Menj oda, ahol a legmagasabb fa

Van kaviár Chukotka, hogy fut a jegesmedvék az Új-szibériai-szigeteken és él a lakatlan sziget a Kuril-lánc. Különleges tudósítója Andrey DV Uglies zuhant világot a kaland, mely várja a katona, s egyben a Távol-Keleten

„Amikor mentünk a laktanyába, észrevettem, hogy az összes ablakot a hálószobában lógott takarókkal. Nos, én nem értem: rebound rebound, lefeküdt. Éjjel három óra körül felkeltem, hogy könnyítsen magán. WC - az utcán. Kimegyek, nézem - fény! Az első alkalommal láttam a fehér éjszakák életemben. Rádöbbentem. A mi kapuit a WC futott a kötelet. Aztán azt mondta, hogy nekünk a télen nem fújva, „- mondja Sapunov.

Fotó: a személyes archívumát Alexei Tyanina

A katonák jönnek a Távol-Kelet más régióiban Oroszországban. „Én szolgált az Amur régióban, mi hívott Kamyshlov közelében Jekatyerinburg. Toboroz küldtek a Távol-Keleten a Szverdlovszk régióban, Baskíria és Tatarstan, - mondja Anatolij Smertin, aki elhagyta a hadsereget 1980-ban. - Távol-Kelet - ez a természet: a végtelen mezők bogyók, és nem ijedt állat. Hátborzongató, csengő csend éjjel, sötétben és a csillagos ég, amely a város nem látni. Sok év telt el, és még mindig hiányzik Amur hegyek. Hívásunkból srác még maradt továbbszolgál zászlós, bár a körülmények nehezek voltak: nyolc órán át, és a szolgáltatás a szakadó eső és a hideg -48 ° C-on "

Menj oda, ahol a legmagasabb fa

Annak ellenére, hogy most már nincs határ csapatok sorkatonák, ő meg a területi elv megmarad. Egy esély, hogy a kelet-katonai körzet növeli időnként, ha él az Urál a Kemerovo, Irkutszk, Cseljabinszk és Szverdlovszk régióban. Szintén a listán Baskíria és Tatarstan. Sorkatonák ezekből a régiókból hagyományosan „pecsét” a katonai egységek a Távol-Kelet: a Kuril-szigetek az északi Új-szibériai Jakutföld. Village sokkoló újoncok, akik megszokták, hogy a városi élet.

„Red hal enni és kaviár”

Szerint Sapunov, Chukotka, repült, mint egy másik bolygó.

Mi is megkeresték egy katona lőni egy cigarettára, és azt mondta: „Nos, fiúk, felakasztották. Voltam a szellem (a katona, aki esküt tett -. Kb DV), megfélemlítés horror, még ott nem adnak. " Elmentem tálaljuk gyerekkori barátja, először egymásra néztek, mert nem hisz a srác. A katona kérte tőlünk: „Hol voltál?” Azt mondják, „A határőrök v, és azonnal felderült. „Felejtsd el, amit mondtam. Pograntsy, de élnek! Vörös halak és enni kaviár. " Mi vagyunk a második alkalommal nem hitt neki, azt gondolva, hogy a vicceket.

Reggel küldött egy katonai repülőgép a uchebke északi Chukotka, a Bay Providence. Kiadott kabátok és fürdő után hozott evőkanál. És valóban, voltunk szolgált egy piros hal és növényi olaj és hagyma. Az ilyen finomságok I Alma Ata nem próbálta.

Reggel felkelt, vette a díjat, és reggeli után kaptunk egy pár percet, hogy a szünet. Dohányzó szoba volt a sarkon a laktanya, és mi, a fiatal, futtatni. A találkozón mentem tiszt, és felkiáltott. Ő tett minket minden push-up, hogy sétálunk a füvön. Azt mondta: „Ezek a fák! Miért rohangál fák Chukotka? "

Nyár Chukotka - a legszebb, hogy menjen. A Providence Bay tudott kijutni a laktanya, és csak élvezni a természet, a hegyek. Amikor voltunk téve erőltetett menetben, hogy ezeken a helyeken, megdöbbentett a sokszínűség skála: olyan sok színt. Mentünk a torkolatig, fogása lazac. Amikor megkapod a lazac, azt dobta a madarak, és Ketu - sózott. Négy napon pácolt tizenöt hordó hal és egy hordó kaviár különösen a kapuk. Napi étrendet, volt egy normális, katona: pörkölt, levesek, gabona, hanem a finomságokat hal emlékeztem.

Providence Bay nehéz elfelejteni. Gyakran beszélek a szolgáltatás feleségem és a fiam. Az utat, én tiszteletére nevezték el barátjának Dmitri, akikkel azután a Chukotka.

Az ejtőernyő az Északi-sarkon

Fotó: a személyes archívumát Alexei Tyanina

Szolgálati hónap a sarkvidéki számít kettő. Kétharmada katonai költ a kazánház, és egy - a jelzett időpontban a szárazföldön. Vannak képezni, és onnan megy nyaralni. Mivel az időjárás sokszor nem repülő, katonai bombázzák a sziget nagy csoportok a falu Tiksi. Néha gépét kellett várni napokig.

Néhány évvel ezelőtt, a hadsereg és az építők „Észak lóhere” élt a kazánház a kemping. által felmelegedő speciális generátorok. Ahhoz, hogy az ebédlőben, akkor kellett menni a hóban, kockáztatva, hogy szembenézzen a jegesmedvék. Katonai egység nem volt itt majdnem harminc éve, így az emberi állatok nem félnek, és néha még mászni a tetőre radiorubok vagy elrejtése belsejében árva csövek.

Strugatsky és japán kémek

Mesélj a szolgáltatást a Távol-Keleten, nem csak a rokonok, hanem a több ezer olvasó tudott Arkagyij Strugatsky. Diplomáját a Hadtörténeti Intézet Idegennyelvi diplomát fordítás a japán volt, és elosztását a Kamcsatka-félszigeten a korai 50-es években. Visszaállítása emlékek a szolgáltatás lehet az ő leveleiben, hogy a testvére Boris.

Fotó: a könyv „Brothers Strugatsky” ZHZL

Így a családnak el kellett eljutni Csodaországban és a csoda, hogy vált a mindennapi életben. Mert Kamcsatka - ez sokkal több furcsa és izgalmas, mint a Kuril-szigetek és Szahalin együtt. Ahol a medve kóborol egy fél tucat kilométerre a város, nő bőségesen gombák és bogyók folyók széles méteres halat találtak, amelyek nem illeszkednek az őket az egész; Reggeltől köd nő havas csúcsok, dühöngő hetek katasztrofális viharok, hatalmas vörös hangyák vadásznak szöcskék. Figyeljük meg, rekord, hallgatom. Minden új, érdekes. És az élet itt is nehéz, meg kell mondani, közvetlenül. Nos, mit lehet tenni. Serve jobb.

Strugatsky munkatársa Vladimir Olshansky le a tragédia, mint „kamcsatkai nem volt sérült, de a földrengés érezhető volt teljes erővel. Határozottan megrázta, és néhány nappal a mi helyőrség hozott áldozatok és túlélők a Kuril-szigeteken. Éltek laktanyák, etetni őket menetelő katonák konyha, és a mi feleségek összegyűltek a meleg ruhák, cipők, ágyneműk, mert elég hideg van. Ez, persze, nem írtunk az újságját, a tilalom teljes volt. Arkagyij Natanovich repült a Kuril-szigetek részeként egy csoport tiszt és speciálisan kiválasztott katonák és altisztek, mint már kifejtettük, a rend fenntartására. De tisztában vagyunk azzal, hogy a felderítők voltak teljesen más feladat -, hogy semlegesítse a japán elhagyott ügynökök. Arkagyij hozta Kuriles kiváló teleszkóp, ő és én néha kimenni éjszaka, és nézd át a távcsövet a Holdon. By the way, akkor ez a cső Láttam Moszkvában. "

Arkagyij Strugatsky. Őszi 1952 kamcsatkai

Fotó: a könyv „Brothers Strugatsky” ZHZL

Kedves Bob!

Megkaptam a levelet - vagy inkább az összes e-mailt, amit valaha is küldött Kamcsatka. Nem írtam ilyen sokáig, mert én voltam egy üzleti útra - nagyon érdekes és gazdag tapasztalatait az életemben. Voltam a szigeten Shumushu (vagy Shumshu - nézd meg a déli csúcsától Kamcsatka). Amit ott láttam, kész és tapasztalt - nem tudok írni. Csak azt tudom mondani, hogy ő volt az a terület, ahol a katasztrófa, amiről írtam nektek, kitapintható különösen erősen.

Vissza lovaglás a vonóhálós és nyomja meg a odinnadtsatiballny vihar. Boris, a vihar - nem egy élmény. Ez a folyamatos delírium összekeverjük hányás és álmatlanság. Akkor megragadta a rack-kibocsátás fogaskerék a szigorú és üres tekintettel bámult a hengerelt gigantikus nehéz émelyítő fajta hullám. Dz-z-z! Aknakereső leveszi a gerincén, és hajlik úgy, hogy az orra két centire a víz. A gyomor ki van vágva a lábak. F-zhah! Trawler lesüllyed, a gyomorban, gyorsan repül a nyakán.

Far időszakban többször fordul elő a Strugatsky életműben. A legelső történet - „kívül” - a tevékenység zajlik egy vulkán Alaid (Atlasova sziget), ahol Arcadia Natanovich szerzett megbízásából idején szolgáltatás. Kirándulás Shumshu testvérek leírt első fejezeteiben a „negyedik királyság”. Kuril-szigetek Paramushiro, Shumshu és Onekotan acél lépésre könyvek helyek „Csigák a lejtőn” és a „White Cone Alaid”. A hősök ezek a művek egy ősi japán fészek és leereszkedünk egy földalatti várat. Mindez nem fikció sci-fi, hanem igazi erődítmény, még a szigeten Shumshu után a szovjet-japán háború.