Georgia - ő georgia

Minden jó nap)) Az öröm és a fény szomorúság tájékoztatni arról, hogy egy hete tért vissza egy utazás Georgia. Az öröm - mert végül megvalósítani az álmát - idelátogatni. A szomorúság -, mert azt akarja vissza. )) A fény -, mert a benyomások az útról, majd meleg nekem egy nagyon hosszú idő))
Mintegy Georgia sokat beszél. Minden jelentés világos és ragályos - valószínűleg azért, mert egyszer látogatták meg ezt a barátságos és szép földet, lehetetlen nem szeretni.
Elmentem egy kis csoport. A program már elfoglalt - tíz napig láttuk a leírhatatlan szépségét Svaneti hegység Kazbegi és Gudauri, érezte a jellegzetes bája Tbiliszi és Mtskheta, próbálja ásványvíz a Borjomi rugók, átsétált Kutaisi, lejött a mesés föld alatti világot a Prometheus barlang látogatható az ősi barlang kolostor Vardzia és viszonylag új, de nagyon szép várat Akhaltsikhe, Rabat, sőt, le is otthonában Sztálin elvtársnak Gori. De mindez, nem volt értelme az utazás a szokásos értelemben - úgy tűnt nekem, hogy én csak látogatóba jöttek a jó barátok és pihenni, bár ezek az emberek láttam először, mint mondták. Mivel én tért vissza az utóbbi időben, az érzelem az utazás még nem enyhült. De még mindig megpróbálom lefordítani őket szavakra, fulladás nem sokat mondani erről a csodálatos haza Mimino))

Grúzok azt mondják, hogy ha Grúzia, még véletlenül megüt valakit, hogy nézze meg, éhes és józan elmész nem ad. A vendéglátás az grúzok a vérben. Nem számít, hogy ki vagy - a bázis üzlet, vagy csak egy járókelő - itt akkor fogad, mint egy jó barát. Fed jóllakottság, inni. Mert különben egyszerűen nem, nem lehet. És ne tagadják - egyrészt sérti a jó őszinte ember, másrészt az élelmiszer itt hihetetlenül finom. És bőségesen. A „diéta” és a „fogyni” a Georgia vagyis majdnem sértő. A barátnőm látogatott vendégszerető vidék előttem, figyelmeztetett: „A ruhák, hogy egy nagyobb méret.” Igaza volt. ))
A program utunk volt, hogy a grúz háromszori étkezést, a víz és a kettőn - hárman pohár bort a vacsorához. Valójában az étel szinte éjjel-nappal, és a bor folyt korlátozás nélkül. Itt van egy minta étkezés, amit kezeltek kenyér, zöldség, friss zöldség, 3-4 előételek (hideg és meleg), sajt, leves (ez nem mindig, de gyakran), burgonya, különféle formákban, 1-2 fajta hús forró (vagy hús / csirke és khinkali). Igen, KHACHAPURI, persze, hogyan is elfelejtettem)) Ezek a forró, friss, lágy, olvasztott sajt, vaj csöpög - mmm. Nem szabad enni, csak irreális. Néha könnyebb volt lehetőség: kenyér, három saláták, KHACHAPURI és khinkali, majd egy másik khinkali, majd harmadszor is khinkali. Ez az egyik vacsorát. Mindenesetre, ez van megadva: ez nem egy büfé. Ez mind szolgált egymás mint a díszvendége)), így gyakran megrakott úgy, hogy a hely nem elegendő, és az étel csak fel az egyik a másikat.
A vacsora ugyanaz. A reggeli egyszerűbb, de nagyon tápláló. És így minden nap. De között reggeli, ebéd és vacsora kezelték a szamóca, a nemzeti kalács mazsolával és fahéjjal.
Eleinte nyögött: „Hány dolog, amit nem eszik annyira.”. Aztán elkezdett viccelődni a témában: például mi útmutató (a grúzok) kérte, hogy jöjjön létre egy finom azok számára, akik későn. Ő azonnal válaszolt: „Mi van ott, hogy gondolnak a táp))?” Vagy: „Szégyenletes, az annyi, mint fél óra sem enni!))” És a végén még azt is megszokták. Tehát, ha azt követően három saláták, KHACHAPURI két adag khinkali hozott egy harmadik, senki nem volt hajlandó, minden evett öröm. ))
És az egyik vacsorák Svaneti (ahol otthon maradt vendégház) hostess sütött nekünk kubdari - nemzeti Svan piték mint KHACHAPURI, de a hús - csak a szív - és ő került az asztalra. Ekkorra már használják a padlizsán tekercs, két vagy három saláták, KHACHAPURI, leves, néhány folyami hal, sült krumpli és a csirke chkmeruli (fehér mártással, fokhagymás a skovorodochke.), De még sem kubdari egyszerűen lehetetlen volt, így evés és dicsérte, különösen, tényleg nagyon finom.
Általában a távozás napján mérleg, mintha kifejezetten csapdába nálunk, megmutatta plusz három font, ruházat - molett, és a tükör - és még több (jó, görbe, egyértelműen.). Ugyanakkor, a család lett a vezető és a vezető meglehetősen mosolygott és azt mondta: „Semmi sem jó))”
Hazatérve, én először nem értette, miért van a hűtőben csak hajdina.

Georgia elképzelhetetlen bor nélkül. Bor öntjük folyón. És megy vissza, mint egy ember szinte nem iszik nagyon ideges, mint én, hogy ott legyen. Minden eszébe jutott sura a „kaukázusi fogságban tartott”: „Nem iszom.” - „És iszom (kap három literes üveg bor) Mi van inni?”.”-»Nem érted, nem iszom, nem a fizikai képesség.« - „.. Ez körülbelül az első pirítóst Végy egy pohár” Nos, valami ilyesmi, és kiderült. Nem, persze, erőszakkal senki önteni bor benned nem. De lesz egy csomó, és így, mint valami rossz, és ez lehetetlen. )) Sőt, ma már a bor nagyon jó, és a friss hegyi levegőt, és olyan csemegét, de grúz pirítós részeg csak finom. És ha egy pár nem számolta az erőket - semmi, hogy részeg, reggel, nemzeti recept - bor félig vízzel))
A bor, hogy hívjuk piros, Georgia nevű fekete - mert sötét, szinte átlátszatlan. Red hívják rózsaszín vagy piros átlátszó. És csak a fehér fehér marad, persze, ha nem sötét sárga színével -, akkor ez lesz az úgynevezett narancs.
Borszaküzlet minden sarkon. És mindenki megtalálja a bor minden ízlést és a költségvetés: a tervezetet, és a palackok, és a szokásos, és az elit. Mindig próbáljuk öntjük, majd vízre tovább. )) Díszíteni ezek a boltok gyakran nagyon színes, sok - jelek viccekkel és mondások, a téma a bor:

A bor nagyon elismert. Néhány helyi művészek fordítson még bor témája képein:

Nem ünnep teljes anélkül, hogy a hagyományos grúz pirítós - akárcsak az élet. Az ünnep mindig ki van jelölve TOASTMASTER. Azt mondja, az első pirítóst, lehet továbbítani a megfelelő pirítós a többi résztvevő, de mindig gondoskodik arról, hogy a szemüveg nem üres marad, és az utolsó pirítóst mindig neki, mint az első. Így néha kell tölteni az éjszakát, ahol a lakoma tartott. Tbiliszi még egy emlékmű Toastmasters:

Általában Tbilisziben sok műemlék szentelt a különböző foglalkozások, rendezvények és polgárok. De egy kicsit később, és most én is alávetni alkohol) erről)

Ebédre megpróbáltuk a bort nem iszik, mert szükség volt „elvégzésére a kirándulási program”, az idő korlátozott volt. De ha egyszer elhagyja ezt a ki nem mondott szabály. Megérkeztünk Mtskheta, ahol felé tartanak Tbilisziben. Megnéztük a templomot Jvari és a folyók torkolatánál, amely Lermontov írta (ez is egy ideig), és elmentünk vacsorázni. A vacsora volt a bor. Hol van a bor, van pirítóssal. Ennek eredményeként, hanem az ebédidő kifeszített három, és a mi félénk „Tbilisziben megyünk?” azt mondták: „Igen, van idő a Tbilisziben hallgatni egy pirítóst.”)) Ebéd után kiderült, hogy még mindig nem Mtskheta minden látszott így Tbilisziben később, még van idő. ))

Adott szavakat érdemel chacha (feltéve, hogy ez a jó minőségű). Grúzok úgy, hogy szinte csodaszer. Nos, rovására összes nem tudom, de mozgásszervi betegség segít pontosan ellenőrizni magad. Egyszer, amikor mentünk le a hegyről szerpentin, én egy kicsit tengeribeteg, nem volt jó. Abban az időben még csak most kezdődött kezelésére chacha. Nem akartam inni, gondoltam, még rosszabb lenne. De a kíváncsiság és a vágy, hogy megpróbál mindent kiderült, hogy erősebb, mint a betegség. Ittam a kürt - és három perccel később teljesen felépült! Minden ment nyom nélkül, nem tabletták alkalmazása nem szükséges))

Közben séta Tbilisi, láttuk az autót egy helyi utazási iroda neve „Chacha Tour”:

A név annyira vicces, hogy azonnal elkezdett fotózni. Azonnal grúzok jött egy közeli italboltba: „Mi lányok, mint az autó?” "Nagyon," - választ. Ő: „Ez a mi A bor nekünk még jobb, jön be, öntsük ingyen.”

KAOMARDZHOS. Cheers !!))

Különösen a hegyvidéki területeken. Az út ott nem könnyű, hosszú, végtelen szerpentin, néha olyan keskeny és törött, hogy lehet elérni, csak off-road, néhol meghaladja a szakadék:

Azonban az őrült a táj szépsége, megnyitva az utat és érkezéskor a cél, kiegyenlíti az összes közúti kellemetlenségek:

Ushguli (Svaneti, túl)

Ami érdekes, hogy amikor végre sikerült a Ushguli, Glacier Mountain Shkara zárva volt - felhők, köd. Spring. Mentünk csak sétálni - vannak nagyon szép, van valami látni, és a levegő tiszta bódító. De volt, hogy közelebb, mint a gleccser kezdett nyitni! És kinyitotta, úgy tűnt, hogy velünk lesz, hogy a legszebb képeket. És amikor mi voltunk elhagyni, elkezdett újra bezárja. Ez valami sci-fi!

Igen, tudom, Mistress of Copper Mountain - ez nem a Georgia, és nem arról, az Ural. De ha lemegy a barlangba Prometheus közelében Kutaisi van teljes bizonyossággal, hogy itt van - az a hely, ahol most te leszel a Stone Flower. Hála a csodálatos világítás, irizáló, valamint egy csendes háttérzene, ezt, bár szép, de (talán) a szokásos barlang válik igazi underground mese:

És a kijárat, itt találkozik egy ilyen öreg kutyával:

Ez Mtskheta. A hely, amiről Mihail Lermontov írta. Jvari kolostor és templom:

Muddy barna - Kura (grúz Mktvari), kékes - Aragvi.
Természetesen Jvari - nem csak a kolostor itt. A Mtskheta sok templomok és kolostorok, mint általában Grúziában. Ezek ortodox, mint mi. Mégis, a grúz ortodox egyház valahogy eltér az orosz. Pontosan mit, nem értem. De néhány eltérés van, úgy érezte. Még érdekesebb, hogy amikor mi voltunk a Bagrati székesegyház Kutaisi, volt egy reggel szolgáltatást. Énekeskarzat. Úgy tűnik, van. De ez tisztán hallható ének grúz zene. Ez annyira szép és annyira szokatlan.
A Mtskheta, Jvari mellett, tudtuk, hogy nézze a templomba Svetitskhoveli (Living pillér) és egy kis sétát a városban -, mert az elhúzódó vacsora ideje fogytán volt. De még egy rövid séta hagyott egy nagyon kedvező benyomást ezt a helyet:

Vendégszerető, meleg, őszinte. Ezen a hangulatos, csendes város faragott erkélyek és falak benőtt szőlővel, sétálhat a végtelenségig. És néhány modern mod építészeti készítmények (Bridge of Peace, például), de az nem egyezik meg az általános stílus a város, de nagyon szervesen illeszkedik bele, amely még néhány bája:

Itt eszembe jutott egy film a grúz házasságszerző Khanum: „a folyó felett áll egy hegy, egy hegyi folyó Kura Kura zajos bazár, a bazár - Avlabari.” A hangulat ihlette)) És Avlabar ott. Az úgynevezett örmény negyed Tbiliszi. A szó szerinti fordítása a neve - „elhalad”. ))
De át nem működött - ez volt itt, Avlabari, egy emlékmű a hősök „Mimino” (ez a film, mint a legtöbb a főhős, itt imádni):

Mint ahogy arról már említett Tbilisziben csinálni egy csomó érdekes műemlékek és szobrok szentelt a különböző foglalkozások, rendezvények és a polgárok:

És persze, nagyon akart menni a híres Tbiliszi kénfürdők:

A fürdő medencével itt, először meg kell jegyezni. De köztük van a szoba №5 - nyilvános, amelyet el lehet érni anélkül, hogy a felvétel bármikor szinte éjjel-nappal. Nincs medence - csak hidroszulfid lelkek, de valójában mi a különbség. Hosszú gondoltam rá, de a végén úgy döntött, hogy még egyszerűen tegyen egy sétát a városban - az idő nem volt elég, és őszintén szólva, nem, különösen, mint a hidrogén-szulfid, bár azt mondják, a víz sokkal gyógyulást. De egy lány a csoportban még mindig ment. És nem bántam - színes étterem van. Ez nagyon érdekes, hogy elmondja ott a hangulat nyaral grúz hölgyek. ))

Maradni ebben a gyönyörű városban, a legtöbben (köztük én is), még adományozott egy utat Kakheti (és mellesleg, mert ez lehetne egyszer csinálni anélkül, hogy vacsora.))). De még mindig nem volt elég idő. Azt hiszem, valahogy válasszon egy hetet, vagy akár néhány nap, és menjen vissza. Köszöntötte valódi melege, én már győződve. Aztán megy a fürdőbe. ))

Egy kis Tbilisi:

Az út során a vezető grúz készségesen vállalta, hogy megtanítsa nekünk néhány grúz szavakat és kifejezéseket. Nyelv nehéznek bizonyult, és sok kellett írni a levélre, és azt mondják, és nem csinálni. De voltak vicces pillanatok, mint például:

- anya grúz - „nagyapja”
- Apa grúz - „Anya”
- nagyapja grúz - „Apa”.

Ez érdekes, amikor azt mondják: „Esküszöm, hogy az anyám”, akit valójában esküszöm - anya vagy az apa után))?
És ha a forró grúz lovas erősen mérges, még dühös, azt mondja: „PRTHRVNIS.”, Ami szó szerint azt jelenti: „Én szakadt darabokra.” Ebben a „xp” ejtik, mint egy hang. Edzek eddig, és hasonlók, már kezdenek))

Persze, ez nagyon rövid, és nem minden, ami lehetséges volt látni ezekben emlékezetes tíz nap grúz, és mit szeretne megosztani. De ez a szám a megengedett karaktereket, sajnos, véget ér ..)) Ha csak azért, hogy egy kis extra lefedettség.
Közben én már csak egy dolog azt mondani, hogy Grúzia lenyűgözte süllyedt a lélek örökre - az, hogy semmit sem mondani. Megyek vissza oda, az biztos. Több, mint egyszer))

Tehát NAHVAMDIS! Viszlát, viszlát!))