ha Novoszibirszkről indulsz, az útjelzők pontosan mutatják a legrövidebb utat a város kijáratához. A visszatérő úton a jelek a hatóságok szeszélyére utalnak a város elkerülő útjára. Mi nem tervezi a 40-50 kilométert az útra. Szóval, egy navigátor jelenlétében azt tanácsolom, hogy ne jusson a jelek mentén, hanem egy rövid úton.

Kemerovo után az út gyönyörűen szelek és merül a tűlevelű erdőben. Ez meglepő komplexumot eredményez, és ennek megfelelően veszélyes a postai szegmens folyamatos megosztása és megakadályozása. A borító csodálatos. Fokozatosan az út kiegyenesedett, és miután a Red Jar kellemesnek találja az egyenességét. És így a Mariinsk.

A Mariinsky mögött egyes elvtársak szerint az út "rossz-rossz". Ne higgy nekem! Tény, hogy vannak olyan javítások, amelyek szabálytalanságok, de a sebesség nem érinti, és rövid életűek. És amikor átlépsz a Krasznojarszki Terület határán, itt nem félek ebből a szóból, AUTOSTRADA. Kipréselhet és kiválaszthatja a motort. Úgyhogy először gondoltam. Vigyorgott a bajusza, és élvezte a sebességet és a dvizhenie-t.

Felvétel a felvevőben: - Achinsk körül keringett a benzin és az úton

Valóban néhány felújításnál a 95. hiányzik. És ahogy a navigátor az úton Uzhur világosan látható, nem lehet elvárni, hogy spotyknutsya sík terepen. Forgatás a Achinsk hogy Uzhur a Navigator ez jelenik meg a jobb oldalon, és valóban egy jobb kanyar van a tetején az út, amelyen lovagolni, és hagyni, meg kell, hogy forduljon balra, menjen fel a távozása át az úton. Visszafelé megint csak nem esik, de eszébe jutott az a hely, csapda alkalmazásával a vészféket, hengerelt a tetején az út a jobb és bement a helyes irányba. Érdemes megjegyezni, hogy a mutatókkal való elforgatás jelzi, hogy nehezen lehet megfelelően navigálni.

Nazarovo után az út valóban "minden pénzért" kezdődik. Az a tény, hogy 95 km / h sebességgel haladok, a tükörben egy "kilenc" repülőt látok egy pótkocsival. Mint kiderült, nem a pótkocsi, hanem a vontatott második "kilenc". A srácok legalább 120 km / h-t tartottak.

Felvétel a felvevőben: -Hasasiya találkozott hosszú felvonókkal és lejtőkkel, nagyon hasonlít Altai-hoz.

Valójában a lábnyomok és a táj kezdik hasonlítani a Altai, aki már született.

fénykép 1 Khakassia kezdődik

Kirándulás Khakassia-ba

Gyakran az út mentén az egész menhirekről vagy kő nők, ahogy nevezik az Altáj, ahol látszólag pajzs a temetés, és kitaposott ösvények nekik nincsenek jelen, például Ina.

Shira-ba érkezve kitöltünk egy kitűnő benzint. Csodálatos volt, hogy a helyi emberek egy szabályozatlan mozdulatot tettek, mindenki megállt, kinézett és továbbment.

Elindulunk Mirny felé, az út jó minőségű aszfaltot váltakozik hengerelt kavicsokkal. A sebesség esik, de nem azért, mert a minőség, hanem a gyülekező szürkület miatt.

photo2 Az éjszakai út Mirny felé

Kirándulás Khakassia-ba

Felvétel a felvevőben: - 23:03 a "korunk" szerint, a helyünk van!

Megérkeztünk! Várjuk! Tiszta ruhák, friss szoba, benne vagyunk az első bérlők. Állj vissza!

fotó 3 Az első reggel

Kirándulás Khakassia-ba

Ébredtünk a fotózáshoz, csatlakoztak hozzánk egy helyi Kesha nevű macska, aki nem hagyott bennünket egész idő alatt, és minden éjjel aludt az ajtónk alatt

fénykép 4 Őrzött őr.

A bázis körül járva megközelítjük a kaput.

fénykép 5 Trout farm.

Kirándulás Khakassia-ba

Megnézzük a jelet, olvassuk az árlistát.

fénykép 6 Árlista.

A lenyűgöző halak türelmetlen lelkéje a horgászbotot és a búgást a tónál veszi, mert maguk a gazdagok jó kedvéért nem vesztegeti a hiába időt. Kezdve "igazi" és tapasztalt pisztrángként, felállítottam egy vízi úsztatót, egy vékony kezeléseket és egy száraz repülést. Hosszú öntés, visszacsévélés, érthetetlen rémület egy úszóval. Úgy érzi, hogy a hal érdekli az úszó.

Második leadás, sztrájk. Nincs legyek.

- Rendben. Szerintem a szabályok szerint fogunk játszani. Megkaptam a fő vénát, egy kis (4,5 cm), könnyű wobblers-t, egy csörgővel.

Casting. hit, majd elkezdődött.

A fék forog, nem hangolódik ilyen ellenállásba, a hal mélységbe kerül, és a tekercs vonalát leengedi. Frenetikusan felállítottam a féket, és elkezdtem kihúzni. Van.

fénykép 7 Első pisztráng

Kirándulás Khakassia-ba

Miután elkapott egy másik halat, és rájött, hogy a halászat a mai napig véget ér, megkérjük a szakács szakácstól, hogy egy fogást főzzön ebédre, menjen a találkozóra, hol helyezze el a mai napot. Úgy döntöttek, hogy megkeressék a barlangokat. Használhatja ki a "barlang" - Malaya Siya, vagy Efremkino faluban élők útmutatásait. De nem könnyű utakat keresünk, annál inkább van egy asszisztensünk, egy útmutató, és egy nem teljesített vágy, hogy megtaláljuk magunkat. A korai vacsora frissen pörkölt, leginkább finom pisztrángot tartalmaz, amit keresésre bocsátottak.

fénykép 8 Ebéd a tóban a pavilonban

Furcsa, de a napfényben az út simábbnak tűnik, a sebességet 55-60 km / h sebességgel tartom. A körökön óvatosnak kell lenned, mert hozza, és a pilóták :)

fotó 9 Az út figyelmet igényel

Kirándulás Khakassia-ba

Intuitív ösvényt találunk a barlangok felé.

fénykép 10 A barlangok felé vezető út

A meredély nagyon meredek, és a navigátor lemond. Folytatom az emelkedést. Az első barlanghoz elég könnyen jutok.

photo 11 Az első barlangból

Kirándulás Khakassia-ba

További nehéz, de érdekesebb. Végül a sziklákon vagyok, majdnem mind a négyen. Egy üveg vizet hagyok az úton. Eljutok a "Pandora's Box" barlangba.

fénykép 12 Pandora doboz

Itt hagyom az esőkabátot, akkor két kezem van. Találok még néhány barlangot, és felmászok a csúcsra.

fotó 13 Megkapom az adrenalin

Kirándulás Khakassia-ba

A tetején általában szörnyű szél, elkezd esni, és "sietnek" lefelé. A Pandora dobozban fellebbezést találtam a jövő speleológusainak.

photo 14 Emlékeztető a speleológusok kezdetére

Már esőben esik egy esőkabátban. A lejtés nagyon nehéz, különösen nedves kövek esetén. Útközben eljutunk Efremkinnek, zatarivayem sört, és az alapon, eszünk pisztrángot.

Reggel, miután megkarcolta a nem-félreeső helyet, úgy döntünk, hogy találunk erődöt Chebaki falu közelében. Íme a sorok a kézikönyvből:
- Chebaki erőd (a bronzkori emlékmű) a folyó jobb partján található. Fekete Iyus. A tetején a hegy Sve-Tah, 4,5 km-re északkeletre a falu Chebaki. 1888-ban először megvizsgálták. régész D.A. Clemenza. Az erődnek két sorja van a homokkő lapokból épülő védelmi falakkal. Az első, a külső fal teljes hosszúsága 210 m, magassága legfeljebb 1,8 m. A belső fal a csúcs egy kis részét korlátozza, amely a fellegvár volt. -
Természetesen mi, mint a kíváncsi turisták valóban látni akartunk ilyen turisztikai vonzerőt. Miután megkérdezték az alapembereket az útról, megtudtak egy nagyon rövid utat, térképen nincsenek térképek, de a valóságban van egy út. És nagyon csendes minden autó számára. Van egy kis ford, és egy szakadatlan híd. De az erődről, a munkások először hallottak rólunk. Aztán nem kaptunk figyelmeztetést.

fénykép 15 Brodik az útra az erődre

Kirándulás Khakassia-ba

Miután megérkeztünk Csbakovra, megértjük, hogy csak a helyi emberek segítenek nekünk erőd keresésében. Úgy döntenünk, hogy "nyelvet" veszünk. Az első Nivovod, amely felbukkan, rossz helyre vezet, ahol terveztük, de a mutatójával megyünk. Paráznaságot.

Találkozunk a dzhigit legelőddal, ő küldi - "egy jobbra lengő, a régi úton." Menjünk. Hamarosan felkelünk a mocsárra. Leszállok a legközelebbi charhez, és megnézem a környéket.

fénykép 16 Nézet a char

Kirándulás Khakassia-ba

A környező hegyeket erdő borítja, és erődítményeket nem látnak rájuk. Nem terveztük meghódítani az erdős hegyeket. Nagyon nehéz és veszélyes. Úgy döntöttünk, visszatérünk a bázishoz.

Az új irányok felismerésének szokása szerint úgy döntenünk, hogy levágjuk az utat, ahogy az ügyes asszisztens sugallja. Hiába. Bejutunk a mocsárba, megbotlik. Manőverezés közben megvertem a hátsó nyírfát. Mnem lökhárító és a "Daichatsu" felirat. Megfordulok a szívemben, és visszahúzom a pályán. A navigátor hallgat.

Az eltávolított tetőn keresztül a hegyek tetejére néznek. És látom őt. Az erőd. A fenébe. Miért nem szedtem le a tetőről? A szikla magas, és nincs sem erő, sem vágy a mászásra. De a tény mégis megtalálható. Nos, van egy kifogás, hogy jöjjön újra.

fotó 17 Erõd egy sziklán

Kirándulás Khakassia-ba

Elhaladunk Chebaki-ból. Fényképezzük Z.M. házát. Cybulski. Arany kereskedő és az első céh kereskedője. Ő jött létre azzal az elképzeléssel, hogy üdülőhelyet szervez a Shira-tó partján.

fénykép 18 Z. Megyei Ház Cybulski

Ismét elhatároztuk, hogy visszavágjuk és visszavágjuk a hegyek lábánál, de a folyó mentén. De a nagy víz egyértelműen azt mondja: "Nem"

fotó 19 Nincs előre

Kirándulás Khakassia-ba

Elhagyjuk a "civil" úton, és a nyugtalan természet arra késztet minket, hogy a nap hátralevő részét a folyó másik partján, az Efremkin falu közelében töltsük.

Találkozunk a Novoszibirszki Toyota nyomvonal elején! A. Vidékiek.

Elkezdem felmászni a legnehezebb területről, nem javaslom olyan embert, aki megkérdőjelezi az ujjai erődjét.

fénykép 20 Az adrenalin repedés

Kirándulás Khakassia-ba

Feljebb és magasabbra emelkedünk, az úton majd merülünk le, majd meredeken felmászunk. Félelmetes nézetek. Az emberek, akik az ünnepekre néznek, szinte nem. Itt egyértelmű különbség van Altaitól.

fénykép 21 Útvonal

fénykép 22 Barlangok az útvonalon

Kirándulás Khakassia-ba

A következő képen a normál méretben láthatjuk, hogy milyen messzire jár az út, és milyen típusú turisták nyitják meg a lábukat.

fénykép 23 Útvonal típusai

Sajnos értjük, hogy nem tudjuk elérni az útvonal végét, nincs időnk. Elértük az első megállást, itt van egy pad az árnyékban. Leülhetsz, ülj le.

Visszatérünk a bázisra. Még mindig van időnk a halak fogására, és a sós. Beleszeretünk az Efremkinnak, amit szeretünk, a shish kebabot és a sört vesszük, útközben fagylaltot eszünk. És már helyiként rohanunk a bázisra, és az úton elszaladtunk a fonott szedánok és a vagonok. A pisztráng már a csomagolóimban van, és várni fogja a wobblereit.

fénykép 24 Pisztrángok nyája

Kirándulás Khakassia-ba

Alig 21 óráig elégedett vagyok, négy halat fogok elkapni, egy súly már másfél kiló. A személyzet szerint ez még nem érkezett meg. Fogta a Blue Fox Super Vibrax 2-et.

fénykép 25 Modest fogás :)

A shish kebab és a sör a turné végét jelöli. Holnap visszamegyek. Kesha macska az utolsó velünk. Reggel látni fog minket.

Szeretném megemlíteni azokat az embereket, akik körülvettek ezen az úton. Itt számomra úgy tűnik számomra, hogy ez a körzet Khakass "Klondike". Az ott élő emberek összes munkája az arany kitermelésével jár együtt.

fotó 26 Untitled

Kirándulás Khakassia-ba

És hogy ez a fém hátrányosan érinti azokat az embereket, akik viselik, vagy akarják, így megtisztítja az embereket, akik kivonják. A lélek ilyen nyitottsága, kedvessége, beszédes, becsületes az olyan emberekben, akikkel még sokáig nem találkoztam. Az ilyen emberek jelenléte közelebb tesz egy kicsit tisztábbá. Egy hatalmas köszönet mindenkinek.

A problémákról

Ezek az ujjakon szerepelhetnek.

1. A midges jelenléte. De nem zavarja, nagyon kevés, és nem nehéz megmenteni magad egy bosszantó rovartól.
  2. A dohányzás feledékenységéből adódó hiány, és az eladás során nyilvánvaló, hogy nem találta.
  3. Több autó cég, a 42. régióból. És az egyik, amelynek egy klub matrica 402km.ru. A srácok rendeztek egy éjszakát a tynts-tynts-tynts. Ez nagyon feszült. A fenébe, mintha otthon nem hallgatott volna. De a pozitív érzelmekhez képest, ez minden ostobaság.

Az út hazafelé egy lélegzetet ért, kivéve a nem tervezett horgot Kemerovóban (lásd fent). Az autó, hűséges bajtársam nem csalódott, ezért külön köszönetet mondok neki.

fotó 27 Összesen

Kirándulás Khakassia-ba

Négy ezüstös autó, melyeket útipor borított, karcsú oszlopot robbantott fel új benyomások kielégítésére. Az éjszaka nagyon sötét, a köd lehetővé teszi, hogy csak a fények megy előre, és csak a susogását a rádió visszatér a valóság. Így kezdődött az út a titokzatos Tyva és a csodálatos Khakassia felé, a szibériai természet meséihez.

Ugyanaznap este a négy vas ló volt mókás házban a Balatontól Tus, miközben izolálása táborunk és felhívta magára a figyelmet nyaraló klub matrica <402 км>.