Malang és a város Batu, Java, wishallworld

Az utazás, különösen a független - nemcsak gyönyörű fotók és "vanília" napok. Véletlenszerű hardcore is, néhány kisebb (és más méretű) gond, csalódás, hiba stb.

Java-ban volt egy "homályos elme", ​​vagy ha puhább - én és társa egy kicsit zavaros az útvonalon: azonnal akart a vulkán Bromo, nem akartam hiányolni a vulkán Ijen és Bromo is. Általában 2 nap volt, amit a Java idegen és szinte nem idegenforgalmi helyiségeiben töltöttünk: Malange és Batu. Azonban láttunk többet arról, hogy az indonézek élnek-e a helyi buszokon, néha ugyanaz a kirándulás vagy küldetés volt: megtalálni a helyet vagy a buszot.

Panziók Malang-ban

Már elmondtam. hogy Bali-ból Malang városába jöttünk. kezdetben az ötlet volt, hogy egy Surabaya-beli barátra látogassunk.

Reggel jöttünk ki a buszról, és azonnal elmentünk egy panziót keresni, a testnek pihennie kellett, és nagyon sokáig akart aludni.

Vendégház Malang elég, a város maga elég nagy - mintegy 1,5 millió ember. Amikor megérkeztünk, volt egy ünneplés a városban, és sok Gestthaus-t elfoglalták vagy lefoglalták. Egy-egy másik gesta-ból mentünk és mindenütt ott volt egy válasz: "ma nincs helye". Ennek eredményeként az egyik hotelben egy "olcsó" helyiség névjegykártyát kaptunk, ahol az éjszakát el lehetett tölteni. A hely neve - az Edotel Malang és a központi tértől 1,5 km-re található. Ez gyakorlatilag központ, és ezen a helyen sok bevásárlóközpont, ATM ATM, üzletek.

A személyzet rosszul beszélt angolul, de egy szobában szabad volt. Egy éjszakára 150 ezer indonyt fizettünk. Rs. (12 $). A szoba egyszerű volt: 2 ágy, két szék, külön zuhanyzó és WC. Nem volt forró víz, és mivel nem voltunk nagyon szerencsés az időjárás miatt: a vödörből kifolyik, a hideg zuhany nem volt túl kellemes. Az internet, emlékszem, nem volt ott sem. Elmentünk, hogy ellenőrizzük az e-mailt a legközelebbi kávézóban. Ami egy éjszakát illeti - ez a hely rendben volt, de a légkörnek nem kellett tovább maradnia. A közelben volt az iskola, ablakaink csak kimentek az iskolába, hangos és szórakoztató volt :) Elvileg az időjárás hatással lehetett volna, de a városot inkább emberek, autók és üzletek torlódásaként emlékeztették.

Városi bevásárlóközpontok

Már elmondtam, hogy Malangban egy trópusi felhőszakadást találtak, amelyet egy esernyő védett, ez nem volt lehetséges. De még mindig bátran járkáltunk a városban, és áztattuk a vásárolt kínai esőkabátokon.

Malangban a gyarmati kúriák és a katonai múzeum központjára, a mecsetre, a régi "holland" negyedre (Ijen Boulevard) néztünk. Az utóbbi teljesen véletlenszerű és szabad.

A Town Square volt egy kiállítás / vásár mindenféle áru, köztük a híres jávai batik (kézzel festett szövet). És Malanga bevásárlóközpontja elcsodálkozott az összes gyorséttermek bőségével. Valószínűleg itt, és minden emléket, ami velem maradt Malangtól.

Malang és a város Batu, Java, wishallworld

Ez is muszlim sziget, tehát igen, mecsetek és mindez

Batu: hogyan juthat el Malangából, egy kicsit a városról

A recepción megkérdeztük, milyen érdekes helyek vannak a Malanga közelében, és arról meséltünk Batu városáról. ahonnan a hegyek klasszikus kilátása nyílik. Természetesen ilyen esős időben volt esély arra, hogy egyáltalán nem látunk semmit. De a kíváncsiság és a vágy, hogy valahol tovább - nyert. Valójában azt mondták nekünk, hogy veszélyes Batuba menni most, az a tény, hogy körülbelül egy héttel a Java-ba érkeztünk - Java keleti részén, csak Malanga közelében, a vulkán Kelud tört ki.

E kitörés miatt Surabaya, Malanga és Yogyakarta repülőtereit bezárták, az utcákat hamu borította, az embereket sürgősen evakuálta. Veszély állt fenn, hogy a vulkán újra kitört, és talán nagy eső volt a vulkán miatt. Természetesen nem volt kérdés a Batu közelében lévő hegyekben való hegyi túrákról: a helyiek intették a kezüket, és figyelmeztették, hogy senki sem mehet velünk.

Nem állt meg minket.

Batu városa tömegközlekedéssel 2 módon érhető el:

egy rózsaszín mikrocolleten (egy kis minibusz);

Itt van a mikrofon

Tetszett, hogy a mikrohullámok sokszínűek voltak

Ha meg kell menni Yogyakarta, Surabaya, stb. szüksége van egy buszpályaudvarra - Arjosari.

Egy kék mikrolit fut ezen egyik busz terminálhoz. Először nehéz megérteni, hogy ezek a mikrobuszok megyek, mert az indonézek nem beszélnek sokat angolul. De nagyon könnyen megérteni - írják az útvonal rövidítésének lapjára.

A város körül egy mikrobloton való utazás költsége 3 ezer rúpia. A busz városba - 7 ezer indon. Rész. Személyenként ($ 0.5). A helyi fizetés kevesebb, de ez az ár nagyon olcsó. Menj körülbelül 30 percig.

Mi a teendő Batu-ban?

Séta és élvezi a kilátást, ha szerencsés az időjárás.

Helyi Malang, javasolta, hogy látogasson el még:

• Jatim Park (Indonéz Disneyland);
  • Batu titkos állatkert (sok állat, különféle játék küldetések);
  • Batu Night Spectakuler (látnivalók, stb.);
  • egy vízesés nem messze Batu-tól;
  • forró források;
  • narancsvirágok (kivéve a nagy mennyiségű narancsot termesztett almát, guava, ananász, banán és más gyümölcsöket);
  • Menj egy kis túrázásra a hegyekben - Arjuna vagy Panderman.

A túrázás egyaránt sugárirányú lehet 1 napra, sátorral 2-3 napig. Ajánlatos egy útmutatót meglátogatni. Az útmutató könnyedén elvégezheti a helyi lakosokat, akik egy kis pénzt megmutatnak neked a legjobban, és sok érdekes dolgot mutatnak be.

"Élesített" ezzel a tudással mentünk Batu.

Magában Batu zöld és narancssárga színű mikrohullámú, emberek és városok, valamint a legközelebbi falvak.

Batu kiderült, hogy legnépszerűbb hely az indonézek körében: a gyerekek gyakran jönnek ide nyaralni, és a jól lakott lakói inkább házakat vásárolnak, akik itt töltik hétvégéjüket. Útközben, amikor elkezdtünk házakat keresni, vendégházakba, hotelekbe kerültünk, de az ár - egyáltalán nem tetszett. A szobában 400 ezer indon. Rúpiák (30 dollár), ez nem illett a költségvetésünkbe. Néhányszor elmentünk különböző helyekre és mindenütt, ahol magas árakat neveztünk. Végül csak indultunk az utcákon, amíg nem jöttünk ki a sikátorba, ahol magánházak voltak.

Malang és a város Batu, Java, wishallworld

Érkezés előtt két héttel vulkáni kitörés volt, így nem csodálkoztunk, miért borult az időjárás

Itt felajánlották, hogy egész házat bérelünk 500 ezer indónál. Rs.

Megértjük ezt, nem volt szükség, de találtak egy házat, amelyet 100 ezer indonának adtunk át. Rs naponta ($ 8). Az egész magánház: 3 szoba, konyha, zuhanyzó / WC. Miután foglalkozott a házzal, elment a terület felfedezésére, és tudni akart egy kis hegyi pályáról is. Nem akartunk lovagolni, és mi hiányzottunk.

Helyi kéréssel, találtunk egy embert, aki a legközelebbi hegyekre vezet, sokat tud az útvonalakról.

Az indonézek azt tanácsolták, hogy ne menjenek a hegyekbe: először voltak erős esõzések, másodszor pedig a Kelud vulkán ismételt kitörésének fenyegetése maradt. A tanácsadást követően úgy döntöttünk, hogy követi a tanácsát. Tehát 2 napot kaptunk Malangban / Batu-ban, ahol nem csináltunk semmit, de egész nap járkáltunk, és csak azért jöttünk a szobába, hogy aludjunk.

Malang és a város Batu, Java, wishallworld

By the way, a Batu nagy választéka helyeket a nat. Indonéz konyha - és egyszerűen utcai élelmiszer. Ott végül megtaláltam a tökéletes éles nasi gorenget (rizs zöldségekkel) és finom bakso (shish kebab szójából). Természetesen a rizs földimogyoró mártással, ez valami.