Amint barlangot ásunk, a portál - olvasható történetek online a bimbózó szerzők!

A hétvégén Abakan speleológusok csapatával elhatároztam, hogy meglátogatom Khakassia legszebb barlangját - Kymyzyakot. Helyét gondosan elrejtették - a barlang gyalogos, minden felszerelés nélkül jár, ezért nincs természetes védelme a vandálokkal szemben, amelyek egyszerűen elpusztítják a hely minden tisztességét. És nem csak rejtett - hanem a kastélyban is bezárul! Ez a második szintű védelem azok számára, akik átlépik az ismeretlen ellenőrzőpontját.

Egy kis snack elindulása után elindultunk. Az út nem volt túl hosszú - mintegy másfél órán át az aszfalton (by the way, minden traktoros fogja mondani - már majdnem a legjobb minőségű Oroszország), és fél óra az út: a hatalmas Khakass sztyeppe körül egy távoli, alig látható, a korona a nagy hó hegyek - Sayan. Mi leparkoltam az egyik hegygerincek, de még túl korai volt a pihenésre - előtt egy kis emelkedés jön a következő lépés, és ott, a völgyben nem feltűnő, elvesztette a hegyek között, és ott volt egy hely, amely lovagolt.

Snack sietve, és öltözött ruhák az ereszkedést a barlangba - overall és egy pár kesztyűt visel sisakot és alapvető tulajdonsága minden barlangász - fényszóró zseblámpa, hoztunk ki. Vegyük magukkal semmit - a barlang, bár szép, de nem túl nagy, két és fél órát (a felemeléssel és leszármazással együtt) tervezték befejezni.

A tetején a gerincen, amelyen másztunk, nagyszerű kilátás nyílik a Királyok völgye, a befagyott tavon, mint a fehér folt a közepén egy halvány, még le nem fedett zöld sztyeppén. Valahol a távolban látni lehetett Salbyksky halom -. A legmagasabb domb a Khakassia ... Azonban mi emeltek itt, hogy ne élvezze a kilátást, így az orra egy kicsit, ment tovább.

És itt van a síkságunk, ahol egy csatorna kell, amely a barlang bejáratával végződik. Csak ez a bejárat nincsen, mivel nincs egy tölcsér sem - ez egy hóréteg alatt van elrejtve. Egyfajta réteg - legfeljebb húsz centiméter. Nos, ez a probléma hat hatalmas, fiatal barlangkutató számára? Természetesen nem!

És mi, a lányok összezsugorodása, és az ágak megtalálása a hóban ásni, munkába állni. Mélyen fél méterrel meglátogattunk egy kis találgatáson - a hófödte síkság szélén jobbra kellett húznunk. Nem ott ásunk! Az említett - kész, eltolt, árokásás méteres mélységgel és azonos hosszúsággal. A lányok, kissé fagyasztva, úgy döntöttek, hogy segítenek, nem szó szerint, hanem tetten. Kiderült, hogy emlékeztek rá, hogy távol van egy közeli perspektivikus barlang, és talán van olyan felszerelés, amire szükségünk van. Elmenekültek. És mi ebben a pillanatban egy hatalmas macskakövesben bukkattunk a hó alatt, amely alatt nyilvánvalóan megkezdődik a barlangi pályán. És mégis, majdnem teljesen kiütötték, miután hihetetlenül mélyen aláásta ... Hiába fordult: a lányok, akik jöttek, "elégedettek", hogy ismét rossz irányba mozdulunk.

Nos, ne menj ne menj oda - egy kicsit hasonlít az eszközöket, hogy játszanak a homokozóban lapáttal vagyunk ismét részt vesz a csatában, és még ásott árkok a mérő. És ott volt a probléma - a hó egyre mélyebbre, de kidobni hogy rendkívül kényelmetlen, majd a lányok ne feledjük, hogy egy barlangban, amellett, hogy a lapátok, és egy vödör, amit nem vett, mert az esetleges közelgő befejezése a ásási munkálatokat. Futottak. Az ügy még gyorsabb volt, és két és fél méter mélyen mentünk, de a föld soha nem látott.

Röviddel húzta a második speleootryad, aki erőszakkal körülmények később jöttek és békésen teát inni egy parkolóban - megvárta, amíg lemegyünk, hogy ne tömeg a barlangban. De nem várták - emelkedtek. Csodálkoztunk a földi ásatásainkban, ültetettünk az autóba egy lapát mögött, és segíteni kezdtünk. Őszintén szólva nem akartam átadni a barlang "leválasztójának" babérjait, és feladni, amikor majdnem bejöttem a bejárathoz. De, mit tegyünk - az erők kimerültek, és kimásztak az árokból. Mennyire jó, hogy megtették - mert többször kellett változtatni ...

Az expedíció eredményei a következők: egy 7 méter hosszú és hat mély, T alakú hópályát ásunk, anélkül, hogy elérnénk a barlang bejáratát.