Hegymászás a hegyi tahtali pulyka - félelmetes élet

A törökországi autó bérlésének első napján a Takhtala-hegy lábánál mentünk a felfedezéshez. A Beydzhik (vagy Beychik község közelében) hagyta el a kocsit, a török ​​nevek nehézségekbe ütköznek. A Takhtala-hegy legmagasabb pontja nem szerepel a Lycian-ösvény történelmi útvonalán. de a modern turisztikai verzióban ez gyakorlatilag az útvonal csúcspontja.

A valóságban ez a hely csodálatos a szépségével

Az első, ami Beydzhikbe érkezett, a németek voltak. Az öreg németeket teljes buszok hozták ott. Azonnal feltűnő a különbség a régi és a német között. Ők és az idős emberek, akiket nem hívtam - nagyon élénk, mozgó emberek égő szemmel és szívvel, annak ellenére, hogy 60-70 évesek. Teljes hátizsákokkal felmentek a dombra, és sok fiatalnak adtak esélyt.

Nagyon szép beszélgetés néhányan angolul (a német angol kiejtés személyesen tökéletesen világos volt). Megtanultuk az útvonalat, annak hosszát és az emelkedési időtartamot. És az a tény, hogy közel a jelvény egy olyan hely, ahol lehet kapni a víz és egy csésze teát a férfit, aki szervezte meg, olyasmi, mint egy kilátó.

Hegymászás a hegyi tahtali pulyka - félelmetes élet

Ez az ember rendkívül leleményes. Kerítéssel blokkolta a Lycian nyomvonalat, és csak a területén keresztül lépett be. Helyeztem egy kis házat és eladtam az italokat (mellesleg, ő volt $ 2 tea). Első pillantásra ez vadnak tűnt, de minden rendben van, és senki nem kényszerít titeket teára. Biztonságosan vehetsz egy helyet a padon, és egy harapást hozhatsz azzal, amit hoztak velük, és kap a víz a tavaszból. Maga az ember is nagyon barátságos és hasznos tippeket adott nekünk a mászáshoz.

A Tahtali hegy első emelkedése

Úgy döntöttünk, hogy a felderített utat követő napon felmegyünk. Úgy döntöttünk, hogy egy napra elhalasztjuk, főként a bazárban, melyet Kemerben tartanak hetente egyszer. Ezen a piacon olcsó és finom gyümölcsöt vásároltunk (közel sem volt gyümölcs a szállodában). A szupermarketben megvásárolták a többi ételt. Sok mindent vásároltunk, mert nem volt tapasztalat és úgy döntöttünk, hogy biztonságban vagyunk.

Másnap reggel béreltek egy autót, és felmentek az emelkedésre. Az út a paraszti tea értékesítéséhez képest valamivel gyorsabb volt, mint a múltkor. Útközben két orosz nőt (35 éves) és egy angolul beszélő házaspárt kaptunk. Azt is akarták elérni a csúcsot.

Azt mondták nekünk, hogy az út a paraszttól a csúcsig körülbelül 5 órát vesz igénybe. Ő maga nem javasolta, hogy menjünk föl, mert esély van egy viharra. Az előrejelzés szerint nem volt jobb időnk, ezért elmentünk az esőzések javára.

Hegymászás a hegyi tahtali pulyka - félelmetes élet

Ezek azok a típusok, amelyek felnyílnak

Tahtali találkozott az újonnan érkezettekkel

Amint már említettük, a Lycian nyomvonal teljes hosszában megjelöli a jelölést. Ráadásul az útvonal nagyon népszerű, és az út igazolja a nevét, valóban nyomvonal van. Az emberek nyilvánvalóan nagyon megyek, és nincs ideje felhalmozni. Mindig kétszer elvesztettük útjukat. Az egyik az elején, de kiderült, hogy csak levágjuk a fordulót, és újra elmentünk a megjelölt részbe. És egyszer elhaladt a jobb oldali átkelés után (a hegy felé való felemelkedés felé fordulva). De messze tőle nem lehet ott az úton megy le, és logikailag minden alkalommal meg kell, hogy menjen fel, plusz volt egy GPS jelzett útvonalon Lycian nyom, ami segített nekünk abban a pillanatban.

Csak egy túrázó hátizsák voltam, így egy-két emberrel mentem. Egy hátizsákkal kevesebb mint fél órát éltem túl. Életemben először éreztem magamban, hogy mit jelent egy hosszú idő alatt felfelé haladni egy terheléssel. Visszatekintve, minden tapasztalattal az Elbrus felmászása után. Megértem, mennyire rosszat tettünk 🙂.

A Lycian ösvény nagyon népszerű

Miután legyőztük a legtöbb utat, találkoztunk egy fiatal fiúkkal, akik csak a Lycian ösvényen jártak. Aztán csak néhány mondatot cseréltünk velük, és szétszedtük őket. Részletesen beszéltünk, amikor leértünk. Megálltak, kicsit, mielőtt Beydzhikbe érkeztek, és egy sirályért kezeltek minket.

Ezek a srácok maguk szervezték útjukat. Azok számára, akiknek nincs ilyen lehetősége (például hasonló gondolkodású emberek vagy felszerelés), kereskedelmi kampányokat szerveznek. A Google-nál csak pár perc alatt találsz több ajánlatot a túrázásra a Lycian nyomvonal mentén.

A hegyekben nincsenek apró dolgok

Hótakarók

Még akkor is rájöttem és tapasztaltam az emelkedés egyik veszélyét. Elbruson a halál leggyakoribb oka repedés. Tahtali felé emelkedve kétszer nem sikerült, de szerencsés voltam, hogy csak egy lábam volt. Amikor először nagyon megijedtem. Amikor kihúztam a lábamat, rájöttem, hogy ennek alja nem látható, és az ördög tudja, hová repülnie kell.

"És a szív készen áll a tetejére a mellkasról"

Az elmúlt néhány száz métert nehezebbnek adtam felkészületlenségem és sodródásom miatt. A hóban nedves rongyos cipőkön jártam, és folyamatosan lecsúsztam. Nehéz volt, és úgy döntöttem, hogy felvidítok. A csúcsra költöztem, énekelve Vysotsky híres dalát "Itt nem vagy egyszerű."

Végül minden jól ment értünk, és már 4 órával az emelkedéstől kezdve a Tahtali tetején álltunk. Van egy épület, ahol a felvonó jön. A tetőn vannak távcsövek, amelyeken keresztül 1 líra közeledik Kemerhez és más közeli városokhoz.

Az épület a Tahtali tetején

A hegyekben dél után felhős, de néha nyitottak a nézetek

Megnézte a siklóernyőket. Mi is kínálnak, de érdemes volt 215 $, hogy a dollár abban az időben, hogy enyhén szólva, nem volt drága. Általában ez a helyszín a legmagasabbnak tekinthető a siklóernyőzéshez. És miután személyesen meglátogattam, elmondhatom, hogy a járat érzései felejthetetlenek lesznek. Ezen túlmenően, a szépség, ez a hely nem, hogy mennyi nem rosszabb, mint az abház hegy Mamzyshha ahol siklóernyős tandem.

Siklóernyőzés Tahtali-hegységben

Élveztük a kilátást, még ennél is szorosabbá váltunk, és újra elindultunk. Valami 2,5 órára mentünk le. A nap folyamán a fáradtság valahogy nem érezte magát, de amikor beültünk az autóba, azonnal éreztük a nap teljes terhét. De elmondom neked, ez a fáradtság kellemes volt, és hiába élt a nap.