Kirándulás a tó vécéibe a nagy üledékbe

Kezdjük azzal a ténnyel, hogy a Chany-tó egy sós tó a Novoszibirszki régió Barabinsky kerületében. A tó nagyon sekély, nem több, mint 2 méter mély, a kanok partjai alacsonyak, fűvel és mindenféle cserjével borított. Számos sziget van a tónál, de rokonai csak egy ún. "Zelenchak" -hoz mentek. Sok fajta halak Chanban élnek: ponty, sügér, ponty, eszik, csuka, sárgarépa, csengő és csótány.

Reggel 11 órakor elmentünk, ahogy megálltunk a szupermarketben, és elmentünk a kanok oldalára. De miután 70 km-re utaztunk, "Oise-kenyér" szakadt. De egyik sem szörnyű, orosz nép vagyunk. Három órás tartózkodás után javítottuk a "Bukhanochka" -ot, és az út tovább folytatódott! Egészen az idősebb "kollégáim" a sikeres halászathoz ivott.

Több mint hétszáz kilométer után már Barabinsk városában voltunk, az idő 3-4 óra volt. Barabinskben vártunk az elvtársunk, aki tavaly mentett minket, a neve Sanya volt.

Sanya - a helyi halászok, akik ismerik ezt a régiót, mint az öt ujját, ő is eladta Gammarus (Gammarus - ez szinte az egyetlen csali, amely puszit sügér és csótány). Vettünk neki Gammarus, kétségbe, ha ez puszit ő csalódott minket nagyon, mondván, hogy „Zelenchak” az út nem több, és hogy az idén senki ment.

De orosz emberek vagyunk, meg kellett bizonyosodnunk róla, hogy nincs út. 30 km után teljesen meggyőződtünk róla. Némi gondot kaptak arra, hogy mit tegyenek, és úgy döntöttek, hogy a Sartlan-tóhoz mennek - nem messze van Barabinsktól Krasny Yar faluban.

Kirándulás a tó vécéibe a nagy üledékbe

A Sartlan-tó szintén nagy, 25 km hosszú és 16 km széles (csak képzeljük el, olyan, mint 16 futballpálya, csak télen!). A makréla és a sügér szeme is ott maradt, csak később kiderült - a sügér nagyon sekély volt.

11 órakor már a part közelében voltunk. Az idősebb kollégáim összezúzták még egy pár üveg vodkát, és elmentünk elkapni a sügért. Miután több mint három kilométert töltöttünk a jégen, lyukakat fúrtunk, és egy lyukkal töltöttük a lyukakat (holnapra elkapjuk). Felállítják a horgászbotokat. Hosszú ideig nem kellett várnom, és kihúztam az első sört, majd a második, tizedik, huszadik követte.

Elkezdett sötétedni, és úgy döntöttünk, hogy partra szállunk (de mielőtt elindultak, zászlókkal összekulcsolták a lyukakat, hogy senki ne kezdjen halászni velük). A halakat egy szánba töltöttük (a szánok tálban készültek, így kényelmesen húzta a halat a jég fölött és sokkal könnyebb), az oise felé költöztünk. Három kilométer után mindent átkoztam. A kenyérhez értem, leesettem, és a következő 15 percben nem tudtam felkelni! Kollégáim főzték a levest, ettünk, és lefeküdtünk.

Kirándulás a tó vécéibe a nagy üledékbe

Mi felébredt hat, mint a tervezett. Elérték a lyukak és elkezdte fogni sügér, és mivel nem nagyon sekély, és a víz tiszta, belenéztem a lyukba - volt sügérek, rögtön ledobta a csali. Nagyon érdekes volt látni, hogy a basszus jön a mormyshke és hirtelen megragadja.

Megragadta a mormyshku nevű "papagáj" és a szokásos réz, nagyon elkapta. De nagyon gyakran kellett cserélni a lyukakat, ilyen a hal ott, 7-8-as darabok mindent elkapsz, egy másik jól táplált. Ha egy hal megszakad, akkor minden 2-3 órán át ezen a lyukon nem fog kialudni, legalábbis megváltoztatni a mormyshku-t, legalábbis ne változzon - nem lesz semmilyen előny.

Ez alatt a két nap alatt sikerült több mint 70 kg sört fogni.

Kirándulás a tó vécéibe a nagy üledékbe

Ma reggel kezdődött elég jól, mindannyian felálltak egyszerre, nem sok zsémbes, főtt kanna (vettünk vele egy kis generátor), reggeliztünk, és kiment UAZ utcán. Vártunk nem nagyon kellemes meglepetés, néhány méterre a buhanochki voltak nyomai ennek medve (azt mondta nekem, én magas rangú kollégák, és mivel ők nem csak a halászok, hanem a vadászok, ők könnyen azonosítható).

Töltsük fel a termoszokat és elmentünk a jégre! Nagyon hideg volt. Megközelítettük a lyukakat és elkezdtük elkapni. Két óra múlva a harapás észrevehetően romlott, szó szerint felére csökkentünk egy órát 12-re, és elhatároztuk, hogy ideje hazamenni. A kifogott halat a szánba rakta, és partra szállt.

Megérkezett a strand küldtek, hogy hozza fát keresve tűzifa, találtam néhány elhagyott, fából készült épület, szétszedte és hozta a jó száraz fa. Minden nagyon tetszett. Egy óra múlva a bankban főtt levest, nos, ezúttal tisztítani a sügér és egy csótány. Nagyon finom volt!

Egy óra múlva becsomagoltuk a táskáinkat, és hazatértünk. Nagyon vonakodott elhagyni. Kár, hogy többé nem megyünk oda. Ez az egész, ezen a lenyűgöző hangon a csodálatos utazás véget ért.