Csodálatos Málta

Mdina ősi városa Málta első fővárosa volt. A sziget mélyén található, 11 km-re Valletta modern fővárosától. Szűk utcák, kőházak, ősi kastélyok és katedrálisok, itt az idő megállt. Mdinában a középkor színes hangulatát és tisztelgését uralja. A közelben található Rabat modern és élettel teli városa. Dingley szikla egy magas (250 m tengerszint feletti magasság) szikla Málta déli partján, ahonnan lélegzetelállító kilátás nyílik a Földközi-tengerre.

Olvassa el a máltai útra vonatkozó jelentésünk első részét itt:

A máltai útunk második napja eljött. Gyors reggeli után a szállodában. mentünk az első és az utolsó kollektív kirándulásra Máltán. Ez a kirándulás cégünk ajándéka volt. Vártunk Málta ősi fővárosára - Mdina és Dingley Rock. Miért az első és az utolsó kirándulás? Mert ismét rájöttünk, hogy jobb nekünk, sokkal kényelmesebb magunkat vezetni. De mindent rendben.

Mdina a csend városa

Hogyan juthat el Mdina-ba saját maga: a 80-as, 80-as busszal, a Valletta buszjáról, a Sliema 65-es buszjáról és az Aura-Bugibba 86-os buszjáról.

Mdina egy ősi város - egy gazdag történelmi erőd. A föníciaiak több mint 800 évesek. az úgynevezett erődítmény falú falu Malet, ami azt jelenti, "menedéket". Később a rómaiak több levelet cseréltek, és Melit kiderült, és az Mdina név, az építészet és a színezés adta a várost az araboknak.

Málta fővárosa, Mdina 1530-ig volt. Ekkor érkezett meg a sziget Rodosz lovagjai - a Hospitallers. Most máltai lovagként ismertek. A máltai spanyol King Charles I-t mindössze 7 gabona és 1 sólyom szállította. A lovagok tiszteletben tartották Mdina uralkodó arisztokráciáját. A parton, a Grand Harbour-öbölben telepedtek le. Az Egyetem, a "csend városa" kormánya békeszerződést kötött a hospitalleriakkal az Mdina autonómiájáról.

Az erőd és a mély árok falai megbízhatóan védették a város lakóit.

Csodálatos Málta

Bejárat a Fő Kapu oldaláról.

Mdina nem hiába hívják a csend városát. A város egyes szűk utcáin valóban hallgathatja a csendet, különösen a reggeleken és az estéken, amikor a turisták távoznak. Egy tömegben, egy útmutatóval ez nem hallja: zaj, din. korlátozott idő a kirándulásra és a fotóra, a kollektív látogatás az ajándékboltokba, majd az összegyűjtési ponton minden turista hosszú kollektív várakozása. Nem a miénk. Ezért mentünk el a csoporttól, és elkezdtünk Mdina körül járni. De egy ideig, 2,5 óra múlva egy turistabuszra vártunk, hogy eljussunk a Dingley sziklához. (Úgy döntöttünk, hogy teljesen kihasználjuk a kirándulást, így gyorsabban jutunk el a sziklához, mint a tömegközlekedéssel).

Mdina központi utcáján, amely már zsúfolt a zajos turisták csoportjainak vezetői körében, egy csendes, keskeny utcába fordultunk. Nem lehet közvetíteni. Csendes és békés. És teljesen elcsodálkozol ebben a csendben, és élvezze a középkori utcák különleges színezését, a kőházak tetőinek szokatlan rést, szokatlan ajtókilincseket, eredeti máltai erkélyeket.

Csodálatos Málta

Mdinában, mint a hagyományos arab városokban, a házak közötti utcák keskenyek és a nap bármely szakában árnyék és hűvösség van.

Színes erkélyek - ez egy tipikus máltai márka.

A Mdine-i házak nem rendelkeznek szobájukkal. Minden háznak saját eredeti neve van. Azt mondják, hogy Máltán nincsenek azonos ajtókilincsek. Mindegyik egyedülálló a maga módján.

Csodálatos Málta

A fő kapu jobb oldalán az Mdinskaya börtön, benne van egy kínzó múzeum. Az utcán a bejáratnál vannak fadobozok. A feleség azonnal visszautasította a belépést, és úgy döntöttem, hogy magam adrenalin hozzáadásával. A jegy kibocsátási ára 2 euró. Szerencsés nekem, vagy sem, nem világos ... De nagyon féltem! Amellett, hogy nem volt senki más a múzeumban, nem egyetlen élő lélek. Csak a kiállítások véres viaszfigurák, egy nagyon zavaros hangzás, sikolyokkal és nyögéssel és I.

Minden egyes új jelenettel és kamerával a múzeumban álmodtam - az élõktõl valaki élne. De senki sem volt)) A gyerekek és idegenek ebben a múzeumban jobb, ha nem mennek.

Még egy kis séta Mdina körül. Ebben a "csendes városban" mintegy 400 ember van. Ők a sziget legkülönbözőbb és ősi családjainak képviselői. Például az inguanesi család nemzedéke a 14. század óta ismert. Mdina a máltai nemesség városa.

Ideje menni a turistabuszba. De ma visszatérek Mdina-ba ...

Dingli szikla

Hogyan juthat el Dingleybe: a 81-es számú busz a Vallettáról vagy Mdináról.

Máltának déli partján megyünk a Dingley szikla felé. Útközben ismerkedünk meg a szigetrel. Így láttuk őt a busz ablakából.

Csodálatos Málta

Érdekes módon Málta évente 2 terményt termeszt.

Dingli szikla Málta legmagasabb déli része. 250 m tengerszint feletti magasságban. Nagyon szép és varázslatos kilátás.

Látható a Philfl lakatlan sziget. A túloldalon a tenger forró Afrika.

Csodálatos Málta

"Gyorsan és demokratikusan" készítsen képeket, és menjen a városnéző buszra. Bár szerettem volna itt maradni és csendesen csodáltam ezt a szépséget.

Útközben úgy döntöttünk, nem térünk vissza a városba egy városnéző buszra, hanem visszatérünk Mdina-ba, hogy ne siessünk, hogy élvezzük a várost.

Ismét színes Mdina

Még otthon is találtak véleményeket a Fontanella Café-ról, és úgy döntöttek, hogy meglátogatták. Folytattuk családi turisztikai hagyományainkat - minden országban meglátogatunk egy kellemes kávézót, jó kilátással. Ebből a Mdine kávézóból csodálatos kilátás nyílik Málta egészére. Olyan szép pihenni és élvezni Máltát, kellemes társaságot és finom cappuccinót. A Cafe Fontanella az Mdina Bástya tér mellett található.

Csodálatos Málta

Információs asszisztenseink - Útmutató Máltahoz mindig veled van))) Kávé barátokkal sokkal finomabb))

Látszik egy nagy kupola a Szűz Mária Mária-felvonulás székesegyházának.

Összegyűlt erővel és folyamatosan megismerkedett Mdinával. Az ókori karmelita templomot Madonna és gyermek szobra díszíti.

Csodálatos Málta

Érdekes volt meglátogatni a Szent Péter és Szent Pál katedrálist. Ez az Mdina fő temploma. A város legnagyobb térén található - pl. St. Paul's. A legenda szerint a kereszténység Máltán kezdődött, ahol a székesegyház épült. Az 1. században volt egy kis kápolna és a római konzuli Publius háza. Pál apostol megkeresztelte, aki a hajótörés után jött a szigetre. Publius lett Málta első püspöke. A római hatóságok megragadták és súlyosan büntették Publio-t, így az oroszlánok könnyeket szedtek. A szentek között számozott.

A 9. században itt volt egy templom, de egy erős földrengés földre zúzódott. a XVIII. században a lovagok ezen a helyen felépítették egy új nagy székesegyházat, amely eddig túlélte.

Nagyon szép és fényűző katedrális belül.

Csodálatos Málta

A padlótól közvetlenül a máltai arisztokrácia számos képviselőjét temették el.

A székesegyház közelében található egy Múzeum. Ez a legnagyobb magán múzeum Máltán. Sajnos tilos volt fotózni. A két helyszínre szóló jegyek ára csak 2,5 euró.

Mdina erődfalainál kezdődik a nyüzsgő modern Rabat város. Itt a buszmegálló, üzletek, szállodák. Parkok hangulatos padokkal és érdekes szobrokkal)))

Csodálatos Málta

Mdiny görög kapujához közel - a római villa épülete. Megnyílt a római ókori Múzeum. Az udvaron közvetlenül az ókori épületek nyílt égboltjai között.

A központi utcától a Szent Pál utcába kapcsolunk. Ez az)))

Visszatérünk a buszmegállóba. A szállodához vezető úton úgy döntöttek, hogy megállnak a Földközi-tenger legnagyobb növénytani kertjében - a San Anton parkban. De a máltai sofőrnek köszönhetően nem jöttünk oda. Megsértett minket. Vagy talán nem értett minket, bár nem valószínű. Minden tiszta, azt mondta: "Állj le San Anton szar".

Vándoroltunk Málta tekintélyes területén. Itt vannak szilárd, gazdag villák. Máltán szieszta volt, az utcán senki sem. Senki nem kérhet útmutatást a kertekig. Megállt az egyetlen autó. Csak belépett az udvarba. A máltai magyarázta, hogy a sofőr nem szállt oda minket, és a park még mindig nagyon hosszú. Vissza kell térnünk a buszmegállóhoz.

Csodálatos Málta

A kertekben már nem volt hatalom menni, de mindent meg kell keresni. Láttuk, hogy a gazdag máltai él. Egy másik hasznos élmény: a máltai buszvezetők nem bízhatnak. A következő alkalommal (és ő))) nem tudtunk becsapni))

Telített és érdekes volt a második nap Máltán. Milyen új felfedezések várnak ránk holnap? Erről a következő cikkről a csodálatos Máltaról.

Hol fekszenek Máltán:

Apartmanok és szállodák foglalása Máltán kattintson ide: