A nyugdíjasok független utazása Csehországba kezelésre

Keresse meg a szállodát a prágai térképen

A nyugdíjasok független utazása a Cseh Köztársaságba kezelésre

és kezdj el olcsó jegyeket Prágába előre - ez most van! Vagy feliratkozhat és fogadhat ajánlatokat a kiválasztott útvonalon a postahivatalnak.

Ebben sikerült meggyőzni a feleségemet. Nem is tudtam, hogy maga is ugyanazt a kirándulást teheti). Ott találkoztunk egy párval, Jekatyerinburgból, akik régen utaztak erre az üdülőhelyre, és mindent magukból kitaláltunk. A klinikán kapott anyagokban volt orosz nyelvű oldal.

A nyugdíjasok független utazása Csehországba kezelésre

Egy független utazók dokumentumai Európában való utazásra

Turista útvonal a Cseh Köztársaságban

Útvonal I „kitalált” az eredeti. Annak érdekében, hogy pénzt takarítanak meg, úgy döntöttek, hogy megpróbálják az út vonattal. Emellett úgy határozott, hogy Kalinyingrád útvonal érkezés a bátyja, akivel, különböző okok miatt, még nem láttam 10 éve Szóval, itt van a mi utazási terv:

Vízumok a Cseh Köztársaságba

Bár ez volt a vízum első független nyilvántartásba vétele, nem gondoltam volna, hogy nagy nehézségek lennének. Miért?

1. - már volt cseh vízumunk tavaly;
  2. - évek óta tisztességesek vagyunk, 70 éves házaspár vagyunk, így gyanítjuk, hogy ott maradunk, vagy nem keresünk munkát;
  3. - az utazás fő célja a kezelés.

A legközelebbi konzulátus Jekatyerinburgban. 300 km-re van Miass városától. Tanulmányozom a konzulátus honlapját. Mindent részletesen ismertetnek. Igaz, néhány link a moszkvai nagykövetség weboldalához vezet.

A konzulátus honlapja nagyon informatív. A kérdőív formája, a kitöltési utasítás, a fényképre vonatkozó követelmények (tavaly a méretek megjelentek). Idén, három oldalon, fotókat kapnak, hogyan kell keresni a különböző személyeket: szemüveg, szemüveg nélkül, muszlimok stb. Aztán volt egy minta kitöltése a kérdőívet.

A vízum megszerzéséhez két lehetőség van: a konzulátuson vagy a Szolgáltatóközponton keresztül. De a konzulátus a Szolgáltatóközpont megnyitását követően megváltoztatta a dokumentumok fogadásának menetrendjét. Csak heti 3 nap és 9-11 óra. Számunkra nem volt kényelmes. A konzulátus mindenkit meg kellett jelennie a dokumentumok kézbesítéséhez. Ekaterinburg esetében ez a lehetőség nagyon alkalmas. A szervizközpontban naponta 9-től 16-ig kaphat dokumentumokat, és a házassági anyakönyvi kivonat megjelenítésekor a feleségének (férjének) bejöhet.

A kérdőívet a helyszínen Moszkvában élő személyre készítették. A "Hely és dátum" oszlopban írták: "Moszkva". Ezt lakóhelyként értettem. Kiderült, hogy léteznie kell a dokumentumok kézbesítésének pontjáról. (A félreértés azonnal kijavítódott: a lány egy "stroke" -val megkenette a "Miass" szót, és latin betűkkel "Ekaterinburg" -t írt. Nem töltöttem több mint 15 percet a dokumentumok átadásához.

Azt kérdezték tőlem, hogy hívjak egy hetet. Felhívom: "A dokumentumok készen állnak. Gyere és gyere. Megérkezett, az emberek még kevésbé. Az egész eljárás 5 percet vett igénybe.

Következtetések a vízumeljárásról:

A Cseh Köztársaságból a Miass felé tartó út

Mint fentebb említettük, az elmozdulás tervében volt egy vonat és egy busz. Orosz orosz vonatokra szóló jegy: Miass - Moszkva, Kalinyingrád - Smolensk, Smolensk - Moszkva, Moszkva - Miass nem okoz nehézségeket. Talán online lehet vásárolni, de én csak elmentem az állomásra, és mindent megvettem 45 nap alatt. A probléma az volt, hogy jegyet vásároltak a "Moszkva-Prága" 21. számú vonat számára.

Az interneten való vásárlási kísérletet nem sikerült koronázni. Amikor a teljes foglalási eljárás elhaladt, az utolsó szakaszban felbukkant a "ebben az irányban, elektronikus jegyek nem értékesített" felirat. A nemzetközi vonatok jegyeit a regionális város jegyirodajánál értékesítik. Cseljabinszkba kellett menni (100 km - idő és pénz). Jó azok számára, akik a regionális városban élnek.

Ugyanakkor 15 percig vettem egy jegyet a buszra, a számítógépen ülve, a Yandex pénzt fizettem, és kinyomtattam a jegyet. (Előretekintve elmondom, hogy a buszon nem volt probléma). A paradoxon, amely őszintén szólva őszintén megdöbbenett. A jegyet 60 nappal az utazás előtt vásárolták meg.

A vonaton "Moszkva-Prága"

Az orosz vonatokban nem voltak komor benyomások. Már korszerű autók vannak, tisztességes kiszolgálással. A 21-es vonalon "Moszkva - Prága" az interneten sok "törmeléket" írt. Én magamtól adok hozzá. Ez a leginkább "hülye" vonat, amit valaha találkoztam. Sokat utaztam az életemben a vonatokon. Nem engedhettük meg magunknak, hogy megvásárolhassuk a kupát, hogy a harmadik személy ne zavarhasson.

De viszonylag szerencsés, hogy kiderült, hogy a harmadik utas, utazás Minszk. Átaludta az éjszakát, kiment a reggel. És szerencsére nekünk, a mi rekesz senki sem ül le. Bár az autó már Lengyelországban a leszállási. És a „rémálom” - egy 2 órás változása kerekek Brest, ha nem termel, és ezek az autóvezetés az utasok a telepen.

Prága-Varsó-Kalinyingrád busszal. A repülés két buszon történik. 10 órakor egy 75 fős buszon, reggel 6 órakor érkezünk Varsóba. Transzplantáljon 2 órát busszal, kapacitása 45-50 fő. És körülbelül 10 órát Kalinyingrádig. Mennyire szerencsés a vámon.

Nem volt szerencsénk. A lengyelek tartották. Problémák merültek fel egy utas dokumentumaival. Hosszú értelem. Végül, ő maradt, de elvesztette a 3 órát. A busz, véleményem szerint, meglehetősen nehéz teszt a felnőttek számára. Bár ez az emberi testtől függ. A 25 éves hegymászó életem során sokat utaztam busszal, teherautóval és egyéb közlekedési eszközökkel.

Ifjúkoromban nagyon könnyű volt. De nem találtam másik lehetőséget Prága-Kalinyingrád számára. Az internet ad információt, hogy van egy vonat Odessa - Gdynia, ahonnan a vonatok futnak Kaliningradig. De a jegy megvásárlására tett kísérletek egy üzenetet fedeztek fel: "ebben az irányban az utak nem teljesülnek." Feltételezhetjük, hogy ő volt, az információ maradt, de az üzenet ezen az úton valamilyen okból nem valósult meg.

Ezt megelőzően busszal is ellátogattunk. Számomra azt a következtetést vontam le, hogy a testem ezen állapotában nem kívánatos egy több mint 2 órás buszút.

A leginkább, természetesen, a határ átlépésének ésszerű módja egy repülőgép. De ha az alapok nem engedélyezettek, vagy pénzt akartak megtakarítani, meg kell keresned a határ átlépésének másik módját. A buggyokon van. Sokat olvashat az interneten ebben a témában.

Szállás Csehországban

A szállás két városra korlátozódott. Podebradyban, ahol kezeltünk, és Prágában. Poděbrady 57 km vasúton kelet felé, Moszkvába. Ennek az üdülőhelynek a megválasztása azon a tényen alapult, hogy ez a három cseh üdülőhely egyike, ahol a diagnózisainkat is figyelembe veszik. A feleségem és én különböznek. Prága közelében.

Ezenkívül gyakorlatilag az egyetlen gyógyváros Cseh Köztársaságban, ahol a klinikának orosz nyelvű telephelye van. A honlapon megtalálható minden információ, rendeléskezelés (a vízum regisztrálásához szükséges utalvány), a fizetés helyszínén történő megegyezés. Találkoztam olyan más oldalakkal, amelyek ígéretet tesznek a Cseh Köztársaságban történő bármilyen bánásmódról, de megkövetelik, hogy mindent megfizetjenek az utazás előtt, és főleg cseh bankokon keresztül.

A kezeléshez felhasznált utalvány magában foglalja a szállás étkezéssel. A Poděbradyban minden 3 * szálloda és csak egy 4 *. Ez nagyon költségvetési. Egész tisztességes tartózkodás és bőséges étel. És itt nem a szórakozás - a fő kezelés. Wi-Fi az első emeleten.

Prágában ugyanezen okok miatt éltünk egy 3 * szállodában. Nincs igény. A szállodát elsősorban egy éjszakára kell igénybe venni. A szállodát választották és lefoglalták a foglaláson keresztül. Nincs térképünk. Egy barátot lefoglaltunk a térképen. Válassza ki a szállodát induláskor fizetéssel. Ugyanakkor semmit sem távolítottak el a térképen. A recepción a legkedveltebb fogadtatás volt Ulyanovskból érkező Lyuba, aki szívélyesen üdvözölte mindenkit, különösen az oroszokat. A szálloda úgy döntött, nem messze a központtól és a buszpályaudvartól, ahonnan Kalinyingrádba kell menniük.

Kulturális program Prágában és Csehországban

A korunkban nincs szó a szórakozásról. A fő hangsúly az utazás. mert Ezúttal külön-külön terveztük Prágát, aztán, amíg kezelés alatt álltunk, nem mentek Prágába. Megvizsgáltuk a Podebrady közelében lévõ helyeket. A kezelés napjaitól (hétvége) két túrázási túrát készített. Nymburk regionális városának.

Nyugaton az Elba folyó mentén, amelyen a város áll, gyönyörű kerékpárút található. 8 km a folyó mentén, egy száraz szép, meglehetősen meleg (5-8 fok) időjárás. A benyomások a leginkább pozitívak. Egy másik séta 5 kilométerre, kelet felé ugyanazon az úton az ókori településhez, ahonnan a Cseh Köztársaság kezdődött.

Mint kiderült, kerékpárút fut végig az Elba a cseh és kelet helyre kerül a németországi (Drezda, ami szintén áll az Elba, látta, hogy a pályán). Azt gondoltam: „Élnek ugyanazokat az embereket.”

Kétszer villamos vonatok mentek két város irányába Lengyelország - Khrumets felett Sidlinou és Hradec Králové. Nagysebességű vonat. A Khrumets 30 percig megállás nélkül. Hradec Královéig, körülbelül egy óra múlva, Khrumtz-ban. A cseh elektromos vonatok közül a legpozitívabb benyomások. Mindenhol nemcsak a megtakarítások miatt mentek egymástól függetlenül. Nem szeretnénk futni az útmutató után, anélkül, hogy bármit is nézne. A városok nagyon érdekesek.

Prágában 4 és fél nap volt. De nem sok látnivaló volt. Hirtelen elhatároztuk, hogy meglátogatjuk Drezdát. Buszonként 2 óra kb. 155 km. Egy másik nap egy Karlovy Vary-i utazásra költötték. A második alkalommal Csehországban és Varakhban nem. Még kellemetlen, tk. akivel nem fog beszélni arról, hogy mi volt a csehekben az üdülőhelyen, az első kérdés: "Karlovy Varyban?".

Úgy döntöttek, hogy megnézik. A sodratolt fürdő. Nagyon sokan vannak Oroszországból. Úgy tűnik, hogy ez egy orosz város. Emiatt "untwisted" minden nagyon drága. Teljesen hasonló ajándéktárgyak 2-3-szor drágábbak, mint Podebradyban. De nézni az, hogy.

Pozitív módon ezek a vonatok mind a Cseh Köztársaságban, mind Drezdában voltak benyomások az informatizálásról. Bármelyik kis kicsi városban is vannak úgynevezett informális központok. Mindig lesz egy ingyenes térkép a városról, a Cseh Köztársaságban és oroszul. És Karlovy Varyben a lány, aki kiállította a térképet, a város látnivalóihoz vezetett.

Prágában sétáltak a városban, és meglátogatták az állatkertet. Nem szeretem az ketrecben lévő állatokat nézni. De itt minden nem így van. Természetben élnek. Nagyon kellemes benyomások.

Magamnak gondolom, hogy az utazás normálisnak bizonyult. Minden rendben volt. A bélés nem volt különleges. Nem jó érzés a 21 vonatból, és kiderült, hogy ez egy kicsit nehéz buszjárat.

Utazási tippek a Cseh Köztársaságban

Sajnálom, de nincs ajánlásom, nincs ajánlásom. Problémák, amelyeket (én) nem tapasztaltunk. Ismét megismételhetem: "Ne félj egyedül utazni - annyira érdekes. Menj oda, ahol akarsz, meglátod, amit akarsz, te vagy bármely helyen, amennyit csak akarsz. "

Csehországban a kommunikációs problémák nem érezték magukat. Az idősek ismerik az orosz, fiatal angol nyelvet. És a cseh nyelv nem túl nehéz. Az első utazás előtt az interneten találtam cseh kezdőknek. Megtanultam néhányat a leggyakoribb mondatok közül. A problémák nem voltak különlegesek.

Egy kis angolul tudok. A második kiránduláson még több cseh. Sok kínai kávézó és üzlet található Podebradyban. Régen voltak ott. Az angol nyelvű beszélgetések nem mindig sikeresek voltak. Kérdeztek, hogy csehül beszéljenek. Prágában még kevesebb probléma van. A boltokban, szállodákban, kávézókban mindig vannak oroszul beszélőek - oroszok, ukránok, bjellorusiaiak, moldovaiak. Találkoztak egy olyan bolgárral is, aki jól beszél az oroszul.

A költségekről

Talán nem helyes összehasonlítani két utat egy utazási iroda és egy független ügynök között. Különböző kezdeti adatok. De, anélkül, hogy konkrét számokat adnék meg, így fogok írni:

A kiadásokkal gyakorlatilag ugyanolyan összeggel találkoztunk.

Fogadjon tőlünk ajándékba 2500 rubel bónuszt az Airbnb szolgáltatásban részt vevő egyének apartmanaiban. Ez az elhelyezés jelentősen gazdaságosabb lehet. Regisztrálj és menj a kalandra!

Bővebben a témáról Elmentünk

Anatórium, jó napot! Nagyon örülök neked, és nagyon köszönöm az inspirációt. A szüleim 63 és 68 évesek voltak, akik külföldön voltak buszos túrán. Elolvastam a visszajelzésedet, és nagyon meleg volt a szülők utazásánál, mielőtt félelmetes volt és az eddig küldött küldetésről gondolt. Ukrajnában élünk - egy kicsit könnyebb lesz. És honnan jutott el Prágából Poděbrady-ba? átköltözött vagy önmagát? Mégis, kérjük, szíveskedjen a szállodában. Köszönöm.

Natal. Ismét Natalia. Nézz feljebb. Ez ugyanaz vagy a másik?
Van egy unokahúga Natalia Poltava-ban. De, azt hiszem, nem ő, mert a szülei idősebbek tőlem.
A leírásomban minden, ami hasonlít, részletesen le van írva. Mindannyian magunk mentünk. A Poděbrady-tól Prágáig egy elektromos vonat körülbelül másfél óra és nem drága. Nagyon gyakran mennek.
Prágai szállodák? A Poděbrady, nézd fel a helyszínen. A klinikánál mindannyian egyetértek a szállodában és a kezelésben.
Hotel Prágában? Nem tudom, úgy döntöttünk, hogy nem messze a központtól és a buszpályaudvartól, ahonnan tovább mentünk. Prágában a szállodák minden soron vannak. Mi személyesen nem választani - csak az éjszakát tölteni. Az olcsóbb okok miatt 3 * -ot választottunk. Azt hiszem, van egy szálloda normális. De foglaláskor olvashatsz véleményeket és alapján dönthetsz.
Üdvözlettel, Anatolij.

Jól tett, különösen kellemes, hogy szeretett szülővárosomban ilyen fiatal lelkek nyugdíjasok. Holnap felhívni fogom anyámat, ő a korodról, annyira szép volt az ifjúságában, és most kissé ellazult, azt hiszem, mindent jól terveztek érted. az út kivételével. Az őszi szezonban nagyon olcsó jegyeket vásároltak prágai repülőgépekre, vagy még olcsóbbak a bécsi Moszkvából történő bérautókon, nem tudom, olcsóbb lenne-e az útja, de könnyebben egyértelmű.