Altáj Belukha

Résztvevők: Dmitry, Ekaterina, Timothy

Barnaul - Altáj-hegység - Mount Belukha (Tomszk éjszaka)

Együtt Timothy érkezett Barnaul egy vonaton Moszkvától. Az állomáson, felismerve minket hátizsákok, odajött hozzánk járművezetők. Elkezdték megpróbálják aktívan elő zabrosku a Tungur (10 ezer. Rubelt), amely a tervezett utunk, melynek célja az volt, hogy Belukha.

De Timokha azt mondta, hogy meg fogjuk találni olcsóbb. Mi maradt a hotel „Barnaul” 700 rubelt. személyenként és naponta. Később megtudtuk, hogy vannak olyan szállodák és olcsóbb. Éjszaka ment taxival a repülőtérre, találkozott egy másik résztvevő - Katya, aki repült Szocsiban. Hárman voltunk. Tim nevű barátom, és ő beleegyezett, hogy dobja fel velünk a 6000 rubelt.

Elvileg a „szállítja” - „gazelki” trailer, megy a bázisok található Tyungur ( „mászó”, „Fehér Sas” és mások.) Ez akkor lehetséges, ha a telefonon előre velük, te ugyanazt kevesebb.

Reggel 7 órakor már belevetette magát a kocsiba, és útnak, keresztül a város Biysk, Gorno-Altaisk, a Chuysk. A alulcsapott tartózkodtak útszéli gyors - rendezett ailah (remake a belföldi lakások ALTAIS).

Pogranpropusk ki közvetlenül a határállomás. Ez ingyenes. De ki kell töltenie egy csomó más darab papír, és ők is hajlandó, az egész folyamat elvitt minket körülbelül egy óra.

A községben. Tungur érkezett 19 óra, azaz, Mi töltött 12 óra az út. Megálltunk a turisztikai központ „Vysotnik” - dupla kemping sátor 400 rubelt. személy. Zuhany és szauna térítés ellenében. Tudod, hogy saját sátorban 100 rubelt.

A bázist fognak emlékezni, mint az olasz WC telepítve a fából készült kapuk, mint a „WC”, és még halálos jelölő alkohol - egy üveg vodka ára 1000 rubel. (A falu közelében van -. 150 rubel) inni az italt a „mászó” - tilos. Azonban a kávézóban ünnepelték a sikeres feljutás a Belukha kereskedelmi csoport vezetőik. A fiúk mosott ikonok.

Azonnal voltunk kínált zabrosku a hegyek lóháton. A csoportban 5 ló - ez a 5000 rubel. Egy másik lehetőség - zabroska Kazuyak áthaladnak a parkolóban „Három nyírfák” (03:00, amely felváltja az egynapos szuszpenzió). Sajnos, az ülések az autó nem volt, volt, hogy még egy napot várni, mielőtt az új szállítmány. Annak ellenére, hogy ez az egyik leggazdaságosabb lehetőség, azt akarta, hogy a hegyen gyorsan, ezért választottuk másik lehetőség.

A „mászó” szervez zabrosku - rafting a Katuny. Ez lerövidíti az utat egy kicsit, és további kaland. Költség - 800 rubel. A menetidő körülbelül két óra.

• Legends Belukha
  • bázis Altai
  • Altáj-hegység
  • Altai tó
  • Hegység - Altay hegymászók és túrázók

11 órakor reggel felszállt a tutajt, és úszott. A hajó velünk volt egy oktató-vezető. Mesélt az Altáj terület - Beluha csak egyike a sok látnivaló ezeken a helyeken. Mi lebegett már az Altáj temetkezési köveket, lejtő, ahol t megtámadta és megölte elvtárs Sukhov - a legendás Vörös Hadsereg parancsnoka (nem tévesztendő össze a névadó hős a „Nap a sivatag Bele” film). És elértük a torkolatánál a folyó Akkem Katun. Rakodni, tedd hátizsákok és elindult az ösvényen, át a réteken Altáj fel Akkemu.

Ez a hely nem csak a gazdag természeti szépségekben és mindenféle gyógynövények, hanem ördögi harapófogó, aki sóvárgott számunkra, hogy hasznot. Mi olvasni bekövetkezett a lemez az úton.

Estére értünk a parkolóba „Három nyírfák” - ez a szokásos helyét a táborban. De nem volt senki, de nekünk.

Reggel elindultunk a jól kitaposott utat, amely kanyargós, maradt a cédrus erdőben, majd odabújt közel a folyóhoz. 16 órakor érkezett a parkolóba „A cédrus” - van ellátva turisztikai táborban. Ott már állandó embereket. Toltuk őket egy kicsit. Fordult az idő rossz - az esti és az éjszakai eső volt.

Reggel az időjárás javult, és továbblépett. Az erdő utat engedett erdő tundra, majd alpesi rétek. volt egy csomó lonc. Ez a bogyó Próbáltam először. Elértük a „Barrel” A 15 órakor - a MOE bázis és menedéket mindegy „nagy magasságban”. Kockás, a bal oldali mentők tartalékok számított a visszaútra. Miután csak múlt a Akkem tó, amelynek partján alapú rerihovtsy és egyéb ezoterikus, táborozott patak ponton torkolatánál a tó - így Belukha, amely a legmagasabb pontja Altai, úgy tűnik, különösen széles.

Tim azt mondta, hogy nagyon nehezen megy tovább - egy fájós lábát. Felajánlotta, hogy megy nélküle. Csak úgy tudott minket. Timothy adott nekünk egy verbális leírása és felhívni a diagram. Általában folytatta „Belomoro”.

Átmentünk a hídon. Az ösvény elvitt minket egészen a gleccser. Mentünk a kápolna, megállás egy pillanatra. Az ösvény, elveszett és mentünk kurumniki. Mászik kurumnikam négy csontot, néztük a jó utat a gleccser, amely elveszett. De úgy döntöttünk, hogy nem pazarolja a magasságot, és továbbra is mászni a sziklákon. A lejtőn van nyomva a gleccser, és mentünk is. Ide sokkal könnyebb.

Mentünk nélkül macskák. Glacier elég sima, száraz, repedezett költség. Ahead Nagy Akkem Wall - a legnehezebb utat a csúcsra. Bal látta Gorushko sziklás egy házat. Ez az első tábor, amely kezdődik a feljutás a Mount Belukha. Nevezzük Tomszk egy éjszakán át (vagy parkolóhely). Visszafordult, odajött. Van egy csomó ember: néhány részt a jégen, míg mások várják a a hegyek, napozás a hegyen perzselő napsütésben. Van egyfajta oltár, amit a halott hegymászók. Ritka példány, mint a jégcsákány és fa samosvarennyh, mint ezek a macskák tartják a menedéket.
Találkoztunk az emberek, megtudta, hogy holnap a hegy két csoport - a srácok Szlovákia útikönyv és kereskedelmi csoport két útmutatók MOE-beceneveket. Meghívást kaptunk, hogy csatlakozzon a zenekar, mint egy kereskedelmi asszisztens. Nem voltunk szemben.

Altáj Belukha

Sturm hegyek

Hegymászás. Keltünk korán reggel. Csak a szemét dörzsölte, és látta, hogy egy Akkem fal leomlott egy hatalmas lavina. Csodálatos látvány, amikor oldalról nézve. Hegymászás a jég kezdett leküzdeni a pass Delaney.

Korábban, a jeges lejtőn voltak provesheny korlát (kötél), de mivel ők hozták be a kísértésnek felkészületlen emberek (különösen azok számára, akiknek Belukha az első és legfontosabb, a spirituális jelentését), és felmászott a labdát, ami a problémát a helyi Sürgősségi Helyzetek Minisztériuma, kötelek eltávolítjuk. Most minden csoport proveshivajut és eltávolítja saját kötelet.

Között a hegymászók egy jó jég hegymászók. Elment az első. Korlát és letette az összes Jumar. A nyereg pont nagyon kevés helyet foglal. Ezért minden emelkedett egyszerre lement a másik oldalon, a zárt gleccser Mensah. Glacier kapcsolatot 5 fő, és elment a havas területeken, az előny már az utat a korábbi hegymászók bölcsen elkerülte a repedések. Tehát predperevalnogo elérte a felszállási úgynevezett Big Berel nyeregben.

Mászott. Ez 16 óra volt. A menetben egy táborban. Ezek voltak azok, akik vártak az alján. Már elment a hegyre.

Ásott sátorhelyek és egy lyuk a WC-vel. Az emelkedés volt rendelve a 3. reggel, de az időjárás. Éjjel, ő romlott. Minden szigorodtak drámaian melegebb, és megkezdte a heves vihar. Álmok Pinnacle lassan olvadni kezd.

A 3 éjszaka még mindig borús és erős szél. Úgy döntöttünk, hogy menjen vissza aludni. De 6 órakor a rossz időjárás minden lebontották. A szél még mindig erős, de az ég kék. Úgy döntöttünk, hogy a szlovákok és útmutató, elszakadás a kereskedelmi csoport. Éjszaka a magunk módján lavina kellett mászni egy csomó hatalmas halom ragadós hó. Legyőzése után egy pár Berg vette a mező Beluhinskogo cirkusz. Elkezdtünk emelkedni Beluhinsky át. A lejtő elég meredek, de a hó. Úgy tartja is.

Másztunk fel a labdát. A hó vastag volt, és kitart sziklás fogak. Egy kis levegőt, végighalad a gerinc a csúcsra. Mielőtt a tetején egy kis lyuk. Ezután vegye le - és ennyi. Elmentünk - gratuláltak egymásnak, és fényképezett.

Az időjárás fordult savanyú. Belukha, amely 4560 m magas, tornyos a felhők felett, melyben jön lefelé. Siettünk le, kihagyva a kereskedelmi csoport és ösztönzi tagjait.

Lementek a pass, dobta a kötelet, és dyulfernulis viszont. A közepén a lejtőn ment lavina. Egyikünk akasztott. De ezek mind az állomáson, és pristrahovany és Kate már le a kötelet. Ezért semmi sem történt. Csak egy teljes száj, az orr, és minden mást a hó. De otplevavshis, jött az érzékek és leereszkedett.

Az alján, lekötött, mentünk lefelé a csapáson, találkozott a csoport, amely valahogy jött ilyen későn. Úgy néztek ránk, és a lavina, és visszatért a táborba. Amikor jöttek a táborba - már sötétedett, egy óra múlva jött egy kereskedelmi művész. Már megvolt a kalandokat, de életben volt - egészséges.

A reggel sűrű köd, de a szél szinte nem volt. Összegyűjtött sátrak és elment - jött le a nyeregből, mentünk hóban területeken át a Mensa Delaney. Mi rögzített kötelek és minden ment le a parkolóba Tomszk. Kereskedelmi csoport maradt a páholy, és úgy döntöttünk, hogy menjen el a szlovákok Akkem tó.

Ahogy sétáltak egy gleccser, egyszer fordult az idő rossz, fújt a szél, havazni kezdett. Mielőtt a tábor olyan fáradt voltam, hogy alig megy oda hozzá. Nyugalmi 10 percenként. Estére elértük a tavat, ahol nem voltak korábban fel a sátrat, és elesett.

Trekking az Altáj régióban a leereszkedés a hegy Belukha

Kaptunk későn, úgy döntött, hogy egy nap pihenés. Odalépett a csoportot, hogy maradt a Tomszk parkoló. MOE-nickek meghívott bennünket a fürdőbe. A fürdő után leült, és beszélt, hogy erről. mert mi voltunk a napokban számítva a rossz időjárás, úgy döntöttünk, hogy menjen vissza a másik irányba, azaz járni.

A tó elhúzott spasatelskih „dobok” a meteorológiai állomás, az ösvény a hágóra Karaturek. A nő egy egyszerű, de nagyon hosszú, a nyomvonal jól csomagolt, de szelek szerpentin. Mintegy kishili-piskuhi állatok, mint a tengerimalacok.

A nap közepén ment át, ahol találkoztak az emberek, és az úton lefelé, ez is egy csomó ember, köztük és a kisgyermekek. A menetben Belukha tűnt számunkra az utolsó alkalom, amint elindult lefelé, ez eltűnt szem elől.

Lementünk egy kis fenyőfa. Aztán meglepett a környéken hatalmas cédrusok és törpe nyír. Mi tábort patak.

Továbbra is menjen le az utat, ő vezetett minket a sűrű erdő és megosztott. Nem tudván, az út, menj jobbra. Ez az út vezetett le több, mint a bal. És nem tévedés. Ő vezetett bennünket, hogy a Kucherla tó. A tó egy kis pihenés, és elment a folyó, ami folyik ki belőle, le. Az utat, hogy megy a folyó mentén sok olyan hely, választott egyikük megállt éjszakára.

Folytatva az ösvény mentén, amely már szinte az utat. A hely egy kígyó - egy pár viperák sütkérezett közvetlenül utunk.

Tatiana - egy nagyon kedves és barátságos nő fogadott minket, és találtam egy helyet a „Gazelle”, melyet másnap Biysk. Az alap, mi meg egy sátrat 100 rubelt. Rendeltem egy fürdő - 50 rubel. személy.

Este a vendégek szórakoztatásáról a séta zenész a Tyva Tatiana hangszerek: doromb (khomus) és tambura. Tehát mi van igazi kreatív búcsúztatták az Altáj-hegység és a Mount Belukha.

Az egész nap elment Biysk, majd busszal ment Barnaul. Vettünk a jegyeket minden gond nélkül. Ezért az esti voltunk már a városban. Éjjel, Kate repült egy repülőgépen. Azt tartotta, és délután volt egy vonat Moszkvába.