Búcsú a Jarylgach nyári szigetre

Annyira szeretjük a ruhákat, hogy a tengeren is pihentünk egy sátorral. Idén a Kinburn-félsziget hullámain úszunk. de kevesen voltunk, és elmentünk a Dzharylgach lakatlan szigetéhez, amely csak a közelben volt.

Bár az utóbbi években sokan megtudták a Kherson régió vad szigetét, de még mindig sokan meglepődnek, amikor meghallják a hatalmas lakatlan szigetet Ukrajnában. Magunk is csak egy évvel ezelőtt tudtuk meg. Elképesztő, hogy egy ilyen érdekes hely annyira ismeretlen. Szeretnénk elmondani egy kicsit róla.

Mi érdekes a Jarylgach-szigeten?

Jarylgach a legnagyobb sziget Ukrajna hossza, 42 kilométer hosszú. Mindegyik homokkal borított, ami gyönyörű, tiszta strandokat és jelentős növényzet hiányát jelenti (csak a tó). Természetesen, mint bármely más természetvédelmi parkban, sok Red Book növény van, de nem valószínű, hogy érdeklődést okozna, mint a szakember.

Búcsú a Jarylgach nyári szigetre

De az állatvilág lenyűgözőbb: a Jarilgache vaddisznót, szarvakat, muflonokat, mosómedve kutyákat, delfineket él. Ezenkívül a sziget 250 faj madárának ad otthont. Mindezek az állatok minden korlátozás nélkül áthaladnak a területen, és ha sátrat telepednek, akkor lehetősége nyílik a féktelen játék életére.

A sziget érdekes lehet azok számára, akik a nyílt tengeren delfinekkel úszni akarnak - szó szerint szórakoznak az embereknek. A tiszta tengerben sok kagyló és rapan található. A helyi Robinsonokat széles körben használják élelmiszerekhez.

Egyedülálló jelenség az algás hullámok kanyargós golyója. Úgy néznek ki, mintha érezték volna, de belül gyakran meglepetés van: egy héj vagy egy karom. A Kherson régióban ilyen golyók találhatók szinte az egész part mentén, de különösen ott vannak a szigeten.

Búcsú a Jarylgach nyári szigetre

Nos, természetesen nagyon érdekes, hogy csak egy lakatlan szigeten lógjon. A Dzharylgache pihenés egy felejthetetlen kaland!

Hogyan juthat el Jarylgach-szigetre

Ha a sziget vonzónak tűnt neked, akkor biztosan volt kérdésed, hogyan juthat el Jarylgachba. Nyáron három lehetőség van: Skadovszkról és az Azure-ról.

Dzharylgach-sziget - Világítótorony

Mivel egy sátorban éltünk, érkezésünk pillanatában egy móló volt a világítótorony közelében. Ezt a helyet nem véletlenül választottuk meg, hanem azért, mert van egy forrás édes vízzel. Könnyű megtalálni - közvetlenül a világítótoronyon található.

A Dzharylgache pihenése népszerűbb lesz. Azon emberek tömege mellett, akik ide érkeztek a hajóra, sok sátra volt. Majdnem mindenki a víz közelében telepedik le. Ha nyugdíjba szeretne menni, akkor egy kicsit elmehet, és megtalálhatja magát egy teljesen elhagyatott strandon. Egy fél órát hagytunk, és napokig nem láttunk senkit.

A Tarkhankuthoz képest hatalmas plusz - a kis fák jelenléte. Eltakarták a sátort a reggeli napsugárból, és sok alvást engedtek. A fánk vonzotta a szarvas állományt, amely éjszaka eljött hozzánk, és belefogott a házi kecskebe. Kár, hogy nem történt meg fotózni: az állatok egy zseblámpa fényében menekültek, és csak a fehér papjainkat láttuk.

Búcsú a Jarylgach nyári szigetre

A sztyeppviper kellemetlenebb lett. Váratlanul kúszott, miközben az alvó zsákban feküdtünk az árnyékban. Érezd át a szövetet a lábad alatt. Az a tény, hogy felemeltük az alvózsákot, semmiképpen sem rejtőzött a kígyóra - dühösen harapott a mi irányunkra, és nem fog elrejteni. A fűbe botot tettünk, gyorsan visszavonultunk, mert a hely többé nem tűnt mesésnek és otthonosnak számunkra. Óvatosnak kell lenned a szigeten ezekkel a kúszó hüllőkkel.

A parton folyamatosan metszettek vaddisznókkal - ők azonban nem akartak velünk barátkozni, és elszaladtak az első látásra. A lakatlan sziget haragja tetszett nekünk. Csak a medúza elrontotta a többit. Ebben az évben volt egy irreális szám. By the way, Dzharylgach lehetősége van arra, hogy távol a medúza, mert akkor át a szigetet, és úszni az Öböl, hanem a nyílt tengeren - nincs medúza úszni.

A tűzifa itt és jobban, mint Tarkhankutnál, de ugyanakkor nem sűrű: a bokrok nedves, vékony ágai és a tengeri kandalló által szállított tűzifa. A teljes máglya nem lenne könnyű fajta, de felkészítettük magunkat és bevettük a kályhát - egy kályhát. Ő kiválóan megmutatta magát a szigeten. Ha Dzharylgachba megy, akkor vegyen valamit ilyesmi vagy gázzal veled.

Búcsú a Jarylgach nyári szigetre

Ez a világítótorony területen tűnt számunkra, hogy a legsikeresebb sátorban sokáig: van víz, vad strandok és sok vicces állatok - ha szerencséd van, akkor képes lesz arra, hogy táplálja enotopsa kolbász!

Dzharylgach-sziget - a Deep Spit

Mint már említettük, a matracok inkább a Glubokaya Spit-re pihennek. És mentünk az intelligenciába, hogy diverzifikáljuk az időtöltést, és megtudjuk, mi az. Először úgy döntöttünk, hogy átlépünk a szigeten, majd a part mentén haladunk.

Búcsú a Jarylgach nyári szigetre

Jobb, ha nem szétszeded bárhol is, mert itt élő karakurts, vipers, és ki tudja, mi mást. Érdemes megtalálni az egyik utakat, amelyek átkelnek a szigeten. A legnyilvánvalóbbat választottuk: az erdészház közelében (ahogy itt hívják). Mi, mellesleg, csak letelepedtek.

Meglepetésünkre az Öböl közelében nagyon hamar jött. Az egész partot algák borították, az ösvény nem volt látható. Néha a lábak egy szörnyű forró folyadékba esettek, és néha egyszerűen csak sétáltak a vízen, mert nincs más út.

Még mindig nem sajnálják, hogy ilyen útvonalat választottak. Sok öböl volt: nagy és nem túl sok. Jarylgach ezen részében sokféle madár él. Még a levegő is telített a halszaga - a tollas paradicsom.

A köpönyegen talált egy művelt tengerpartot, turistacsapat, móló, kávézó és bungaló. Minden kézműves, de szép. Ha valaki megszokja, hogy nyaralást töltsön egy ötcsillagos szállodában, valószínűleg nem tetszik. De a Kherson régió tengeréhez képest természetesen sokkal jobb: tiszta, a víz nem térdig (úszhatsz), nincs medúza. A széle a fül hallotta, hogy az éjszakai kiadást egy háromágyas bungaló költségek 200 UAH. a személytől, de pontosan nem tanultam meg vagy nem tudom meg.

Búcsú a Jarylgach nyári szigetre

A kávézó itt egy kicsit furcsa, de nagy választékát kínálja a halételeknek. Mi például megpróbáltuk először a szúrófényt - nagyon finom! Az árak meglehetősen alacsonyak, különösen, ha nem minden a szárazföldön. A nagy részét a hal volt fizetni 30 UAH. Itt könnyedén élhet egy héten, étkezni ebben az intézményben.

A Glubokoy-köpönyegen egy látást találtak - a szovjet katonák emlékműve, aki a szigeten a háború alatt halt meg. Nem is tudták, hogy a háború még idejött.

A köpönyegtől a tengerig már más úton voltak. Félóra alatt elmentünk valahol. Bungalóban lakhatsz és menni a partra.

Kiránduljon a sziget mentén

A legérdekesebb ötlet úgy tűnt számunkra, hogy teljes egészében eljutunk a szigeten. Végrehajtásáért az utazás végét kiemelték.

A Dzharylgache-n sok ivóvíz forrása van: egy világítótorony, erdészet, a Glubokaya köpés és egy szerzetes ház, amely a sziget közepén él.

Volt, hogy a víz magával, ez nem könnyítette meg hátizsák, de ez könnyen megy, mert mi használjuk séta a hegyekben, és van egy nagyon sima, de még mindig szép hűvös szél fúj.

Nagyon fontos, hogy a megfelelő pályát válasszuk, amikor sétálunk a parton. A surf szalag a legalkalmasabb - itt a homok kompakt és sima, a lábak nem kudarcot vallanak.

Búcsú a Jarylgach nyári szigetre

A sziget mentén felbukkanó túra monoton volt, és erre semmi köze nem volt. De szórakoztató volt és meditatív - nem találkoztak senkivel, csak szarvasokkal. Valószínűleg, ha a tenger tiszta volt, akkor a séta még klasszikusabb lett volna, de a vihar idején járkáltunk, és a víz nem akarta a lábakat is beborítani!

Az első éjszaka után eljutottunk a szerzeteshez. Házában a sziget nagy része véget ér. Úgy gondoltuk, hogy mi írja gyorsan mellé, és kijutni a víz, de a szerzetes gondolta másképp :) Eleinte kezelt minket meleg kenyeret, aztán 100-szor, hogy imádkozzanak, annak ellenére, hogy azonnal elismerték vallástalan, majd megmutatta a koporsója, egy mini-templom . Általában több mint egy órán át maradtunk.

Tetszett a szerzetes - nagyon kedves ember. Ha ezek a vad földek vagytok, akkor menj hozzá - megvilágosítja a magányát. Még kezelheted is valamit, a lényeg az, hogy levágja a vonalkódokat. Valami okból meg van győződve arról, hogy az ördög.

Az oszlopban lévő víz nem mond tisztán. Ezért jobb, ha kezdetben többet visz magával, és nem számíthat arra, hogy pótolja a tartalékokat.

A Dzharylgach szűk részén, a meglepetéshez, számos csodálatos hely az árnyékban. Úgy tűnik, itt gyakran sátrakkal megállnak, de nem világos, honnan kapják a vizet. A többiben a keskeny rész pontosan ugyanaz, mint a széles.

Búcsú a Jarylgach nyári szigetre

Bár monotónuson jártunk, és a séta nem volt semmi érdekes, de amikor Lazurnoe-be értünk, azonnal szomorú lett, hogy a sziget hátrahagyott. A rejtélyes strandok sok sikoltozó emberrel nem hasonlíthatók össze az érintetlen természet elhagyott sarkával.

Útvonal: o.Dzharylgach (világítótorony, Glubokaya spit, szerzetes ház, Azure)
futásteljesítmény:

45km (a sziget mentén)
Éjszakák száma: 2 (továbbhaladni)
Jó hely az éjszakai kiadásokra: mindenhol :)
Víz az útvonalon: egy világítótorony, egy erdészház, egy Deep Skua nyárs, egy szerzetes háza
Mobil kommunikáció: nem szuper, de elkaphatod
Mi más: vigyél magaddal egy repedezőt, egy vizes palackot, egy gázégőt vagy egy kályhavágót; Tartsa az ételt csomagokban a fákon, mert a vaddisznók nem közömbösek; vigyázz a vipers és a karakurts.

A cikkhez csatoljuk a Darylgach szigetének térképét, amelyen kiemelt főpontok találhatók, így könnyen navigálhat: