A projekt nyitott Kaukázus

A "OPEN CAUCASUS" projekt támogatói

Az általános szponzor a BASK.
Szponzorok - BEAL - kötél, fogsorok.
- BOREAL - cipő.
- Az ALVO vas.
Információs támogatás - RISK-onlain

Információ szponzor
www.risk.ru
Általános szponzor
www.bask-company.ru

Dombai és a Karachaevo-Cherkessia 10.10 határ menti területei a hegymászók számára elérhetetlenné váltak.

Úgy döntöttünk, hogy megpróbáljuk szerencséjüket a határtól távol eső területen. 12 költözött a falu Chernigov, Krasznodar régióban, az időjárás az utat romlott, elkezdett esni. Cégünk megállt az erdőgazdálkodásban. Ahhoz, hogy alá Fischt kell vezetni 50 kilométeres erdei utak, kimosott az eső és a törött Ural és gyalog körülbelül öt órán keresztül (ha nincs hó a tetején) súlya alatt berendezés és az élelmiszer. A Chernigov lakói meglehetősen barátságosak, reméljük, hogy segítséget nyújtanak terveik megvalósításában. Ma sűrű, felhős és hidegebb, mint tegnap. Az eső elromlik. A bizonytalanság reggeli állapotát még mindig a helyiek melegítették fel, akik körülbelül 4 autóról beszéltek az emeleten levő katonákkal. Végül sikerült megállapodnunk a GAZ-66 vezetõjével 1000 rubelre az átruházásról. A vezető felesége figyelmeztett minket egy karátistara, aki a helyi részeken rejtőzködik.

Most a helyükön vagyunk, az utolsó vágásnál, a fűrészporos fadarabokba helyezve. Örömmel fogadtuk szívélyességgel, aki itt őrködni fog. Fisht falai hóporosak, itt késő ősz, a fák majdnem túlhajtottak. Holnap reggel azt tervezzük, hogy elérje az alpesi kunyhó „Moonglade”, ott kell lennie egy barátunk, egy régi hegymászó oktató, Gregory B. Gorlov. Az időjárás a kerületben instabil, de a legjobbat reméljük.

Különösen Natasha Astakhova -!

Információs szponzor www.risk.ru

Elértük a "Moonlit Glade" -t.

Hello, barátok! Elértük a "Moonlit Glade" -t. A "Moonlit Glade" egy nagy tengerszint feletti magasságú hotel Fishta nyugati falánál, Grigory Borisovich pedig Gorlov felelős. Megkaptuk vendégszeretettel, megtöltöttük a fürdőszobát, és forró teával melegítettük. Mindez nagyon helyénvaló volt, mivel az esőben csapkodtunk, jó szél által feltörtük, a láthatóság hiányában. A berendezés egy részét el kellett hagyni a fűrészporra, utána pedig utána kell mennünk. Hét közülünk van, kivéve Misha Astakhov és Lyuda, - fiatal túrázók az orosz DYUSHOR edzőjével.
A projektemben a kisgyermekek befogadására irányulnak. A Fisht-hegyet legendák fedik le, vannak olyan emberek, akik szilárdan hiszik, hogy a Prometeus láncolva van Fisht nyugati falához. Valóban van egy hatalmas vörös folt, amely láthatóan látható a tengerből, a Loo-Sochi folyosóján. A legenda szerint a Colchisban lebegő argonauták egy lázadó titánt láttak egy hegyre, amely egy krokodil alakra emlékeztet. A Fishtov-hegy pontosan ugyanaz, hosszúsága 6-7 km. nyugatra van vágva a falak függőleges csepp 300 és 600 m az egész hatalmas kiterjedésű a fal csak egy (még nem osztályozott) által megtett útvonalat két :. Roma Fedorchenko Szocsi és Igor Politkom ki Rostov-Don és ez év tavaszán. Útvonal szint 5a-5b. A terület nagyon szép: vízesések, zátony sziklák, barlangok, hatalmas vegyes erdők. Ő lenne az Alpokban - mielőtt az út várakozna a soron. Reméljük, hogy előbb-utóbb kialakul az időjárás, és képesek leszünk megvalósítani terveinket. Yuri.

Információs szponzor www.risk.ru

Tegnap teljesen áthelyeztük az összes felszerelést a "Moonlit Glade" -re.

Hello barátok! Tegnap teljesen áthelyeztük az összes felszerelést a "Moonlit Glade" -re. Ma pihenőnap van Astakhov, míg a velünk együtt járó fiatal hegymászók leereszkedtek a 2a besorolt ​​útvonalra. a Fisht-en. Az időjárás még mindig instabil, de reggel nem esett. Holnap Misha-val fogjuk megtenni az első emelkedést a névtelen toronyig, ahonnan északon kezdődik a Fishta-hegység. Ez az emelkedésnek két célja van: a süllyedési útvonalat a toronyról és az összehangolást megelőzni komolyabb emelkedések előtt. Yuri.

19.10 Hello, barátok! Tegnap Misha, ahogy összegyűltek, megtette az első emelkedés (süllyedés út) a Névtelen torony a „Vodopadny”. Ez kapott mintegy 600 m. A mászás nem bonyolult, de a nedves időjárás Fischt nem javult, az ereszkedést felakasztották öt hurokra prodergivaniya kötelet. Az idő múlása 2,5 órát vett igénybe, és majdnem megegyezett az emelkedéssel.

A felemelkedés a láthatóság teljes hiányában zajlott, jó, hogy a "Moonlit Glade" -re épülünk, ahol lehetőség nyílik kiszáradni. Például tegnap, amikor visszatértem, fél pohár vizet öntöttem minden csomagtartóról. Ennek a felemelkedésnek köszönhetően most már van egy elképzelésünk a Fishtov falainak nagyságrendjéről, hosszabbak, mint vizuálisan. Sajnos, nincs a magasságmérő, hogy pontosan ellenőrizze a magasban, de úgy tűnik, a tervezett nekünk egy csepp torony mintegy 500 - 600 m. Ez egy meredek és néhány szögből jól néz ki. Karst, amelyből kifejlesztették a helyi hegyek, időszak után a rossz időjárás egy kicsit, mint egy szivacs, felszívja a nedvességet szivárgott, ami megnehezítheti a közelgő mászó falon a torony. Tudjuk, hogy legalább egy kísérlet az első megmászása a fal már, a 80 év is sikertelenül próbált átjutni csapat Andryushchenko Krasznodar vesd őket a kötél még mindig lóg a nagy nedves belső sarkában az északi torony.

Jól érezzük magunkat a viszonyulnak hozzánk szívesen, én kifejezetten a cég „BASK” bemutatott gyönyörűen illusztrált könyv Alexander Beskova Szocsi, ahol a rész témája a hegyi Fischt. Nem lehet megunni, hogy miért egy ilyen szép és érdekes terület maradt a „fehér folt” a legtöbb hegymászó, miközben vannak minden körülmények rendezésére Alpiniad, hegymászás mobil bázisok, és ami a legfontosabb, egy hatalmas lehetőség az új útvonalak megnyitásával a falon Fisht és Pshehasu.

Yuri.

Fishtei folyamatos fesztiválunk van

Küldök neked (már Rostovról) néhány részletet az expedíciónkról.

Meg kell jegyezni, hogy eleinte minden fémjelzi a sikeres expedíció szállítás nem romlott el, azt fogadta, a szállást problémák nem volt, ez volt a kérdés, hogy a gép a traktusban Buulgenskaya fal.

És itt Cherkessk helyzet hirtelen megváltozott, a vis maior minden terv Kelet Dombaya felborul a globális megerősítését Abházia és Grúzia határán.

De a tehetetlenség erős, és még mindig Dombaiba megyünk, hogy mindent látunk a saját szemünkkel. Már elmúlt Teberdával, fontolgattam a Kaukázus egy másik térségébe való költözés lehetőségét, a sors egyszerűen elmosta az elfogadható lehetőségeket, kivéve a Fisht-t.

Az út, véleményem szerint, nem harminc százalékot, elkerülve ambushes a Dombai mentünk vándorlás a Kaukázusban, cím Fisht területen. Ezzel kapcsolatban az abház eseményeket volt a gyanú, hogy annak ellenére, hogy jelentős távolság a határon, és a környéken is lehet néhány különleges erők és hagyja, hogy a terveket. Ez a gyanú fokozódott, amikor Chernigovban, egy 50 km-es települést keresve keresett. Naplózása út szinte az üreges Vodopadny, ugyanabban az időben, mi meghallgattuk a figyelmeztető helyi lakosok az öt gép katonák élén Fisht. De az úton, a fakitermelők kivételével senki sem találkozott. És ebben a szakaszban a szervezet minden rendben van, szállítás, szállás, minden késedelem nélkül, ellentmondások, nos, mint egy csillag.

Állj meg egy éjszakát Chernigovban, 50 km-re. egy erdei utat, az éjszakát a sörözők meleg reggelijében töltik, másnap a Holdfényt. Itt, mint másutt, kiváló fogadtatás, szívélyesség, feltételek.

Késő ősszel megvan a maga varázsa, elszáradt füvet, spray utolsó sárga levelek, köd, kék-szürke bársony bélés doboz kanyonok és csengő, kristálytiszta átláthatóság a levegő, kívánatos, hogy a fotós. Ebben csak keveset szerencsénk volt, csak néhány reggeli órát szakítottunk két napig. Az "indiai nyár" hétére vonatkozó számításaim a nedvesség folyamatos nyomása alatt diszpergálódtak. Meg kell jegyezni, hogy az időjárás változatos volt. A szél megváltoztatta az irányt, vastag ködöt a mennydörgés és a jégeső váltotta fel, a nedves hóesést. Az átlagos éves csapadékmennyiség pontosan ezekben a napokban jelent meg.

Ennek ellenére sikerült végrehajtani a program egy kis részét. Sikerült egy Fiesta nyugati faláról panorámát venni, hogy megbecsüljem a lehetséges útvonalak nagyságát. Misha és én felmentünk egy új utat az északi toronyba, ahonnan a Fisht-hegység kezdődik, miután az első emelkedést elvégeztük. Ez volt vele akartam kezdeni a fejlődő terület, mert a hétköznapi, gyalogos útvonalak a felső és a fogak, a fésű szerű kínai sárkány, nincs ott. Ennek az útvonalnak van egy kiegészítő jelentése, azt terveztük, hogy kivetítjük. Alulról mintegy 45-50 fokos meredekségű karsztlehosszat körülbelül 6-7 kötélen becsültünk meg, kétszer akkora volt. Kellemes meglepetés volt, a Ficht skála egyre nőtt. A tetején hajtogattuk a túrát, és egy jegyzetet hagytunk rajta. A név a torony volt még annak megállapítására, fonás valami hasonló Commander, Moidodir az ereszkedést, van egy jó eső, Misha és leraktam öt hurokra prodergivaniya kötelet a felkészülés a komolyabb mászás meredek falon a torony, amely felemelkedik a bal oldalon a medencében száz méterrel alatta. A torony Fisht előőrséje, amely több kilométeres gerincet indít. A torony bal oldalán egy lógó völgy fekszik, a Fisht és a Pshehasu hegységét elosztja. Az alatta levő két vízesés Vodopadisty vízfolyást jelent, amely Pshekha-ba áramlik. A mintegy 500 méter magas torony egy 5b-ről 6a c-ig terjedő komoly elővágányú pálya. Yu-SW fal Prshehasu, talán a leghosszabb a területen, néhány útvonalon is elérheti a 20 pályán (anélkül, hogy figyelembe véve a gerincet). A torony jobb oldalán a bokor nyugati falai bizonyos távolságra nem különösebben nehézek, de közelebb vannak a vörös folthoz, meredekségük és kiterjedésük nagyban megnő. A figyelem a gerincén a piros folt is lehet azonosítani, mint egy külön felső (balra és jobbra a tömb, van is néhány éles különálló tollak). Az útvonalak hossza 10-15 kötél lehet. A jobb oldalon, a gerincfal egy meglehetősen homogén tömb, mind a magasságban, mind a bonyolultságban, de több mint két tucat új útvonalat képes átvinni. A híd előtt a fő tömb és Fischt Dél gerinc befelé hajlik felé a legmagasabb pont a hegy és leereszkedik a völgybe több támpillérek, az is figyelemre méltó. Egyikük szerint ez év májusában a római Fedorchenko (Sochi) és az Igor Politiko (Rostov-on-Don) vezette az utat. Ennek a falnak a támaszai a Fishta csúcsa közvetlen közelében helyezkednek el.

A jobb oldalon a gerincén viszonylag óvatosan leereszkedik a híd, amely elválasztja a fő tömb Fisht South. Ezzel a nyereg pont a gerincen egyike azon kevés útvonalak minősített 2a k.sl.

Dél Fischt külön fel is jelentős érdeklődésre tart számot a hegymászók, ez még mindig nem hivatalosan bejegyzett útvonalon.

És valószínűleg a keleti oldalon találhat lehetőségeket első kapaszkodók.

(C Fischt-kunyhó a hegyen már csak három útvonal: 1b, 2b és 5a k.sl.)

Get a területen nagyon egyszerű, már régóta elsajátította a turisták és a barlangászok.

Azt hiszem, most rajtunk a sor jött.

27/10/01 Szia barátok! Mivel az idő megközelítés „B” kiosztott expedíció, úgy döntöttünk, hogy menjen le. Fischt most egy átmeneti állapotban őszi-téli, az időjárás instabil. Most Szocsiban, végig Babuk-Aul. Én készítettem egy rövid leírást a területen. Remélhetőleg a közeljövőben lesz akkor, jelentéssel együtt az expedíció.
Yuri.

Támogatók A projekt „Open kaukázusi”
Általános szponzor - sütkérezni.
Támogatóink
- BEAL - kötél, quickdraws.