Az én szerelmem marmaris tippje a marhahús pihenésének

Ha hosszú távon nem hagyja el a Távol-Keleten, akkor úgy érzi, hogy kis létben él, elégedett a napsütéses nyárral és vele együtt a régóta várt pihenés. És érdemes kijönni legalább egyszer a határain túl, megérted, hogy a világ végtelenül sokszínű, és egyre többet akarsz tudni róla ...

Azt mondani, hogy az elvárások igazoltak, ne mondj semmit! Törökország nyert minket! A húgom a pihenés helyét választotta, mivel az a tény, hogy ő lesz a nővérével és lányával, mohó benyomásokra és szórakozásra. Úgy döntöttem, hogy teljesen megbízhatok abban, aki évente (és még gyakrabban) külföldre utazik. A választása - Törökország és egy üdülőhely Marmaris városában - tetszett, és fotók és értékelések az interneten végül biztosítottak a választás helyességéről.

Ha megkérnék, hogy egy szóval leírjam a pihenő helyet, válaszolnék - univerzálisan! A Marmaris üdülőhely (elsősorban az első szótagra helyezve - a helyi lakosoktól tanulva) feltűnő és a természet szépsége, valamint a civilizáció minden előnyének egy ilyen kis város jelenléte. Marmaris Törökország délnyugati részén található (amely messze van a népszerű üdülőhelytől - az Antalya partvidéktől), egy bájos öbölben, a Földközi-tenger és az Égei-tenger határán. Egyébként a kérdés megválaszolatlan maradt, hol lakkoztak még ... A tengerek felosztásának határa igencsak feltételes. Úgy döntöttünk, hogy továbbra is azt a lehetőséget választjuk, hogy egy csodálatos üdülőhely két tengerének koktéljában pihentünk (Marmaris - jól ápolt tengerpart, tiszta és nyugodt vízzel).

Az én szerelmem marmaris tippje a marhahús pihenésének

Van egy emlékmű a városban: egy gyöngy a héjban, amely megismétli a földgömb alakját - és ezt nagyon pontosan a Marmaris szimbolizálja, ideális helyen. A lélegzet felragadja, hogy a szerpentine mentén felfelé haladva a hegyekben és a dombokban rejtőzködik, és a tengerparton számos jacht és vitorlás hajó vesz körül. A város híres a tűlevelű és néhány nagyon hasznos és ritka (a vezetők szerint) fák; csodálatos volt látni az ilyen közel fenyőket a tenyér közelében. Ezeknek a fáknak köszönhetően a városban lévõ levegõ szokatlanul tiszta és egészséges. Az utcákat pálmafák díszítik - a miniatűrtől az óriásig, gyümölcsfákig (de minden gyümölcsből csak narancsot láttam). Struck szőlőültetvények, horgolt utcai kávézók és gazebosok, és fényes bokrok nagy karmazsinos, vörös és fehér virágokkal, amelyek minden helyet a városban egy mesebeli szigeten.

A Marmaris-i idegenforgalmi idényben nem kell félni az időjárás szeszélyeitől: az eső nem lehet itt egy hónapig vagy tovább, és a hő nem tűnik kimerítőnek. Hűvös hajnal előtt, amikor a szél fúj, és ennek köszönhetően nem lehet légkondicionálót elhelyezni a szobákban, hanem csak az erkély megnyitására. Az egyetlen dolog, érdemes megszokni, úgyhogy ez csicsergő a kabócák - eleinte úgy tűnik, hogy hihetetlenül hangos, de aztán rájössz: ők egy szükséges eleme a forró zöld resort (és ha összehasonlítjuk őket a Far szúnyogok.).

A hotel FLAMINGO 4 * ideális helyen található a tengerparton. A szálloda a "megfelelő lehetőség egy pihentető nyaralás" kategóriájába tartozott: egy kicsi, hangulatos, csendes, diszkó, hetente egyszer, minimális szolgáltatáskészlet. A kis háztartási kellemetlenségeket a finom személyzet és a kiváló konyha kompenzálta. Számomra ez a szálloda volt a legjobb megoldás, mert elég volt a szórakozás a városban, és a szobában nem is töltöttem az éjszakát (és nem mindig), és megváltoztattam a ruhákat. Tartózkodásom során másoktól megtudtam, hogy sok ember Marmarisba utazik a "olinictivet" rendszeren keresztül (általában ez nem Törökország legolcsóbb üdülőhelye, ami nem meglepő, mert a város az idegenforgalom miatt él). És sok turista szinte nem hagyja el a hoteleket, amelyek infrastruktúrájuk szerint kissé eltérnek a palotáktól.

Az én szerelmem marmaris tippje a marhahús pihenésének

Délután a szálloda strandján, a nyüzsgő napban nehéz helyet találni egy szabad helyiségben, de éjjel fürödtem - nagyon sajnáltam, hogy elpazaroltam az időt. És elvégeztem egy kis álmot - találkoztam a hajnalon a tengeren.

Természetesen érdemes külön említést tenni a Marmaris-i pihenőnapról: az éjszakai élet forog, sok ember töltődik számos kávézóval és klubdal, szállodával (különösen az esti show programmal és diszkóval). A város központjában, két vagy három kilométerre található szálloda a híres utcai bárok - a Bar Street -, pontosan ez az, amit nem talál az orosz városban. Itt minden nap egy ünnep, könnyű és zenés show, szeszélyesen díszített koktélok ... Így kiderült, hogy azonnal kiderült, hogy a legnagyobb és legnépszerűbb klub a külföldiek "Arena". De itt, persze, bárhol talál egy bárot. A romantikus párok a strandon egy kávézóba jártak, gyertyákkal asztalokon és csendes zenére, vagy egy éjszakai sétahajózásra egy kétéves jachton.

Marmaris, mint sok ősi városban, saját kulturális emlékei vannak. Például egy névjegy a város - torony múzeum, egyszer egy erőd, hogy megvédje a várost most vonzza a turistákat múzeum (I, persze, különösen örömmel vintage ékszerek és háztartási cikkek) és legfőképpen - nagyszerű kilátás nyílik a városra. A magassága a fogazott torony nyílik a színes házak teteje, a város központjában, számos fehér vitorlások, Green Bay, a csillogó tenger és egy hosszabb sor a strand, bujkál valahol a távolban.

Szerencsés voltam, hogy motorkerékpárral körbejártam a várost, így sok lehetőségem volt látni a várost és a helyeket, ahol nem minden turisták érkeznek. Szóval, én a városi arénában: a régi amfiteátrum elvesztette fő célja - egy korszerű, tart a közönség és a csillagok különböző méretű (mellesleg voltak meglepve a plakát orosz csoport „Hands Up”).

A "normális" napunk a kirándulások hiányát jelentette; ez volt a város körüli sétálóutca, kerékpározás, a vízi parkba vagy a piacra való bevásárlás, a vásárlás és vele együtt járó szükség, és nem olyan vásárlás. Még a piac mentén is örömet okoz, mert nem minden nap színes fűszerek, tálcák fényes egzotikus (különösen a Távol-Keleten) gyümölcsökkel és szokatlan keleti édességekkel. Van elfoglalás Marmarisban, ami után nehéz egyáltalán valamit tervezni a következő fél napra - hamam és masszázs. Az elragadó masszázs a törökországi olívaolaj népszerűségének köszönhetően szaga nélkül, nagyon szép a test számára. És a csokoládé masszázs ismét meggyőzött engem a csokoládé végtelen szerelmére!

Az egyetlen dolog, ami nem tűnt vonzónak számomra az üdülőhelyen, vízi sportok, forró léggömbök stb. Talán félelmetes volt, és talán elég volt a tenger. Ezen felül érkezéskor azonnal több kirándulásra is bejelentkeztünk. Nem számít, milyen csodálatos és kényelmes Marmaris, anélkül, hogy a városnézés kívül lenne, nem értékelem Törökország szépségét. Szerencsések voltunk az útmutatóval, így sokat tanultam az országról a buszos túra során, sok fotót készítek, és megértettem, hogy az interneten elhangzott recenziók és képek nem közvetítik a szépséget, amit láttunk.

Amikor élőben látod, amit könyvekből olvasott vagy TV-ben nézett (az ősi civilizáció örökségéről beszélek), úgy érzi, mintha megérintené a történelmet és az időt. Van telt az elpusztult épületek, ahol még látható az elrendezés a szobában, a pompás amfiteátrum, óriás faragott oszlopok, táblák és feliratok, szép jól megőrzött szobrok az ősi város, Ephesus, és én csak gondoltam, hogy ez mind a táj a film. Az Ephesus Múzeum csarnokai, amelyekben az ásatásokból különösen értékes leletek találhatók, az ókori palotában való jelenlétet javasolta. Itt megérintheti a szobrokat. Emlékszem az Aphrodite öt szobájára, amelyeket különböző időkben találok, és minden tökéletes a maga módján (és mindegyiknek nincs keze).

Nem mentünk vissza Marmarisba azon a napon, és az éjszakát egy új szállodában töltöttük, másnap pedig nem kevésbé megdöbbentő felfedezésekkel vártak minket. Sok turistát a Cleopatra medence termálvizével lenyűgöz, sok betegséget gyógyít. Talán azért, mert a turisták nagy beáramlása és az alján lévő kőtömbök túlcsordultak, nem értékeltem a medence érdemeit.

A természetes jelenség, amellyel tovább ütköztünk, egyedülálló szépséggel örömmel fogadott minket. Lerobbant lélegzetvétel mellett a Pamukkale nevű hófehér lejtőn - mezítláb - mentünk a "gyapotzárhoz", külső megjelenéséért a gyapotültetvényeken. Sok évvel ezelőtt, a földrengések miatt kalciumban gazdag források keletkeztek a napfényben és a levegőben, törékeny fehér kőzet - travertin formációk formájában - a hegy lejtőjén. A Pamukkale természet által létrehozott medencéi és teraszai ásványi türkizkék vízzel vannak töltve, folyamatosan futva egy káprázatos fehér lejtőn ...

Törökország népszerű a tengerparti sétákban az öblökben és a szigeteken. Néhány ilyen kirándulást vettünk és nagyon örültünk. Emlékszünk utunk faragott a szikla sír a líbiai királyok, híres a hatalmas tengeri teknősök „Caretta-Caretta” (ahogy mondták, az első közülük megjelent száz millió évvel ezelőtt), kék tarisznyarák (elismerem király rák egyre több ízletes). Megkaptuk a híres teknős szigeteket, ahol tojást raktak. Itt a szigeten láttam a nyílt Földközi-tenger igazi szépségét: azúrkék vizet, tiszta homokot, valódi hullámokat. A tengerfenéken találtam az agyagedényeket, és nagyon valószínű, hogy elég sok évesek - végül is az ókori város ásatásai közel vannak.

Az egyik ilyen tengeri hajózás során a turkát meglehetősen szokatlan módon ismerkedtem meg. A következő öbölben megállt az emberek, szórakoztatták magukat azzal, hogy hajójuk második harmadában a "Romeo" romantikus névvel ugrottunk be a vízbe. Értékelve erőmet, készen állok, hogy kecsesen ugráljak. A csónak felhúzódott ... Elvesztettem az egyensúlyt, egyáltalán nem kecsesen, a vízbe repültem. Aztán a törökök rám intettek, rémültem. Általában úgy kezdtem megismerni a helyieket.

Van egy vélemény, hogy a törökök, akik valamit eladni akarnak, tolakodóak. Nagyon jól tudják meggyőzni, csakúgy, mint az alkut! Mindenesetre, ha vásárol valamit, érdemes volt figyelmes (ebben a tekintetben az egyéb turisták segítsége). De még mindig tipikus hiba történt a turisták körében: az első napokban a gyárakban, ahol kirándulásokon mentünk keresztül, sok érdekes, de nyilvánvalóan túlértékelt vásárlást tettünk. Marmarisban megfizethető áron fognak költeni. Általában csak a bőrönd méretével korlátoztam a vásárlásaimat. Mindent megvásároltam a ruhákból a kávéba (ami csalódott, mert otthon nem tudtam felkészíteni egy italt, ahogy Törökországban szolgálják). De a legemlékezetesebb vásárlás gyönyörű gyűrű, nagy finom gránáttal, melynek megvásárlására ajándékot is kaptam.

És végül néhány szót a török ​​ételről. Ha Törökországba jössz, jobb, ha megfeledkezel a szokásos európai ételekről. Azt hiszem, a szokásos pizza itt ízetlennek tűnik. A szálloda tökéletesen felkészült. A kedvenc zöldségeket különböző változatokban szolgálták, a zöld mindig sok volt és mindig friss, a nyílt tűzön főzött halak és húsok. Még az orosz nép szokásos mellékét is szokatlanul és finom ízekkel főzte. És mindezek mellett az étel nem volt túltelített fűszerekkel vagy zsírral. A sütemény nem érdekelt, de lehetetlen volt lemondani a kísértésről, hogy kipróbáljon valami szokatlan ...

Elhagytuk ezt a paradicsomot, szomorú és boldog voltunk. Hiányzik a Marmaris?

Nem, hiányzik a végtelen ünnepség, a könnyedség, a várakozás, a kapzsiság, a repülés és az újszerűség érzése, amikor nyaralásom voltam. Marmaris számomra hasonlítható az első szerelemhez. Először külföldön pihentem, minden nap a felfedezések várakozásával éltem. Minden rövid és finom volt, de nem hiszem, hogy újra itt leszek. De csak azért, mert más országokat akarok látni.