Jelentés a Ladoga körüli utazásról autóval

Ez nem a teljes verzió, mert a fotók száma korlátozott, és nem kívánja az anyagot több részre osztani. A teljes verzió megtalálható itt: Jelentés a Ladoga környéki utazásról.

Start - a legfontosabb az idő elhagyása.
Szombat volt, mindenki pihent, egy meleg nap átment a második félidőre. Nastya már dolgozik. A tervek nagyon világosak voltak: tengerimalacokat adtak barátainak, vizzék a virágokat, levágják a vizet, teát készítenek, szendvicseket készítenek stb. A távozás 16: 00-ig tartott. Ha-ha-ha! Közelebb 18:00 -ig sikerült kijutnunk az alvó városból. És keleti irányba haladva a Murmansk autópályán egy forgalmi dugóba kerültünk. Nem sokáig, csak egy óra, és ez nem rontotta el a nyaralás kezdetét. Kiszálltunk a parafából, ivottunk teát, és tovább mentünk az üres pálya mentén, a szürkület gyűlt össze, és az autók egyre kisebbek lettek.

Az első éjszakai szállás Abyrwalg.
Az első átforgatás nagyon gyorsan megszakadt, mindössze 100 km-re az Abyvralg hotel védte meg Novaya Ladoga faluban. Szokatlan életmód és régiségek nagy gyűjteménye. Egyszerűen vicces :) Megálltunk itt egy okból! Nagyon közel az első ponthoz - "Régi Ladoga", de holnap marad. Séta egy kutyával, és aludni.

A régi épületekben van egy múzeum része. Minden tiszta, jól ápolt és tetszik a szemnek. Az erőd után elmentünk a helyi múzeumba (egy jegy). Nem annyira érdekes, de meg kell látogatnod! Jó régi fotók és érdekes ásatások megéri.

Storozhensky világítótorony
Miután egy egyszerű aszfaltút a várat vártuk a legrosszabb „út” az egész út. Nos, vagy az egyik legrosszabb. Előretekintve elmondom, hogy úton mindenütt utak vannak. Az egyik vagy másik formában. Tehát, mielőtt eléri a település Pasha balra fordultunk, és elment szinte egyenesen a világítótorony. A forgattyúház védelme folyamatosan működött! Hányszor ütötték őt, és még csak nem számíthat. Nem kell mennünk a számainkon - ez hiba. Kiderült, hogy az út csak a halászok, akik próbálnak a növények található ezen az úton. 12 kilométer hosszú volt. Valószínűleg több mint egy óra. Mi volt a meglepetésünk, hogy egy kicsit az út körül egy kiváló aszfaltozott út. (Szánalmas az összes kutya tényleg bárki tengeribeteg, de állandóan merev felső ajka hajtott egy kicsit, és itt van -.! Lighthouse területén szabadok voltunk, beszélt a fiával gondnok kisgyermek három éves korában, majd önmagával ügyvivő mászni a világítótorony a számunkra. Nagyon fáradt voltunk, és úgy döntöttünk, hogy azonnal eljutunk a következő éjszakai tartózkodás helyére.

A második éjszaka az Old Village (szálloda és település).
Ez egy nagyon furcsa hely, amely egyesíti a luxust, a gyülekezet erejét, a szegénységet, a kétségbeesést és az áthatolhatatlan szorongást. Mindenesetre ez volt a kedvem, amikor meglátogattam a sétát. Az "Abyrvalga" után egy kétemeletes házban (4 bejárati helyiség) elegáns szoba tűnt hihetetlennek. És elmentünk sétálni. Elkezdett esni, a köd ellazult és gyorsan sötétedett. Közvetlenül a város fejletlen területén túl kezdődik a falu, amelynek lakói nyilvánvalóan rosszabbak, mint az "öreg falu" vendégei. Leereszkedtek a templomba, vagy inkább gyönyörű templom komplexumba. A parton áll és ködben van. Ahogy közeledtünk a kapuhoz, a bejárat felett egy piros "Jesus Risen" felirat szerepel. És ez a szomorúság borított, bár üvöltött! Elmentünk egy sétát, fényképeztünk, és úgy döntöttünk, hogy ideje van a helyi üzlethez. Együtt velünk együtt az egyházközség sikerült belépni a boltba. Miután 2 és 5 rubel "ezüstművészekért" fizetett a vodkára, lassan visszafordult a kerékpárra. Nem akartam bármi mást látni.

A felső Mandrogi
Aludni egy jó ágyon nagyban javult a hangulat, és hogy ne essen a következő melankóliába, korábban reggel elhagytuk az Old Sloboda-t. Még mindig harmat volt körülöttünk, a nap sűrű felhőkön tört át, és már a felső Mandrogi felé tartottunk. Érdemes megjegyezni, hogy ez a hely tartozik annak a ténynek, hogy eljut a mesebeli orosz faluba. Pontosabban, még a vidéken a szovjet film-mesék. Minden kissé eltúlzott, de finom és nagyon jól elkészített. Annyira jó, hogy még a nagy hajók is kikötik a kikötőjükön. És nem hiába! Van valami látnivaló, van valami, amit meg lehet vásárolni az ajándéktárgyakból, és van valami enni. A gyaloglás, a szépség megcsodálása, a különböző töltelékkel ízletes palacsinta reggelivel folytatjuk.

Elisha temploma
Aztán Elizeus próféta fából készült temploma vár ránk és nem várt. A távolság becslése, az út minősége, figyelembe véve az esőt és a közvetlen hozzáférést (több mint 2 km-t tett az erdőre), elhatároztuk, hogy visszavonulunk. Nem örökké, ha ezt a pontot "fogják".

Megsemmisült templom Salmiban
És helyesen tették, hogy nem mentek el "Elisha-ba". Előre a 280 km-es desztilláció kezdődött Karélia, elindult a legszebb természet! Az út Sortavala városa és az út mentén 2 pont volt. Az első szomorú, de általában és a második nem egyáltalán szórakoztató.

Így Salmi városban elértük a romos templomot. Nem tudom, ki és mikor építette, nem tudom, miért van ebben a állapotban, de az a tény, hogy csak egy tönkremegy. A közelben, 40 méterre van egy mobiltelefon-torony. Az egyház előtt szinte senki sem törődik vele. De az egyik ablakban, amely még mindig ép, van egy ikon, és világos, hogy vannak olyan emberek, akik nem felejtik el ezt a helyet. Nem hiszem, hogy hittem volna (más nézőpont a vallásról), de nagyon örülök, hogy nincsenek közömbös emberek, akik nem csak azt mondják, hogy hisznek, hanem meg is erősítik szavukat tettekkel. Tovább sírtunk!

Emlékmű "Cross of Sorrow"
Csak 50 km-re van a heves csaták helye a Szovjetunió és Finnország között. Az országok több ezer harcos veszítettek el. Az anyák több ezer fát vesztettek el. Itt volt egy nagyon érdekes emlékmű - a Bánatkereszt. Két anyából áll, oroszok és finnek, akik együtt szorongatják magukat, egy közös gyászban. Kemény hely. Nem tudom, hogyan közvetítse mindazt, amit érzel. Csak menned kell.

Lyaskelya
És 30 km után végre egy vidám pont! A Lyaskelsky vízesés, vagy inkább a vízerőmű a lélekbe süllyedt még az útvonal első kialakulásakor is. A "Ляскеля" furcsa felirattal ellátott fénykép megbízhatóan telepedett az agyba, és már nem fog elhagyni. Talán valami mást vártam, de nem voltam teljesen csalódott! Erőteljes vízfolyások, furcsa és gyönyörű épületek és a feliratkozás a fényképről - nagyszerű! Ha átmegy, hagyd abba, nézd meg.

Harmadik éjszaka - Sortavala
A nap zárva volt, elég volt ahhoz, hogy a Karelia keskeny és kanyargós útjain át söpörjenek. Ideje volt egy éjszakai szállásra gondolni. Minden szálláshelyünket előre foglaljuk a "foglalás" segítségével, és ez a szálloda (pontosabban a vendégház Rantatalo) nem volt kivétel. Nem tűnt ki az általános tömegből, csak hogy megengedte tartózkodását háziállattal. Valójában ez az egyik legjobb hely, amely pontosan egybeesik a hangulattal. Gyönyörű, nyugodt, éppúgy, mint szabadságra, mert a Ladoga mentén kell utaznia, ahogy Karélia kell. Nos, én biztosan nem kareliai szakértő vagyok, de azt gondolni akarom.

Márványkőbányák
Az elárasztott márványkőbányák egy feltétlenül szükséges pont. Még ha nem is az úton, akkor is, ha nem érdekes :-) Igen, érdemes meglátogatni! Gyönyörűen előkészített egy gyalogos utat, minden tiszta és rendezett. Másrészről, az indukált csillogás mögött elveszett bűbáj, de valószínűleg a zúgom. A képek csak az átvett benyomásoknak csak egy kis részét közvetítik, az ösvényeken haladva, a hibákra tekintve, a hatalmas márványtömbökre felmásztak!

Negyedik éjszaka - Sortavala
Aztán azt akartam, hogy shish kebabot! Előny a ház előtt van egy bracier, 130 rubel szenet vagy fát, és 5 perc alatt van egy üzlet "Pyaterochka". A recept a legegyszerűbbet választotta: hús + hagyma + paradicsom + íze + egy kis titkos adalék (paradicsomlé). És néhány óra alatt süthet. Az este könnyedén haladt, és korán már elég korán húzódott.

Mi a marshmallow? Ez egy matrac, amely szó szerint bevonja magát. A második éjszaka nem tetszett, és megkapta ezt a becenevet.

Yukankoski vízesés
Mi a teendő a második nap Sortavala csodálatos városában? Menj és keresd meg a Yukankoski vízesést! Melyik helyiek hívják „Fehér gyaloghíd” vagy „Fehér pillérei”, és az a hely, figyelmet érdemel. Nem tudtuk, hogy van-e út, vagy sem, csak elhajtott. Csak térkép megígérte, hogy elérje valahogy lehetséges (közút helyett pontozott vonal). Később kiderült, hogy néhány évvel ezelőtt még evakuáltak Nissan X-Trail (nincs vontatót, mint ő lakik a nagyváros, és SUV-okat egyre komolyabbak). De ezt nem tudtuk, és nem féltek. Minden komoly tócsa I Gaugeable ragaszkodni, ha kétségek voltak -, és kinézett. Csak néhányszor komolyan védekezett. Megint meggyőződtem róla, hogy szükség van rá! A vízesés előtt körülbelül 600 méter volt, és gyalog mentünk. És mint egy tócsa előtt egy kis tó, és csak azt akartam, hogy menjen át az erdőben, hogy egy kis friss levegőt, hallgatni a madarak énekét.

A vízesés távolról hallható, és minden egyes lépésnél a zaj egyre nő, mígnem megszólal. Mint kiderült, nem mindig volt ilyen. Néha a kis csőrök békésen áramlanak le a köveken, és nincs olyan lenyűgöző ereje. Azonban minden áramlás itt tele van szúnyogokkal! A szépség csodálta, leütötte a teát, fényképezett és visszament. A nap nagyon jó és emlékezetes volt.

Az ötödik éjszaka - Sortavala
Este próbáltam lőni timelapse-t. Vagy talán nem volt ez az este. Az esték hasonlóak, nyugodtak és meg kell gondolniuk a gyönyörűséget, hogy a lélekben válogassanak. Hidd el, annyira jó, hogy üljön a parton, és nézd meg a másik partot! Van egy erdő. Milyen szokatlan. Inkább a fenyőfákkal borított hegy. És úgy tűnik, hogy maga az erdő soha nem látott magassággal rendelkezik. Az eső után néha lebeg, mert fehér takaróval borították. És alul, szinte a part mentén, van egy út, és nyilvánvaló, hogy a nagy autók egy úton haladnak, majd egy másik.

Megfigyelő helyszín a Vakkosalmi Parkban
Másnap esett az eső. Úgy tűnik, hogy bármilyen napi értelmetlen, de nem így van! Ezen a napon sikerült leülni és dolgozni. Munka a projekten, írjon egy csomó kódot, keressen hibákat. Hozzáadtam egy új leképezési réteget a térképről, és most már a wikipoints általános személyzetének régi kártyái vannak :) Ez érdekes dolog, hanem azok számára, akik megértik, miért van szükségük. Ha használod, vegye figyelembe, hogy mennyi idős, és hogy az utak nem mindig megyek a térképen;) Nagyon jó volt ülni az ablak előtt, nézni a vizet, az erdőben és írni, írni a kódot ...

Ezen a napon a kulturális program vezetője lettem. És ez hiba volt. Sok órányi programozás után az erők nem maradtak semmiben. A fej kipirult, és csak a pizzához mentünk a városba. Nos, tényleg, miért nem eszel pizzát, ha igazán akarsz? Nagyon nehéz volt! Minden erőforrás azt mondta, hogy egy tisztességes pizzéria van a városban. Valójában bezárt, és több lehetőséget kellett keresnünk - kérdezte a helyi, ismét yangex, Google, 2gs és forskverik. A zárt pizzériához nem jutottunk el a Vakkosalmi városi parkba. A park érdekes, mert a hegyen helyezkedik el, a tetején megfigyelő fedélzet és elhagyatott víztorony. Nos, mint egy torony ... Inkább egy régi finn tartály, modern szemetet töltve. A hegy tetejétől nyíló típusokat egyszerűen a "fej lefejtése" kifejezés jellemzi! Nagyon szép, hatalmas kiterjedésű, egy kisváros körül és egyben minden nagyon valahogy nagyon egyszerű, nagyon szép és itt akarok maradni.

A haldokló kirha a Lumiwaara-ban
Előfordul, hogy meglátogatsz egy helyet, aztán visszajössz és visszatérsz a gondolatokhoz. Pontosan ez volt a helyzet, hogy a Lumiara egyháza lett számomra. Nem volt a térképen, de Nastya tudott erről - megbízható navigátor. Az épített kirkha még mindig finnek (ez tényleg elképesztő)), és a szovjet korszakban elvesztette a keresztet, és így pusztító. Meglepő, hogy majdnem egész. Néhány helyen a tető áramlik, meg kell változtatnod a fapadlót, de általában minden a helyén van! Felmászottunk a harangtoronyra, megérintettem a harangot. Tudod, ez az épület visszaállítható; közel van egy kis temetkezési hely, amelyet rendszeresen látogatnak a finnek ... Kár, hogy minden eltűnik. A kegyetlen gondolatokban még gondoltam a helyreállításra, de értem, hogy senki sem igényli.

Miután elutasította ezeket az érzéseket, bizalmasan elmondható - szükség van a látogatásra! Gyere ide, még akkor is, ha majdnem úton van! Talán ez az utolsó karél pont, majd a természet változik, és a szokásos orosz erdő kezdődik.

Priozersk - Kirche
Korelai erőd
A hetedik éjszaka - Kutuzov
Kutuzovskoe - Otradnoe tó, fagylalt az erdőben, olvasás éjjel
Szent András templom az első hívott Vuoksa
Kirkh Melnikovóban
Nyolcadik éjszaka - Vyborg (motel Skandinávia)
Monrepos Park
Vyborg kastély
Cape kápolna
Szűz Mária figurája
Péter a ház és a forró víz utolsó napja

Szerény eredmények.
Kinek érdekes, a futásteljesítmény 1450 km volt, de ez nem a legfontosabb. Beleszerettem Karélia iránt! Végül rájöttünk az álomra - a csodálatos Ladoga-tó partjainál. Kiderült, hogy pihen, és 10 napos áron Egyiptomban (drága? Olcsó?). Örülök, boldog vagyok, többet akarok, északra akarok menni (Votovaara-hegy, Paanajarvi Park, Fehér tenger)!