Szent Katalin Kolostor

Tól Nitrian sivatagban. Törekedjen arra, hogy amennyiben az örökösök a régi őslakosok szerzetesség Egyiptomban a kopt szerzetesek, visszatértünk a piszkos és büdös, szegény és rongyos Kairóban. Most meg kellett látogatnunk legalább a régi kolostor, a fellegvára ortodoxia a Közel-Keleten, a görög Szent Katalin kolostor található, amely a Sínai-félszigeten.

Kora reggel, csomagolni hátizsákok, mi vándorolt ​​felé az autóbusz állomás Kairó Turgoman. . Akár a Szent Katalin kolostor a busz ment naponta csak egyszer, és az út nem volt közel - 8-10 órán keresztül.

Többé már nem az első kört az egyiptomi tömegközlekedés, de az arabok társait nem szokott, hogy a fehér ember megy, mint egy egyszerű halandó, nem egy taxi. De mi nem keres egyszerű módon, azt zavsegda az emberekkel.

Szerint a „box” csavart egy őrült fegyveres a helyi nyelvjárás, a főhős a film valami dühösen kiabált az ő párja. Nem érdekel.

Mit kell tenni?

Szent Katalin Kolostor

Egy széken ült, mosolygós fiatal bennszülött, hogy az egész megjelenése és élénk arckifejezés megmutatta, mennyire akar beszélni velünk. Mivel az angol nyelv csak tudtam, ez a küldetés kizárólag magára.

A fickó egy animátor és dolgozott műszakban a központban a Sharm El-Sheikh. A helyi előírások fizettek neki egy csomó - 500-600 dollár feletti, a háttérben Kairó bérek 100-150 „dolcsi” nézett ki, varázslatos. Megértem, hogy miért Aboriginal ilyen boldog - kinyújtotta a nyertes szelvény a lottón az élet.

Beszélgettünk különböző dolgokat, és sikeresen whiled el utunk együtt, és a busz ablakán villant monoton és sivatagi táj. És csak alkalmanként, a horizonton mutattak nekik, az alacsony hegyek vöröses színű.

A belső tér a bazilika az átváltoztatás Urunk Szent Katalin Kolostor

Egy kicsit szomorú, hogy lecsapott a semmiből vágyakozás Oroszország, a szép és egyedi jellege: nyír, fenyő, zöld fű - csak nem volt Egyiptomban.

Késő este volt. Már sötétedett.

A nap végére már területére lépett a nemzeti park, ahol a Szent Katalin kolostor. Nem megállapodás előre a szerzetesek nem volt: én nem figyelmeztették a látogatás, és remélte, hogy szerencsés és az orosz „talán”, és a szerzetesek nem várt két moszkvai vésés hatalmas hátizsák, és boldogan mosolygó emberek és az élet.

Szent Katalin kolostor. Égő Bush (bokor, amely égett és fogyasztott, Úr szólt belőle a Mózes próféta)

Közel a fő bejárata a kolostor még két alak egy reverendában, egy nagyobb és egy - alacsonyabb. Odamentem, bemutatkozott, és kérte az áldást, hogy élni egy ideig egy kolostorban, hogy belevetette magát a légkörbe az ima, istentisztelet ősi és évszázados nyugalom.

A szerzetes azt válaszolja, hogy meg kell várni hazatért Kairó dékánja, a kolostor, amely képes volt megoldani a problémát az elhelyezés a kolostorban. A barátom és én leült a fenséges és az ősi falak Szent Katalin kolostor és elkezdte várni, amikor hirtelen ...

Volt egy morajló visszhang a környező hegyek gyönyörű opera műfajára. Úgy látszik, nem bírja a költő lelkét énekesek, a lelki erő és a szépség, a környező területet, hogy a maga kezdett énekelni. És hagyta ezt a himnuszt ima közvetlenül a Throne of the Creator.

Szent Katalin kolostor. A hely, ahol Mózes próféta, megszüntetve cipő beszélt Istennel, az égő csipkebokor

Hamarosan jött dékán a kolostor. Kiszállt a kocsiból, és fürgén a kapu felé. Azt ügetett utána, és megpróbálta elmagyarázni a célja az utunk angol nyelvű, de a pap maradt makacsul hallgatott.

Már gondoltam, hogy adott nekünk a kaput viszont ma, és a táborba a hegyekben, mint az ősi keleti aszkéták. Nos, semmi. Ez is egyfajta romantika.

Azonban szerencsénk volt, mert nem volt egy ember, aki a nyelvünket, és járt, mint tolmács. Úgy tűnt, hogy a korábbi vallási kopt nevű Nabil.

Szent Katalin kolostor. Ikon a VI században „Pantokrátor” (Isten a Mindenható)

Szent Katalin kolostor. Ikon VI századi Szent Péter apostol

Amikor beléptünk a területén a Szent Katalin kolostor, Nabil intett minket, és megfogta a útlevelek. Áldottak vagyunk, hogy él a lakhelye 5 nap.

De mi többet akar!

Csak azokon a napokon esett sok nagy ortodox ünnepek. Ezért úgy döntöttünk, - „háború” terv fog megjelenni. Ne terveket a jövőre nézve.

Szent Katalin kolostor. régi pékség

Szent Katalin kolostor. régi kemence

A kolostor foglal elég nagy területen. Kerülete körül több emeleten elhelyezett szerzetesi cellák. Az egyikben voltunk értékben. Őszintén szólva én nem számítottam, hogy lesz-e a kényelem és mentálisan készen állt erre. De amit láttam, bent a szobában, nagyon örültem.

A sejt volt egy zuhanyzó, hideg-meleg víz, WC, ágyásokat felhúzott frissen mosott ágynemű és törölközők voltak tetején a takarót.

Szent Katalin kolostor. Az épület a kolostor csontrakás

Szent Katalin kolostor. kolostor temető

Szent Katalin kolostor. A továbbra is a szerzetesek

Szent Katalin kolostor. A továbbra is az apát

És mi meggyógyult nagyon jól. Mivel a szellemi gyógyhely. At 04:00 emelkedése és imádják előtt 09:00. Aztán elment inni egy igazi helyes és jó főzött kávét arhondarik. A 12-30 ebéd a kolostor ebédlő amely a szerzetesek.

Ott készített nagyon finom az étel tápláló. Az asztalon ott voltak a különböző friss gyümölcs, és még bort. A Charta a kolostor vacsora 18-00.

Azért jöttem, hogy véget egy öt napos próbaidőszak, amit telt bravúrral, és nem kérte, hogy hagyja az intézményt. Mi maradt a nagy öröm, és továbbra is megismerkedett az élet a kolostor és a környező hegyi környezetben, műtrágyák évszázados imák keresztény aszkéták.

13 és 16 órán át a csúcs a hő jött a „szieszta” - amikor a szerzetesek pihenni. Aludtunk, mint rendesen, és én, miután a szieszta, elment egy közeli beduin falu 5 km-re a Szent Katalin kolostor ülni egy internetes klub.

Általánosságban elmondható, hogy aligha nevezhető egy falu: szinte minden tetők drágák voltak parabolaantennák és az utak nem utazott olcsóbb terepjárókat. Úgy látszik, az áramlás a turisták segített kimászni a szegénység és a középkori élet helyi beduinok egy elfogadható szintre a civilizáció.

Egyiptomban. Remete kő a hegyekben a Sinai

Beszélek egy kicsit a történelem, a Szent Katalin kolostor.

Épült a VI században Krisztus után a közvetlen rendelet a bizánci császár Justinianus. Vonalzó, Közkívánatra szerzetesek, akik harcoltak a sivatag Egyiptom, elküldte képviselőjét Sinai és a munkaerő az építőiparban a kolostor vastag falai kibírják támadások a barbárok és az arabok.

A császár elrendelte képviselője építeni egy kolostort a hegy Mózes, ahol a próféta kapott a szövetség táblái Isten 10 parancsolat a zsidó nép. Miután látta ezt a helyet a szükséges számításokat, az asszisztens nem engedelmeskedett császári parancs és építette meg a Szent Katalin kolostor lábánál a hegyek.

Volt egy kolostor nagyobb biztonságot és ez már nem vágva a külvilágtól, és hogy egy hosszú távú ostrom.

Egyiptomban. Utolsó beduin kávézó felkelés előtt a hegyre Mózes a Sínai-hegyen

Egyiptomban. Dawn a hegyek Sinai

Egyiptomban. Kilátás a hegy tetején Mózes a Sínai-félszigeten

Justinianus császár „elnyerte” egy ilyen jó ügy képviselője, hogy levágta a fejét. Még a történelem nem őrizte meg a nevét az utókor számára.

A kolostor tartotta a nagy szentély - a relikviák Szent Katalin. Ez leánykori nagyon szép volt, és bölcs túl évei, fiatal korban hittek Krisztusban, és átesett egy csomó szorongás a keresztény hitüket pogány üldözők, a soraiban volt a saját apja. Mert az ő nagy fájdalom és gyötrelem az egyház felhívja őt Catherine.

Minden nap, a rendelkezésre álló energia a zarándokok imádják. Az oltártól, a Bazilika, a Urunk színeváltozása kell tenni ereklyetartó vele koponya. A Szent Katalin kolostor és a második a méret és a jólét a világ, miután a Vatikán, a kincslelet a régi ikonok, könyvek és egyházi lemez.

Szent Katalin kolostor. Hívja imára

Kétszer egy barát és hegymászó a hegy tetején Mózes, ahol az isteni próféták Istentől kapott két agyag (tabletták) a 10 parancsolat a zsidó nép. Ez az egyetlen etnikai csoport idején hittek az Egy Isten.

Sinai hegyek pirosas árnyalat. Amikor a nap felkel, vagy beállítás - minden lesz bíbor. Ez egyszerűen egy nagyszerű dolog.

Azt, köszönhetően a halhatatlan szomjúság kommunikáció, megismerkedett a szerzetesek a kolostor, amelynek nagyon kevés (legfeljebb 20 fő). Különösen szoros, összebarátkoztam a titkára a kormányzó a Szent Katalin kolostor apja Samuel. Gyakran vele töltöttem ráérős beszélgetések különböző témákban.

18 nap a mi szerzetesi élet telt, mintha valami nagyon gyorsan. Itt volt az ideje, hogy továbbra is utunkat Egyiptomba. Mielőtt elhagyja Oroszország, még volt 8 napon vártunk egy utat Dahab a Vörös-tengeren.