Szorosan feszülnek, a vízszintes folyosón

Szolgálnak, hogy támogassa és biztosítási növekvő vagy csökkenő meredek lejtőn. Általános követelmények:

1. A felső korlát rögzítve, hogy egy biztos pont (fa, földhurok bírók karabély).

2. Az alsó végén a vezérlő vezeték korlát illeszkedést.

3. Ha a legalacsonyabb pont a korlát fekszik egy polcon vagy egy meredek lejtőn, hogy csatlakozik az elemet.

4. korlát védeni kell kopás a nyúlványok kőzetek, különösen a tetején a kanyarban területet.

5. A korlát nem lehet több, mint az egyik résztvevő.

6. hátizsák, az áru, ha nem egy résztvevőt a sínen szállítják a vállán.

7. A résztvevő lehet szállítani, rögzítve a LSS és a végén a kötelet sbuhtovannye razbuhtovannyh kötelek al. Ruhában.

8. Piercing felszerelés (sílécek, síbot, hágóvas, stb ..) A szállítás során, különösen az úton lefelé, lehetetlen, hogy lefagy alatt a résztvevő. Úgy kell elhelyezni a hátán egy résztvevő álló helyzetben, hogy megakadályozza a csúszó és forgó és a veszteség.

9. A berendezés lehet elkülönítve szállítják a résztvevőket révén további helyek. Ebben az esetben a résztvevők nem szállíthatók a gép alatt.

10. A nehéz berendezések szállítják a párt úgy, hogy nem felborítja azt, tömöríti a mellkas és a többiek. Amikor szállítja nehéz tehergépjárművek tilos rögzítse redőny készülék LSS mellkasi öv (mellkasi kompresszió). A nehezék teher fel van függesztve a résztvevő.

Hegymászás függőleges korlát

Biztosítási van kialakítva a korláton szabványos emelési bilincsek (Jumar, Krol és mtsai.) Or megragadása egységet (fázisban állapotban), vagy a felső kötél.

Ábra. 25. A emelkedés a függőleges korlát.

1. egy lejtőn, lejtőn felfelé 45 ° Zhumar zsinór van ellátva kontroll karabinerrel.

2. egy lejtőn 45 ° -nál meredekebb zsinór a korlát van látva két Zhumar. Ebben az esetben a rövid kantár tag van rögzítve a tetején.

3. plumb kantár, amelyek két Zhumar. Rövid kantár tag van erősítve a felső terminál, és rögzíteni az alsó lábtámasz hurok. Amikor felemeli a tartóelem szekvenciálisan át az egyik Clip a másikba. Így nincs betöltve bilincs felfelé mozog a kötelet (ábra. 25 N-1).

4. A vertikális kötél a semmiben, így a „Jumar + Krol.” Rövid samsostrahovka tag rögzítve Jumar, ami hozzá van erősítve egy kötelet Krol. Ahhoz Jumar hozzátétele ellenőrzés karabélyt. Krol van rögzítve az elülső része LSS és rögzítve, hogy egy kötelet Zhumar alatti (ábra. 25. n-2).

A kezdeti szakaszban résztvevő ül a tengelyre a terminális csúszás. Húzza a lábát, tolja fel a kötélen Jumar. Ennek alapján a lábát, és húzza a kengyel neki, ő tolja a Krol fel a kötélen. mozgás ciklus ismétlődik. Amikor felemeli bilincsek felváltva üzemel.

5. Tegye fel a lejtőkön 45 ° engedélyezett biztosítási megragadása egységenként (fázis). Cm. Partition "AutoBlock".

Lejtőn 45 ° -nál meredekebb (verseny TM) megfogjuk a felső csomópontot kell sokszorosítani ítélve biztosítás.

1. A süllyedés készül hagyományos kioldó eszközök (nyolc megálló desanter adagoló és mtsai.). Biztosítási készült automatikus reteszelő ezen eszközök megfogásával összeszerelés vagy a felső kötél (fázisonként körülmények között).

2. A lejtők, 45 ° és támaszkodnak rövid, legfeljebb 3 m, a falak, a verseny az alacsony és közepes minőségű, hagyjuk lefelé száguldott a kötelet. Számos módja van a süllyedés:

a). Egy meredek, több, mint 40 °, a lejtő fél ereszkedik le a hegyen. A kötél fut át ​​a hátsó, hónalj és tartotta két kezét védőkesztyűt. Súrlódás növelése érdekében is, hogy további lefedettség kötelet kézzel (alacsonyabb, annál jobb).

b). Lejtőkön akár 40 °, a súrlódás csökkentése, a kötél, a résztvevő leereszkedünk oldalra.

c). A meglehetősen szelíd és biztonságos lejtők tette a süllyedés mentén kötél egy egyszerű befogása a kezét. Ugyanakkor párt lefelé a lejtőn a legkényelmesebb utat neki, és tartja magát a kötélen. Amikor fut lefelé a lejtőn lefelé vagy oldalra lendült előre, le a lejtőn, kapaszkodott a kötelet a kezével.

3. Ereszkedés a meredek lejtőkön készül a nyolc (vagy más. Berendezés). Nyolc bepattanó rögzíthetők az elülső, vitorlafeszítő pont LSS résztvevőt. Szabályozása a sebesség a zár kar tartja az alsó része a kötelet. A másik fél a kezét a kötelet nyolc. A körülményektől függően a süllyedés, számos módon rögzítse a nyolc - lásd a „felszerelés” .. „Nyolc az üzemmódban származású.”

4. A süllyedés egy nehéz hátizsák egy meredek lejtőn, hogy megszüntesse a billentőnyomaték felfüggesztés és a résztvevő, és a hátizsák, összesen nyolc. A résztvevő tárcsázza a kis gyűrű nyolc nem illeszkedik pavilonba, és rövid kantár karabinerrel. Kötél származású kiterjed a méhnyak nyolc. A süllyedés nyolc meghaladja a párt. Hátizsák szegmense kötél felfüggesztett ugyanazon nyolc és lóg a vállán résztvevő szinten. A biztonsági övet a vállán.

5. A süllyedés egy nehéz hátizsák függőleges, szabadon lógó kötelet, hogy megszüntesse a billentőnyomaték hátizsák rövid hosszú kötelet (0,2-0,5 m) alatt vannak felfüggesztve a résztvevő, annak pavilon, vagy közvetlenül a nyolc. Kötél származású kiterjed a méhnyak nyolc.

6. A biztosításra lesiklás egyetlen kötél megragadása egység megragadása egység alkalmaz egy hurkot 8-9 mm szövött, nylon zsinór. Engedélyezett hurok 8 mm. Repshnur fonott, feltéve, hogy megbízható beállítására a kötelet. Nem engedélyezett összeszerelése kettős hurok Repshnur (rossz ragasztóanyag viselkedés) és összeszerelés egyetlen hurkot 6 mm Repshnur (kis szilárdság).

7. A biztosításra megragadása a csuklószerkezet van rögzítve az elülső pont LSS. Csomót a kötél tolni kézzel, felülről lefelé, nem megragadta a kezét. Zsanér megragadása szerelvényt lehet rövidebb, mint a toló kar szerelvényt. Ellenkező esetben a csomópont nem ragadják meg megzavarja a párt.

Átkelés egy feszes kötélre. Szervezett át a víznyelő, kanyon, szakadékok, hegyi patak, vagy hasonlók. Akadály. Szerelt átkelés eltérnek a vízszintes, ferde meredek, zsanéros komp nagy sag (elliptikus), és mások.

Szorosan feszülnek, a vízszintes folyosón

1. A kereszteződés csak akkor engedélyezett, kettős kötél feszültséget.

2. Csuklós átkelés szerelt megbízható támaszok (fa, beton és fém cölöpök, bírák támogatása hurkok kettős kötél stb), speciális csomópontot (lásd. Crossing csomópontok).

3. A távolság a támaszok általában nem több, mint 20-40 m.

4. Több parancsot átkelés hegy vagy folyó magasságban 3 m-rel a felület szilárd, kettős párhuzamos feszített bírók korlát.

5. a kereszteződéseknél, rövidebb, mint 10 m közötti a támaszok, a víz lassú, vagy kis magasságban (legalább 3 m) megengedett feszültséget egyetlen kötelek.

6. Az első fél továbbítják lépésben körülmények között (mászás, vagy Wade ítélve függöny kereszteződés). Command fél biztosítást kell módjához átkelés.

7. feszítése keresztezési hajtjuk csigasort vagy hasonlók. Manner szükséges értékre a kényelmes és biztonságos keresztezési tagjai. Ebben az esetben:

a). Meg kell zárni túl nagy, több mint 300 kg kötélfeszesség és a terhelés nem lehet nagyobb, mint 300 kg kőzet horog (a rögzítő kampókat sziklás átkelés). feszültség vezérlőparancs végezzük függetlenül és bírók, eljárás szerint a Kis eltérések (lásd. a feszültséget kontroll). Húzva a komp átkelés határ résztvevők tilos és újra kell feszítő átkelés.

b). Elégtelen feszültséget kereszteződés és összefonódottság továbbítja a felhasználó vizes áram (víz egy érintkező elem vagy hagyományos szinten), lépésben feltételek mellett büntetés (csapvíz) hagyjuk, vagy szükség keresztezési tagok fél visszatérés a kezdeti bank és utánfeszítése átkelés. Az utóbbi esetben, nincs büntetés kerül.

c). Elégtelen feszültség az átkelés szurdokok, kanyonok, jég repedés, ami a mély megereszkedik résztvevő és egy nagy lejtő átkelés a part területén süllyedési és emelkedési, a forrás és a cél parton, megköveteli a résztvevő biztosítás, ferde áthaladó karabély vagy nyolc pontot.

8. Crossing résztvevők csuklós átkelés

a) A csapat tagjai nélkül továbbítani hátizsákok, és mások. áru a blokkot vagy kocsi rögzítő zsinór. Ez lehetővé tette a felfüggesztő elem egy állj karabiner zárt tengelykapcsolóval. Carabiner kell tájolni teherszállító tengely függőleges síkban merőlegesen keresztező kábelt.

b) Ha szükséges (fázis feltételeket), a résztvevők látva egy további kantár igazságügyi korlát.

c) a tartóelemek van látva egy kötelet, a forrás vagy a cél bank. A kötél van erősítve az első, a borda saját PVR.

g) tagjai által továbbított átkelés a fejét előre.

9. Az, hogy a rögzítéshez a komp:

a) egy polcon vagy egy meredek parton. Tag perestegivaetsya a komp korláttal shore (tárolás vagy feed). Nem unclipping a korláttól parti party rögzíti magát a támogatási kötelet, és erősítve a folyosón a zár kantár. Jelenlétében a bírók az átkelés korlát ő hozzátétele nekik egy második zsinór (vagy egy külön bírósági zsinór). Felfüggesztett az átkelés a blokk vagy kocsi és levehető a parttól.

b) A helyszínen biztonságos első fél rögzítve, hogy egy kötelet támogatást a forrás bank. Ezután rögzíti a keresztező rövid kantár, majd szuszpendált midstream a blokk vagy kocsival.

Ha a támogatást nyújt a szemközti parton, először hozzátétele a keresztező rövid kantár, majd a résztvevő van rögzítve a támogatást, majd ezután a készülék vagy kocsival.

c) Az utolsó tagja, hogy a parton (egy A vagy B feltétel), hogy rögzítse a komp rendszer annak távszámláló. Távolítsuk el a kötelet átkelés óvatosan helyezi a bank, és a szabad vége van rögzítve, hogy a végén a kötelet a támogatást a megcélzott bank. Aztán hozzátétele átkelni a rövid kantár, rögzíti magát a támogatási kötelet, és rögzítse a kötelet kiutasítását átkelés. Akkor van függesztve a folyó középvonala a blokk vagy kocsi és továbbítják. A résztvevők húzza, elkísérte a komp.

10. engedélyezési eljárást a komp: Otstezhka résztvevők keresztezéséből származó zajlik fordított sorrendben.

a) egy polcon vagy egy meredek lejtőn első résztvevő klipek ingyenes kantár a korláthoz partra. Ezután bármilyen sorrendben ő leválasztható a vasúti és a támogatást.

b) A biztonságos helyén akkor először el kell távolítani a készülék (kocsi). Aztán anélkül, hogy oldása a komp kantár, kioldotta a támogatást a szemközti parton. Aztán kigombolta a komp.

Ha támogatást nyújtott az azonos bank, azt kioldotta utoljára.

Emlékeztetni kell arra, hogy még egy biztonságos helyszíni támogatás kötelet a szemközti parton kereszteződések veszélyes lehet nepristrahovannogo tag és ránt be a veszélyzónából.

11. Az áruk áthaladását:

a) a hátizsák terhelés által szállított átkelés külön a blokk, kocsi vagy csúszó karabiner vontató kötelet a szemközti parton. Megengedett szuszpenzió egy blokk egy-három hátizsákok.

b) sílécek és síbot (formájában sí TM) továbbította a teljes csomag Repshnur társított szuszpenziót két karabélyok, végein a csomag.

12. eltávolítása az átkelés

a) eltávolítása a fa Karabina markában átkelés szerelés

Az utolsó résztvevő az eredeti bank a vezető Karabina hurkot rögzíti a végén a húzókötéllel. A másik végén szállítják a túlsó partra. Kötél hossza nem lehet rövidebb, átkelés.

Átlépése után az utolsó versenyző átkelés rögzítéséről a cél bank feltétel nélküli és karabélyok hurkot eltávolítjuk távolról húzó kötelet.

b) eltávolítása a keresztezési segítségével kryuchevyh kickerek

Meghúzásakor akasztó sziklás átkelés, hogy ne hagyja őket horgok, loop osztják el a terhelést szerelt zsanérok kryukosbrasyvatelyami (lásd. Equipment). Az utolsó elem az egyes kryukosbrasyvatelyu rögzíti hevedert húzza le a végén a kötelet, a másik vége pedig továbbítják a cél bank. Amikor pihentető komp leveszi a kötelet felborítja kryukosbrasyvateli horoggal, és a komp húzta partra. Tee a karabély és kryukosbrasyvatelyami megfulladt vagy fogott az alsó, akkor köteles egy üres 5,10 literes palack.

c) eltávolítjuk az öltés keresztül áthalad váltószelep

A támogatás miatt, mely a nagy súrlódás lehetőségét zavarás a kötelet, és mások. Okokból nem kívánatos alkalmazni hurkot karabély, akkor a hurkot kidobó (lásd. Equipment). Az átkelés a fő csoport, és a rakomány kicker blokkolt karabélyt.

Legújabb tag kinyílik és rögzíti, hogy a kidobó húzza le a kötelet, melynek végén továbbítják a cél bank. Amikor pihentető komp leveszi a kötelet felborítja kicker horgot egy hurok, és ő húzza ki a támogatást.