Az Amathus Ciprus ősi városállama

Az Amathus (Amathus - Αμαθούς) Ciprus egyik tíz ősi városállama. A túrázók rajongói, különösen Limassolban tartózkodnak, egyszerűen kötelesek meglátogatni. A következő ciprusi látogatáson, amikor nincs bérelt autó. Szeretjük felfedezni Limassol és környéke rejtett sarkát. Nos, ma felmászunk Amathusba? - Néha megkérdezem, és Lena örömmel fogadja. Az Amathus szinte a Limassol kijáratánál található, Larnaka irányában. Közvetlenül a 30-as busz megáll, először a közelben lévő szálloda (Amathus Beach Hotel) lesz, a másik pedig a miénk. Elmegyünk.

Először a tengerparton megyünk a sétányon, amely a közelben halad, és majdnem azonnal a város falának leereszkedik, majdnem leereszkedik a tengerbe.

Valójában a város falai folytatódtak. de nem a tengeren. Csak a tenger elnyelte a város egy részét, beleértve Amathus kikötőjét is. Ez világosan látható az interneten talált fotók egyikén.

Nos, menjünk be a városba. Az orientáció mutató lesz, az úton állva. Miután elhaladtunk az autók parkolóján, a kaput a pénztárosnál közelítjük meg, amelyet személyenként 2,5 eurónak kell adni az ősi város látogatásához.

By the way, az indexen megtalálja a város második nevét - Amafunt (Αμαθούντας). Most felfedezzük az alsóvárosot, amely az Agora (piactér), a közmedencék és egyéb épületeket helyezte el. Ez arról szól, hogy néz ki.

További útunk áthalad a város akropoliszán, valójában ahol Afrodite temploma volt. Egyébként ne feledje, mit jelent az Acropolis szó? Kis referenciánk azok számára, akik ezt a szót ismerik, de nem igazán emlékeznek a jelentésükre.

Akropolisz (al-görög ἀκρόπολις - felső város) - az ókori görög város emelkedett és megerősített része, az úgynevezett felső város; erőd (háború menedéke). Az Akropoliszon általában a város istenségeinek szentélyei voltak.

Miután meglátogattunk egy ingyenes kirándulást a ciprusi idegenforgalmi szervezet (CTO) szervezésében, és az Amathus fizetett részét láttuk. De aztán senki sem mondta, hogy van egy másik. Aztán a "jó emberek" kinyitották a szemüket. Nos, most játszunk ebben a szerepre. ) Nézzük a "várostervet" a térképen.

Tehát kimentünk a parkolóba, és keressük a létrát. csak az Akropoliszban. Erről kevés maradt - Limassol építésével, a lakosok tevékenyen kivonták a köveket otthonukból. Aztán megkezdődött a Suez-csatorna építése, és az ősi Ciprus építőanyag formájában készült felét vitték oda. De mégis maradt valami. A legfontosabb dolog a képzelet bevonása. Nos, ma járunk. ) Igen, találtunk egy létrát, és elkezdtük felmászni a hegyet. A pontos útvonalat nem fogják beszélni - a villa felmászása után a pályák balra vagy jobbra fordulhatnak. Ebben és a terep tanulmányozásában! Mindenesetre biztosan találkozni fog az utat az ősi városi fal maradványain.

De ez a rész valamilyen okból különösen aranyos.

Ahogy mászunk felfelé, olyan területek lesznek, ahol ásatásokat folytatunk. Rengetegük van. Nagyon keményen kell próbálnunk mindent meggondolni. Itt például, például.

A védelmi tornyok maradványai látványosnak tűnnek.

Még nem érkeztünk a domb tetejére. Amíg felkelsz, mesélünk valamit Amathusról. Mindegyik útmutatónak (akinek nem a valósághoz kapcsolódunk) a túra során meg kell adnia legalább két olyan témát, amelyek az utóbbi idők egyikében vannak. Az első a Theseus legendája, melyről már beszéltünk a paphos mozaikok történetében. Itt röviden felidézzük.

Így élt egy Theseus - a hős a trójai háború, és élt egy Ariadne - lánya a krétai (nem Ciprus!) King Minos, aki követelte, hogy a lakosok a Athén áldozat formájában hét fiú és hét lány, hogy ő szörny Minotaurusz - egy lény, az emberi test és egy bika fejét. Ezeknek Thessus az egyik áldozata volt. Általában Theseus nem volt más választása, és elhatározta, hogy megöli a Minotaurusz, aki élt a Knossos labirintusban (épített Daedalus), ahol elrejtette Minos. Daedalus végül megszökött Minos mesterséges szárnyak, de a fia Icarus nem tudott. Nos, ez a saját hibája - miért volt annyira közel a Naphoz? Menjünk vissza Ezekre és Ariadnére. Talán a lányom nem lett volna az apja ellen, ha nem. maga megérteni - szeretni. Ariadne segített Theseus, adott neki egy labdát a menet, későbbi nevén Ariadné fonala. amellyel Theseus legyőzte a Minotaurusz, tudtam, hogy ki dedalovskogo libirinta. Ennek eredményeképpen a szerelmes házaspár együtt maradt Kréttal. De a romantikus történet lezárása szomorú. Az egyik változat szerint, Theseus dobta a terhes Ariadne csak Cipruson Amathus területen, ahol meghalt a szülésbe. A lány sír a grove-Aphrodite Ariadne, amely közel volt Amathusia.

Szó a szóra, felmászottunk az egyik domb tetejére. Igen, Amathus városa két dombon feküdt, és közöttük folyó folyik. A második egy kicsit közelebb fekszik Limassolhoz, mint amilyen most vagyunk. Ha a silenok marad, akkor később is kereshet. Kezdjük azzal, hogy megcsodáljuk a hegy tetején nyíló kilátást. Limassol, mint a tenyerében!

Itt az ideje annak megmondása, hogy az ásatások eredményeként a legérdekesebb tárgyakat Ciprusról vették el. Például egy gyönyörű szarkofág, amelyet az 1870-es ásatások során találtunk meg, és most a New York-i Metropolitan Museumban található.

Az Amathus Akropoliszban található szarkofág mellett monumentális vázát vagy tálat találtak. De 1865-ben a francia meggyőzte az akkori ciprusi török ​​kormányt, hogy átadja nekik a csészét. Úgy vélik, hogy egy ilyen lenyűgöző struktúra szállítása akkoriban nagyszerű technikai győzelmet jelentett a francia tengerészek számára. Azóta a kővázát a Louvre-múzeumban tartják, és itt csodálhatja meg. nem hagyta el az internetet. )

De más úton is megy - csak haladj tovább, és az Akropolisz legmagasabb pontján meg fogod találni a pontos példányát. Ezt saját szememmel kell látnom! Igen, és érintse meg is. )

Még mindig sétálhat a városban a fotóalbumunk megtekintésével, amelyet alább mutatunk be. A legőretlenebb kutatók egy másik dombot is meglátogathatnak, amely az Akropolisztól elkülönül az egykori folyó ártérétől. Ehhez le kell menned, menj néhány száz méterre Limassol felé, és kezdj el mászni.

Nos, szinte mindent. Igen, nemrég beszéltünk két, az Amathus-hoz kapcsolódó témáról. Az elsõ Theseus és Ariadne, a második pedig a város leghíresebb lakójával - Tikhon Amafunt. tiszteletben tartják az ortodox világban. És végül csak "kinyújtotta a tollat" Amatu, és visszatért a dombra, ahonnan csak meglátogattuk.

Képgaléria

Hogyan juthatunk el

Limassol lakói számára ez nem nehéz. A busz 30-as számát el kell indítani és a következő állomáshoz kell jutni a hotel Amathus után, vagy a "rakpart" utca mentén, ahol autóval érkezik.

A lakosok más városokban azt mondom, hogy csak az autópályán lehet eljutni Limassol, húzódjon le az útról elején a városban (a Larnaca) és késői (Paphos), le a tengerbe. és ott is orientálod, ugyanakkor és Limassol lovagol. ) Jó utazás!