Forum Award az ünnep GlavBukh fórum

Egyszeri (nem ismétlődő) támogatások kifizetése nem egy bizonyos ideig, és bekövetkeztével egy adott esemény (a sikeres projekt, évfordulóját, és így tovább. N.).

A szervezet nyújthat egyszeri díj fizetése, a saját belső dokumentumokat:
- munkaszerződés (para 2 evőkanál 5 óra 57 LC RF ...);
- kollektív szerződés (h 2 elem 135 LC RF ..);
- egy külön dokumentumban, a helyi szervezet (rendelet a javadalmazás, a rendelet bónuszok, stb) (2. rész 135. cikk, a 8. cikk a Munka Törvénykönyve ...).

Ebben az esetben az egyszeri díj is szerves része a javadalmazási rendszer. Ennek megfelelően az egyszeri díj a működési eredmények fogják figyelembe venni a számítás az átlagkereset.

Azonban egyszeri bónuszt nem lehet része a javadalmazási rendszer a szervezet és hozzárendelhető csak a sorrend (sorrendben) a fej.

Fizetni egyszeri díj, akkor:
- a készpénz-fizetés vagy bér (№ formája T-49 vagy T-53 №);
- forgóeszköz pénzügyi megbízás (formájában № KO-2).

Ez azt a 17. pontjában a Rend a készpénzes tranzakciók.

Az, hogy a tükörképe egyszeri díjak számviteli függ a forrásokat, amely után fizetik:
- miatt költségek rendes üzleti tevékenység;
- rovására egyéb költségek;
- rovására nettó profit.

A számviteli prémium során felhalmozott foglalkoztatási adatok költségekre vonatkoznak, a szokásos vállalkozási (para. 5. és 7. PBU 10/99). Az eredményszemléletű tükrözik ezek a díjak a következők:

Tartozik 20 (23, 25, 26, 28, 29, 44) Credit 70
- elhatárolt prémium miatt költségeket a szokásos tevékenységeket.

Improduktív egyszeri díj (egy évforduló, egy ünnep, és így tovább. D.) A számviteli tárgya egyéb költségek (n. 11 PBU 10/99). Ezek tükrözik felhalmozódott az alábbiak szerint:

Tartozik 91-2 Credit 70
- felhalmozott bónusz rovására más kiadások.

Ha a forrás a prémium kifizetések (a termelés és a nem termelő) megmarad (nettó) profit, nem a kábelezés:

Tartozik Követel 84 70
- felhalmozott bónusz rovására nettó profit.

Függetlenül attól, hogy az adórendszer, amely alkalmazza a szervezet valamennyi támogatási összegnek meg kell tartani a személyi jövedelemadó (cop. 6. és 10. §. 1, Art. 208. adótörvény).

Elhelyezkedés: minden hónapban az összeg egyszeri díjak tartalmaznia kell az adóalap a személyi jövedelemadó: a hónap eredményszemléletű vagy fizetési hónapban

Személyi jövedelemadó számítás attól függ, hogy a díjat a termelés, vagy sem.

Egyszeri, nem termelési bónuszok (például évfordulók, ünnepek) nem része a fizetés, és ezért nem vonatkozik a munkaerő-költségek. Ezért ezek az összegek szerepelnek az adót a személyi jövedelemadó alapja a hónap, amelyben ők fizetik (cop. 1 p. 1, Art. 223. adótörvény).

A számítás a személyi jövedelemadó egyetlen termelési díj viszont attól függ, hogy az az időszak, amelyre oda:
- A hónap;
- negyed;
- év
- bekövetkeztével egy adott esemény (például egy egyszeri bónuszt a sikeres kézbesítés a projekt). Egyszeri termelés prémiumfizetési bekövetkeztével egy adott esemény, amely szerepel az adóalap a személyi jövedelemadó, a kifizetés időpontjában a munkavállaló (cop. 1 p. 1, Art. 223. adótörvény).

A helyzet: e díjat számíthat fel balesetbiztosítás és foglalkozási megbetegedések összege nem termelésének egyszeri díjak

Vannak érvek, amelyek lehetővé teszik a szervezetek nem számít fel díjat balesetbiztosítást összege egyszeri, nem termelési bónuszok adott alkalmazottak. Ezek a következők.

Az eljárás a fizetési egyéb adók függ az adórendszer, amely alkalmazza a szervezet.

A szervezet használ közös adózási rendszer

Egyszeri díj levonható adó, míg a következő két feltételnek:
- ítéljen előírt munkaszerződés (para 1 db 255 és 270 pont a cikk 21 TC ....);
- fizetett díj a munkaerő-mutatók (2. bekezdés 255. cikke adótörvény ..).

A helyzet, amikor az egyszeri díj kell tekinteni, amelyet a munkaszerződés

Egyágyas felár kell tekinteni, amelyet a munkaszerződés, ha a megfigyelt két feltétel:
- a munkaszerződés előírt mennyiségű és a töltési feltételeket díjak (para 2 evőkanál 5 óra 57 LC RF ...);
- munkaszerződés tartalmaz egy linket a helyi dokumentum szervezet, amely szabályozza az eljárás számítási és fizetési bónuszok (például a rendelet bónuszok).

Link egy helyi okmány adható ki a következők szerint: „A munkavállalók fizetik bónuszokat által meghatározott szabályzat jutalmak (által jóváhagyott rendelést száma ___ ______).”

A helyzet: e, hogy vegye figyelembe a számítás jövedelemadó költségeinek kifizetése egyszeri bónusz, a nem teljesítő munkavállaló a munkáját adók (pl, évfordulók, ünnepek)

Ha díjak nem csökkentik az adóköteles profit szervezet, állandó különbség (p. 4 PBU 18/02) keletkezik a számviteli. Állandó különbségek kialakulásához vezetnek állandó adókötelezettséget (Sec. 7. PBU 18/02).

Vannak érvek, amelyekkel a szervezet, hogy vegye figyelembe a számítás jövedelemadó költségeinek kifizetése egyszeri bónuszok, független a személyzet munkaviszonya feladatait. Ezek a következők.

Bármely bónusz, hogy a szervezet fizeti az alkalmazottak tartoznak ösztönző kifizetéseket (Art. 1 számú, Art. 129 LC RF). Így a szervezet joga, hogy önállóan hozzon létre ösztönző rendszert a munkatársak (Art. 144 LC RF). Viszont pontszámok stimuláló képességgel, feltéve, munkaerő és (vagy) kollektív szerződés szerepel a számításban adó (n. 1, 2 evőkanál. 255 RF).

Ezért, ha a fenti feltételek mindegyikének a szervezet figyelembe veheti a nem termelési bónuszok (pl felhalmozódott az ünnepek) részeként a munkaerő-költségek.

Annak érdekében azonban, hogy megfeleljenek a követelményeknek az ésszerűség bekezdés szerinti költség 1 252. cikke az adótörvény, ott kell lennie bizonyos feltételek kinevezési nem termelési bónuszok.

Azonban, ha a szervezet kihasználják a szempontból, és figyelembe veszi az összeg nem produktív költségek díjak számításának jövedelemadó, a legvalószínűbb, hogy lesz, hogy megvédje a szempontból a bíróság előtt.

A támogatások összege a foglalkoztatás számok az adó feljegyzések szerepelnek a készítmény munkaerőköltség (Sec. 2, Art. 255. adótörvény).

Ha egy gazdálkodó egység a számítási módszert, az idő az elismerés jutalék formájában függ közvetlen vagy közvetett költségek azok a költségek tartoznak. A közvetett költségek kerülnek elszámolásra idején számítás (Sec. 2, Art. 318, p. 4, Art. 272. adótörvény). A közvetlen költségeket elszámolni a termékek értékesítését, munkák és szolgáltatások, amelyek költségeit ők veszik figyelembe (Art. 2. §. 2. Az Art. 318. adótörvény). Nyújtó szervezetek szolgáltatásokat vehet figyelembe a közvetlen költségek felmerülésekor (Art. 3. §. 2. Az Art. 318. adótörvény).

Általános szabály, hogy díjak közvetett költségek (Art. 318, Para. 3. Az Art. 320. adótörvény). Kivétel - bónuszokat fizetett alkalmazottak részt vesz a termelés az áruk, munkák végzéséhez vagy szolgáltatást nyújtani (pl prémium termelési dolgozók). Azok a közvetlen költségeket. Ezeket a szabályokat pontban meghatározott 7. cikk 1. bekezdése 318. adótörvény.

Elhelyezkedés: lehet gyártó szervezetek tartalmazza az összes egyszeri díj közvetett költségek

Egy példa a reflexió számviteli és adózási egységes díj értékelni termelési eredményeket. A díj megfizetését, amennyiben a munkaszerződést. A prémium számlájára fizetett költségek Rendszeres tevékenység. A szervezet az eredményszemléletű módszer

Átfogó jövedelem munkavállaló meghaladta a 40 000 rubelt. gyerekek nem. Ezért az egységes adócsökkentést nem állnak vele.

Könyvelő tükrözte az elhatárolás és a fizetési díj az alábbiak szerint:

Tartozik 26 Credit 70
- 50 000 rubelt. - elhatárolt összegben bónuszokat alkalmazottai;

Tartozik 26 Credit 69 alszámla „Számítások az FIU a biztosítási része a munkaerő-helyek
- 10 000 dörzsölje. (. 50 000 rubelt × 20%) - értékelni a finanszírozás a biztosítási része a munkaerő-helyek a támogatási összegnek;

Tartozik 26 Credit 69 alszámla „Számítások FFOMS”
- 550 rubel. (. 50 000 rubelt × 1,1%) - értékelték kötelező egészségbiztosítás FFOMS a támogatási összegnek;

Tartozik 26 Credit 69 alszámla „Számítások TFOMS”
- 1000 rubel. (. 50 000 rubelt × 2%) - értékelték kötelező egészségbiztosítás TFOMS a támogatási összegnek;

Tartozik 26 Credit 69 alszámla „Számítások az FSS szóló hozzájárulások balesetbiztosítást és a foglalkozási megbetegedések”
- 100 rubel. (. 50 000 rubelt × 0,2%) - értékelni baleset elleni biztosításhoz és foglalkozási betegségek díjösszegnek;

Tartozik 70 Credit 68 alszámla „Települések személyi jövedelemadó”
- 6500 rubel. (. 50 000 rubelt × 13%) - a személyi jövedelemadó visszatartott díjösszegnek;

Tartozik Követel 70 50
- 43 500 rubelt. (50 000 rubelt -. 6500 dörzsölje.) - Kondratiev fizetett díj kevesebb a személyi jövedelemadót.

Az összeg a biztosítási díjak és kifizetések belőle a közvetett költségek közé tartoznak.

Amikor pénzforgalmi díjak alapján lehet elszámolni költségként a kifizetés időpontjában a munkavállaló (cop. 1 p., 3. Az Art. 273. adótörvény). Jellemzően a szervezet díjat fizet a követő hónap saját eredményszemléletű. Ezért van bejegyzett átmeneti különbség (p. 11 PBU 18/02). Ezek eredményezik a halasztott adó eszköz (n. 14 PBU 18/02).

Példa reflexió könyvelési és adózási prémium egyetlen termelő. A fizetendő biztosítási díj rovására más kiadások. A szervezet az ATM-módszer

„Kereskedelmi cég” Hermes „” használja az általános adórendszer. A szervezet az ATM-módszer, jövedelemadót fizetni havonta.

Hozzájárulás a balesetbiztosítást és a foglalkozási megbetegedések Szervezet kiszámítja az arány 0,2 százalék. Értékelhető szervezet könyvelő vezeti a hivatalos álláspontját az FSS Oroszországban.

Végzésével a fejét a Nap dolgozók kereskedelem minden alkalmazott fizettek bónuszok összege 10 000 rubelt. A bónuszok kifizetésének a kereskedelmi dolgozók napja nem kapcsolódik a munkaerő eredmények és biztosított munkaerő (kollektív) szerződések.

Kiszámítása és kifizetése a prémium tükrözi a cég könyvelő úgy.

Tartozik 91-2 Credit 70
- 10 000 dörzsölje. - felhalmozódott egyszeri támogatás;

Tartozik 91-2 Credit 69 alszámla „Számítások az FIU a biztosítási része a munkaerő-helyek
- 1400 rubel. (. 10 000 dörzsölje × 14%) - a felhalmozott nyugdíjjárulékot a biztosítási része a munkaerő-hely;

Tartozik 91-2 Credit 69 alszámla „Számítások az FIU a támogatott része a munkaerő-hely”
- 600 rubel. (. 10 000 dörzsölje × 6%) - elhatárolt nyugdíjjárulékot a finanszírozott része a munkaerő-hely;

Tartozik 91-2 Credit 69 alszámla „Számítások FFOMS”
- 110 rubel. (. 10 000 dörzsölje × 1,1%) - értékelni egészségbiztosítás FFOMS;

Tartozik 91-2 Credit 69 alszámla „Számítások TFOMS”
- 200 rubel. (. 10 000 dörzsölje × 2%) - értékelni egészségbiztosítás TFOMS;

Tartozik 91-2 Credit 69 alszámla „Számítások az FSS szóló hozzájárulások balesetbiztosítást és a foglalkozási megbetegedések”
- 20 rubel. (10 000 rubelt × 0,2%.) - értékelte a balesetbiztosítás és foglalkozási megbetegedések a támogatási összegnek.

Tartozik 70 Credit 68 alszámla „Települések személyi jövedelemadó”
- 1300 dörzsölje. (. 10 000 dörzsölje × 13%) - visszatartott PIT;

Tartozik Követel 70 50
- 8700 rubel. (10 000 rubelt -. 1300 dörzsölje.) - fizetett díj a munkavállaló.

Tartozik 09 Credit 68 sub „Számítások jövedelemadó”
- 524 rubel. - tükrözi a halasztott adó eszköz a költségek közötti különbség, hogy a biztosítási díjak, a számviteli és adózási számvitel.

Figyelembe véve a díjak kifizetett nettó nyereség, lásd. Hogyan tölteni a prémium az eredményben.

A szervezet az egyszerűsített adórendszer

A szervezetek, amelyek fizetnek egykulcsos a különbség a bevételek és ráfordítások, mérlegelheti egyszeri díjat a költségeket, míg a következő két feltételnek:
- díjat feltéve munkaerő (kollektív) szerződés (podp 6 n 1 és n 2 pont 346,16, para 1. RF TC 255 ......);
- fizetett díj a munkaerő-mutatók (alzáradékban 6. § 1. és 2. bekezdésében cikk 346,16, 2. tétel 255. cikkének adótörvény ......).

Az összeg egyszeri díjak elhatárolt foglalkoztatási mutatók, beleértve a költség a kifizetés időpontjában (Sec. 2, Art. 346,17 adótörvény).

Ha a szervezet fizet egykulcsos jövedelem-, egységes biztosítási adó alapja nem csökken (para. 1, Art. 346,14 adótörvény).

Egy példa egy biztosítási adó, független a munkavállaló munkaviszonyának. A szervezet az egyszerűsített adórendszer, egyetlen adó fizetendő a különbség bevételek és kiadások

CJSC „Alfa” használ egyszerűsített adózás. Egyetlen adót meg kell fizetni a különbség a bevételek és kiadások.

Hozzájárulás a balesetbiztosítást és a foglalkozási megbetegedések Szervezet kiszámítja az arány 0,2 százalék. Értékelhető szervezet könyvelő vezeti a hivatalos álláspontját az FSS Oroszországban.

Az „Alpha” számla tettek a következő kiküldetés:

Tartozik 91-2 Credit 70
- 3000 rubel. - elhatárolt bónuszokat alkalmazottai;

Tartozik 91-2 Credit 69 alszámla „Számítások az FIU a biztosítási része a munkaerő-helyek
- 420 rubel. (. 3000 rubel × 14%) - a felhalmozódott nyugdíjjárulékot a biztosítási része a munkaerő-hely;

Tartozik 91-2 Credit 69 alszámla „Számítások az FSS szóló hozzájárulások balesetbiztosítást és a foglalkozási megbetegedések”
- 6 rubelt. (. 3000 rubel × 0,2%) - értékelni baleset elleni biztosításhoz és foglalkozási betegségek díjösszegnek;

Tartozik 70 Credit 68 alszámla „Települések személyi jövedelemadó”
- 390 rubel. (. 3000 rubel × 13%) - a személyi jövedelemadó visszatartott díjösszegnek;

Tartozik Követel 70 50
- 2610 rubel. (3000 rubel -. 390 dörzsölje.) - kifizetett díj.

A díj nem jár a termelési tevékenységek tiszt. Ezért a könyvelő nem tartotta be, amikor költségének kiszámítása egységes adót.

A helyzet: vehet számításakor figyelembe egyetlen adó uproschenke pénzügyi veszteség egyszeri díj nem alkalmazotti munkát végző feladatokat (például egy évforduló, egy ünnep). A szervezet fizet egyetlen adó közötti különbség bevételek és kiadások

Egyszeri bónuszokat, független a személyzet munkaviszonya feladatait (az évfordulóra, emlékezetes dátum, és így tovább. P.), Ne csökkentse az alapja az egységes adót. Ez annak a ténynek köszönhető, hogy ezek a díjak:
- nem kapcsolódik a termelési tevékenységek a szervezet (nem irányul bevételt), és ezért nem felel meg a gazdasági megvalósíthatóság költségek (cikk 2. bekezdése 346,16, 1. tétel, 252. cikke az adótörvény ....);
- nem az ösztönző kifizetések kapcsolódó munkaerő-mutatók tehát nem lehet figyelembe venni a költségek részeként díjazás (Alcikkelynek 6. § 1. és 2. bekezdésében cikk 346,16, 2. tétel 255. cikkének adótörvény ......).

Vannak érvek, amelyekkel a szervezet, hogy vegye figyelembe a számítás az egységes adó megfizetése egyszeri költségek díjak nem kapcsolódnak a személyzet munkaviszonya feladatait. Ezek a következők.

Bármely bónusz, hogy a szervezet fizeti az alkalmazottak tartoznak ösztönző kifizetéseket (Art. 1 számú, Art. 129 LC RF). Így a szervezet joga, hogy önállóan hozzon létre ösztönző rendszert a munkatársak (Art. 144 LC RF).

Viszont pontszámok stimuláló képességgel, feltéve, munkaerő és (vagy) kollektív szerződés tartalmazza a számítás az egységes adó (COP. 6, p. 1. és 2. o., Art. 346,16, n. 1, 2 evőkanál. 255 RF).

Ezért, ha a fenti feltételek mindegyikének az egyszerűsített adórendszer szervezet jogosult figyelembe venni a nem-termelési bónuszok (pl felhalmozódott az ünnepek) részeként a munkaerő-költségek.

Ugyanakkor a szervezet felismeri uproschenke költségeket, miközben megfelel a kritériumoknak, említett cikk 1. bekezdése 252. adótörvény (Sec. 2, Art. 346. 16. Az adótörvény). Ezért, annak érdekében, hogy megfeleljenek a követelményeknek költségek ésszerűek e bekezdés szerinti munkaerő (kollektív) szerződések meg kell adnia bizonyos feltételek cél termelő díjakat.

Annak ellenére, hogy ezek az ítéletek tettek mellett a szervezetek, amelyek fizetők jövedelemadó, ezek a megállapítások is vonatkoznak alkalmazó szervezetek egyszerűsített adórendszer (Sec. 2, Art. 346,16 Az Art. 255. adótörvény).

Azonban, ha a szervezet kihasználják a szempontból, és figyelembe veszi az összeg nem produktív költségek díjak kiszámítása során az egységes adó, akkor a legvalószínűbb, hogy lesz, hogy megvédje a szempontból a bíróság előtt.

A szervezet fizet UTII

Ha a szervezet fizet UTII és fizetés egyszeri díj nem befolyásolja a számítást egységes adót. Ez annak a ténynek köszönhető, hogy a UTII számított imputált jövedelem (n. 1, 2 evőkanál. 346,29 RF).

Kapcsolódó cikkek