Fórum Könyvelők és Könyvvizsgálók
Workflow az irodában a költségvetési szervek
Munkaszervezés irodák - az egyik legigényesebb és munkaigényes területeken a számvitel. Tekintsük a jogi szempontból a szabályozás ezen tevékenységek és kérdések a munkafolyamat készpénzes tranzakciókat.
Tranzakciók készpénzzel, elkötelezett a költségvetési intézmények végrehajtásában számítások kifizetése teljes munkaidős alkalmazottak, elszámoltatható személyek, más természetes és jogi személyek számára nyújtott szolgáltatások, munkák, kapcsolódó készpénzes tranzakciók.
Amikor végez készpénzes műveletek költségvetési intézmények szabályozzák az alábbi előírások:
Követelmények regisztrációs elsődleges számviteli iratok meghatározott Art. 9. A számviteli törvény, 19. o. Rend a készpénzes tranzakciók. Között a kötelező eljárások - kitöltésével tinta dokumentumok, golyóstoll világosan, egyértelműen, javítás nélkül, visszafizetés előírásával bélyeget „beérkezett” vagy „fizetett” a dátum és aláírás a pénztáros. A dokumentumok írt egy írógéppel vagy számítógépes berendezések. A törlések biottokat vagy korrekciókat nem engedélyezett ezeket a dokumentumokat.
A bejövő és kimenő cash utasítások határozzák meg az alapját az előállításukra és szerepel csatolt dokumentumokra. Kibocsátása hitel- és betéti készpénz megrendelések vagy azzal egyenértékű dokumentumok a kezében személyek, akik hozzájárulnak vagy kapnak pénzt, tilos.
Fogadása és kiadása pénzt készpénzben megbízásokat lehet csak napján előkészítése. Készpénz dokumentumok alá kell írnia a fej és a főkönyvelő az intézmény. Az aláíró hatóság átvihetők más tisztviselők, ezek listáját előzetesen egyeztetni a főkönyvelő és a szervezet vezetőjének.
Időben és minőségi kivitelezés az elsődleges számviteli dokumentumok átvitele egy időben, hogy az tükrözze a számviteli, valamint ugyanazt a pontosságot a bennük tárolt információk biztosítják a személy elkészíti és aláírja ezeket a dokumentumokat (3. o. Az Art. 9. §. 2. A számviteli törvény ).
Ha az ügyletek monetáris iratok (bélyeg, adó bélyegek állapotban, számla bélyegek, repülőjegyre kifizetett et al.) A bejövő és kimenő cash végzéseket rekordot „állomány”, ami után rögzíti a naplóban (f. 0.310.003). Elszámolása ezeket a műveleteket végzik külön lapon pénztárkönyv.
Szerint 5. o., Art. 9 Ch. 2. A számviteli törvény 19. o. Rend a készpénzes tranzakciók foltozás készpénzben dokumentumok nem engedélyezett.
Regisztráció a bejövő és kimenő cash megrendelések vagy azzal egyenértékű dokumentumokat kell előállítani könyvelés, mielőtt átadta őket a pénztáros (21. o. Rend a készpénzes tranzakciók).
Kivételt képeznek a feláldozható készpénz megrendelések kiadott fizetés (készpénz-fizetés) nyilatkozatok a fizetések és egyéb kifizetések egyenlő őket, amelyek bejegyzett kibocsátása után pénzt.
Regisztráció a bejövő és kimenő cash eszközöket lehet végezni a számítógépes technológia. A mashinogramme „gyorsfűzők log a bejövő és kimenő cash megrendelések,” összeállított a nap során, feltéve, hogy a kialakulását az adatokat figyelembe a pénzmozgással céljukra.
Minden pénzügyi megbízás vagy egyéb dokumentum azt helyettesítő pénztáros ellenőrzi, hogy:
- elérhetősége és hitelességét aláírások dokumentumokat lehetővé teszi a főkönyvelő, menedzser vagy felhatalmazott személyek;
- pontossága dokumentumok
- a rendelkezésre álló alkalmazások felsorolt dokumentumokat.
Ha akár csak egy ezek a feltételek nem teljesülnek, a pénztáros nem fogadja dokumentumok végrehajtását. Miután a készpénzes műveletek (befogadására és kiadására) Kassza táblák hitel- és készpénz megrendelések, dokumentumok helyettük. Mellékletek dokumentumok azt visszafizeti sajtolt vagy jelölt „fizetett” a dátum (nap, hónap, év). Továbbá, a pénztáros köteles a bejegyzés a pénztárkönyv (p. 22 Rend a készpénzes tranzakciók).
Napi számított műveletek eredményeit naponta, kiadási mérleg a pénzt a végén a munkanap az irodában a következő számon. Ezután a pénztáros küldi a számviteli osztály, mint a jelentés a második letéphető lemez (egy példányt a bejegyzéseket a pénztárkönyv naponta) a bejövő és kimenő cash eszközök nyugtát a pénztárkönyv.
Art szerint. 23. Rend a készpénzes tranzakciók, pénztárkönyv kell számozni, kötött és viasszal vagy öntött tömítést, a lapok száma szükségszerűen által hitelesített aláírás a központi irodája a fő könyvelő. A szervező a költségvetés és az egyéb jövedelemtermelő tevékenységek az intézmény egy pénztárkönyv.
Abból a célból, egységes formáját dokumentumok költségvetési intézmények kulcsszám 148n.
Az Art. 17. A számviteli törvény a szervezet köteles tartani elsődleges számviteli dokumentumok határidőn belül létrehozott szabályok alapján a szervezet az állami levéltár, de nem kevesebb, mint öt éve.
Re: A dokumentum a kezében költségvetési intézmény
A napló a bejövő és kimenő cash eszközök
Szavatolja és azzal egyenértékű dokumentumok bejegyzésre a bejövő és kimenő cash eszközök (f. KO-3). A magazin a táblázat bal oldalán, amely tükrözi átvétele iratok (dátum, szám, összeg, és egy írott feljegyzés alapján), és a jobb oldalon - az adatok költségén bevételeket.
Rendelések sorszámozással kell ellátni időrendi sorrendben (21. o. Rend a készpénzes tranzakciók).
A napló is rögzíti a fizetés (készpénz-fizetés) nyilatkozatok a munkaerő, a kérdésben a pénz az elszámoltathatóságot. Részletek a kiadások készpénzben megrendeléseket meghatározott bélyegző egy lapot, vagy jelentkezve csak kibocsátása után pénzt.
Alkalmazási formái szigorú elszámoltathatósági
A közszolgáltatások nyújtása költségvetési intézmények végezhetnek készpénzfizetés és (vagy) számításokat bankkártyák használata nélkül pénztárgépek. Ez akkor lehetséges, ha a fogyasztók kibocsátó biztonsági nyomtatványok (Felbontás № 359).
A szigorú jelentési formák közé tartoznak a nyugtát (forma OKUD 0504510), amely tele van 2 példányban (eredeti és másolat).
A „prémium Source” karakterét jelzi a jelentés a kötet a készpénzes műveletek Bank of Russia intézmények és hitelintézetek, valamint a mutatók költségvetési osztályozás, az Orosz Föderáció, amely behelyezőeszközök tükröződnie kell a személyes a kedvezményezett számláján (a személyes fiókot a további költségvetési finanszírozást, a személyes beszámolók az elkülönített állami alapok).
Ha a hozzájárulás származó pénzeszközökből jövedelemtermelő tevékenységet a „prémium Forrás” jelzi a megfelelő számadatok az Orosz Föderáció költségvetési besorolása bevételek és nevét a generációs bevételi forrás. Ha a hozzájárulást kapott pénzeszközök az átmeneti érdekében a költségvetési osztályozási paraméterek nincsenek meghatározva.
Számítási létrehozni az intézmény készpénzállomány limit
Annak érdekében, hogy létrehozzák a határ OFK tűnik számítás o. 0408020 (2 példány). Az aláírást követően képviselője OFC egy példányt marad a kincstár, és a második visszatér az intézmény. Ha a költségvetési szerv határozza napi határidő bevétel, ő határozza korlátozza az összeget az átlagos napi fogyasztás.
A sorban „Cash értékesítés az elmúlt 3 hónapban,” p. 0408020 jelzik a készpénz mennyisége, amely pénzben kapott a szervezet az áruk eladása (munkák, szolgáltatások) az elmúlt 3 hónapban. Ha a szervezet nemrég kezdte meg a munkát, és nem volt bevétel ez idő alatt, majd jelzi a becsült összeget. Ennek alapján a készpénz mennyisége a bevételek az elmúlt 3 hónapban, az átlagos napi száma és súlya óránkénti bevétel. Az átlagos napi bevétel kiszámítani, a bevétel összege az elmúlt 3 hónapban a munkanapok száma az elmúlt 3 hónapban. A súlygyarapodás - elosztjuk a bevétel összege az elmúlt 3 hónapban a munkaórák számát.
A mozgás az elsődleges számviteli dokumentumok számviteli szabályozza a munkafolyamat menetrend, amely összeállított és jóváhagyta a főkönyvelő, a fej az intézmény kiegészítéseként a számviteli politika.
A menetrend tartalmaznia kell időkeretek mozgás dokumentumok fő szakasza: a létesítmény (transzfer); ellenőrző (feldolgozás); tárolására. Ütemezése dokumentumot, az lehet egy áramkör vagy egy táblázat (lásd. Alkalmazás), egyik formája, amely megjelenik a rendelet dokumentumok és dokumentum-menedzsment által jóváhagyott, a Szovjetunió Pénzügyminisztérium 1983/06/29 № 105.