Hogy ne menjen Malajziába

Hogyan ne lépjünk át határokon?

Mindent a thaiföldi Pakbar (Pak Bara) indításával kezdtem, amelyet Ko Lipe-val forgattam. Úgy döntöttem, hogy a jegyek olcsósága miatt busszal mennek. Az egyik vég felé vezető út 650 baht, azaz körülbelül 20 dollár. A jegyet közvetlenül Pakbara-ban vásárolták meg, de a busz Hat Yai-ból indul, 100 km-re Pakbara-ból, ahol a minibuszra 150 bahtra költöztem. A becsült utazási idő 10 óra, csak egy éjszaka. Amit hiába hittem, aludni kezdett, naiv Chukchi fiú. Abban az időben az oroszországi Thaiföldre vonatkozó vízumokat nem törölték, és ebben az értelemben komoly problémát okoztam. A Thaiföldi-Malajzia határ állítólagos átkelésének idején két héten át tartó tartózkodásom körülbelül 11 nap volt, ami minden határon garantált. De nem aggódtam különösebben. Nekem volt a pénzem, ezért reménykedtem, hogy kifizetem a thai határszakembereket. Szóval, egy gondtalan mozdulatot örömmel elképzeltem, egy Hat Yai-i utazási irodában ültem, és buszra vártam. A busz meglehetősen tisztességes, kétszintes, légkondicionálóval és TV-vel. Emellett voltak más kaukázusiak is, akiknek állampolgárságát nem definiáltam. Igen, nem érdekel, csak aludni nem zavarja.

Az érdeklődés azonnal megkezdődött, miután megpróbáltam elaludni édesen. Amint kitágtam a székemet, és megpróbáltam lazítani. Rájöttem, hogy a terv első részét éppen feldúlták. Az a tény, hogy rosszul égett a nap Ko Lipe előestéjén, és a hátám szilárd vörös folt volt. Hasonló helyzetben csak a gyomrodon aludhat, majd nem sokáig. Az én esetemben volt egy remegő (bár nem nagyon) hosszú távú busz, és még egy idegen országból a másikba. Nem tudtam aludni az alsó, definíció szerint, így figyeltem és hallgattam a játékosra, aki nem törődött a testi problémáimkal.

A határtól kb. 3 óra alatt, kb. 23:00 helyi idő szerint mentünk fel. Aztán rájöttem, hogy nyugodt terveim második része az első után repül. Elfelejtettem azt mondani, hogy több mint 15 gramm heroint szállítanak Malajziában. Ha kevesebb, mint 15 gramm, majd 15-25 év börtön. Természetesen nem hordoztam semmilyen kábítószert, de sok történetet hallottam, amikor marihuánát dobtak a csomagtérbe. A lábam alatt tartottam a hátizsákomat, és szemmel tartottam rajta, ami nem volt nehéz az égett hátámmal.

Ezután kezdődik a legszórakoztatóbb rész, kérlek, ne légy okos, és értsd meg a problémáidat, mint a sajátod, és semmiképpen sem esnek ilyen helyzetbe.

Először minden rendben volt: bevándorlási kártyákat vettek, kulturálisan álltak a sorban az útlevél ellenőrzésére stb. Aztán. Láttam egy thai tiszt arcát, mosolyogva mosolyogva, miközben elkezdte tanulmányozni az útlevelemet. Arra kértem, hogy menjek az irodába, ahol 3500 baht (kb. 100 dollár) nyugtát kaptam. Nem bántam, mert számítottam egy problémára, és őszintén kapok egy 100 dolláros számlát. és felajánlom a tisztet. Aztán elkezdődött a szórakozás! Bizonyos okok miatt ismeretlen számomra, a thai határszakemberek nem állhatnak száz dolláros számlákkal. Nem hajlandóak megtagadni, azt mondták nekem, hogy menjek, és változtassak bahtre. A! Hiányzott egy fontos részlet! A busz és az összes utas hosszú idő óta ül a buszon, és türelmesen vár rám. A hátizsákom még mindig a busz kabinjában van, és a búvárfelszerelés a csomagtérben van.

A buszra megyek, és kérjek valakit, hogy változtasson 100 dollárral. Senki, beleértve a sofőt is. Gyengean elképzeltem, hol lehet ilyen pénzt váltani, kimentem a buszból, és magammal viszek egy hátizsákot. Alig emlékszem, hogy valamilyen város áthalad valahol a közelben. A busz várja. Az utasok látszólag úgy döntöttek, hogy kábítószer-futár voltam. Gyanakodva rám néznek a busz ablakáról. Nincs mit tenni. Egy bizonyos motoros akadályozza. Három szóval leírom a problémát. Büszkeséggel bólint, de azt mondja, hogy a város 12 km-re van az előőrsől, de még mindig nem segít, a bankok mind lezárultak, és nincsenek cserélők. A busz várja. Visszatértem a tisztnek, és megkérdeztem tőle, hogy vegyen 100 dollárt. Nem veszi. Dühös vagyok. Led kezd gonoszra nézni. Visszamegyek a motoroshoz, és megkérik, hogy vigyék el a várost. Egyetért. Elmegyünk. A busz várja. Morálisan készen álltam arra, hogy a csomagjaim kirakodjanak és a határon maradjanak. Mindannyian velem volt. Várnám a reggelig, reggel megváltoztathatom a pénzt, és elmehetnék egy másik buszon. De nem ragaszkodtam ehhez a lehetőséghez, és a busz még vár rám. Elhajtunk a buszról és meglátogattuk a városban.

A városban természetesen mindent lezárnak, ahogy ígért. Alig találok olyan masszázsszalonokat, amelyek szintén közel vannak. Megkérdezem a hostesset minden lehetséges nyelven, hogy 100 dollárt cseréljenek. amelyre azt mondja, hogy napi bevétele körülbelül 25 dollár. Már abbahagytam az idegességet. Az egyetlen dolog, amire szükségem volt, hogy kijusson a buszról, ott a határon, csomagolja ki a csomagjaimat és menjen el Istennel. Már meg akartam keresni egy szállodát a városban, hogy reggel előtt kijutni. De aztán a tulajdonos felhívja a férjét és ő (jó lélek). Azt mondja, hogy most pénzt hoz. A tanfolyamról nem is kérdeztem. szégyen volt. 20 perccel érkeztem a férjemhez, megváltoztattam a bankadót. Majdnem megcsókoltam.

A versenyzőt visszaadjuk az előőrsnek. Biztos voltam benne, hogy a busz már rég elment, csak fel akartam venni a táskámat. És nem fogod elhinni! A busz várja. a szája száraz. majdnem 3 (három) óra telt el. A busz nem ment el nélkülem. Adok pénzt - a buszra érkezem. Egy kő ember vezetett, nem is nézett rám, csak becsapta az ajtót. Az utasok magyarázatot kértek. Ahogy tudtam, köteleztem rá a helyzetet. Valaki sajnos sajnálta nekem, de úgy éreztem, mintha az utolsó gazember lenne. Végül elmentünk, most már a malajziai határszakemberek voltak. És akkor emlékszem, hogy a bevándorlási kártyámat a thai oldalon hagytam. A vezetőhöz közelítek, elkezdek elmondani a problémát. Soha nem láttam ilyen "kedves" kifejezést. Az a tény, hogy nem bántott engem a buszon, tartozom a maláj törvények, amelyek megtiltják a fegyverek átadását. Visszatérünk a térkép mögé. Hallottam, hogy a sofőr csikorgatja a fogait. A malajziai oldalon megkezdődik a poggyászkeresések, és a kábítószereket keresik. Én, mint rendesen az utolsó sorokban, görcsösen pánikba töltik a bevándorlási kártyát. Ennek eredményeként a busz ismét vár rám. A malajziai határőrök még csak meg sem nyitották a poggyászomat. írj, menjünk, mindenkit kapj. És tényleg megkaptam. Számomra a busz 4 órán át tartott, de általában mindez 15 percet vesz igénybe. Végül mindennek vége. Én anélkül, hogy erõt floppáltam az égõ háton, és azonnal elaludtam.

KUL (Kuala-Lumpur)

Kuala-ban ébredek fel. Nincs más vágy, mint aludni. Gyorsan megrázzuk a város közepén, és a busz gyorsan lebukik, és az álmos turisták tömegét közvetlenül az aszfaltra szállítják, néhány városi buszmegállóban. Nem eléggé megértem, hogy mit tegyek tovább, leülök a táskára, és komoly meditációba esik alkalmából - mi a következő? Van néhány lehetőség: 1. bejutni a repülőtérre és repülni Borneóba, 2. keresni egy szállodát és aludni legalább egy kicsit. Miután egy kicsit gondolkodtam, eldöntöm az elsőt, de nem zárja ki a második sem. Észrevettem a tömegeket néhány hotel és busz mellett. A kérdés, hogy a típus, ahol a busz megy, válasz "a repülőtérre", jegy 10 dollárt. Úgy tűnik számomra drága a busz, de még nem tudom az árakat, ezért felmegyek. Értem, hogy valami nincs rendben. Kijutok és megtalálom a feliratot a "Szingapúr" buszon. Kiderült, hogy a busz megy a szingapúri repülőtérre. Nem bánom, hogy megyek oda, de nincs Szingapúrba vízum. Ezért pénzt veszek a vezetőkből, és az utca túlzottan ingerülnek. Látom a "Hotel" feliratot. Valami körülbelül $ 8 / éjszaka. Megnézem a szobát, rémült vagyok, ablak nélküli doboz, közös mosdó és zuhanyzó a folyosón. Az utcán járok. Elmentem egy másik szállodába, látszólag tisztességes, éjszaka 35 dollárra tekintve. Nem érdekel többé, készen álltam a buszmegállóra. Fizetek, én emelkedni fogok. a szoba teljesen rothadt, piszkos. Zavaros és nedves. Megpróbálom bekapcsolni a légkondicionálót, így működik, de van valami szörnyű bűz. Kikapcsolom a légkondicionálót, kinyitom az ablakot és lefelé nézek. Az ablak az udvaron megy, alján szilárd hulladék van, vastag patkányok futnak. Bezárom az ablakot, kinyitom a folyosó ajtaját, és elaludtam a ruhámban.

Egy ilyen lépés kiderült. de minden, mert hiányzott a vízum, nem változtatta meg a pénzt az időben és kapott napégés az előző nap. Próbáld meg nem ismételni a hülyeségemet, sok pénzt és idegeket megmenteni.

Most pedig Kuala Lumpurról és Malajziáról.

Az első dolog, amely elkapja a szemét Malajziában, viszonylagos szegénység Thaiföldhöz képest. Távol az útról drága pickup teherautók, sok régi autók. Kívülről a malájok hasonlóak a hindukhoz. A nők fejvadászattal mennek. A jelenlegi vallás az iszlám. Az ilyen pletyka, mint Thaiföldön, nincs közel. Kuala Lumpur valamilyen okból néha emlékeztetett rám Bangkokra. Ugyanaz a sokemeletes épület, az üzleti központ felhőkarcolóival és zöld parkjaival alul. Minden úgy tűnik, hogy semmi, ha nem tudja, hogy csak 50 évvel ezelőtt, itt voltak sűrű dzsungel és cserkészek vadásztak.

De nem jöttem Sipadanba. Csak az idő nem volt elég. Miután az interneten kavarogott, kiderült, hogy Kota Kinabalu (Borneo) 2,5 óra repülni. Aztán 30 perccel Tawau-hoz. Aztán még egy 150 km-es taxi. Számoltam az idejét és a pénzforrásaimat, és megértettem. a Sipadan-i teknősöknek még egyszer kell keresniük. Nos, semmi, még 20 éves aktív életem van a tartalékban :)). Aztán jöttem fel az ötlet, hogy repülni Kambodzsa, lásd Angkor, de erről a "Kambodzsa" szakaszban! Másnap reggel megkérdezem a taxisofőről, hogy vigyen el a repülőtérre, amit ő csinál. Amikor eljutok a repülőtérre, nem értem, mi történt az emberekkel. Egy hatalmas repülőtér, kicsit kevesebb, mint Bangkok Suwanabuma és majdnem üres! Megpróbálok megtalálni a helyi légitársaságok irodáját - nincs. Teljes zavarban vagyok. Meg kellett érintkeznie a helyi utazási irodákkal, amelyek itt, hála Istennek, voltak. Egy repülőjegyet adtam el Bangkokba, és egyúttal kifejtettem, a Kuala Lumpur repülőterei ketten vannak. Egy nemzetközi tranzit, ahol megkaptam, a második - regionális. Amely 20 kilométerre található az elsőtől. Van egy ingyenes buszjárat. A buszban az utazási iroda képviselõi vettek részt, akiket nagyon hálás voltam a segítségért, de nem világos, mi a fene, átkozott. egy egyszerű orosz fickó. Lehetséges, hogy a bolygón olyan jeleket is felteszek, mint én.

10 perc múlva eljutottam a "normál" repülőtérre, ahol az emberek találtak (csak tömeg!) És ott, ahol minden ismerős volt. Itt vagyok megint zavarba hülye probléma „és nem csak rendezi, akár a csomagom táska heroin”, miközben élesen figyelte a hátizsák és táska. Ezúttal a nemzetközi kábítószer-maffia figyelmen kívül hagyott, és biztonságosan repültem Kuala Lumpurból Bangkokba, hogy másnap reggel Kambodzsába menjek.

Ez a helyzet a mikulás Malajziába. Magamnak rájöttem, hogy jobban szeretem Malajziát, mint Thaiföldet. Talán azért, mert az emberek kevesebbet. Nincs baj. Úgy gondolom, a természet értelmében itt kellemesebb, mint Thaiföldön, különösen a szigeteken. De ezt még a jövőben is meg kell vizsgálnom. A búvárkodás itt nagyszerű! Talán a legjobb az egész Délkelet-Ázsiában, de az is vizsgálatlan adatok szerint. Azt hiszem, hamarosan a webhelyem messenger lesz "o Sipadan, merülés, Malajzia".