Utazás a Chuysk pályán keresztül - autokadabra

Tavaly hirtelen felfedeztem az Altai-hegységeket. Nos, élek Novoszibirszk, de egyszer sem volt az Altáj, még nem látta a hegyeket, és bla bla bla :) Röviden, akkor tisztában kell lennie ennek tearjerker. Impressions, aztán a tető fölé kerültem, de nem messze túlszárnyalta a Chemalt. Ezért ebben az évben határozottan úgy döntöttem, hogy el kell menni az Altai-hoz és szükségszerűen valahol messze.

By the way, a Chui traktus már régóta elérhető a Google Utcaképben. Nézd meg.

Novoszibirszk - Teletskoe rzero

Nos, minden a szokásos módon kezdődött. A fények nem hajnalban elhaladtak a forgalmi dugókon, bejutottak az autóba, és a Teletskoye-tóhoz vezettek. Én, a feleségem, a bátyám és a barátnője. Némi probléma merült fel a testvér és az autó között, így négynek kellett elmennie az öregemhez. Az igazat megvallva kissé aggasztottam, hogy az autópályán és a viharpályákon négy emberrel kell átállnom a kabinban és a légkondicionálón. Szerencsére minden nem volt olyan félelmetes.

Utazás a Chuysk pályán keresztül - autokadabra

Az első állomásunk a Gorno-Altaisk volt. Nagyon szép város. Ez szó szerint egy pár utcán húzódik, és minden oldalról hegyek ragadnak. Valahogy emlékeztetett Karlovy Varyre. És emlékezz a gyalogosok iránti hozzáállásra. Véleményem szerint nagyon hajlandóak engedni őket.

Miután Gorno-Altaisk adtam a kereket, hogy a testvére, és talán ez a legérdekesebb dolog, ami történt velem azon a napon :) Ha nem tévedek, ez volt az első alkalom, én vezettem egy utas a jobbkormányos autók. És a szokásos használattal kiderült, hogy elég szörnyű dolog. Egészen esküszöm, és megkértem a megvesztegetést, hogy jobbra tartsam, mert mindig úgy tűnt számomra, hogy egy pulton utazom. És az a tény, hogy a bátyám a bal oldali autót lovagoltatta utoljára, csak félelmet keltett. Szerencsére hamar megszoktam a dimenziókat, és megnyugodtam :)

Általában egy-két órát a félelem az anyósülésen jobbkormányos autó, és mi volt a Artybash falu található a tó partján Teletskoye.

Utazás a Chuysk pályán keresztül - autokadabra

A Teletskoe-tó valahogy nem lenyűgözött. Igen, ez az egyik legnagyobb friss hegyi tavak. Átlagos mélysége 175 méter, a maximális pedig 325-ös! Közvetlenül a hegyek között húzódik, és a puszta sziklák hirtelen a víz alá kerülnek. De a tó faja egyáltalán nem érintett engem. Talán, hogy értékeljük a szépség, meg kell tölteni egy hét (vagy akár kettő), a halászat, a vadak élnek a tengerparton, megy egy hajóval a déli parton, és élvezze a rengeteg csendes. Nos, mindent előre.

A program legalább a Teletskomban hajókirándulás a tó északi részén, több vízesés és egy kőbánya látogatásával. Itt például a Chedor vízesés.

Teletskoe tó - Aya-tó

Miután meglátogattunk egy kicsit a Teletskoye-tónál, az ellenkező irányba költöztünk. Az Aya-tó és az ehhez kapcsolódó minden meglehetősen unalmas turisztikai hely. Ahhoz, hogy pihenjen az Aya-tó környékén, olyan, mintha Törökországba utazna, egy ötcsillagos all-inclusive hotelbe. Általában népszerű idegenforgalmi célpont. Hát, pár napot akarunk eltölteni a tengerparton, és megfogalmaznunk véleményt erről a helyről.

Utazás a Chuysk pályán keresztül - autokadabra

A tóban úszottunk. és ismét elment Tavdinsky barlangjaiba. De egész nap és egész este vonzódtak a hegyek, amelyek láthatóak a ház erkélyéről, ahol megálltunk. Reggel a puzoterkuban ültünk, és megnéztük őket. Hamarosan vándoroltak az ösvényen, melyen UAZ turisták utaztak. Mindig azt hittem, hogy a következő dombon megyünk le, és nem leszünk képesek visszatérni. Extrém kezdőknek :)

Általában mindannyian mentünk - mentünk, amíg nyilvánvalóvá vált, hogy nem juthatunk a következő dombra. Ezért elhatároztuk, hogy elhagyjuk az autót, és sétálunk egy kicsit. Keressen egy cadabromobile-ot :)

Az út felfelé meglehetősen rövidnek és meglehetősen egyszerűnek tűnt a gyalogláshoz, de ahogy a hegyekben gyakran történik - hamis érzés volt. De a hegyből kilátás nyílt megdöbbentően. Ezen a napon eszembe jutott.

Utazás a Chuysk pályán keresztül - autokadabra

A fáradt turisták úgy döntöttek, hogy a "rövid" fűre vágják és beperzselik. És most látsz egy romboltot. )

Aya-tó - Ongudai falu

Továbbá úgy döntöttünk, hogy a Chuysky-pályán haladunk legalább a piros kapukhoz, amennyire csak lehetséges a havas csúcsok és a Katu-Yaryk-passz

Utazás a Chuysk pályán keresztül - autokadabra

Seminsky menetben mi véletlenül csúszott :) Nos, ez, ez elég szervesen illeszkedik a hegyi szerpentinek és repültem a legmagasabb ponton, csak akkor vesszük észre, hogy volt Seminsky át. És általában ez nem lépés, de igen. A járatok bekapcsolódnak.

De itt van, a Seminszkij mögött, és elkezdődik a szépség. Ez teljesen más Altai.

A sztyepp. A hegyek "kopasz".

Utazás a Chuysk pályán keresztül - autokadabra

A helyek egyre vadabbá válnak. Az úton sétálva, és lesz tehén. Ezek az arrogáns állatok általában nem félnek semmitől. Annyira vicces, hogy nézni, hogy állnak, ránéznek, és nem is vezetnek szemet, és 60 km / h sebességgel haladnak. A vas elöregedése.

Este felé jutottunk Ongudai faluba. Itt van néhány tény a faluban:

1) Ongudai faluban és tovább a Chuy-vonal mentén, az altaiak számtalanabbak, mint az oroszok. Azt is mondhatnám, hogy itt szinte nincsenek oroszok. Ugyanakkor a mongol számmal rendelkező autók megjelennek az utakon.

2) Sok gófra van itt. A földi mókusok kedvenc megszállása az, hogy közvetlenül az autó előtt haladjon át a városlakók öröme számára :)

3) Az Ongudai falu nem Aya. A községben messziről haladtunk, és csak 3-5 szálláshelyet számláltak a turisták számára. A végén még mindig szerencsénk volt megtalálni a kempinget, ahol csak egy dupla ház állt rendelkezésre. Az alkalmazott kedvesen beleegyezett abba, hogy egy második ágyat költözön a házba. Az élet folytatódik :)

Ongudai falu - Vörös kapu - Aya-tó

Reggel egy kétségtelenül feltöltött helyi benzinkútnál tankoltak. A nap végén az üzemanyag-fogyasztást észlelték, és mindössze 6,7 liter volt 100 km-enként. "Igen, ez jó!" - gondoltam. Négy ember az autóban, 30 tenger felett, a legtisztább légkondicionálás, a hegyi járatok és az agresszív vezetési mód.

Továbbra is megdöbbenve a helyi faj, tudomásul veszem, hogy nem látsz ilyen hegyeket Chemal vagy Teletskoye tóban. El kell menni a Chuysky-csatornán.

Utazás a Chuysk pályán keresztül - autokadabra

Pass Chike-Taman. A járat abszolút magassága 1295 m, a magasságkülönbség 659 km. Klasszikus serpentin. Érdekes volt irányítani itt.

Nos, és tovább az út mentén sok szép helyen.

Inini híd az Inini hídnál. 1936-ban épült, és az első kettős lengő híd lett a világon.

Utazás a Chuysk pályán keresztül - autokadabra

Minél távolabb van, minél fényesebb a faj a szemünk előtt. Nézd meg.

A Chuya és a Katun egyesülése.

Percem a dicsőségtől :)

Utazás a Chuysk pályán keresztül - autokadabra

Monument „tiszteletére a bátor vezetők, akik a Chuysk a Nagy Honvédő Háború, leküzdésében nehéz átjárók és hajtű fordul végrehajtott terhelések az első, majd újraéleszteni a nemzetgazdaságban, dolgozó javára és fejlesztése az Altáj-hegység.”

Remek hely egy emlékműnek.

Egy másik vízesés.

Utazás a Chuysk pályán keresztül - autokadabra

Az utak minőségéért ne sápadjanak. És itt nincs sok gép. Örömmel mennem.

Útközben sok kerékpáros találkozott. Bizonyos körökben ez az Altai bicikli mazochizmus.

De valójában a célunk a vörös kapu.

Folytatni kell.

Mindez most már. Aztán nem mentünk el. A fenséges Katu-Yaryk, a Chulchymash völgye, a hócsúcsok és a gleccserek elhatároztuk, hogy elindulunk a következő alkalommal.

By the way, igen. Útközben, furcsa dolog történt velem. Amikor a Seminszkij-passzból leereszkedtek egy egyenes szakaszon, 110 km / h sebességre gyorsultam, és a fékezés során nagyon, nagyon erős rezgést éreztem. Még azt is gondoltam, hogy a kereke le fog esni. Szerencsére nem zavaros és fékeztem a motort az első átvitelig. Aztán fokozatosan elhaladt.

Mi volt ez? A fékek túlmelegedése? Ha igen, akkor a fékek túlmelegedéséhez legalább 100 km / h sebességet kell felgyorsítani, mindenképpen menjen a dombról, és többé-kevésbé lassuljon. Mert még Chick-Tamanról való leereszkedéskor bátran megnyomtam a féket, és semmi sem volt túlmelegítve.

Ezúttal voltak a rendőrség emléktárgyai is :)