Utazás Skandináviába

Az utóbbi években a legizgalmasabb utazás számomra Norvégiába utazott, amely során saját szememmel láttam a híres norvég fjordokat. "A farokba ülve" a barátjának, aki Norvégiába ment, rokonai a kocsijába, én, miközben benzinbe vetettem magam, elmentem Bergen városába. Miután több száz kilométert nyertünk Péterből Helsinkibe, átkeltünk a finn határon és megvettünk egy jegyet a Helsinki-Stockholm útvonalon közlekedő kompnak. A kocsit a "mélységtelen" Hold Silia vonalba szállítottuk, a járművekre, és magukra, miután a kabinok egyikében telepedtek, felkészültek arra, hogy élvezzék a felejthetetlen tengeri utazást Finnországból Svédországba.

Kora reggel, a komp partra a svéd part, és várja a felszabadulás szeretett „Reno” a hajó fogságban, mentünk Norvégia Bergen, jegyet a komp, és menj egy utazás a fjordok. Amikor elérték a kikötő Bergen és fizetett 80 euró minden egyes voltunk egy idő után a csodálatos komp vitt minket át a csodálatos világban az élővilág Norvégiában. A szemünk előtt nyíló fenséges táj szépségének leírására nincs értelme. Ezek a csodálatos tájak nem írhatók le. Látni kell őket. A nevét a fjordok olyan hosszú és nehezen olvasható, én nem emlékszem egyetlen egy kivételével Neyroforda, mely hírnevét a legszűkebb fjord a világon.

Útunk sokáig tartott, és ebben az időben soha nem sikerült elszakítania a tekintetemet attól a csodálattól, amely körülvett minket. Auburn magas norvég, eszembe jut egy ambiciózus Viking norvég nemzeti mesék és cselekedett, mint egy útmutató az útra valami hangosan azt mondta angolul és erősen integetett a karját. Azonban úgy tűnt számomra, hogy senki sem figyelt, így mindenki lelkesen lélegzetelállító kilátás nyílik a fenséges vízesések és súlyos megjelenése az északi hegyekben, a tetejét, amely ment az égen, a sűrű köd beburkolja őket. Vitorlázás a szűk folyosókon a víz, arra gondoltam, hogy milyen szerencsés Ilyen durva északi emberek, hogy élnek egy gazdag ország, mint a természeti csodákat és hatalmas természetes adottságok, amelyek bemutatták, hogy a norvégok nagylelkű skandináv országban.

A kirándulás után bejutottunk az autóba, és Osloba rohantunk. By the way, a norvég utak, amelyek lenyűgözött engem még a fjordoknál is, meglepett minket. Az volt az érzés, hogy a levegőben repülsz. Rézsűkaszák időközönként néhány kilométerre vannak festői fa asztalok és padok, ahol finom enni, nem fröcsköl éttermek és kávézók országúti, hanem egyszerűen megvásárlásával módon párolt zsemlét, tejet vagy kólát. Ez a norvégok hozzáállása mindenhez, bárhol is voltunk. Minden város szép és rendezett. Az ablakok a tömegközlekedési csillogó, mint a polírozott felület, a táblázat és a határokat az autók és kerékpárok szigorúan körülhatárolt és megjelölt speciális jeleket. Dugók nem mint egy osztály, és minden fákat és bokrokat díszítve szó kórus személyzet-nyuszik fiú egyházi iskola.

Miután Oslo, és eljutni a fő cél utunk (a ház barátom rokonai), van két nap pihenés, visszanyerve a hosszú út után. A harmadik napon volt egy séta a norvég fővárosban, egy látogatás az elit negyede Aker Brygge, annak butikok, üzletek és drága éttermek, valamint látogatás a híres múzeumok Munch és Ibsen, a Nemzeti Művészeti Múzeum és más fontos látnivalók Oslo.

Norvégia egyik sajátossága a környezettudatosság és az egészségügyi ellátás tisztaságának fokozott figyelembevétele. Különösen csak egy különleges engedély alapján halászhat itt, amelyet az illetékes szolgálatnak előzetesen meg kell vásárolnia. Az engedélyeket bizonyos időre kiadják. Minél hosszabb az időszak, annál drágább az engedély. Az árak nem kicsi. A rubelre történő fordításhoz a halak engedélyezésének minimális mennyisége kb. 500 fa.

Az utazás során sok norvégiai várost látogattunk meg, és újra meggyőztünk arról, hogy a polgárok életszínvonala és hatalmas munkaképessége meghaladja határait. A norvégok számára, hogy ne vegyenek mindent, amire véget érnek. Talán ez a kis skandináv állam jólétének titka. Ez azonban nyilvánvalóan nem elegendő. Úgy tűnik, van valami más. Ahhoz, hogy megértsük, pontosan, azoknak a néhány napnak, amikor a trollok hazájában maradtunk, nem sikerült. Azonban észrevettem magamnak, hogy az észak népe zárt, és nem terjed ki kifejezetten "személyes" témákra. Élvezzék magukat, és jól teljesítenek.

Hazafelé utazásunk során ismételten megálltunk néhány gyönyörű tájkép felvételét és a legtisztább hegyi levegőt. Érdemes megemlíteni, hogy a norvégiai motoros utak meglehetősen keskenyek, és itt csak a kifejezetten kijelölt helyeken lehet megállni. Többször haladtunk át a sötét, sok kilométernyi alagútban, a hegyekben. A benyomás hatalmas. Igaz, ez szokás. Összefoglalva a történetemet, azt mondom, hogy Norvégia félelmetes ország, és teljes mértékben megérteni, milyen valódi európai életszínvonal volt, szükség volt ittlátogatni.