Kur-földnyelv - hogyan juthatunk

A Kur-földnyelv egy keskeny földsáv kiugró ki a tengerbe. A hossza kb 100 kilométert, és a legtöbb teljes szélesség fél érdekében (bár néha még kevésbé, legfeljebb 500 méter). Spit homok, ami lehetővé teszi, hogy a csodálatos táj - a dűnék.

Minden nyárs hossza halad autópályán. Adminisztratív Spit tartozik Oroszország és Litvánia határátkelőhely közepe táján. Általában az ilyen avtoputeshestvennika meghajtó út elég érdekes.

Kezdetben semmi figyelemre méltó, hogy látható: az oldalán az út egy közönséges erdőben. Megálltunk a felszerelt területet, ki a kocsiból. Sehol egy lélek, a csend és a fenyő. Menjünk a tengerbe. Ez nyilvánvalóan szoros - hallotta a zajt, jött a tenger illata. És megy nem messze, csak egy perc.

Kur-földnyelv - hogyan juthatunk

És itt van: az aroma friss szellő, nedves homok, hullámok, rózsaszín gránit kavics.

Sétáltunk egy kicsit a tengerparton.

Több településen található, a nyárson van kemping és szálloda. Meg kell menni az egyik közülük. amely a falu halászat. Jöttek pelyhesítő. Figyelemre méltó száma szerepelt, sőt, a földszinten - ez kényelmes, nem kell járni a táskák fel a lépcsőn.

Fuss a nap csak 83 km.

A hotel, ahol töltötte az éjszakát - ez egy komplex parkosított terület és restoranom.Utrom elindultunk az étterem reggelire.

Kur-földnyelv - hogyan juthatunk
Ez valahogy emlékeztetett bennünket reggeli fogadók a szomszédos Lengyelországban: joghurt, gyümölcslé, kávé és tea, sajt és kolbász szeletelt, sült tojás, vaj, keksz, lekvár, méz ...

Pincérnő fokozatosan hozzuk mindezt az asztalra, és mi minden cellához irigy pillantásokat a négy kerámia macska egy ablakpárkányon. )

Mentünk a Kur-földnyelv tovább. 37 kilométeres sétát a leállt „táncoló” vagy „részeg” erdőben. Ez a szakasz a fenyves erdő, ahol a fák valahogy nőtt, bizarr fordulatok. Láttam, mint ez előtt a fenyvesek a Volga középső folyása, de itt a nyárson „iszik” hangsúlyosabb fenyők.

Néhányszor még járni egy túra a homokdűnék. A megközelítés fel van szerelve - ha séta a sétány, és egy kényelmes helyen a tetején kilátó készül. Az egyik ilyen pont lehetett látni egyszerre Kurshskiy Balti-tenger és a Perzsa-öböl.

Víz, elválasztott keskeny földsáv, mégis más: az Öböl nyugodt, és még friss, és a tenger sós és hullám (!). És a színe a víz különböző.

Hamarosan megérkezett az orosz-litván határon (Marine-Nida). Előttünk volt csak egy autó, a sofőr vár valamit. Aztán jött egy vámtiszt egy vicces spániel, járt és megszagolta előtt áll az autó, és ő azonnal elhagyta. Mi is ugyanabban az időben beleszagolt, majd később már látható az útlevélben standján. A litván oldalon volt még gyorsabb, de volt 5 euró környezetvédelmi díjat - az utazás a litván része a nyársat. Minden határátkelőhely a bejárattól a check-out 25 percet vett.

Nida leparkolt és elindult a falu: gyönyörű hely.

sétára a falu jött a dűnék Parnidis (Parnidis). A magasság a dűnék több mint 50 méter, a tetejére egy fából készült lépcső. Persze, felmászott a tetejére. Típusai vannak nagy.

Ha ezeket a részeket a nyáron - látogasson el a part Nida (az egyik a tenger, nem az öbölben). Beach jegyezni a tisztaság a rendszer, a „Blue Flag» (kék zászló), azt is szerette vizuálisan. Érdekes, hogy néhány itt a nyári hónapokban a víz hőmérséklete?

Kur-földnyelv - hogyan juthatunk
A litván oldalon Kurshskaya zsinórra javulás szintje jelentősen magasabb, mint Oroszországban. Figyelemreméltó és az utakon, és a falvak.

Még az erdő ügyesen kész attrakció. Ez a „Boszorkány-hegy” a Juodkrante.

A Boszorkány-hegy - egy dombon borított fenyőerdő, amely kövezett utak, és elhelyezte a fa alakja. Témák faszobor főleg kapcsolódó gonosz szellemek - boszorkányok, ördögök és néhány más folklór karakterek.

Azt kell mondanom, a fa megpróbálták mester: a számok itt van néhány tucat.

Mi jött le a hegyről, nézi az órát 20 perc után a komp Spit Klaipeda. És a távolság a móló mintegy 20 kilométerre. Sikerülni fog, vagy nem?

Beugrott a kocsiba, ki a lépés, és egy pár perccel az indulás előtt volt a mólón, a komp csak úszott a partra.

Kur-földnyelv - hogyan juthatunk
Elmentem megvenni a jegyet, de nem eladni, mondjuk „díj Klaipeda.” Azt kérdezik: „Fizessen el, amikor vitorlázás” - „Nem, egyenesen a városba.” Nem értem, de nem volt már ideje, hogy hívja. Nos, azt hiszem - az úton, majd a pénzt.

Kis komp kívánó át egy kicsit, és messze. Általában 5 perc után, útnak, és további 10 már leszállt.

A Kongresszus, a komp is nem pénztáros, nincs akadály, nincs feliratokat. Még tényleg nincs hely, hogy állítsa le: mind a bal, így szinte azonnal megjelent egy városi utca fizetés nélkül semmit. Különös ...

Klaipeda telt el, aztán ment az úton E272 és elindult keresztül Telšiai a Siauliai.

Fizetni az adót az átkelés a zsinórra Litvánia és fordítva kétszeresére kell növelni?

A vezető az autó a bejáratnál, hogy a Kur-földnyelv fizet 150 rubelt magának, mint az egyén plusz 150 rubelt per autó (300 rubelt összesen), plusz 150 minden egyes utas (kivéve azokat előnyöket, vagy a szabad utazás, amelyet az előzőekben tárgyaltunk).

Vitalij Samarskiy írja:

Az átmenet a litván-orosz határ ellenőrzőpont a Nida-Marine a belépési díjat kell venni a nemzeti parkban. A következő ellenőrző pont (indulás park) közelében Zelenogradsk. Ha megy át rajta, aztán megy az ellenkező irányba, akkor lesz egy új beutazását a nemzeti park, és a díj kerül sor újra.

Ha nem hagyja el a nemzeti park Zelenograd, és például, miután időt töltött a faluban horgászat, jöjjön vissza Litvánia bejegyzés egyike lesz.

Megjegyzem, hogy Litvánia is saját díjat, hogy meglátogatta a nyársat, és az esedékes orosz nem mentesül a litván.

A leggazdaságosabb megoldásnak látok látogatók köpött átmenő ez az egyik irányba.