A zarándoklat a Diveevo és a Sanaksaras

Annak ellenére, hogy a hossza az út nem tűnik számunkra szomorú: végigmenni az ablakon az autó erdei táj, a tiszta fehér hó a tetőn, a falusi házak, számos vidéki templomok édesíti szemében a városi lakosok, fáradt a szürkeség a moszkvai tél. És a Diveevo kolostor fenséges katedrálisaiban megjelenő kupolák teljesen elhagyták az útból fakadó fáradságot. A késői óra ellenére Diveevo-ban meleg fogadtatást kaptunk Fr. Sergius - Ivan Ilyich és Valentina Alexandrovna, mindannyiunk emlékezetes emléktárgyat adott nekünk.

Másnap megkezdtük a Seraphim-Diveevo kolostor látogatását. És először is, természetesen, meghajolták a Serafim atya szent emlékeit, akik a Szentháromság-székesegyházban pihentek. Valószínűleg mindannyian különleges érzésünk van Oroszország nagy szent földjének. Úgy tűnik, nincs olyan ortodox hazánkban, aki legalább egyszer életében nem szenvedte el a szerzetes seraphim erőteljes imádságát.

Aztán imádkoztunk a St. Kanavka, amely után külön csoportos kirándulást szervezünk a Diveevsky Blessed cella számára. Egy nagyon élénk és megható történet a szent öregek életéről és tetteiről senki sem közömbös. Erős benyomást tettek az áldottak sejtje is: régi bútorok, egy szamovár asztal, egy orosz sütő, faragott faeszközök.

Egy gyönyörű fából készült kanapénál sok babák vannak, amelyeket az áldott Sarovskaya pasa használt, és amelyekkel allegorikus utasításokat adott. A cella közepén van egy fő szentély - a szerzetes Seraphim széke, amelyet maga készített. A széklet sarkát csiszolták: ugyanaz a tűz keletkezett a szent cellájában, amikor az Úr elárulta lelkét. Erre a széken támaszkodva a szent imádkozott földi életének utolsó pillanatait térdelve. Megtiszteltek minket, hogy ragaszkodni fogunk az áldott idős emberek ruháihoz. És a végén a tartózkodás a sejtben együtt a gyóntató a kolostor Hieromonk Seraphim énekelte a Troparion és kontakion és ima Diveevskaya boldog. Miután meglátogatta a sejtet, és megismerkedett a Diveevo aszketika életével, különleges szellemi örömünkhöz közelítettük meg a szent emlékeiket a karácsonyi templomban.

A Seraphim-Diveevo kolostorból a helyi falusi temetőbe mentünk, ahol Sergius Atyánk eltemetésre került. E temető nyári fotóit láttam, de télen teljesen másnak tűnt. A mély hóban taposott keskeny ösvényen hamar elérjük a pap sírját. Ivan Ilyich lapáttal lapátolta a havat, hogy mindenki közelebb kerülhessen. Az erős, fagyos szélben a gyertyák égtek, alig tudták meggyulladni a füstölő szenet. Szükségünk volt Sergius atya és Maria nagyanyja lelkének nyugalmára, aki csak három hónapig és alig maradt életben az unokáján. Valószínűleg csak itt, a temetőben, a sírkereszt közelében végül eloszlattam az utolsó "kétségeket": végülis valami nehéz volt hinni az apám távozásában. Nem akarunk elhagyni Sergiy-szigetet, de az este közeledett, és még mindig törekedtünk arra, hogy látogassuk el Szentpétervár forrását. Serafim a messzi sivatagban.

A forrásnál a fagy még súlyosabbnak tűnt. A forrást csak javítani kell, és sajnos még lehetetlen bejutni. A Diveevo felé tartó úton érdeklődtek a Szentpétervár falusi templom útjelzése iránt. Sarov seraphimja. Egyhangúlag úgy döntött, hogy felkel, hogy megnézze ezt a templomot. Hosszú, szűk utakon történő autózás után a helyi lakosok segítségével végül megtaláljuk a megfelelőt. De ahelyett, hogy gyönyörű templomot láttunk volna, előttünk állt, téglatest nélküli, téglatest nélküli falak nyíltak. Mentálisan a templom építőinek Isten erejét és segítségét kívánva továbbmentünk a Diveevo felé. Nehéz megmondani, hogy ez a nem tervezett megállás miért bukott be a memóriába. Talán az érkezésünk nem hallomásból ismeri az építési templomok, mintha valami hasonló ez, megcsonkított istentelen templomot, annak ellenére, hogy található több száz kilométerre Moszkvától. Azt hiszem, ha ismét meglátogatjuk ezeket a régiókat, akkor nem tudunk megállni ebben a faluban azzal a reménnyel, hogy látni fogjuk az egyház feltámadását.

A reggel a következő napon, azt sajnos elbúcsúztunk néhány Diveev - mi volt az út Az Istenszülő születése kolostor Sanaksar. Két óra meghajtó észrevétlen maradt: a csodálatos természet szépsége, a kék-fehér hó, vöröses rozsdás törzsét évszázados fenyőfák és a lovak húz egy szán helyiek nem teszi lehetővé számunkra, hogy hiányzik az úton. És itt vagyunk Sanaxarban.

Az első benyomás - és előtte a kolostort csak a képeken láttam - csodálatos tündérváros a sűrű erdők közepén és a tágas tereken. A kolostor vendégszerető lakói első alkalommal felajánlották nekünk a felfrissülést, miután egyszerű, de ízletes kolostoros vacsorával bántak velünk.

Miközben vacsoráztunk, felkerestük a Raphael-i hieromont, mielőtt a gyülekezetünk egykori parishionerje volt. Pontosan a Sanaksar kolostorban való fellépéshez a jövőben Rafail atya tanácsa volt Sergius Atyánknak, aki fiatal korában újonc volt. O.Rafail vezetett bennünket, hogy a fő, Az Istenszülő születése székesegyház a kolostor, ahol tudtuk, hogy tiszteljék az emlékei a szentek Sanaksar: Reverend Elder Theodore az igazak harcos Theodore (Ushakov) és prepodobnoispovednika Archimandrite Alexander. Aztán meglátogattuk Rafail atya celláját, ahol megmutatta nekünk a bast cipőket, amelyeket ők maguk a szabad idejükben engedelmeskedtek.

Ezt megelőzően sosem voltam egy monasztikus cella, és valószínűleg ezért volt annyira lenyűgözve a helyzet. Ez egy nagyon szűk, de tiszta és szép kis szoba, számos ikonral, piros sarokban és könyvekben. Ahelyett, hogy ágy - egy fa pajzs egy vékony alom. Minden nagyon szerény és még kevés. Bármi legyen is az ortodoxia ellenzője, szerzetesünk nem él a "luxus" szobában.

Érdekes volt meglátogatni a prosfrnyut és a pékséget, ahol a híres Sanaxar kenyeret sütötték és kekszet készítettek. Ellentétben a várakozásaimmal, a műhely kiderült, hogy nagyon kicsi. Mindannyian kaptunk egy kenyeret édes kenyérből és egy hosszú édes kenyér mazsolával. O. Rafail, aki engedelmeskedik a prosphora-ban, bemutatta a plébános apját egy liturgikus prosfórával.

Mielőtt elhagyta a kolostort, Archimandrite Varnava meghívott minket a kolostor kormányzójává, és teával kezelte. Kellemesen meglepett a rengeteg zöld egy vendégszobát apja kormányzó: mindenhol kádak és edények nőnek trópusi növények, és a sejtekben a csiripelő kanárik és papagájok. Hierodeacon Varlaam követi ezt a téli kertet. A tea o.Varnava sokat mondott a kolostorról, a mordoviai egyházi élet nehézségeiről. Mindannyiunknál a kommunikáció ezzel a bölcs és komoly, ugyanakkor vidám és barátságos apa nagy benyomást keltett.

A beszélgetés végén Varnava megáldott minket és boldog utazást kívánt nekünk. Egészen őszintén szólva, előtte nehéz volt elképzelni, hogy mi, zarándokok Moszkvából olyan meleg és meleg fogadtatásban részesülhessenek minket a mordoviai földön, egy távoli kolostorban. Köszönöm Istennek, hogy Sergius atyának és szüleinek köszönhetően megőrizzük és erősítjük a plébánia kapcsolatát ezzel a csodálatos kolostorral, valódi spirituális életet élve. Bizonyíték erre szolgálhat, mint egy ikon székesegyház Sanaksar szentek írásbeli kérésére a szülők o.Sergiya Sanaksar festők különösképpen a templomba. Most minden egyes egyházközösségünk alkalmazhatja magát a három sanaxar szent szent emlékei részecskéihez.

Mint minden érdekes kiránduláshoz, a zarándoklatunk, olyan gazdag szentélyekben és érdekes találkozókon, nagyon gyorsan repült. Úgy tűnt, hogy meglátogattunk valami más, szellemibb és kevésbé élénk világot. Kétségtelen, hogy ez a zarándoklat hosszú ideig szívünkbe fog jönni, és ezek a csodálatos szent helyek ismét vonzanak minket.