Ecomama - a gyermek adaptálása az időzónák megváltoztatásakor

Nemrégiben 9 időzónát repültünk át. És most az időnk eltér a szokásos moszkvai időtől -9 óráig. az éjszaka és az éjszaka ilyen éles változása természetesen nem hagyta észre sem nekünk, felnőtteknek, sem a gyermeknek.

A repülés előtt, mióta Oroszországban éltünk, a lányunk a nap folyamán meglehetősen stabil rendszert alakított ki. Általában 8 óra körül ébredt fel, aludt a nap folyamán kb. 13-ról 16-ra, és éjszaka éjfélkor aludt.

A repülés előtti éjszakán 10 órát vittünk egy autóba Moszkvába. A lányom biztonságosan aludt, és felébredt, délután 4-kor. Az ilyen korai emelkedés szokatlan volt számára, így a repülőtéren még a repülőgép beülése előtt a lánya elaludt. Miközben New Yorkba szálltunk, a lányom aludt a gépen, kb. 2 órát. Ez az álom idővel nagyjából egybeesett a szokásos nappali alvással.

Az első "éjszaka" New Yorkban

Amikor New Yorkba érkeztünk, a helyi idő 15 óra volt. És Moszkva - már 22. Nem csoda, hogy a fáradt repülés, a lány szeszélyes és nagyon akart aludni. Miközben a bérelt szálláshoz jutottunk, moszkvai idő már közeledett éjfélkor. A lányom egy taxiban elaludt. És azt hittem, hogy ágyba ágyazhatok egy "éjszakai" álomba. De a műszakból felébredt és aktívan ébren maradt.

A férjem és én már nem volt fáradt, és a megszokott időnkre akarunk aludni. Egy lány - vidám. Látta, hogy még mindig világosság van az ablakon kívül, és nem akart folytatni semmit. Ennek eredményeként az ébredés pillanatától fél óra múlva a lány elaludt. Az idő 19 óra volt New Yorkban, vagy 2 órakor Moszkvában.

Ahhoz, hogy a következő síkra érkezzünk, akkor el kellett hagynunk a házat a New York-i idő szerint. Az 1.30-as ébredés könnyű volt számunkra, mivel Moszkvában már 8.30 volt. És mi, és a lányom, mint egész, aludt. És az éjszaka az ablakon kívül kellemesnek érezte magát.

Járatok és további 2 óra

A lányom szokásos nappali álma a Dallas-i járatunkba esett. Dallasba érkezve az időzónánk további -1 órát változtatott, a különbség már 8 óra volt. Egy rövid transzplantáció után Dallasba repültünk Denverbe. A lány ismét elaludt a gépen, néhány órát aludt. És időzónánk ismét eltolódott 1 órával. És tett -9 órás különbség Moszkvával.

Denverben 11: 00-kor helyi vagy 20 óra Moszkva időben vagyunk. Miközben a hatalmas repülőtér mentén haladtunk, miközben a poggyászunkat kaptuk, a busz menetrendjét választottuk ki, miközben vezetés közben, ülőhelyek cseréjében és vezetés közben újra 17 órás helyi idő érkezett. Vagy 14 óráig moszkvai idő.

A hosszú út során a lány sikerült aludni, de a teljes éjszakai alvás nem ment végbe. Ezért nagyon sírva sírt. Igen, nagyon nehéz volt. Nagyon fáradt vagyunk. A helyi idő szerint 18.30-kor feküdtünk, vagy majdnem 4 órakor moszkvai idő.

Az alkalmazkodás első napjai

Az új napokban az első napokban a lányom az éjszaka közepén ébredt fel, reggel egy reggel. Néhány óráig ébren maradt, majd két órára elaludt. Ennek eredményeképpen a reggel körülbelül 5.30-kor kezdődött. Délután, kb. 15 órakor, a lányom már aludni akart, és éjszakára aludt.

Az első napok nagyon kellemetlenek voltak. Amikor egy gyerek játszik az éjszaka közepén, anyának ébren kell maradnia (bár aludni akartam). Igen, és 15 órakor aludni nem engedett kijutni bárhová - sem a parkban, sem a boltban. Első három napunk Amerikában olyan volt, mint egy folyamatos álom és nyugdíj.

Az első napokban valaha 18-kor lefeküdtem, igazán alig akartalak aludni egy óra vagy két éjszaka korai felemelkedése után. És a szokásos rezsim érezte magát. De minél hosszabb ideig éltünk egy új helyen, annál később felébredt a lánya, és később egy éjszakai alvás után elment.

Új bioritmusok és egy új rendszer

Néhány nappal később Amerikában a lányom ébredni kezdett és helyi idő szerint reggel 3-kor, majd 5, 6-ban és végül 7-nél ébren marad. Az alvás normális volt. Elkezdett aludni először, közelebb a 11-hez, és most közelebb a 13-hoz, naponta egyszer alszik. Az igazság még mindig megtörténik 2 nappali alvás. Éjjel 20 órát vesz igénybe.

Az új időzónához való teljes alkalmazkodás 10 napon belül valahol új helyszínen történt. Mi, a felnőttek, egy héten belül átszerveztük. Talán korábban volna újjáépítettük, ha nem kellett felkelnünk a lányával az éjszaka közepén, és ébren maradnunk.

Általánosságban elmondható, hogy az időzóna jelentős óraszámának megváltoztatása nem annyira szörnyű. Azonban, mivel a gyermek adaptációja nem megy gyorsan, jobb, ha legalább 3 hétig egy másik zónában marad. És jobb, ha még tovább. A gyermeknek, miután csak átszervezte az új rendszert, újra nem kellett átépíteni a régibe.