A szent földön meg kell látogatnia minden keresztényt

Főoldal> Zarándoklatok> Minden kereszténynek meg kell látogatnia a Szentföldet. 1. nap.

Továbbra is megosztjuk benyomásainkat a Szentföldről.

Érkezés egy pihenőnapra

A reptérről minibuszba szálltunk Tiberiasba, Izraeltől északra, Galileóra, amit az evangéliumi történetekből ismerünk. Innen a zarándoklat program szerint kezdődik a szent helyeken való meglátogatásunk. Az utazás megtervezésénél közvetítők nélkül, közvetlenül az orosz lelki küldetéshez fordultak. Ott ismerkedtem meg valódi megértéssel: minden zavarodott kérdésre beteges és részletes válaszokat kaptam. Az RDM munkatársai készítettek egy programot számunkra, különböző városokban találták meg a hoteleket a zarándokút mentén, és mint önök is tudják, kísérettel rendelkeztek.

Miután csak 4 - 5 órát aludt, és a hangos szomszédok hangosan felszólalt a folyosón, meglepően hosszú alvásra ébredtem. 9 órakor már az autóban vártak minket.

Kimentem az utcára, szó szerint nagy meglepetéssel kiáltottam: milyen szép itt! A fehér kő, a könnyű házak, a fényes nap, a pálmafák és a hegyes dombok csodálatos kombinációja. Csak most, szombat reggel végül láttuk az izraeli természetét - éjjel teljesen sötét volt.

Érezhető evangélium

Először is, elmentünk a Beatitudékok hegyéig, amely Tiberias közelében található. Kint, forró, a nap ragyog. Kiderült, hogy ez nem egy hegy, hanem csak egy kis domb a tó partján. A XI-XII. Századi keresztes hadjáratok katolikus templomát építették. A templom egy szokatlan, lekerekített forma, amelynek falain a latin szentírások írták a boldogság parancsolatait. Valószínűleg itt volt, a Galileai-tenger partján, hogy az Úr átadta próféciáját a hegyen.

Megtaláltam a tartályokat, leültünk a sziklákra, és az Evangélium 5-7 fejezetét olvastam Matthew szerint. Egyszer, egy speciális módon itt hallotta ezeket a szavakat az evangélium: „És te, mikor imádkozol, ne légy, mint a pogányok, bőbeszédű ... Ha gyors, kend meg a fejedet, így a bejegyzést látta volna az Úr, nem emberek ... Ha így egy fesztivál, ne hívj barátokat és rokonokat ... ".

Hirtelen tudomást szerez arról, hogy milyen messze térünk el az Istentől örvendõ igazi kegyességektõl. Annyira megszoktuk, hogy igazolja magunkat, nem veszik észre, hogyan kell alkalmazkodni a szabályokat ebben a világban úgy, hogy a normális keresztény magatartást tartják őrület és az elme nem hajlandó elfogadni. Hogyan ne imádkozzatok sokáig? Hogyan lehet böjtölni, hogy mások ne láthassák a beosztását? És akkor mi az ortodox komolyságunk? Hogy ne kérdezd meg a keresztapét a születésnapjára, és ne hívjam ... Félelmetes még a folytatáshoz. És ha az evangélium nem erről szól, és az én szellemi tevékenységem rendben van, miért égnek ezek a sorok minden egyes lélekben?

A következő hely volt a Kapernaum. Ebben meglátogattuk a Tizenkét Apostol templomát, láttuk az após állítólagos házát ap. Péter, akit Krisztus meggyógyított. Mellette egy olyan ház, amelyben a legenda szerint az Úr meggyógyított egy tetőn átadott beteg személyt. Korábban úgy tűnt számomra, hogy mindezek sűrűn lakott helyek legyenek - mintha az evangélium összes tevékenysége a nagyváros ugyanazon utcáján zajlott volna. Azonban látunk helyeket, amelyek távolsága elég tisztességes. És nem hasonlóak többé a városhoz, hanem inkább a gazdasághoz, mint a Balti-tengerhez, ahol az udvar legalább 500 méterre van a szomszéd udvarától.

Mindezek a helyek körülötte a Genisareth-tó, Tiberias-tenger, Galília-tenger is. Nagyon festői hely! Nagyon tágas tó édesvízzel, 40 méter mélységig. Megérkeztünk arra a helyre, ahol a legenda szerint Krisztus hízelgett embereket öt kenyérrel. Különböző idők történetét tartják. Egyszer a helyi katolikus keresztények nagy mértékben szenvedtek a radikális zsidók támadásaitól, akik tüzet okoztak a templomnak. Ennek a tragédiának emlékére még mindig láthatók a gyújtogatás nyomai és a templomi struktúrák égett részei.

Mária Magdolna anyavállalata

Magdal (ma Migdal), a Szent Mária Magdolna szülőhelye, ahol tovább mentünk, csak néhány házból áll. Az orosz zarándok miatt azonban ez a hely szent, mert az orosz lelki küldetés itt található. Az első dolog, amit tettünk, úszni kezdtünk a szent tavaszon, aztán elértük a tavasz forrását, és újra fürödtünk. Jó, hogy az egyházi boltban különleges ingeket lehetett vásárolni a források fürdéséhez. By the way, akkor hasznosak fürödni a Jordán folyón. Miután régóta fürödtünk, ebédre mentünk, ahol felajánlottuk, hogy kipróbáljuk "halat ap. Petra ". A zarándokok között rengeteg beszélgetésről van szó. Egy helyi apáca azt is elmondta nekünk, hogy néhány zarándok tárolja a csontokat ebből a halból, és szentélyként viszi őket szülőföldjére. Véleményem szerint nem szükséges a csontokat szentélyként tárolni, és a hal is olyan, mint egy hal, de természetesen érdemes megpróbálni, legalábbis annak tudatában, hogy mi az. Amint azt Ön is megértette, a misszió nagyon meleg fogadtatásban részesült.

Táborból a Galánai Kánába

A zarándoklatunk következő helye Tábor hegy volt. Mégis, magyarázatot kell adnia. Az a tény, hogy a mai izraeli ókori nevek többsége feltételes: szinte mindegyikből nem tudjuk pontosan, hogy ez vagy az evangélikus esemény történt-e itt vagy sem. Ennek ellenére, mi nagyon imádságos figyelmet felkeresett ezeken a helyeken - a végén nem olyan fontos, amikor kimondta, a Krisztus, de ebben az országban született, itt az úgynevezett apostolokat, prédikál a királyságot, és egy bizonyos ponton ment a kereszt és ismét felkelt. Ráadásul egyes helyek az evangéliumban nem rendelkeznek pontos földrajzi nevekkel. Például senki sem mondja, hogy Krisztust áttervezték a Tabor hegyen (azt mondják: "egy magas hegyen").

Tehát a Tábor-hegy tetején, és ez egy nagyon nagy hegy a megfelelő formában, most van egy görög kolostor. Ott énekeltünk egy troparionot, egy kapcsolatot és egy dicsőséget az átváltoztatáshoz. Jegyzeteket írtak, a kolostor területére jártak. Ez az a hely, ahol a lelkednél érzed magad, hogy "jó nekünk, hogy itt vagyunk." Nem akarunk elmenni, de az idő feledhetetlen volt, és újabb útra kellett összeszednünk.

A hegyről leereszkedve eljutottunk Galileai kánhoz, amely a Tabor lábánál fekszik. Van egy templom St. ap. Simon a Kananeus, a jövendő apostol, akinek az esküvője a hagyomány szerint az Evangéliumban íródott, és amelyen az Úr végezte az első csodát, hogy a vizet borrá fordítsa. Felkértem zarándokainkat, hogy imádkozzanak azokért, akik nem élnek családjukkal, elválnak, vagy fogják megtenni. A csend uralkodott, mindenki komolyan imádkozott.

Nem találjuk a pontos információkat az evangéliumban a Boldogságos Szűz Mária kijelentésének helyéről. Az egyik legenda szerint, Gábriel arkangyal megjelent Szűz Mária olvasata során Ésaiás próféta házában St. Joseph A jegyesek, a másik -. A forrás Názáretben. Csak Nazarethben is sikerült meglátogatnunk az első napot. Mentünk végig a forgalmas utcán, különböző kávézókban egyszerű görög templom egy forrás található, amely a legenda szerint, az Istenanya megjelent Gábriel arkangyal. Ez egy csodálatos hely. Állva, imádkozva és észreveheted, hogy nem akarod elhagyni ezt a helyet. Általában észrevettem, hogy itt a Szentföldön sok szent dolog van, amit nem akarsz elhagyni, és amiről szavakkal mondhatsz. Peter: "Jó, ha itt vagyunk."

Sötét volt. Bemutattuk, amit láttunk, Betlehembe mentünk, és ez nagyon közel van Jeruzsálemhez. Annak érdekében, hogy világossá váljék, hogy hol látogattak, adok néhány számot: a Tiberiástól Kapernaumig és a boldogság hegyeiig 16 km. onnan 10 km-re haladtunk Magdala felé. majd a Galánai Kánhoz - 30 km. Galánai Kánról Názáretbe - 10 km. Amint láthatjuk, ezek a városok és méretek, amelyeket Jézus Krisztus látogatott, nem messze voltak egymástól. És a távolság Názáretről Betlehemre körülbelül 120 km. Vacsora után a zarándokok ment pihenni, és ültem az erkélyen a szobánkba, és írt le mindent, ami történt nezabyt látott, tapasztalt és értelmes ma.

Fr. Roman Kolesnikov

fotó a személyes archívumról és Andrey Kulagin

A szent földön meg kell látogatnia minden keresztényt
egy templom a szeretet hegyén