Ahogy beragadt egy barlangban

Syanovskie barlangok, ők is Siagne, ők is Syanovskie katakombák - főleg mesterséges eredetű, bár vannak barlangok és krátereket. Körülbelül a XVII XIX században, ott végezte mészkő bányászat építési Moszkvában. A teljes hossza becsületes jelentés barlangokban és bányákban - mintegy 30 km. Úgy becsülik, hogy a valódi hossza Syanovskih barlangok - kb. 70 km.

Megérkeztünk délben. Voltunk a hegyen, és elmentem a boltba, egy nagy előszoba, ahol elkezdték megváltoztatni. A legfontosabb dolog a ruhákat, nem bánod - ez fogja térképezni a gyomor, vissza, törölje le a falak, amelyek nem mindig száraz és sima. Gyalog - kényelmes erős cipőt, vagy a régi cipők, amelyek aztán nem dobja kár. Azért választottam a második lehetőséget.

Kneepads a fan, de én magam egy két méter magas, előre tudta, hogy térdre kellett volna tölteni egy csomó időt és a szerzett vastag térd műanyag poharak. A fej védi vastag sapka, sisak nem ott nem ismerik, ők az egyetlenek, akik válogatott törmelék, és megtöri az új sodródik. És, persze, fényszóró, jó elemeket.

A nyak lógott csipke kötött könnyebb a zsebében - gyertya gyertya. A féklámpák kikapcsol az akkumulátor kímélése, és meggyújtott egy gyertyát. Felöltözve. Tiszta ruhát tisztítani táskák, téli kabátok is eltávolították - a barlangok állandó hőmérsékletét 8.

Fürgén elindult a másik 300 méterre egy kis feltárás, amelynek az alja volt egy buszmegálló közelében elterülő nagy halom szemetet. Ott már felöltözött, és várja a sor, hogy menjen le a rendszer többi „rendszerek elemzők” spelestologi és amatőrök mászni. Elkezdtünk csomagolni hátizsák nagy műanyag zacskó „cukor”. A legtöbb sodródik alacsony magasságban - nem több, mint másfél méter, - és végrehajtja a hátizsák a vállán lehetetlen. His vagy vonszolta, vagy a kezében.

Várakoznak, már megtorpant, ami húzta, és telepíteni, hogy megvédje a bejárat eső és hó, és elindult lefelé a vas létrát a kútba a beton gyűrűk. Egyszer lent, másztunk néhány méterre, és látta, hogy egy magazin egy tollal. Ott kell, hogy mindenki, aki belép a barlangba. Hány ember, hogy milyen időben, és amelyben a csoport lakik barlangban. Felvett és ivás vodka, elkezdett mozogni a „mi” Grotto.

Mindenütt alacsony mennyezet, folyamatosan kell tartani a térd hajlított, és a hátsó, félrehajtott fejjel, kezében egy nagy hátizsák, ruha, hálózsák és az élelmiszer. Hosszú út nehéz, tehát, hogy az összes nagy villa telepítve padok, hamutartók gyűjtik a köveket. Akkor megtaláljuk a „helyiek”. Minden szívesen és búcsú szó „Jó” - nem, éjjel-nappal a föld alatt, és nem minden a számláló tudni szeretné, hogy nappal vagy éjszaka. Velünk együtt a rendszer még körülbelül ötven embert.

Ahhoz, hogy a barlangot, rájöttem, megkönnyebbülve, hogy a mennyezet magas, majd végül is egyenesen állni. Az egyetlen rossz pillanat - ez a WC-vel, amelyhez szükséges volt az utazás mintegy 100 méterre. És egy nem túl kellemes séta a sötét barlangokban és csend. Olyan, mint mentünk az otthona a barlangot, feltérképezve és felmászott nem is olyan messze, nem több fél kilométerre. De kiderült, hogy mi vagyunk a túlsó végén a rendszer. A legszárazabb része el a folyótól, és ezért - a legstabilabb. Van szinte soha nem esik, így kiabálni és énekelni. Minden sodródik és barlangok közelében folyó - „nedves”, és az úgynevezett „sodródás a halál.” Azok a barátaim, akik ott voltak, már nem akarja ismételni útjukat.

A túl nehéz dolog, és enni, sétálni. A jövevények én és a lány Vika. Meg kellett adni a „rítus”, és elindultunk a csuka. Ez egy természetes lyuk a szikla mintegy tíz méter hosszú, szélessége nem több, mint két láb, magassága 20-30 cm. Mászni rajta, akkor csak előre, és csak kitárt karral. Egyesek, mint a folyosón a jack a születés pillanatában. Különös nehézséget számunkra „úttörők”, a folyosón nem okozott. Játszottunk egy vicc rám megtétele után a köveket a csuka - Be kell vallanom, a pillanat nem volt túl kellemes.

Aztán bementünk a „Nagy kolonnik”. Itt ismét egyenesbe az ő teljes magasságában, mert ez egy nagy szoba, a belmagasság több mint három méter. Általában egy nagy barlangrendszer, és látni az összes órát, hogy ott voltunk, ez lehetetlen. Mi látható csak egy kis részét, anélkül, hogy a megszokás és a készség, hogy mozogni nagyon nehéz egy hajlított helyzetben. Egy órával később, már vissza is „leesett”, merev nyak. És nem akarom, hogy - sem mászni, sem tudni, sem a képeket. Azonban úgy érezzük, csak a hosszú részeket a hordalékok egyszer jön egy érdekes hely - minden nehézség feledésbe merült. És az azt követő egy ilyen hely volt „Arisztarkhosz” - egy nagy kőlap lóg lánc. Feküdt ruhát. Saját kíséret azt mondta, hogy 10 évvel ezelőtt ott feküdt a csontváz egy férfi öltözött a ruhákat, töltött kövekkel. De fokozatosan csontjai vitték le emlékbe.

Miután a „Aristarchos” mi van a barlangban Gromov. És ott volt a zsebében. Ez a zseb emlékezni fogok az élet. Elakadtam. Ez egy zsákutca szögátmérője lyuk körülbelül fél méter. Először megy vízszintesen körülbelül egy méter, két méter, és akkor hirtelen függőlegesen, és az alján a pad átmérője 3 méter, de! mintegy harminc centiméter magas. Miért mászni, én nem mondom, de én lenyűgözött mindezen barlangok és kész volt az új élmények vissza se nézett. Kiderült, hogy meg kell mászni, hogy ott van. kijutni. Vika megvan gond nélkül, de én nem. Az edzés egy tapasztalt kíséret mászott itt minden fel-le, hátra, oldalra és fejjel lefelé, kezdtem próbál kijutni. Centiméter, akkor a milliméter.

Ennek eredményeképpen, ez az L-alakú törés, az akna, azt nem mozog tovább. Taz beragadt a lába nem hajlik a térde. Homok a falak elaludt szemét. Fél órán erők maradt, és a pánik, vegye fel a torok, ne menjünk simán. Nyugtató csak úgy, közeli barátok. És én szórakoztassa a történet, hogy egyszer elakadt a lány súlya 150 kg. És egyre belőle MChSniki, hogy ez a lyuk nőtt. Kiderült, hogy a zsebében volt, még szűkebb. Ennek eredményeként kaptam segítségével egy útmutató. Mire volt egy szűk láb, a kar és vissza. Mennem kellett vissza az én megváltó, aki, mellesleg, nekem, és vezetett. És én most jött ki, ő biztatott, hogy az alsó és a már támasza a lábam. Mégis gyötrelmes 10 percig. Hurrá! Freedom. Barátok. Ölelni. 100 gramm. Kimerült, hazajöttem a barlangot, és nem tudott mozogni. Ivás után egyre evett, lefeküdtem.

Felébredtem, és meglepődtem, hogy megtanulják, hogy van az izmok, amelyek fogalmam sem volt. És ezek mind beteg. Ez fájdalmas volt, hogy még lélegezni. Még nincs idő az életemben olyan fáradt vagyok. Az egyetlen vágya, mivel volt kijutni a barlangból, és menjen haza. Amit meg is tettem. A végén, még mindig szeretnék visszamenni oda. Most, figyelembe véve a kártya rendszer, rájöttem, hogy sokkal több van érdekes. A legfontosabb dolog, megkeresztelkedett, és remélem, én nem ilyen lesz. Miközben néztem a nevét, a barlangok és sodródik, kezdek kételkedni. De biztos, hogy jöjjön vissza.